בגד באקסית
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944
בגד באקסית אנונימית 20/04/2021 | 23:30מכר רחוק ואני נהיינו לאחרונה מאוד קרובים, התחלנו לצאת ואנחנו בזוגיות. הוא סיפר לי שהוא בהליך גירושים. הוא והגרושה כבר מעל לעשור ביחסים מאוד לא טובים אבל בגלל שהבנים שלו היו קטנים אז לאף צד לא היה אומץ לפרק את הבית. במסגרת היחסים הלא טובים שלו עם הגרושה הם ישנו בחדרים נפרדים בבית המון שנים ולא ממש ניהלו זוגיות אלא יחסים של שותפים לדירה (כאלו שמסוכסכים בניהם בצורה קשה ובתקשורת מינימלית רק על מה שהכרחי). הוא מאוד פתוח איתי ומדבר איתי על הכל ועונה לי בצורה פתוחה וכנה על כל דבר ששאלתי, וגם על דברים שלא שאלתי הוא מספר בצורה שקופה. באחת השיחות שלנו, הוא סיפר לי שהוא בגד בה, פעם אחת לפני 9 שנים עם מישהיא כמה פעמים ופעם נוספת לפני שנתיים עם מישהיא אחרת כמה פעמים (בפעם הזו אשתו חשדה והוא נתפס). עם שתיהן הוא בקשרי ידידות טובים ואומר שהוא לא רוצה ולא מחפש שום דבר אתן מעבר לזה ושהוא אוהב אותי וטוב לו איתי והוא לא רוצה אף אחת אחרת חוץ ממני. כלפי הוא בן זוג טוב ומשקיע ששם אותי בסדר עדיפויות מאוד גבוה ועושה מאמצים ניכרים מאוד כדי שיהיה לי טוב בקשר. לבקשתי, הוא הבטיח שאם לא יהיה לו טוב בקשר אז הוא יסיים אותו ולא יעשה שום דבר במקביל אלי. מה שאני יודעת על הנושא של בגידות - כשאדם בוגד ופורץ את המחסום המוסרי הזה אז יהיה לו קל יותר לחזור על זה שוב בעתיד אך יחד עם זאת זה לא אומר בהכרח שהוא אכן יעשה את זה. מצד אחד מרגיש לי כמו להכניס ראש בריא למיטה חולה ומצד שני חבל לפרק משהוא שיכול להיות טוב בגלל משהוא שהוא לא עשה לי. אשמח לדעה נוספתהוסף תגובה
תשובת מומחה תהיות לגבי בניית אמון לנוכח התנהגות בעבר עדית רונן סתר 22/04/2021 | 17:17שלום לך, אכן אפשר להבין את הדילמה שלך. מצד אחד, ניסיון קודם של בן זוגך בשבירת האמון יכולה אולי להצביע על אפשרות שזה יקרה שוב, ושהמחסום המוסרי לא יניע אותו מכך. מצד שני, את חשה קשר טוב ובטוח, ובן זוגך הודה וסיפר לך על המקרים האלו. לא ניתן לומר עצה אחת, חד משמעית ללא היכרות של שניכם. אך כדאי להתייחס לאלמנטים נוספים: בגידות יכולות להצביע על קושי של בן/בת הזוג להביא את הקשיים שלהם לתוך הקשר, ולמעשה לחפש דרכים לקבל מענה (רגשי או פיזי) מחוץ לקשר. ייתכן ומדובר על דפוס מסוים, נטייה, המתעוררת וצצה בעת מצוקה ומשבר. אין תירוץ והצדקה לזה, אבל אם זו נטיית הפעולה של בן זוגך, הוא יכול ליפול לאותו דפוס, כששוב יחוש מצוקה, גם אם כעת קשה לו לדמיין את זה. כמו כן, עולה השאלה לגבי שמירת הבחורות האלה כידידות, עד היום. ממליצה לפנות לטיפול זוגי על מנת לבדוק את יסודות הקשר שלכם: האם מתקיים שם אמון אמיתי, בטחון, אמפתיה זה כלפי זו וההיפך, האם ניתן לייצר מחויבות ומציאות חדשה שלא תשחזר דינמיקה לא-בריאה, שנוצרה בקשרים קודמים. בהצלחה עדית וצוות אינפומדהוסף תגובה
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
טיפול משפחתי
-
טיפול זוגי
-
אימון זוגי
-
שיטת אימגו לטיפול זוגי
-
ייעוץ זוגי ומשפחתי
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי



עדית רונן סתר