דלג לתוכן

טפילים במעיים – בעיה נפוצה בכל גיל

טפילים במעיים – בעיה נפוצה בכל גיל

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/06/2009
2 דקות קריאה

אם גם אתם סובלים מתסמינים כגון שינויי מצב רוח, גזים, עצירות, צורך לאכול דברים מתוקים, הפרעות בריכוז, קיבלתם אבחנה מצד רופאים שאתם סובלים ממעי רגיז, אך ייתכן שאתם סובלים מטפילים במעיים.

ניתן למנות מס' רב של טפילים וגורמים מזהמים במעי האדם, כשהבולטים מביניהם הם: אמבות, קנדידה, הליקובקטר, בלסטוציסטים, תולעי מעיים, פרוטוזואה ועוד. כל סוג מאופיין בתסמינים שונים, כשההדבקה בהם היא לרוב בדרכים דומות כגון עקיצות חרקים, מזון מורעל, אי הקפדה על היגיינה אחרי ביקור בשירותים, אכילת מזון לא מבושל כביצים ודגים, שתיית מים נגועים ועוד.

לסובלים מטפילים במעיים, יש מספר לא מבוטל של השפעות, שמתקשרות למערכת העיכול, אך גם לבעיות אחרות בגוף. מיציאות שומניות ודביקות, בעלות ריח רע באופן חריג, כאבי בטן תכופים, גזים ונפיחויות, דימום מפי הטבעת ועד שינויי משקל וחוסרים בוויטמינים וחומרים בגוף ועד בעיות נשימה, שיעולים וליחה, הופעת אלרגיות ובעיות בעור כגירודים ופריחות. תסמין מאוד מרכזי לבעיית טפילים במעיים הוא הצורך לאכול מאכלים מתוקים ומיני מאפה. המזהמים החיים על חשבון גוף האדם, נזדקקים לסוכרים, כדי להתקיים, וגורמים לנו לצרוך אותם מזונות עתירים בסוכרים.

אבחון בעיית טפילים במעיים, נעשית לרוב על ידי בדיקת צואה. ישנה חשיבות לביצוע הבדיקה מספר פעמים כדי לוודא אם הטפיל נמצא במעיים, כשלסוגים שונים של מזהמים יש תסמינים שיותר מתאימים להם, ויש תסמינים שמתאימים למספר סוגי טפילים. לכן בדיקות צואה, באות לתת מענה לעניין, כשתוצאות תקינות של בדיקות, לא קובעות במדויק שאין בעיית טפילים במעיים. גם כשהבדיקות יוצאות תקינות, יש לדעת לטפל בבעיה, לתת עליה את הדעת ולטפל בה במספר אמצעים.

טיפול יכול להתבצע הן על ידי תרופות קונבנציונליות, אך הן עלולות לגרום לתופעות לוואי כבחילות וכאבי בטן. בין התרופות ניתן למצוא את וורמוקס לטיפול בתולעים במעיים ופלג'יל, שנועדה גם לטיפול במזהמים. אלטרנטיבה אחרת לטיפול זה היא הטיפול הטבעי נטורופתי, שדורש התמדה ואורך רוח, על מנת להתגבר על הטפילים. הטיפול נועד לתת לגוף בנוסף יכולת התמודדות טובה יותר בעתיד עם בעיות שכאלו, יחד עם השמדת המזהם.

הטיפול הנטורופתי, מורכב ממספר רבדים, כשהוא כולל גם פעילויות להפגת המתח ושימוש במשחות וכדורים טבעיים, כדי לעזור לגוף להתחשל כנגד בעיות טפילים. ראשית כל, חובת שילוב תזונה נכונה על מנת לתת לגוף יכולת שיקום מערכת העיכול, וכן כדי לחסל את המזהם. יש להקפיד על אכילת מזונות עתירי סיבים תזונתיים, כדי להשיב את האיזון למערכת העיכול, אך בד בבד לא להגזים בצריכת סיבים תזונתיים, כדי לא לגרות את המעי.

כמו כן, הימנעות מסוכרים היא עניין הכרחי בתזונה נכונה, בכך שמאכלים עם הרבה סוכרים, משמשים לקיומם של המזהמים במערכת העיכול. בין המזונות נוספים שמומלצים לצריכה, ניתן למצוא זרעי דלעת, אורגנו, גזרים ושום, שידועים בהשפעתם בהשמדת מזהמים במערכת העיכול.

מרכיבים חשובים נוספים בטיפול הטבעי הם שימוש בצמחי מרפא (פרופוליס, אלוורה ועוד), היעזרות בתוספים כג'ל אלוורה לשתייה שמייצב את מערכת העיכול ומעניק ויטמינים חיוניים, עשב דגנים וכדורי "הרב באלנס". כמובן שהטיפול הנטורופתי פונה גם לנפש האדם הפגוע, ולכן הטיפול כולל שיחות, טכניקות נשימה, דמיון מודרך, ומצריך שילוב של פעילות גופנית שמזרימה דם לכל חלקי הגוף, שנושא חומרים משככי כאבים וחומרי ריפוי.

לסיכום, גם אם בדיקות הצואה יוצאות תקינות וכן אם הרופא מאבחן שהבעיה היא- מעי רגיז, לא נפתרה כאן הבעיה. ישנן סיבות שהמעי מתנהג בצורה כזו, וזה רק סימפטום לבעיה אחרת בגוף שמשפיעה עליו, שבין הדרכים שאפשר להתגבר על הבעיה, היא טיפול נטורופתי.

באדיבות איה הוד
בעלת אתר נטורופתיה ורפואה משלימה

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר נתן גלוק
ד"ר נתן גלוק גסטרואנטרולוגיה
5.0
( 6 חוות דעת )
"ד"ר נתן גלוק היה קשוב אליי, נתן לי טיפול בתקווה שהוא יצליח🙏"
ד"ר רוני רוזן
ד"ר רוני רוזן גסטרואנטרולוגיה
ד"ר ריטה ברון
ד"ר ריטה ברון גסטרואנטרולוגיה
מנהלת שירות נוירוגסטרואנטרולוגיה במכון הגסטרואנטרולוגי בקריה רפואית רמב''ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו