הכוונה
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944
הכוונה רוני 07/06/2019 | 14:33אני גרושה 8 חודשים, יש לי 3 ילדים. הגרוש שלי ניסה השבוע להתאבד, מאחר ואני לא מוכנה שנחזור להיות ביחד. אני המשכתי בחיי... והוא לא. השאלה שלי היא: האם אני אמורה להתקשר לשאול בשלומו, להתחיל לשאול אותו למה?. האם כדאי לא להיכנס לתמונה כרגע? אני ממש אובדת עצות, מתעדכנת על מצבו דרך אח שלו.הוסף תגובה
תשובת מומחה לשמור על דאגה ממרחק, ולהתמקד בילדים עדית רונן סתר 11/06/2019 | 15:22שלום לך, תודה שכתבת לפורום. מקרים רבים של גירושים קשורים גם במצבי קיצון נפשיים. צר לי לשמוע על הקושי שאתם עוברים. הגרוש שלך עובר משבר משמעותי, ובוודאי מצבו משפיע על מצבך ועל הילדים שלכם. גם אם הקשר הזוגי שלכם הסתיים, הקשר שלכם ימשיך להיות רלוונטי וחשוב, דרך האחריות המשותפת לילדיכם. על כן, אענה תשובה קצרה לגבי שאלותיך, ותשובה נוספת לגבי תוכנית רחבה יותר, שתסייע לכם. 1. לשאלותיך: בשלב זה, רצוי שהמסר של הדאגה והאכפתיות יעבור בדרכים אחרות, ולא בשיחה טלפונית, שעלולה להגרר למקום לא רצוי. בוודאי שלא כדאי לשאול לסיבות - הגרוש שלך במצב מעורער, יש להניח. ניתן לכתוב לו ברכה, או מכתב, ואם הילדים יודעים שמשהו קרה עם אבא, אפשר לכתוב מכתב החלמה יחד איתם. המשך עדכון דרך אחיו זה רעיון מצוין. 2. וכעת להסתכלות רחבה יותר: חשוב מאד שהגרוש שלך יקבל עזרה נפשית, שתסייע לו בתהליך ההחלמה מהמשבר (בין אם מדובר במשבר הנישואים או בהיבטים אחרים בחייו). לשם כך, אולי תוכלי לסייע בהפעלת מעגלי התמיכה שלו, ובגיוס בני משפחתו וחבריו למענו. אם הוא אושפז, סביר שיציעו לו שירותים נפשיים דרך מסגרת האשפוז. נסי לברר עם בני משפחתו כיצד הוא ימשיך לקבל תמיכה. גם עליך ועל הילדים המצב משפיע. הרי סביר שמעבר לניסיון ההתאבדות, היו קונפליקטים ומתחים. כדאי מאד לשקול טיפול עבורכם: שאלות רבות רלוונטיות לעבודה טיפולית ותהליכית, כמו: האם אתם נמצאים בליווי פסיכולוגי, משפחתי או סוציאלי? בעקבות הפרידה, המשבר, או ניסיון ההתאבדות? מה הילדים יודעים לגבי מצבו של אביהם? האם הוא מתפקד כהורה, לנוכח מצבו? האם יש בין שניכם תקשורת? האם הוא אמר לך שניסיון ההתאבדות קשור בהחלטה שלך לא לחיות איתו? אין צורך לפתוח כאן את הפרטים של הסיפור האישי שלכם, אלה דוגמאות למספר שאלות משמעותיות ויש צורך בליווי גם עבורכם. הצעתי היא לפנות בהקדם למטפל משפחתי, אשר יוכל לתת תמיכה, הכוונה וסלילת דרך להחלמה מתהליך גירושין מסעיר. רצוי שהמטפל המשפחתי יתמחה גם בטיפול בילדים, כחלק מתהליך זה. ניתן לאתר מטפלים מוסמכים על ידי האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי, בכתובת : http://www.mishpaha.org.il/ כמו כן, ניתן לפנות למטפל משפחתי העובד בתחנת רווחה בעיר בה אתם גרים, או בפסיכולוג העובד עם מבוגרים וילדים כאחד. בהצלחה!!הוסף תגובה
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
שיטת אימגו לטיפול זוגי
-
ייעוץ זוגי ומשפחתי
-
אימון זוגי
-
טיפול משפחתי
-
טיפול זוגי
רופאים בתחום

ד"ר מיכאל קון ברטשניידר פסיכיאטריה
5 ( 6 חוות דעת )
"ד"ר קון ברטשניידר הוא רופא חכם, רגיש, רב ידע ודייקן. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בידיים מקצועיות ואנושיות. רופא נדיר"
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי


עדית רונן סתר