להיות מאושרים יותר - כאן ועכשיו

אני אהיה מאושר/ת כשיהיה לי יותר כסף, כשתהיה לי זוגיות, כשאצליח בעבודה.... כמה פעמים מצאתם עצמכם חושבים ואומרים את זה? לשאוף להגיע להישגים זה דבר מצוין וחשוב, אבל להפוך את ההישג לתנאי להשגת האושר שלנו – הוא דפוס בעייתי ולא יעיל. מה כן? כנסו ותרגלו

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 05/06/2014

אני אהיה מאושר/ת כשיהיה לי יותר כסף, כשתהיה לי זוגיות, כשאצליח בעבודה.... כמה פעמים מצאתם עצמכם חושבים ואומרים את זה?


הרבה פעמים אנו חושבים ואומרים שנהיה מאושרים כשנגיע להישג כזה או אחר – תואר, משפחה, כסף, מעמד ועוד. בכך, מצד אחד אנחנו מגדירים לעצמנו שאיפה, שזה דבר מצוין, כי שאיפות מניעות אותנו להתקדם בחיים, לצמוח, להתפתח ולהשיג עוד הישגים.


מצד שני, כשאנו מתנים את האושר שלנו בהשגת הישגים, מבלי לשים לב – אנחנו מייצרים במוח התניה, אסוציאציה, שאומרת שהאושר נמצא שם – הרחק מכאן. אז, כשאנו מגיעים להישג או למטרה, בין אם מדובר במטרה כלכלית, משפחתית, או חברתית, סביר להניח שנשמח ונהיה מאושרים לזמן מה ותוך פרק זמן קצר, נתחיל לחפש את פרויקט ההצלחה הבא, בגלל שהמוח שלנו עבר תהליך של התניה שהאושר נמצא "שם", בהישג הבא, ולא בהישג יד.


לכן, לשאוף להגיע להישגים זה דבר מצוין וחשוב, אבל להפוך את ההישג לתנאי להשגת האושר שלנו – הוא דפוס בעייתי ולא יעיל.


לפעול אחרת


שלב 1


שאלו עצמכם שאלה בונה: אם הייתי מאושר עכשיו, מה הייתי חושב? מה הייתי עושה? איך הייתי נושם? איך הייתי מדבר?


כלומר, אם הייתי מאושר, הייתי חושב אחרת, הייתי אופטימי, הייתי מאמין שאני יכול להצליח בחיי, שאני יכול להגיע להישגים, להתגבר על מכשולים בדרך, להשפיע על אנשים אחרים ולהתגבר גם על קשיים שיופיעו.


שלב 2


רשמו לעצמכם את סוג המחשבות שהייתם חושבים ברגע זה, אם הייתם יודעים שאתם מאושרים והייתם רואים איך אפשר לממש אותן במציאות.


לדוגמא, אם הייתי מאושרת, הייתי יכולה להתנהל בצורה כזאת. במה זה מתבטא אצלי? בכך שאם הייתי מאושרת, הייתי מתלבשת בצורה יותר מאורגנת ומסודרת, קצב ההליכה שלי היה מהיר יותר, הייתי עסוקה יותר במה אני יכולה לעשות ולא במה שחסר לי בחיים.


שלב 3


אתם יכולים כבר עכשיו להפעיל את הגוף והנפש שלכם כדי להביא עצמכם למצב רגשי של אושר. אינכם חייבים לחכות למצב רגשי זה – אתם יכולים ליצור אותו על ידי המשאבים שיש לכם כאן ועכשיו: להתלבש, ללכת, להתעסק ביש ולא באין ועוד.


כך, בעצם, תיצרו לעצמכם מצב נפשי של אושר, במקום לחכות לסיבה להיות מאושרים. על ידי זיהוי דפוס החיים שלכם כשתהיו מאושרים וגיוס דפוס החשיבה וההתנהלות של מצב האושר, תוכלו להביא אושר גדול יותר לחיים שלכם, ללא תלות בהשגת המטרה המיוחלת.


שלב 4


הכינו רשימה של 5 דברים שהייתם עושים אם היה לכם את הסיבה הכי טובה בעולם להיות מאושרים, לדוגמא - סכום גדול של כסף שהגיע לידיכם. על מה הייתם חושבים? על הסכסוך עם השכן או על עשייה שאתם יכולים לעשות? איך הייתם מתייחסים לאנשים אחרים - מתוך תחושת מרירות ותסכול, או בשמחה, אושר וחיוך? על מה הייתם מדברים עם אנשים אחרים - על רכילויות ודברים בטלים או על איך לקדם את עצמכם או לעזור לאנשים אחרים? איך הייתם מנהלים את עצמכם, מבחינת מרץ או עצלות?


שלב 5


ענו על 5 השאלות שרשמתם ונסו ליישם את דפוס המחשבה וההתנהגות שאתם מדמיינים שיאפיינו אתכם במצב של אושר. תרגלו זאת עד שתרגישו כי האושר מגיע ונוכח יותר בחייכם.


פורום פסיכותרפיה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • בעיה
  • שולה
  • 18/11/2015 11:44
  • אני מרגישה בזמן האחרון יותר חרדות, יותר עיפות, חוסר אנרגיה. אין לי חשק חפעמים ללכת לעבודה. אני מרגישה שקשה לי. אני לוקחת טיפול תרופתי נפשי. בת 53 איך אני יכולה לעזור לעצמי מה עלי לעשות?

  • הדפס
  • בעיה
  • ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי
  • 18/11/2015 14:03
  • לאור העובדה שאת נמצאת בטיפול תרופתי ונפשי, אני חושב שהעצה הכי טובה שאני יכול לתת לך זה לדבר עם המטפל/ת שלך ולשאול אותו/ה מה כדאי לעשות

  • הדפס
  • בעיה
  • שולה
  • 18/11/2015 22:12
  • טיפול תרופתי לא השתנה.וזה מבחינת המטפל. אולי מניסיונך תוכל ליעץ בקשר למצב. ברור שגיל המעבר הוא חלק מהמצב.

  • הדפס
  • בעיה
  • ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי
  • 19/11/2015 07:45
  • עזרה דחוף
  • עירית
  • 15/11/2015 17:18
  • שלום למנהל הפורום. אני באמצע שנות ה20 שלי מרגישה בדידות איומה אני יושבת בבית כל הזמן מדוכאת בגלל הבדידות הזאת.אני רוצה לצאת מזה ולהתחיל להרגיש טוב למרות הבדידות אני לא רוצה כרגע ללכת לטיפול אני ניסיתי טיפול אבל זה לא עזר.אשמח עם אפשר לפתור את זה בדרך אחרת בלי טיפול.אני מודה לך על העזרה.

  • הדפס
  • בקשר לטיפול
  • עירית
  • 15/11/2015 17:20
  • אני הפסקתי את הטיפול כי התייחסו אלי לא כמו שצריך ולא נתנו לי את הטיפול הנכון.אני מעדיפה להעזר בדרך אחרת.

  • הדפס
  • דילגת עלי
  • עירית
  • 18/11/2015 21:47
  • שיפור מצב הרוח בחורף
  • מיכל
  • 05/11/2015 18:59
  • שלום למנהל הפורום.בדרך כלל אני בחורה שמחה,אבל בחורף שיורד גשם ויש סערה ואני לא יוצאת החוצה פתאום יורד לי מצב הרוח ובאותו רגע אני מרגישה חוסר אונים.אשמח לדעת איך מתמודדים במצב כזה?תודה רבה.

  • הדפס
  • מצב הרוח בחורף
  • ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי
  • 12/11/2015 22:09
  • תופעות דיכאון חורף איננה מוכרת בישראל. יתכן שהתופעה היא בעלת היבטים פסיכולוגיים במקרה שלך, על כל מקרה אם את חושבת שהירידה במצב הרוח קשורה לחורף, כדאי שתבלי הרבה מחוץ לבית ותחשפי את עצמך לאור השמש בשעות הבוקר.

  • הדפס
רופאים בתחום
תהילה גיגי הראל תהילה גיגי הראל
פסיכולוגית קלינית קרא עוד
ד"ר (.Ph.D) רונית פלמון ד"ר (.Ph.D) רונית פלמון
פסיכולוגית קלינית ורפואית קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ