דלג לתוכן

ניתוח פלסטי באף - בני נוער וניתוחים פלסטיים

ניתוח פלסטי באף - בני נוער וניתוחים פלסטיים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 04/05/2021
2 דקות קריאה


בני נוער רבים מנצלים את חופשת הקיץ כדי לעבור ניתוחים פלסטיים. מאז ומתמיד התייחסו בני נוער בחרדת קודש למראה שלהם. אך אם בעבר ההתייחסות כללה ביגוד ותספורות, אזי שהיום היא הרבה יותר משמעותית ומעמיקה וכוללת ניתוחים פלסטיים רבים, ובראשם ניתוח אף.

ניתוח פלסטי אף הוא אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר בקרב בני נוער. ככלל בציבור הוא נחשב לניתוח "מקובל" חברתית, זאת להבדיל מניתוח הגדלת חזה למשל. בקרב בני נוער ניתוח אף זוכה להצלחה גדולה במיוחד. יותר מחמישים אחוז מהניתוחים הפלסטיים שבני נוער עורכים הם ניתוחי אף. שניים עשר אחוז מבני הנוער היו שמחים לשנות את האף שלהם. 

על מנת להמחיש את הפופולאריות של ניתוח זה, מספיק לקרוא את הנתון הבא: כמות ניתוחי האף אצל בני הנוער בארה"ב קפצו פי 10, בין השנים 1994 ל-2003, לפי האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית.

בטרם נענה על השאלה מדוע בוחרים בני הנוער לעבור ניתוח פלסטי באף, יש לענות על השאלה מדוע הם בוחרים לעבור ניתוח פלסטי. מומחים שונים מחלקים את התשובות לשאלות אלו למספר חלקים. ישנו כמובן עניין המראה. צו האופנה והיופי, הנהירה אחר המראה המושלם. 

ישנם כאלו הבוחרים לעבור ניתוח פלסטי באף  עקב לחץ של הורים או לחץ של הסביבה לשנות את המראה הפיזי (לעיתים לחץ זה מלווה בגישה לעגנית מצד החברה). יש מי שבוחר לעבור ניתוח פלסטי באף או בכל מקום אחר על מנת לחקות את הוריו או גיבורי תרבות שונים. לא אחת הניתוח הוא ניסיון לקבל תשומת לב מההורים או מהחברה. סיבות אלו גורמים לצעירים שונים ורבים להיכנס לחדר הניתוח ולעבור ניתוח פלסטי באף או בכל מקום אחר בגוף.

אז למה בני נוער רוצים לעבור דווקא ניתוח פלסטי אף? האמת היא שההסברים לכך פשוטים מאוד. ניתוח אף, להבדיל מרוב מניתוחי הפלסטי האחרים, הם ניתוחים שניתן לבצע כבר בגיל 16 ואין צורך להמתין עד גיל 18. זאת מאחר והאף מסיים את התפתחותו בגיל זה ואז ניתן לשנות את צורתו. 

סיבה אחרת לעבור ניתוח פלסטי באף היא, שהאף הוא איבר בולט בפנים, וכל שינוי בגודל שלו משנה את מראה הפנים ואת הפרופורציה שלהם. סיבה נוספת היא שמדובר בניתוח קל ופשוט, אשר לא דורש הליכי החלמה ארוכים. מכאן שניתן לבצע אותו בחופשת הפסח או הקיץ, בלי להפסיד לימודים או לבזבז את כל החופשה על החלמה מהניתוח.

אין זה מספיק כמובן שהצעירים מעוניינים לעבור ניתוח אף. על המנתחים לבדוק מספר דברים בטרם יסכימו לנתחם, ועוד הרבה לפני תחילת ההליך הרפואי. עליהם לבדוק שהצעירים קיבלו את הסכמת הוריהם לניתוח (כל מי שמתחת לגיל 18 חייב בחתימת הוריו כדי לעבור הליך רפואי). עליו לבחון שהצעיר או הצעירה קיבלו את ההחלטה לעבור את הניתוח בדעה חופשית בלב שלם, 

תוך מודעות לתהליך שהם עומדים לעבור ולסכנות שבו. לבסוף, עליהם לבחון האם הציפיות של הצעירים מתוצאות ניתוח פלסטי באף מותאמות לתוצאות האפשריות ממנו. גם עבור הצעיר או הצעירה חשוב מאוד שהמנתח יבדוק דברים אלו, גם כדי להראות את רצינותו ומקצועיותו וגם כדי שירגישו שלמים במאה אחוז עם הניתוח.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' אבשלום שלום
פרופ' אבשלום שלום כירורגיה פלסטית
מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי מאיר כפר סבא
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו