פורום פסיכיאטריה - עמוד 808
גולשים יקרים, מענה לשאלות חדשות יתאפשר במגוון הפורומים האחרים.
-
פחד טיסה
אייל 11/11/2015 | 16:381. איזה כדור הרגעה מומלץ לקחת לצורך התמודדות עם פחד טיסה קיצוני? 2. איזה כדור שינה מומלץ לקחת לצורך התמודדות עם פחד טיסה קיצוני? תודה.פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 11/11/2015 | 20:28לאייל שלום, אני בדרך כלל ממליצה: 1. להרגעה על או קסנגיס (אלפרוקס, אלפרוליד) 0.5 מ"ג או לוריבן 1 מ"ג. 2. לשינה בונדרומין 0.25 מ"ג. כמו כן, מאוד עוזר ללמוד לעשות הרפיות עם דמיון מודרך וליישם זאת בטיסה. בברכה, דר' קרני רובין
-
-
לד"ר רובין - למוג'ין או למיקטל
רוית 10/11/2015 | 18:13השאלה מיועדת לד"ר רובין - למוג'ין או למיקטל - זה משנה? בקופה נתנו לי למוג'ין בטענה שזה אותו דבר אבל אני יודעת שיש תרופה שהגנרית שלה לא שווה כלום, ואני לא זוכרת מה היא. תודה רבה!פתח בחלון חדש-
למוזין
מת לחיות 3 10/11/2015 | 18:26זה הגנרי. החיקוי -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 11/11/2015 | 19:58לרוית שלום, למוג'ין היא גנריקה טובה של הלמיקטל. ככלל בחולים אפיליפטים ממליצים לא להחליף את הגנריקה שבה הוחל הטיפול כי זה יכול להוציא מאיזון. בברכה, דר' קרני רובין
-
-
רספירדל מול סרוקוואל
סקוביבון 10/11/2015 | 10:38שלום שאלה לגבי בני בן ה 20. לוקח כבר 7 שנים רספירדל. מינון 1.5 מ"ג. אובחן כבעל ADHD חרדה ובעיות התנהגות. אימפולסיביות והרבה המצאת סיפורים (confablation= בדאות, כנראה בגלל תסמונת אלכוהול עוברי שנחשפנו אליה רק לאחרונה. כנראה לוקה בתסמונת זו).. איזו תרופה עדיפה מבחית ארגון החשיבה ומיתון האימפולסיביות? אספירדל או סרוקואל? האם מינון של 1.5 מ"ג הוא מספיק (העליתי לו ברבע כדור והתלונן קשות על עייפות) תודהפתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 11/11/2015 | 19:54לסקוביבון שלום, נראה לי יותר סביר הטיפול ברספרידל. שני הטיפולים אינם טיפולים ל ADHD וספק אם הם פותרים את בעיית החרדה. הייתי מוסיפה לרספרידל טיפול בממריץ וייתכן אף מינון נמוך של SSRI. בברכה, דר' קרני רובין
-
-
ספק אם לקחתי כדור - מה עושים
ערן 10/11/2015 | 08:18בס"ד. שלום ד"ר, אני נוטל כל יום סרנדה 100, קורה לי לעיתים רחוקות שאני בספק אם לקחתי כדור או לא. 1. מה עדיף - לקחת כדור שיתכן והוא נוסף משום הספק ולהסתכן בתופעות לוואי של מנת יתר או לא לקחת ולסמוך על החומר שגם ככה נמצא כבר בדם? 2. האם יש איזה שיטה או מכשיר כדי לא להגיע למצבים כאלו של ספק בלקיחת הכדור? תודה רבה מראש. ערן.פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 11/11/2015 | 19:49לערן שלום, 1. הייתי במקרה כזה נוטלת חצי כדור כי אז או שקיבלת לפחות את חצי המנה או שקיבלת חצי כדור יותר. 2. כדאי להשתמש בקופסא שבועית. כך אפשר לראות אם שכחת לקחת את הכדור או אם כבר לקחת. בברכה, דר' קרני רובין
-
-
סרוקוול
דני 10/11/2015 | 07:47הרופא נתן לי סרוקוול לנסות במקום ריספרדל כדי שלא יהיה לי פרולקטין גבוה עם כל התופעות שלו. זה עשה לי ממש רע, עצבני מאד, חסר סבלנות וגם פיזית הרגשה רעה. יש סיכוי שאני יתרגל אחרי כמה זמן? לקחתי בערך שבוע.פתח בחלון חדש-
אם זה להרגעה
harel 10/11/2015 | 16:53כנראה שהתרופה לא מתאימה לך כי ההשפעה המרגיעה צריכה לבוא במיידית(תוך שעה שעתיים) אם זה לסכיזופרניה או מאניה דיפרסיה יש להמתין חודש לפחות במינון מתאים -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 11/11/2015 | 19:47לדני שלום, אני קצת בספק שתתרגל לתרופה. קשה לענות מעבר לכך מאחר ולא כתבת ממה אתה סובל ולמה אתה מקבל רספרידל. בברכה, דר' קרני רובין
-
-
ריטלין עם רקע משפחתי
תומר 10/11/2015 | 07:43ד"ר קרני, האם אדם שיש במשפחתו בעיות נפשיות כמו מאניה דיפרסיה, פארנויה ועוד, יכול לקחת ריטלין? כלומר, האם הוא נמצא בסיכון בגלל הרקע המשפחתי (אחים)?פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 11/11/2015 | 19:45לתומר שלום, אכן הוא נמצא בסיכון גבוה יותר. זה לא אומר שלא ניתן לתת לו ריטלין או וויואנס. ברור שאם נותנים ממריצים צריך לעקוב באופן יותר צמוד אחרי מטופל זה, וייתכן גם לתת תרופות מגינות כמו מייצבי מצב רוח או אנטיפסיכוטיים. בברכה, דר' קרני רובין
-
-
הפורום הזה נהיה מגעיל
עצוב לי מאוד 10/11/2015 | 01:35אנחנו באים לכאן כדי לקבל תמיכה והזדהות, ובמקום זאת אנחנו מקבלים שיפוטיות ושנאה. אם המצב הזה יימשך רבים יעזבו את הפורום או שייקחו את התקיפה ללב ויפגעו בעצמם. אני מקווה שכל השונאים למיניהם יעזבו את הפורום בקרוב ושתחזור הסביבה התומכת שבה יכולנו להרגיש בנוח לפרוק מבלי להיות מותקפים מכל עבר. :-(פתח בחלון חדש-
אל תדאגי ,עצוב לי מאוד, אני ד"ר קרני רובין
רותי 10/11/2015 | 17:57ומומחים נוספים שעלו ועולים פה תדיר לאתר נחזיר לכם את הסביבה התומכת. -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 11/11/2015 | 19:43ל"עצוב לי מאוד" שלום, אני מרגישה כמוך ומאוד מתוסכלת מכך. אם שמת לב, ניסיתי באמצעים שיש לי לשים לכך קץ. אני מקווה שבמשך הזמן האווירה תשתנה. בברכה, דר' קרני רובין
-
-
מה יותר מזיק - תרופות והתמכרות או סטרס?
יואב 10/11/2015 | 00:40שלום, עקב תקופה קשה מאד נפשית עקב מחלת אימי, אני נוטל חצי כדור קלונקס בערב, ולעיתי גם חצי ביום. אני מודע שהכדור ממכר, הסבילות שלו עולה וכו', אבל כמובן שהוא מרגיע אותי. השאלה - מבין 2 הברירות הלא-טובות: לחיות בסטרס או להיות מכור לקלונקס - מה מזיק יותר? ומה עדיף לי לעשות? מודה מראש על תשובתך, יואבפתח בחלון חדש-
להוריד סטרס
תמי 10/11/2015 | 07:54לדעתי לחיות בסטרס זה לא טוב כי זה יכול להביא למצבים יותר גרועים-השלכות של הסטרס. אבל, עדיף היה לנסות להוריד את הסטרס בצורות אחרות כמו פעילות ספורטיבית קבועה (הליכה/ריצה על הבוקר), פסיכולוג CBT , זאת אומרת אחד שלא חופר לך בהיסטוריה אלא מסתכל על העתיד ומה אפשר לעשות בו, יוגה וכו'. אפשר גם לעשות את כל הדברים האלה יחד עם הקלונקס בינתיים, ולאט לאט להוריד ממנו עד שתסתדר בלעדיו. מקווה שעזרתי במשהו :) -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 11/11/2015 | 19:40ליואב שלום, ראשית, כמות הקלונקס שאתה נוטל היא קטנה אם לא מזערית. שנית, ההתמכרות לבנזודיאזפינים אינה כה שכיחה כפי שעושים מזה. אנשים חרדים בדרך כלל אינם מפתחים התמכרות לSSRI'S. ייתכן וזו שונות גנטית וייתכן שזה נובע מהצורך בשליטה. סטרס בהחלט יכול לגרום לנזקים כמו יתר לחץ דם, פגיעה קרדיאלית וכו'. מבין השתיים אני מעדיפה את זה שתיקח קלונקס. אין בכך בכדי לשלול את תשובתה של תמי שיש מקום גם לנסות להוציא את הסטרס בדרכים אחרות כמו ספורט, טיפול בשיטת מיינדפולנס, CBT ועוד. בברכה, דר' קרני רובין
-
-
איך להפטר מסרקוול
אני 31/10/2015 | 19:00אני לוקח סרקוול 150 מחודש ינואר השנה ואנפרניל 225 מלפני כמה חודשים לפני זה לחקתי פבוקסיל וסימבלטה השמנתי 8-9 קילו מהסרקוול (חלק מההשמנה אני נותן לזיפרקסה שעליתי 2 וחצי קילו ביומיים שלוש) ניסיתי להפסיק את הסרקוול להוריד מינון בהדרגה והרגשתי לא טוב פנרגן הוצע לי אך לא עזר לי בעבר שניסיתי איזה תחליף אני יכול למצוא לו שלא גורם להשמנה ולא יקר מדיפתח בחלון חדש-
סרקוול ניתן לי
אני 31/10/2015 | 19:01כתוספת לאנטי דכאוני ולהרגעה למיטב ידיעתי -
תעיף תזבל הזה
מישו 02/11/2015 | 21:31תעיף תזבל הזה -
למישו - תרגיע
שמוליק 03/11/2015 | 14:54שלום. אני מרשה לעצמי להניח שהתנסית בתרופה הזו, ושסבלת מתופעות הלוואי שלה. אני גם כן לקחתי הרבה מאוד זמן תרופות מאותה המשפחה (אנטי-פסיכוטיות), וסבלתי סבל רב מתופעות הלוואי שלהן, כך שניתן לסנגר עליך. צריך להבין עם זאת, שהתרופות משפיעות על כל מטופל באופן אחר, ויש גם מטופלים שעדיף להם לקחת את התרופות למרות תופעות הלוואי שלהן. ככלל, אני מאמין שאם אפשר, אז עדיף לתת את הדגש על טיפולים פסיכולוגיים ולא על התרופות, אבל צריך לבחון כל מקרה לגופו. כל טוב, שמוליק. -
למה אתה לוקח סרקוול?
אוסנת 03/11/2015 | 19:14אם זה מעלה תאבון או משמין, כדאי למצוא ד"ר שיתן לך תחליף אם אתה צריך, או ימצא כדור אחד שיעזור לך במקום שילוב של כמה סוגים. תבקש מה-ד"ר שלך כדור לא משמין ואל תתיחס למי שמקטין ראש ואומר לך שאין מה לעשות. כדורים שגורמים להשמנה עלולים לגרום למחלות לב וסכרת, ואין הצדקה לתת אותם. -
סרוקוול
מת לחיות 3 03/11/2015 | 19:25אני לא מחליף את סרוקוול כי היא דור חדש ויש לה מעט תופעות לוואי בניגוד לאנטי פסיכוטיות מהדור הישן -
הציעו לי לקחת דפלפט
אני 03/11/2015 | 20:04וסירבתי כי זה משמין זיפרקסה ניסיתי יומיים שלוש והשמנתי 2 וחצי קילו ישר הפסקתי אותו -
לאוסנת
אני 03/11/2015 | 20:11נתנו לי את זה באישפוז ומאז אני "מכור לזה" -
ובלוטת התריס תקינה לחלוטין
אני 03/11/2015 | 20:131.28 פעם אחרונה שבדקתי לפני זה ככה שזה בגלל שהתרופה מאטה את המטבוליזם מאוד -
הם אמרו לך באישפוז
אוסנת 03/11/2015 | 21:02מה הסיבה שהם נותנים לך את הכדור? איך אתה מרגיש "עם" ואיך "בלי"? -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 05/11/2015 | 16:42לשמוליק, מה הקשר בין תשובתך הארוכה לבין השאלה של הפונה? בשביל מה אתה עושה את זה? דר' קרני רובין -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 05/11/2015 | 16:45לאני שלום, אכן יש לי ניסיון עם סרקוול שמאוד קשה להוריד אותו ולכן אני לא אוהבת להתחיל איתו. ייתכן והמרתו בקלונקס יסייע בהורדתו ואח"כ הפסקת הקלונקס הרבה יותר קלה. בברכה, דר' קרני רובין -
אני מכור לבנזודיאזפינים
אני 06/11/2015 | 13:50לוקח 2-4 לוריוון ביום קלונקס כבר לא משפיע עליי יש אופציה אחרת? -
הי אני
מת לחיות 3 06/11/2015 | 13:57נוזינן מרדימה אותי סוף הדרך מה גם שהיא לא ממכרת. גם אטומין משרה שינה -
למה אתה צריך להיפטר מסרקוול אולי אתה צריך
רותי 06/11/2015 | 14:32להיפטר מדברים אחרים בחייך...סתם נתתי לך חומר למחשבה. למשל אנשים שמפריעים לך בחייך ....חומר למחשבה -
קודם כל הוא יקר
אני 07/11/2015 | 08:43דבר שני הוא עוזר לי רק בערב לפני השינה הוא מרגיע ושאני קם המצב לא טוב וכמובן שהוא משמין זה מפריע לי -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 08/11/2015 | 22:47לאני שלום, ניסית לקחת 4 מ"ג של פרפנאן? או 10 מ"ג של אטומין? בברכה, דר' קרני רובין -
פרפאנן ניסיתי
אני 09/11/2015 | 14:24עזר לי תקופה וכבר לא עזר איטומין לא ניסיתי זה אנטי פסיכוטי כמה שידוע לי מהדור הישן -
אינטומין
מת לחיות 3 09/11/2015 | 14:31הוא דור חדש ישן. הכדור מיועד לבעיות נפשיות קשות. אחלה כדור -
האם איטומין משמין?
אני 09/11/2015 | 14:52?? -
ממש לא
מת לחיות 3 09/11/2015 | 15:18... -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 09/11/2015 | 19:43לאני שלום, האטומין הוא דור ביניים של אנטי פסיכוטיים. ניתן לקחת עד 8 כדורים ליום במצבים פסיכוטים בעיקר מאניים וניתן לקחת רבע כדור כהרגעה והכדור משרה שינה. יש אנשים שזה מאוד עוזר להם. בברכה, דר' קרני רובין -
האם האטומין יכול לגרום להשמנה?
אני 10/11/2015 | 19:48? -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 11/11/2015 | 19:31לאני שלום, בדרך כלל לא. בברכה, דר' קרני רובין
-
-
אין לי עם מי להתייעץ אני שבור
דוד 04/11/2015 | 17:42שלום. אין לי אפשרות להיות בקשר כל הזמן עם הפסיכיאטרית (היא מטעם הקופה), וגם כשניסיתי בטלפון היא אמרה שהיא לא מעוניינת להתכתב בטלפון, האמת שזה קשה לי כי הרבה פעמים אני צריך תשובות לשאלות ואין לי את מי לשאול, היא אומרת שאני מתייעץ בתדירות גבוהה משהו כזה וכדאי להפחית, אבל אני מרגיש צורך להתייעץ לפעמים אפילו הרבה ואין לי עם מי, אולי את תוכלי לייעץ לי מתי שאצטרך דרך הנייד (התכתבות) זה כל כך יעזור לי וישמח אותי, אני מרגיש כל הזמן שאני נטל על הפסיכיאטרית וכל מי שצריך לעזור לי, אני שבור!פתח בחלון חדש-
גם אני מוכנה ליעץ לך דוד חמוד שלי.
רותי 04/11/2015 | 20:13אתה נישמע בחור מאוד נחמד ,אין לי מושג למה הפסיכיאטרית שלך לא יכולה לענות לך כול הזמן...השערה אחת שלי היא שכניראה היא עסוקה מידי. תאמין לי הלוואי על כול פסיכיאטר פצייאנט כמוך בחור נחמד מאוד להבדיל כול הזבל שמגיע אל הפסיכיאטרים. ולכן אני מוכנה בנוסף לד"ר קרני רובין לעזור לך. וכדרך אגב יש לי תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה כך שאני יכולה להיות כאן לעזר. סופ"ש ניפלא וקסום לך יקירי. -
עכשיו שוט עם השאלה הראשונה... אנחנו מחכות כאן
רותי 04/11/2015 | 20:17לשאלתך/בעייתך/טעייתך הראשונה באשר לכול נושא שמטריד אותך. אני וד"ר קרני רובין לשרותך. -
דוד אולי חוץ ממני ומד"ר רובין אני אסדר לך
רותי 04/11/2015 | 23:36כמה סטודנטיות לפסיכולוגיה מהאוניברסיטה הפתוחה שתוכלנה לעזור לך בכול עת שתחפוץ. שהרי לסטודנטיות יש הרבה זמן פנוי , שלא כמו אצל הפסיכיאטרית שלך. היא כניראה כול הזמן עסוקה שם עם הפציינטים במירפאה שלה. -
תגובה לרותי
דוד 06/11/2015 | 11:51אני ממש שמח שאת פה בשבילי ותודהה על התגובות. את יכולה להיות יותר נגישה לי בא נאמר נתכתב בווצאפ וכדו' תוכלי לתת לי את המספר שלך? -
לדוד
מת לחיות 3 06/11/2015 | 13:32אשמח לייעץ לך. תשאיר פייס ושבת שלום -
הפייסבוק שלי
דוד 06/11/2015 | 15:02https://m.facebook.com/profile.php?ref=bookmarks השם שלי שם הוא אושרי חזן, כי אני שומר על אנונימיות ופרטיות באינטרנט. שבת שלום :) -
סבבה אושרי
מת לחיות 3 06/11/2015 | 15:03אשלח לך חברות -
יש כמה שמות של אושרי חזן
מת לחיות 3 06/11/2015 | 15:05איזה שם הוא הנכון? -
תיקון לפייסבוק שלי
דוד 06/11/2015 | 15:06https://m.facebook.com/profile.php?id=100010025050236 -
דוד אני אענה לך פה. תישאל פה את שאלותייך
רותי 06/11/2015 | 15:06היפות. לא להתבייש -
אה...איזה יופי מת לחיות 3 באמת פה לעזר בישבילי
רותי 06/11/2015 | 15:12ואני מניחה שגם בישביל ד"ר קרני רובין. לא חשבתי על זה , תשאיר פה את הפייסבוק שלך כפי שמת לחיות 3 רשם לך ואני אבקש מימך בקשת חברות שם תאשר אותי כמובן וגם את מת לחיות שמת להיות חבר שלך ואנחנו נעזור לך שם בכול מה שתירצה. וואלה איך זה לא עלה לי ראש הפייסבוק , איזה ראש קלבאסה יש לי. שכחתי מהפייסבוק הרשת החברתית הכי גדולה בעולם והכי יעילה. -
זה הפייסבוק שליי
דוד 06/11/2015 | 15:15https://m.facebook.com/profile.php?id=100010025050236 אושרי חזן ויש שם תמונה חשוכה שלי :) -
דוד זו אני רותי שלחתי לך שם בקשת חברות.
רותי 06/11/2015 | 15:16רותי זה שם בדוי השם המלא שלי מופיעה לך שם. ושלא תעז לחשוף אותו פה בפני כול. -
מת לחיות תירשום את הקישור החדש שהוא נתן לך
רותי 06/11/2015 | 15:19תיקון לקודם שהוא טעה בו -
לרותי
מת לחיות 3 06/11/2015 | 15:22הי מה הפייס שלך? -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 08/11/2015 | 23:17לדוד שלום, הצורך שלך בייעוץ נשמע לי מאוד כפייתי. האם אתה מקבל טיפול תרופתי? מה היא האבחנה שלך? מהמעט שכתבת נראה לי כי מדובר כאמור בOCD. בברכה, דר' קרני רובין -
לד"ר קרני בלבד
דוד 08/11/2015 | 23:29ההבחנה שלי היא חרדה, דיכאון ו OCD .. אני מקבל טיפול תרופתי שלא עוזר לי, ציפרמיל 40 והלופר 1 ו לפעמים קלונקס. -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 11/11/2015 | 19:30לדוד שלום, אם עברו מעל לשלושה חודשים שאתה מקבל טיפול זה הייתי שוקלת את החלפת הציפרמיל בפבוקסיל 300 מ"ג או בפרוזק (פלוטין פריזמה) 60 - 80 מ"ג ליום. בברכה, דר' קרני רובין
-
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפולי פוריות
פורום טיפולי פוריות מנוהל ע"י פרופ' יעקב אשכנזי, מומחה בתחום הפריון, פוריות האישה, פוריות הגבר והפריה חוץ גופית. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום טיפולי פוריותפורוםהריון ולידה
פורום הריון ולידה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום הריון ולידהפורוםפסיכיאטריה
בפורום פסיכיאטריה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום פסיכיאטריהפורוםגניקולוגיה
בפורום גינקולוגיה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גניקולוגיהפורוםגסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים
בפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדיםפורוםחרדה
בפורום חרדה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום חרדה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
מערכת אינפומד