דלג לתוכן

שנ"צ זה בריא? 9 פעולות שגרתיות והזמן האידאלי לביצוען

מה הזמן האידאלי לאימון גופני, מתי מומלץ לבצע שיחה מלב אל לב ומהי השעה המושלמת לקבלת החלטות? כך תדעו: הזמן הרצוי לביצוע הפעולות השגרתיות אך החשובות

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 06/11/2016
2 דקות קריאה

כעושים משהו, כדאי לעשותו כמו שצריך. ובזמן. אורח החיים המערבי מלווה בלוח זמנים צפוף. תכנון נכון מסייע בהשגת מטרות, משפר את מצב רוחנו ואף עשוי להועיל לבריאותנו. אספנו 9 פעילויות שגרתיות שתזמונן ישפר לכם את היום.

1. שקילה

עם תום תקופת החגים המתאפיינת בארוחות מדושנות, הגיע הזמן לשים לב למשקל. למרבה הפליאה, שקילה בסמוך להתעוררות ולפני הארוחה הראשונה, היא לא התנאי לקבלת תוצאה מדויקת. ניתן לעשות זאת בכל שעה ביום כל עוד אתם דבקים בה משבוע לשבוע. היום האידאלי לכך יהיה רביעי, זאת עקב אכילה מרובה בסופי שבוע ושריפת קלוריות בתחילתו. מחקרים מראים כי עלייה על המשקל ביום זה תשקף את המצב בצורה המהימנה ביותר.

2. נמנום

מדובר במצרך נדיר באורח החיים המודרני המתאפיין בריבוי משימות וזמני מנוחה מעטים. אם נפלה בחלקכם הזכות לעצום את העיניים לכמה רגעים במהלך היום, כדאי שתעשו זאת בין 14:00-15:00. לאחר ארוחת הצהריים, רמת הסוכר בדם מתחילה לצנוח וגורמת לעייפות. מאידך מדובר בזמן מוקדם יחסית ביום ועל כן תנומה חטופה לא תפגום בשנת הלילה. למרות זאת לא כדאי להפריז. עשרים דקות יספיקו כדיי להפוך לערניים יותר. שינה שתתארך מעל לחצי שעה עלולה להגיע לשלב עמוק יותר בו גלי המוח מואטים ולכן כשתקומו סביר להניח כי תהיו מעורפלים וככל הנראה גם זעופים.

3. פתרון בעיות

בניגוד לסברה הרווחת, כדאי להתמודד עם דילמות שונות בזמנים בהם רף האנרגיה יורד. ברגעים אלה אנו רגועים יותר וממוקדים פחות ומשכך קשובים יותר לדרכים חלופיות לבחינת המצב.




4. למידה

באופן פרדוקסלי העת המתאימה ביותר לקליטת מידע או מיומנות חדשה הינה ממש לפני השינה. בזמן זה עולה רמת הזיכרון והסבירות לקליטת החומר הנלמד, כמות ואיכות השינה גם היא גורם מרכזי אשר משפיע על יכולת השינון והקליטה. לילות לבנים לפני בחינה גדולה אינם מסתמנים כפתרון יעיל.


קראו עוד: מיומנויות למידה: 6 הדרכים הכי יעילות ללמוד חומר חדש



5. הפסקה

מחקרים מצאו כי פריון העבודה הגבוה ביותר יושג תוך לקיחת הפסקה של שעה במהלך שמונה שעות עבודה, אשר תתחלק לשלושה פרקים: הראשון יארך 15 דקות ויילקח לאחר שעת העבודה הראשונה, חצי שעה תילקח באמצע היום לצורך ארוחת צהריים ורבע השעה האחרונה תילקח בשעה לפני סוף היום.



6. תחרות

למעשה, קביעת הזמן האידאלי לשם כך תלויה בכם. אם אתם מגדירים את עצמכם כציפורי לילה, כדאי שתימנעו מפעילות תחרותית בשעה מוקדמת. מחקר מסוים מצא כי אתלטים אשר נחשבים כטיפוסים ליליים השיגו תוצאות גרועות יותר בכ-26% בפעילות שהתבצעה בבוקר, בהשוואה לערב.



7. שינה מאוחרת

כנראה שההמלצה הבאה לא תמצא חן בעיני רובכם. משיכת שעת הקימה עד לשעות הבוקר המאוחרות מזיקה בטווח הארוך. כדאי לשמור על זמני שינה וקימה קבועים גם בסופי שבוע.



 

8. שיחות מלב אל לב

עבור כנות, עדיפה שעה אחת קודם. במירוץ היממה וחלוף השעות, כוח הרצון שלכם פוחת ואתו גם העקרונות, לכן כדאי שלא לדחות שיחות גורליות ואמתיות לערב.




9. פעילות גופנית

עדיף לבצע פעילות ספורטיבית בשעות היום המוקדמות. אימון בשעות הערב עלול לפגום באיכות שנת הלילה. מאידך, עדיף מאוחר מאשר אף פעם. 


קראו עוד: בלי תירוצים: 5 מקומות מפתיעים שאפשר לעשות בהם כושר 


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 דב הדרי
דב הדרי פסיכותרפיה
 ליאת ברכה-טייב
ליאת ברכה-טייב אבחון
 סיגל הראל ויס
סיגל הראל ויס ייעוץ ארגוני
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

אולי יעניין אותך - מאמרים נוספים בתחום בריאות כללית

שאלות מתוך פורום טיפול בכאב

בניהולו של מר גבעון פלד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו