משפחה נכד וכלב שנושך
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944
משפחה נכד וכלב שנושך יעקב 14/07/2023 | 14:15שלום אנחנו זוג נשוי עם ילד שבעקבות המצב הכלכלי חיים אצל ההורים לסרוגין פעם אצל הבעל פעם אצל האישה האישה כמובן מעדיפה לגור אצל הוריה בבית חשוב להדגיש שיש שם כלב פומרניין שהוא לא אמין נובח תוקפני כלפי זרים טירטוריאלי עושה צרכים בבית רכושני חשוב להדגיש שלפני הילד זה לא עיניין אף אחד ולאחרונה שהילד נולד יש פחד מסויים ובעקבות זה עשינו ריבים בבית במטרה שימסרו את הכלב חשוב לציין שאחרי הרבה ריבים הוא נשלח לאילוף לחודש וזה לא עזר כי אין מי שיעבוד איתו כי כולם עסוקים בשלהם כל בני הבית אוהבים אותו ורגילים אליו ולא מוכנים לוותר עליו אנחנו פתחנו במרד שאם לא יעיפו את הכלב הם לא יראו את הילד הם מבחינתם שהילד ילך והכלב ישאר הם רוצים שנגור אצלהם בתנאים שלהם כי הם לא משווים בין הדברים אבל אנחנו מפחדים כי הוא לא אמין ונשכן בגלל שאנחנו פגועים מהם עזבנו ולא רוצים שיראו אותנו ואת הנכד אנחנו רוצים למרוד בהם עד שיעיפו את הכלב מה דעתכם ?הוסף תגובה
תשובת מומחה החשש שלכם מוצדק, חשוב שאתם מבינים זה את זה ופועלים ביחד, צריך לתכנן כיצד לפתור את הקושי מול המשפחה המורחבת עדית רונן סתר 14/07/2023 | 19:22שלום לכם, תודה שכתבתם לפורום. המקרה שלכם מייצג כמה סוגיות שעולות במשפחות רבות. המשפחה גדלה, ובני המשפחה כולה צריכים להתרגל לתפקידים החדשים שלהם. ההורים של בת הזוג (וגם שלך) צריכים להתרגל, לא רק להיות הורים לכם ולבני הזוג, אלא סבים לנכד, ותומכים לכם כהורים חדשים. גם אתם, צריכים כמובן להתרגל לתפקידים החדשים שלכם. והנה, הנוכחות של הכלב (שכמובן יש לו אישיות בפני עצמו) מראה לכם שבני המשפחה עוד לא הפנימו את תפקידיהם השונים: גם האחריות שלהם כלפי הנכד שלהם, וגם הרגישות כלפיכם ההורים הטריים שדואגים לו. אפשר להבין שיש לכם גם כעס, על חוסר לקיחת האחריות של הסבים, לשנות את המצב ולהשקיע בחינוך הכלב ובתהליך האילוף, לטובת שלושתכם. אתם צודקים לחלוטין שכלב שאינו צפוי, ושיכול להיות תוקפן, מקשה על גידול הילד: גם מפחית את תחושת הבטחון של הילד בבית וגם מקשה עליכם כהורים. טוב לשמוע שאתם משוחחים ביניכם, ושניכם רואים את העניין בחשיבות דומה - חשוב שתהיה ביניכם הבנה ושפה משותפת. ולפתרונות: ממה שכתבת, אנחנו מבינים שהרגשתם שאין ברירה אלא להציב אולטימטום בפני ההורים. ייתכן וההורים לא "יעיפו" את הכלב מכיוון שהוא הפך לבן בית, אבל אתם יכולים להישאר נחושים בדעתכם, לא להפגיש בין ילדכם לבין הכלב. אתם יכולים להציע עוד פתרונות, גם הם יצריכו מהם להתאמץ - למשל, לראות אתכם בפיקניק ללא הבאת הכלב, להגיע אליכם לטייל עם הנכד לגינה (ללא הכלב). אין צורך לאיים עליהם שלא יראו אותו, אלא להציע פתרונות, שידרשו מהם להתאים את עצמם. בהצלחה!הוסף תגובה
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
טיפול משפחתי
-
ייעוץ זוגי ומשפחתי
-
טיפול זוגי
-
שיטת אימגו לטיפול זוגי
-
אימון זוגי
רופאים בתחום

ד"ר מיכאל קון ברטשניידר פסיכיאטריה
5 ( 6 חוות דעת )
"ד"ר קון ברטשניידר הוא רופא חכם, רגיש, רב ידע ודייקן. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בידיים מקצועיות ואנושיות. רופא נדיר"
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי


עדית רונן סתר