- אינפומד
- מאמרים
- מאמרים בערוץ האורולוגיה
- חומצות שומן אומגה 3 מפחיתות את הסיכון לשבץ
חומצות שומן אומגה 3 מפחיתות את הסיכון לשבץ
חומצות שומן אומגה 3 מפחיתות את הסיכון לשבץ
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא נוירולוגיה, גריאטריה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
המומחים הכי מבוקשים לנוירולוגיה, גריאטריה:
ד"ר סלים מנסור
מומחה בנוירולוגיה ורופא בכיר במרכז הרפואי מאיר, עוסק במרפאת הפרעות תנועה ומעניק אבחון וטיפול מתקדם במחלות נוירולוגיות תוך יחס אישי וליווי מקצועי
יפעת ברקת
מרפאה בעיסוק מומחית לגיל השלישי, אבחונים קוגניטיביים ודמנציה, מורשית לתת חוות דעת מומחה בעניין כשרות משפטית
ד"ר הדס מאירסון
נוירולוגית ילדים בכירה, מומחית בנוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד, מכון לנוירולוגיה, בית חולים דנה דואק, איכילוב
ד"ר מיכאל רוטשטיין
רופא מומחה בכיר ביחידה לנוירולוגית ילדים ובמכון להתפתחות הילד בבית החולים לילדים "דנה" במרכז הרפואי תל אביב
ד"ר רני ברנע
מומחה לנוירולוגיה ווסקולרית ורפואה פנימית, מנהל המרכז למניעת שבץ מוחי בבי"ח בילינסון
ד"ר אופיר לוי
מומחה בנוירולוגיה, רופא בכיר ביחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי תל־אביב (איכילוב)
ד"ר יבגני מירושניק
מנהל יחידה לסיעוד מורכב של יחידת אשפוז בית מחוז שרון שומרון של קופ"ח כללית, יועץ גריאטריה בכיר, שרותי בריאות כללית מחוז שרון שומרון
ד"ר הדר קולב
רופאה בכירה | המערך הנוירולוגי וביחידה לנוירו-אימונולוגיה | המרכז הרפואי איכילוב תל אביב
ד"ר טטיאנה ליבשיץ
נוירולוגית מומחית בעלת ניסיון בטיפול במחלות כלי דם מוחיים, שבץ מוחי, כאבי ראש ומיגרנות
ד"ר ג'רמי מולד
סגן מנהל המערך הנוירולוגי וסגן מנהל מחלקת נוירולוגיה-שבץ מרכז רפואי איכילוב
ד"ר ורד ליבנה
מומחית להפרעות תנועה ונוירולוגיה קוגניטיבית - מנהלת המרפאה לנוירומודולציה בביה"ח איכילוב
ד"ר אייל הנדלר
ד"ר הנדלר הינו אורתופד מומחה ומנתח עמוד שדרה. עובד כרופא ומנתח בכיר במחלקת נוירוכירורגיה בבית החולים "בילינסון"
ד"ר דניאל מזר
מומחה לגריאטריה, רופא בכיר בבית חולים בילינסון וקופת חולים כללית, בוגר הפקולטה לרפואה בהדסה עין כרם
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא נוירולוגיה, גריאטריה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
דגים ומאכלי ים. מחקר חדש המתפרסם בגיליון האחרון של ה Journal of
the American Medical Association מגלה כי נשים אשר אכלו דגים חמש
פעמים בשבוע הפחיתו את הסיכון ללקות בשבץ ב 52% בהשוואה לנשים אשר
אכלו דגים לעיתים רחוקות יותר, בתדירות של פחות מפעם בחודש. תופעה
זו נראתה בעיקר בשבץ מסוג איסכמי או תרומבוטי, כלומר כזה הנגרם בגלל
היווצרותם של קרישי דם.
החוקרים עקבו אחר קרוב ל 80,000 נשים בגילאי 34 עד 59 למשך תקופה
של 14 שנים, בין 1980 ל 1994. החוקרים מצאו כי הסיכון לשבץ פחת ככל
שגברה צריכת הדגים. הנשים אשר היו בסיכון הנמוך ביותר ללקות בשבץ
היו אלו אשר אכלו דגים חמש פעמים בשבוע או יותר, אולם גם נשים אשר
אכלו דגים פעמיים עד ארבע פעמים בשבוע או אפילו פעם בשבוע הראו
ירידה משמעותית בסיכון לשבץ.
המחקר מצא כי בהשוואה לנשים אשר אכלו דגים פחות מפעם בחודש, נשים
אשר אכלו דגים פעם בשבוע היו בעלות סיכון נמוך ב 22% ללקות בשבץ,
ואלו אשר אכלו דגים בין פעמיים לארבע פעמים בשבוע היו בעלות סיכון
נמוך ב 27% ללקות בשבץ.
ההסבר לתופעה זו טמון כנראה בחומצות שומן מסוג אומגה 3 אשר מצויות
בכמויות גדולות בדגי ים. מחקרים קודמים הראו כי חומצות שומן מסוג
אומגה 3 מונעות מטסיות הדם להיקרש ולהיצמד לדופן העורקים. למרות שכל
הדגים ומאכלי הים מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3 , דגים אשר גדלו
בים ואלו אשר רוויי שומן יותר (כגון: סלמון, דג החרב, מקרל,
סרדינים) הם בעלי אחוז גבוה יותר של חומצות שומן מסוג אומגה 3.
החוקרים מסכמים כי תוצאות מחקר זה צריכות לעודד את הציבור להוסיף
דגים לתפריט שלהם, ובכך להפחית את הסיכון למחלות לב ולשבץ. המלצת
האיגוד האמריקאי למחלות לב (American Heart Association) היא לאכול
לפחות שתי ארוחות דגים בשבוע. כאמור הדגים ה"שמנים" יותר, כגון
סלמון, מומלצים ,שכן הם מכילים פחות חומצות שומן רוויות והם מקור
בריא יותר לחלבון מאשר בשרים אשר עשירים בחומצות שומן רוויות.
[22/01/2001]
האם המאמר עניין אותך?