להיות מאושרים יותר - כאן ועכשיו

אני אהיה מאושר/ת כשיהיה לי יותר כסף, כשתהיה לי זוגיות, כשאצליח בעבודה.... כמה פעמים מצאתם עצמכם חושבים ואומרים את זה? לשאוף להגיע להישגים זה דבר מצוין וחשוב, אבל להפוך את ההישג לתנאי להשגת האושר שלנו – הוא דפוס בעייתי ולא יעיל. מה כן? כנסו ותרגלו
כתבה פרסומית כתבת חסות
תאריך עדכון: 05/06/2014


אני אהיה מאושר/ת כשיהיה לי יותר כסף, כשתהיה לי זוגיות, כשאצליח בעבודה.... כמה פעמים מצאתם עצמכם חושבים ואומרים את זה?


הרבה פעמים אנו חושבים ואומרים שנהיה מאושרים כשנגיע להישג כזה או אחר – תואר, משפחה, כסף, מעמד ועוד. בכך, מצד אחד אנחנו מגדירים לעצמנו שאיפה, שזה דבר מצוין, כי שאיפות מניעות אותנו להתקדם בחיים, לצמוח, להתפתח ולהשיג עוד הישגים.


מצד שני, כשאנו מתנים את האושר שלנו בהשגת הישגים, מבלי לשים לב – אנחנו מייצרים במוח התניה, אסוציאציה, שאומרת שהאושר נמצא שם – הרחק מכאן. אז, כשאנו מגיעים להישג או למטרה, בין אם מדובר במטרה כלכלית, משפחתית, או חברתית, סביר להניח שנשמח ונהיה מאושרים לזמן מה ותוך פרק זמן קצר, נתחיל לחפש את פרויקט ההצלחה הבא, בגלל שהמוח שלנו עבר תהליך של התניה שהאושר נמצא "שם", בהישג הבא, ולא בהישג יד.


לכן, לשאוף להגיע להישגים זה דבר מצוין וחשוב, אבל להפוך את ההישג לתנאי להשגת האושר שלנו – הוא דפוס בעייתי ולא יעיל.


לפעול אחרת


שלב 1


שאלו עצמכם שאלה בונה: אם הייתי מאושר עכשיו, מה הייתי חושב? מה הייתי עושה? איך הייתי נושם? איך הייתי מדבר?


כלומר, אם הייתי מאושר, הייתי חושב אחרת, הייתי אופטימי, הייתי מאמין שאני יכול להצליח בחיי, שאני יכול להגיע להישגים, להתגבר על מכשולים בדרך, להשפיע על אנשים אחרים ולהתגבר גם על קשיים שיופיעו.


שלב 2


רשמו לעצמכם את סוג המחשבות שהייתם חושבים ברגע זה, אם הייתם יודעים שאתם מאושרים והייתם רואים איך אפשר לממש אותן במציאות.


לדוגמא, אם הייתי מאושרת, הייתי יכולה להתנהל בצורה כזאת. במה זה מתבטא אצלי? בכך שאם הייתי מאושרת, הייתי מתלבשת בצורה יותר מאורגנת ומסודרת, קצב ההליכה שלי היה מהיר יותר, הייתי עסוקה יותר במה אני יכולה לעשות ולא במה שחסר לי בחיים.


שלב 3


אתם יכולים כבר עכשיו להפעיל את הגוף והנפש שלכם כדי להביא עצמכם למצב רגשי של אושר. אינכם חייבים לחכות למצב רגשי זה – אתם יכולים ליצור אותו על ידי המשאבים שיש לכם כאן ועכשיו: להתלבש, ללכת, להתעסק ביש ולא באין ועוד.


כך, בעצם, תיצרו לעצמכם מצב נפשי של אושר, במקום לחכות לסיבה להיות מאושרים. על ידי זיהוי דפוס החיים שלכם כשתהיו מאושרים וגיוס דפוס החשיבה וההתנהלות של מצב האושר, תוכלו להביא אושר גדול יותר לחיים שלכם, ללא תלות בהשגת המטרה המיוחלת.


שלב 4


הכינו רשימה של 5 דברים שהייתם עושים אם היה לכם את הסיבה הכי טובה בעולם להיות מאושרים, לדוגמא - סכום גדול של כסף שהגיע לידיכם. על מה הייתם חושבים? על הסכסוך עם השכן או על עשייה שאתם יכולים לעשות? איך הייתם מתייחסים לאנשים אחרים - מתוך תחושת מרירות ותסכול, או בשמחה, אושר וחיוך? על מה הייתם מדברים עם אנשים אחרים - על רכילויות ודברים בטלים או על איך לקדם את עצמכם או לעזור לאנשים אחרים? איך הייתם מנהלים את עצמכם, מבחינת מרץ או עצלות?


שלב 5


ענו על 5 השאלות שרשמתם ונסו ליישם את דפוס המחשבה וההתנהגות שאתם מדמיינים שיאפיינו אתכם במצב של אושר. תרגלו זאת עד שתרגישו כי האושר מגיע ונוכח יותר בחייכם.


פורומים פסיכותרפיה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
טיפול לשוהה בחו"ל בדוי 09/05/2020 08:25
  • שלום למומחים. רציתי להתייעץ לגבי הטיפול הנכון עבורי אני אספר בקצרה-שוהה בחו"ל למעלה מ4 שנים רצוף בשנה וחצי אחרונות עברתי מסע מייגע ומתיש מאוד בחיי ולפי מה שקראתי באינטרנט ההבחנה שלי שאני סובל מטראומה של ניתוק ריגשי(דה פרסונליזציה) שקרתה לי כתוצאה מעישון יתר של גראס בבת אחת שגרם לי להכנס להרבה מאוד חרדות מחשבות לא טובות ולפעמים בלתי נשלטות במחשבות שלי טופלתי בנוגדי דכאון מסוג ZOLOFT למשך כמה חודשים והפסקתי וכרגע אני מרגיש עדיין שההרגשות האלה לא חלפו לגמרי ואני מעוניין להתחיל טיפול פסיכולוגי מכיוון שאני נמצא בחו"ל הפסיכולוגים המקומיים מדברים אנגלית והעדיפות שלי היא כמובן מישהו שדובר שפת אם,האם תוכלו על להמליץ מה הדבר הנכון לעשות עבורי כרגע מבחינת טיפול?

  • + הוסף תגובה
שיחות בזום.. שרון 05/07/2020 05:32
  • ישנה אפשרות דרך שיחות זום טלפון וכו'.. שזה מאוד מקובל בפרט בעידן הקורנה.. בנוסף ישנם מטפלים ישראלים או דוברי עברית גם בחו"ל חפש בגוגל .. בהצלחה.

  • + הוסף תגובה
פחד מטיפול פסיכיאטרי ראשוני במרפאה אנונימית 10/03/2020 07:35
  • שלום רב. אשמח לעזרה ועידוד. אני מתחילה עוד חודש טיפול פסיכיאטרי ראשוני במרפאה. אני התלבטתי רבות עם ללכת לטיפול כזה,והחזקתי המון זמן כדי לחשוב עם באמת כדאי לי. זאת פעם ראשונה שלי שאני הולכת למפגש ראשוני אני לא מכירה את התחום, אני עוברת משבר בגלל מחלה קשה של סבתא שלי ועברתי גם פרידה מבן זוג. אחרי שהזמנתי תור וקבעו לי תור, אני ממש מצטערת ואני לא יודעת עם לבטל. יש לי חרדות איומות מפסיכיאטרים אני הולכת לטיפול כי המשפחה המליצה לי ואמרה שאני הולכת לדבר טוב. בכל אופן אני בבית עד הטיפול עם חרדות לגבי הפגישה לא יודעת מה הולך להיות, בנוסף אני גם יודעת לעזור לעצמי לבד, אבל בגלל המשבר הגדול אני הולכת לטיפול. רציתי לשאול ואני ממש אשמח עם תוכלי לא לכתוב לי על אשפוזים וכאלה חס וחלילה כי זה הפחד הכי גדול שלי זה הסיוט שלי חברה שלי עברה את זה והיא סיפרה לי שזה סבל וטראומה נוראית. אני ממש שאת סולחת לי על הבקשה ומבינה אותי. אני מאוד אשמח עם תוכלי לתת טיפ קטן או עצה איך להתמודד עם החרדה הזאת ואולי להפנות אותי לאתר באינטרנט או להמליץ לי על ספר כדי להקל על החרדה שלי והמשבר שאני עוברת אני ממש אשמח למענה מהיר ואודה לך על זה תבורכי מכל הלב ומאחלת לך יום מקסים והמשך שבוע מקסים

  • + הוסף תגובה
לא יודעת למי פונים ומה עושים! נעמי 21/06/2020 12:42
  • הי אני בת 18 נמצאת בטיפול פסיכותרפי חצי שנה (בגלל שקצת קשה בבית) קראתי הרבה על פיצול אישיות-הפרעת זהות אני פשוט רואה את עצמי שם, הבעיה שאני נותנת הרגשה בטיפול שאני מספרת את כל מה שמפריע לי, אבל באמת את רב הדברים המפחידים לא המטפלת יודעת שאני חוששת שיש לי הפרעה אבל היא לא אומרת לי אם כן או לא(היא לא אומרת דעות שלה אף פעם...) התסמינים שקראתי מפריעם לי מאד איך אני יכולה לדעת אם יש לי או לא? אני בן אדם שמבחוץ הכל נראה יותר בסדר! אבל אני נהרגת מבמחשבה הזאת מבפנים מה עושים? ואם אנ יידע שאכן אני סובלת ממהפרעה יש לזה דרך ריפוי? או שאני רק יתוייג בכותרת של פיצול? תודה רבה!!

  • + הוסף תגובה
כדאי שתשתפי אותה בכך !! שרון 05/07/2020 05:28
  • הדרך הנכונה לעזור לעצמך היא לספר גם על הדברים שאת מרגישה כלפי עצמך וכלפי המטפלת, הכנות היא המפתח לחלקים הפנמים שלך.. אגב את לא חיבת לספר את התוכן עצמו אלא רק את התחושה .. בהצלחה.

  • + הוסף תגובה
רעד מאיה 03/04/2020 19:24
  • באמצע שיחה והתייחסות לחלק בנפש הגוף מתחיל לרעוד למה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!