דלג לתוכן

כאב כרוני קשור לדיכאון

חולים אשר סובלים מכאב גופני אשר נמשך יותר משישה חודשים הם בעלי סיכוי גבוה לדיכאון. כך על-פי תוצאות מחקר חדש המתפרסם ב Archives of General Psychiatry.

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/01/2003
2 דקות קריאה
חולים אשר סובלים מכאב גופני אשר נמשך יותר משישה חודשים הם בעלי סיכוי גבוה לדיכאון. כך על-פי תוצאות מחקר חדש המתפרסם ב Archives of General Psychiatry. עוד מגלה המחקר כי כמחצית מהחולים אשר סובלים מהפרעת דיכאון חמורה סובלים גם ממצבי כאב פיזיים.


במחקר זה חולקו שאלונים לכ- 19,000 משתתפים בגילאי 15 עד 100, אשר נבחרו באופן אקראי מתוך האוכלוסיה הכללית של אנגליה, גרמניה, איטליה, פורטוגל וספרד. החוקרים ניתחו את תוצאות השאלונים כדי לבדוק את שכיחות מצבי הכאב הכרוניים (כאבי פרקים, כאבי גפיים וכאבי גב; כאבי ראש; או כאבים הקשורים למערכת העיכול, שנמשכו לפחות שישה חודשים), שכיחות תסמיני הדיכאון, ושכיחות המצבים של הפרעת דיכאון חמורה.


בסך-הכל, 17% מהמשתתפים סבלו ממצב אחד לפחות שגרם לכאבים כרוניים, 17% סבלו מתסמין אחד לפחות של דיכאון, ו 4% סבלו מהפרעת דיכאון חמורה. משתתפים עם מצב אחד לפחות של כאב כרוני, או משתתפים שבנוסף למצב אחד לפחות שגרם לכאב הכרוני סבלו ממחלה נוספת (שלא קשורה לכאב), היו בעלי סיכוי של פי 3.6 ופי 5.2, בהתאמה, לסבול מהפרעת דיכאון חמורה. אלו אשר דווחו על כך שהם סובלים מכאב במשך היום והלילה היו בעלי סיכוי של פי 1.6 לסבול מהפרעת דיכאון חמורה.


28% מהמשתתפים במחקר בעלי תסמין אחד לפחות של דיכאון, ו 43% מהמשתתפים אשר סובלים מהפרעת דיכאון חמורה, סבלו ממצב אחד לפחות של כאב כרוני. אלו אשר סובלים מהפרעת דיכאון חמורה היו בעלי סיכוי של פי 4 לסבול ממצב אחד לפחות של כאב, בהשוואה למשתתפים אשר אינם סובלים מהפרעה זו.


החוקרים מסכמים כי מצבי כאב כרוניים נפוצים בקרב האוכלוסייה הכללית, ואלו אשר סובלים ממצבים אלו הם בעלי סיכוי גבוה לסבול גם
מדיכאון. הם ממליצים כי אצל חולים המבקשים ייעוץ עבור מצבי כאב כרוניים, יש לבדוק גם תסמינים של דיכאון. החוקרים מציינים כי במקרה
של חולים אשר סובלים מדיכאון וממצבי כאב, יש להעדיף את השימוש בנוגדי דיכאון מסוימים אשר הראו יעילות בקבוצה ספציפית זו.


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יובל בן אמנון
ד"ר יובל בן אמנון פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה
ד"ר מיכאל ינקו
ד"ר מיכאל ינקו פסיכיאטריה
4.8
( 78 חוות דעת )
"דר" מיכאל ינקו רופא מקצועי , קשוב , אכפתי , בעל אוזן קשבת ממליצה מאוד"
ד"ר לב קורבסקי
ד"ר לב קורבסקי פסיכיאטריה
פסיכיאטר למבוגרים ופסיכוגריאטר.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום דיכאון וחרדה

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו