דלג לתוכן

גילוי הזהות המינית אצל מתבגרים הומוסקסואלים

גילוי הזהות המינית אצל מתבגרים הומוסקסואלים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009
2 דקות קריאה

במהלך השנים, עסקו לא מעט ספרים ומחקרים בהתגבשות הזהות המינית אצל מתבגרים, נערים ונערות. בעשורים האחרונים החלו להיכתב ולהתפרסם מחקרים רבים על אופי התגבשותה של הזהות המינית אצל מתבגרים אשר חשים משיכה מינית כלפי בני מינם, ועל הקשיים שעומדים בפניהם.

גיל התבגרות, כידוע, הוא איננו גיל פשוט. זה הגיל בו עוזבים הילד והילדה את תקופת הילדות המפנקת והחמימה, ויוצאים אל תקופה בה הם מגבשים זהות אישית ועצמאית. בין היתר, בגיל זה הם מתחילים לפתח את הזהות המינית שלהם. אז מגלים רבים מהם שהם נמשכים לבני מינם ועליהם להתמודד עם כל מה שכרוך בכך.

היווצרות של זהות מינית ומשיכה מינית מתחילה כבר בשלבים הראשונים של גיל ההתבגרות. בעבר טענו שגיל זה מתחיל בסביבות גיל 11-12. היום כבר ברור כי מדובר בגיל יותר מוקדם. יש הסבורים שאפילו עוד לפני שמגיעים לגיל עשר חווים את התחלת גיל ההתבגרות. היווצרות הזהות המינית מתחילה במפגשים עם בני המין השני בבית הספר, בחוגים ובמקומות אחרים. מפגשים אלו מביאים ליצירת סקרנות אצל המתבגרים הצעירים. סקרנות זו מלווה בצפייה בסרטים, גלישה באתרי אינטרנט, קריאה בספרים ועוד. כמובן שרוב המידע אשר אותם מתבגרים מקבלים מאותם מקורות מידע הינו שגוי או חלקי בלבד. אלא אם ההורים והמורים מעניקים להם את המידע הנכון והמלא על מיניות האדם.

גילוי המשיכה המינית כלפי בני אותו מין הוא תהליך הפוך למה שמתהווה בחברה. בני אדם גדלים בחברה הטרוסקסואלית ולרוב בחברה שסובלת מהומופוביה. על כן המידע שאנו בכלל, והמתבגרים הצעירים בפרט, מקבלים על יחסים הומוסקסואליים איננו נכון ואיננו שלם. מתבגרים אשר מגלים נטיות הומוסקסואליות מגלים זאת בצורות שונות, לא פעם הם חשים שונים מהחברה או רואים דברים אחרת מהם. בממוצע, גילוי משיכה זו נעשית כבר בתחילת גיל העשרה, כאשר קיום יחסי מין עם בני מינם נערכים בפעם הראשונה בגיל שש עשרה, ושנה מאוחר יותר, לרוב, הם יוצאים מהארון. יציאתם מהארון היא אירוע מכונן עבור מתבגרים אלו. אחרי תקופה ארוכה בה הם שמרו על נטייתם המינית בסוד, מה שהוביל לריחוק מהסביבה שלהם, תחושת בדידות עמוקה, והכרה שהם שומרים על סוד מסביבתם הקרובה, סוד שלעיתים מאלץ אותם לשקר להם. היציאה מהארון, לא רק שחושפת אותם, אלא מאפשרת להם להיות הם עצמם, בלי להתבייש, לשקר או לשמור על ריחוק מהסביבה.

עם זאת, מתוך מחקרים שנערכו בקרב מתבגרים שיצאו מהארון עולה תמונה לא קלה על מה שעוברים אותם מתבגרים. יותר מתבגרים שיצאו מהארון סובלים מסימפטומים של דיכאון מאשר מתבגרים הטרוסקסואלים. מעל לשלושים אחוז מהם ניסו בשלב מסוים אף להתאבד. ברוב המקרים ההורים שלהם ראו את המשיכה המינית שלהם לבני מינם באור שלילי. יותר משבעים וחמש אחוז מהם סבלו מאלימות מילולית, חמש עשרה אחוז מהם סבלו מאלימות פיזית, ושלושים אחוז מהם איבדו חברים כתוצאה מיציאתם מהארון.

לסיכומו של דבר, גיבוש הזהות המינית אצל מתבגרים בעלי נטיות הומוסקסואליות, היא איננה פשוטה ואיננה קלה, לא לפני שהם יוצאים מהארון ולא לאחר מכן.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר כוכבי גלנטי
ד"ר כוכבי גלנטי פסיכולוגיה קלינית
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 8 חוות דעת )
"הגעתי די לחוצה עם התינוקת בת ה5 חודשים ואני מרגישה בזכות הטעפול ובמענה המסור והמלא של יעל שהוקל לי ויכולה להיות רגועה לגבי הטיפול בבתי"
ד"ר הלנה מרטינז
ד"ר הלנה מרטינז עור ומין
4.5
( 13 חוות דעת )
"הייתי מאוד מרוצה מהיחס והמיקצועיות של ד"ר מרטינז."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו