דלג לתוכן

ניתוח הרמת עפעפיים - להחזיר לעיניים את שדה הראייה

ניתוח הרמת עפעפיים - להחזיר לעיניים את שדה הראייה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 04/05/2021
2 דקות קריאה

לייעוץ חינם על ניתוחי עפעפיים לחצו כאן >>>

כאשר אנו חושבים על ניתוחים פלסטיים, אנו נוטים לראות אותם כניתוחים שמיועדים אך ורק לתיקון הגוף ושינוי המראה הפיזי. אך האמת היא שישנם ניתוחים פלסטיים שהם הרבה מעבר לזה, למשל ניתוחי עפעפיים.

ניתוח הרמת עפעפיים הוא ניתוח שמתבצע בשני מקרים. המקרה המוכר הוא אנשים מבוגרים הסובלים מצניחת עפעפיים אשר מגבילה את הראייה שלהם, ומעניקה להם מראה זקן ועייף. המקרה הפחות מוכר הוא, ניתוח המתבצע אצל מי שרוצה לעבור תיקון של מראה הפנים. בכל מקרה, שני המקרים הופכים את הניתוח לאחד הניתוחים שיותר אנשים עוברים אותו במהלך השנים.

ניתוח הרמת עפעפיים הוא ניתוח שבסופו התוצאה המתקבלת היא שיפור ניכר בשדה הראייה מחד ושיפור במראה הפיזי מאידך. כמובן שאין זה סותר ואין זה מונע ממי שסובל מצניחת עפעפיים לעבור את הניתוח, מכל אחת מהסיבות או משתיהן יחד.

צניחת עפעפיים היא תופעה מוכרת המתרחשת במהלך השנים. אזור העפעפיים אוגר שומנים, העור הופך יותר אלסטי יותר ונפח הרקמות באזור יורד. אז העפעפיים מתחילים לצנוח, ומתחילה תחושת כובד ועייפות במקום. ככל שהעפעפיים צונחים יותר כך שדה הראייה נפגע, והעיניים סובלות מכבדות ועייפות. כמובן שכל זה משפיע על הגוף והראש.

ניתוח הרמת עפעפיים מתבצע במספר אופנים, תלוי כמובן בסוג הבעיה ממנה לוקים. הניתוח הנפוץ מכולם הוא ניתוח הרמת עפעפיים עליונים. אז מסירים עודפי עור ומבצעים עיצוב של השומן במקום באופן פרופורציונאלי, כך שלא יווצר מראה שקוע של העיניים. 

לעיתים ניתוח הרמת עפעפיים ייעשה בעת צניחה לא שווה של אחד העפעפיים, ביחס של אחד לשני או ביחס לעין. 

צניחת עפעפיים
נגרמת לא אחת עקב מחלות שונות (לדוגמא, ניוון שרירים) או עקב חולשה בשריר. התיקון יתבצע על פי גובה הגבות. בניתוח שכזה יתבצע חיבור של השרירים שמרימים את העפעף אל הרקמה שלו.

ניתוח אחר בעפעפיים מתבצע בעפעפיים התחתונות. אז הניתוח מתבצע כתוצאה מהופעת שקיות מתחת לעיניים. שקיות אלו מעניקות לפנים מראה עייף ולא אסתטי. מראה זה מתקבל כתוצאה מאובדן הנפח של הרקמות עם החולשה שלהן. 

לרוב הופעת שקיות שכאלו ילווה בצניחת הפנים המרכזיות, היווצרות של עודפי עור וחולשה של העור. בניתוח שכזה יעוצב מחדש השומן, יוסרו שקיות השומן ועודפי העור, ויתבצע חיזוק של השרירים התת עוריים.

על מנת לקבל תוצאות טובות לאחר ניתוח הרמת עפעפיים יש לעדכן את הרופא בכל המחלות מהן אנו סובלים, שכן ישנן מחלות, כפי שראינו, אשר גורמות לצניחת עפעפיים כחלק מתסמיני המחלה. כמו כן, רופא עיניים צריך לקחת בחשבון שיקולים של גיל, סוג העור, מין, מוצא, תפקוד השריר ומידת צניחת העפעפיים. שיקולים אלו יסייעו לו להעריך כיצד לבצע את הניתוח ומה סיכוי להצלחתו.

חשוב לציין, ניתוח הרמת עפעפיים, כמו לא מעט ניתוחים אסתטיים אחרים, הוא ניתוח שתוצאותיו משתנות עם הזמן. זאת כתוצאה משינויים בגיל ובמבנה הפיזיולוגי של האדם. מאחר ועם הזמן הפנים שוב צוברות עודפי עור, שומן ומופיעים בהם קמטים חדשים, ישנו סיכוי גדול שגם העפעפיים יצמחו שוב בעתיד.

לייעוץ חינם על ניתוחי עפעפיים לחצו כאן >>>

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו