פורום כאבי ראש ומיגרנה - עמוד 11
פרופ' שלומית יוסט-כץ
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה. בוגרת ביה"ס לרפואה תל אביב. מומחית בנוירולוגיה ובנוירואונקולוגיה. התמקצעות בכאבי ראש. פירסמה מאמרים רבים בעיתונות מקצועית. מקבלת מטופלים בגבעת שמואל.
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה במרכז הרפואי רבין (קמפוס בילינסון) ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה במרכז דוידוף לסרטן (אשר במרכז רפואי רבין).
נוירו-אונקולוגיה הינו מקצוע העוסק בגידולי מערכת העצבים ובמכלול הבעיות הנוירולוגיות בקרב חולי סרטן.
פרופ' שלומית יוסט-כץ נבחרה ע"י מרכז רפואי רבין ונסעה להתמחות על בת שנתיים וחצי בנוירו-אונקולוגיה במרכז הסרטן MD ANDERSON אשר הינו מרכז הסרטן הגדול ביותר בארצות הברית.
במסגרת עבודתה כנוירו-אונקולוגית פרופ' יוסט מטפלת בחולים עם מגוון בעיות:
* גידולי מוח ראשוניים
* גידולי מוח משניים - גרורות
* סיבוכים נוירולוגיים בקרב חולי סרטן הכוללים:
נוירופתיות משנית לטיפול כימותרפי
פרכוסים משנית לגרורות מוחיות
תופעות לוואי נוירולוגיות כתוצאה מטיפול כימותרפי וקרינתי
חסרים נוירולוגיים וכאב משנית לגרורות גרמיות (cord compression)
אירועים תרומבואמבוליים
תסמונות פרהנאופלסטיות
בנוסף, פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה רופאה בכירה במרפאה לכאב ראש בבית החולים בילינסון.
במסגרת מרפאה זאת מטפלת בחולים עם כאבי ראש כגון:
* מיגרנה
* TENSION HEADACHE
* CLUSTER HEADACH
* כאבי פנים
* HEMICRANIA CONTINUA
* TRIGEMINAL NEURALGIA
בנוסף לעיסוקיה העיקריים, ממשיכה פרופ' יוסט-כץ לעבוד כנוירולוגית כללית ומטפלת במגוון רחב של חולים עם בעיות נוירולוגיות שונות. פרופ' יוסט-כץ זוכה להערכה רבה מצד מטופליה.
-
Ct בעקבות כאבי ראש
סבטלנה 25/11/2024 | 19:55שלום רב, פניתי לנוירולוג עקב כאבי ראש וסינוסיטים. בהמשך שלח אותי לct מוח. קיבלתי תטצאות ואשמח לביאור שלהן ,נברשותך.מעל הטנטוריום אבדן נפח מוחי. צפיפות נמוכה בחומר הלבן הפריוונטריקולארי משנית לשינוים איסכמיים מיקרווסקולאריים כרוניים. empty sella - ממצא מקרי. בגומה האחורית הפרינכימה והחדר הרביעי שמורים. CPA חופשי משני הצדדים. ללא עדות לדימום תוך גולגלתי, לאפקט מסה או לסטייה של קו האמצע. מבנה תקין של הסינוסים, ארובות העיניים, בסיס הגולגולת והפירמידות. המבנה הגרמי שמור. סיכום: אבדן נפח מוחי עם שינוים איסכמיים מיקרווסקולאריים כרוניים. ללא ממצא תוך גולגולתי חריףהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
CT
פרופ' שלומית יוסט-כץ 15/12/2024 | 16:07אנא פני לרופא המטפל או לנוירולוג לקבלת הסבר וברור בהתאם. אין ממצאים חלילה דחופים אך צריך לאזן גורמי סיכום ווסקואלרים ולשוחח עימךהוסף תגובה
-
-
טופמקס - מינון ותופעות לוואי
מיכל 25/05/2016 | 10:50שלום לכם, הנוירולוג שלי רשם לי טופמקס לטיפול מניעתי במיגרנות. הוא אמר לי להתחיל עם שלושה שבועות של 25 מ"ג בבוקר ובערב ולאחר מכן לעבור ל50 מ"ג בבוקר ובערב למשך שלושה שבועות נוספים ולשוב אליו. כאבי הראש והמיגרנות חלפו לחלוטין מהיום הראשון, לפני כשבוע. אבל אני חשה מאוד מטושטשת ומעורפלת וממש שוקלת להפסיק עם הכדור. האם יש טעם בכלל להעלות את המינון ל-50 מ"ג פעמיים ביום כשכבר אין כאבי ראש? האם לא יכול להיות שהייתי צריכה להתחיל עם כדור אחד ביום של 25 מ"ג ורק אז להוסיף כדור נוסף כדי שזה יהיה הדרגתי יותר ואחוש פחות תופעות לוואי וטשטוש? האם ניתן לקחת את כל המנה בלילה לפני השינה? אשמח מאוד לחוות דעתכםהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
מיקה
מיקה 26/05/2016 | 15:13היי מיכל אני לא רופאה אבל אני באותו מצב כמוך בערך:( אני סובלת ממיגרנה כרונית כבר הרבה חודשים כמעט כל יום.. גם לי נתנו טופמקס ואני אישית כבר מיואשת מלנסות עד שקראתי את מה שרשמת. קצת נותן תקווה לשמוע שהכדור הזה עזר לך וכמובן משמח לשמוע! רציתי לשאול,האם כבר ניסית דפלפט כרונו? וכמה זמן כבר יש לך מיגרנות ובאיזה תכיפות ? (שואלת כדי לראות אם אנחנו באותו מצב כך שאולי גם לי הטופמקס יעזור )הוסף תגובה
-
היי
מיכל 26/05/2016 | 15:21אני סובלת ממיגרנות וכאבי ראש מאז גיל 6 בערך :-) כבר בת 38... בחודשים האחרונים חלה החמרה של ממש, בערך חצי מהחודש אני עם כאבי ראש ומחסלת קופסה שלמה של כדורים ובין לבין צצות להן גם מיגרנות, לכן החלטתי לקחת את העניינים בידיים. זה הכדור הראשון שאני מנסה, הרופא הציע לי בתחילה אלטרולט אבל תופעות הלוואי שלו קצת הלחיצו אותיהוסף תגובה
-
תשובת מומחה
טופמקס
דר' שלומית יוסט-כץ 27/05/2016 | 11:44מיכל שלום, במידה וכאב הראש חלף אין טעם לעלות במינון. לגבי הטשטוש- טופמקס בהחלט יכול לגרום לכך. אם הטשטוש הוא משמעותי אנא פני לרופא שלך והתיעצי איתו לגבי המשך טיפול.הוסף תגובה
-
תודה רבה ושאלה קטנה נוספת
מיכל 27/05/2016 | 13:18אני טסה יחסית הרבה ונוהגת לקחת בטיסות כדור קסנקס (או 1 מ"ג או 0.5 מ"ג, תלוי באורך הטיסה וברמת החרדה :-)) האם יש בעיה לשלב בין שתי התרופות?הוסף תגובה
-
היי מיכל
היי מיכל 30/05/2016 | 15:19היי מיכל שוב אני מיקה,האם את יכולה לעדכן מה מצבך ואיך ההשפעה של הטופמקס ?הוסף תגובה
-
היי מיקה
מיכל 31/05/2016 | 22:24אז אחרי קרוב לשבועיים של תופעות לוואי מאוד לא נעימות שנמשכו מהבוקר עד הערב (בחילות, אובדן תיאבון, תחושת טשטוש קשה, קצת כאבי ראש, נימולים, ועוד) אני שמחה לבשר לך שכל התופעות חלפו לגמרי. כמעט נשברתי, הייתי ממש קרובה להפסיק את הכדור אבל אני ממש ממש שמחה שלא עשיתי את זה, כי בסופו של דבר כאבי הראש והמיגרנות הפסיקו לחלוטין! :-) מה שכן, אני לא מתכוונת להעלות את המינון ל-50 מ"ג פעמיים ביום, לא רואה צורך בשלב זה.הוסף תגובה
-
היי מיכל,שוב אני
מיקה 31/05/2016 | 23:38היי מיכל קודם כל אני מקווה שאני לא מפריעה לך עם השאלות והסקרנות הרבה,רציתי לשתף שהתחלתי לקחת טופמקס , היום את הכדור השני הערב,ולא מרגישה שום שינוי מבחינת המיגרנות אתמול הייתה לי מיגרנה בצהריים והיום החלה מיגרנה בסביבות אחהצ..מה שכן,אתמול שעה אחרי לקיחת הכדור חטפתי מן גל סחרחורות ועייפות כזאת הזויה , מן כבדות של הראש וכמו תגובות דיליי של הידיים עד שזזו כמו רובוט תחושות נורא מוזרות אבל חלפו.. אם הכדור הראשון והשני לא עזרו זה אומר שזו לא התרופה שתעביר לי את המיגרנות ?? נורא מיואשת כבר לא יכולה יותר .. כמעט כל יום מיגרנות זה כבר לא שפוי קרוב חשנה שאני ככה:( תסכול עמוק..מתה כבר לעבוד לרוץ לתפקד לשמוח ליהנות לטייל...פיתרונות?הוסף תגובה
-
היי
מיכל 01/06/2016 | 10:29את ממש לא מפריעה. תראי, המצב שלנו שונה לדעתי, אני באופן אישי סובלת בכל חודש משבועיים של כאבי ראש רצופים שלא חולפים, מתוכם שלושה ימים של מיגרנות קשות. ממה שאני מבינה ממך אצלך זה בעיקר מיגרנות רוב הזמן. נראה לי שקשה מאוד להתרשם אחרי יום-יומיים של הכדור, כמו שכתבתי לי לקח שבועיים עד שהרגשתי שיפור ממשי, אבל כשהוא הגיע הוא הגיע בבת אחת והוא היה מאוד ברור. במהלך השבועיים של תופעות הלוואי לא היו לי מיגרנות אבל כן היו לי כאבי ראש רוב שעות היום, אבל הצלחתי להתאפק ולא לקחת כדור שזה כבר היה שיפור. מציעה לך אבל כן לתת צ'אנס, לפחות שבוע, אלא אם זה ממש בלתי נסבל. יש עוד הרבה סוגים של כדורים ואולי זה לא הסוג שמתאים לך.הוסף תגובה
-
כדור טופמקס
ג'ולי ביו 18/05/2019 | 23:15שלום מיכל ומיקה אני בת 43 סובלת מגיל 9 ממיגרנות קשות לפני שנה וחצי בערך החלה החמרה של מיגנה תחושתית עם נימלולים לוקחת בקביעות זומיג , ריזלט , אימטראקס ולפעמים מגיעה גם לזריקה ניסיתי הכל אני עכשיו בתהליך של לנסות כדור מונע התחלתי עם האלטרולט במשך 4 חודשיים עש לי חלומות ושינה לא טובה וגם לא עזר הרופא החליפה לפרולול עשה לי סחרחורות קשות לא יכולה לעמוד אפילו איתו ועכשיו התחלתי עם הטופמקס כבר שבוע ואני עם מיגרנה כל השבוע התחלתי עם כדור אחד כל יום 25 מ"ל אני מרגישה שאיך שאני לוקחת אותה יש לי לחץ חזר ברקות ובעיינים השאלה האם להמשיך ולסבול עם כאבי ראש ככה האם הכדור עודה כאב ראש גםאו שזה ירגע עוד כמה ימים ? אני כבר ממש מיואשת ניסית הכל גם בתזונההוסף תגובה
-
לגבי הטופמקס
מיכל 19/05/2019 | 21:44תופעות הלוואי שלו חולפות והוא אכן עוזר קצת. לצערי לא יכולה לומר שהוא חולל פלאים, רק הקל מעט ואני נוטלת גם בקלוסל, סימבלתה ומיגרלייף - וכולם יחד לא ממש עוזרים, רק קצת מקלים. מבין כולם טופמקס הוא היעיל ביותר, הוא היחיד שאני מרגישה שחולל שינוי כלשהו, עם כל היתר אני שוקלת להפסיק, מחכה להתייעצות עם הרופא.הוסף תגובה
-
תשובת מומחה
מיגרנה
ד"ר שלומית יוסט-כץ 19/05/2019 | 22:39מציעה לכן להתיעץ שוב עם נוירולג, עדיף מישהו שמתעסק עם כאבי ראש. יצאו לאחרונה תרופות חדשות למיגרנה שכדאי לנסות לאחר כשלון של תרופות אחרות.הוסף תגובה
-
היי מיכל בקשר לכאבי הראש שלך יש לי משהו בשבילך
כפיר 07/04/2020 | 13:03כל חיי סבלתי ממגרנות חריפות עד שבגיל 35 היו לי מגרנות למשך חודש רצוף יום יום רגע רגע כמובן שעשיתי את כל הבדיקות סיטי מח והכל תקין לא מצאו משהו חריג בגיל 37 הגיעו לי כאבי ראש לא רגילים והובחנתי כסובל מתסמונת הנקראת כאבי ראש מקבציים או קלאסטר הדק בעייה נרולוגית קשה כאבי ראש כרוניים פעם בשנה כדיי לך לבדוק ביוטיוב על התיסמונת טופלתי בכדורים ממשפחת הריזאלט סומטרידקס והם משככי כאביים ממש מצוינים למיגרנה אני מקווה שתמצאי משהו מונע אבל לשכך את הכאב הכדורים שאמרתי לך הם מצויינים [תתיעצי עם נירולוג כמובן] ואולי הם יעבירו לך את הכאביים לטיפול מונע הציעו לי את הכדור טופמקס אעדכן אותך ....הוסף תגובה
-
טופמקס למיגרנה
איה 08/12/2024 | 22:16בעלי קיבל מהנוירולוג טופמקס, בעליה הדרגתית איטים עד 100 מג. המצב נהיה יותר גרוע מאשר קודם. אין לנו מושג מה לעשות. הוא בתהליך גמילה.הוסף תגובה
-
תשובת מומחה
טופמקס
פרופ' שלומית יוסט-כץ 15/12/2024 | 16:05אם הטיפול גורם להחמרה יש לחזור בהקדם לרופא שרשם את הטיפול ולהעריך את המצבהוסף תגובה
-
-
מיגרנה צווארית?
שיר 11/12/2024 | 15:01היי אני בחורה בת 40 סובלת ממיגרנות כל חיי, בעבר עשיתי mri ראש והכל היה תקין. אני לא מטלת בכדורים ולפני חצי שנה חודשים בערך נתפס לי הצוואר ומאז יש לי כאבים בצד ימין של הראש מעל העין, בלסת, בעורף ובשכמה, יש לי גם מין ג׳ולה בעורף בצד ימין שלעיתים כואבת ותחושת מלאות באוזן. חייבת לציין שכן היו מעט פצעים באיזור וכן כאבים בגרון. אשמח לדעת האם אלו תסמינים של מיגרנה או משהו אחר? תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאב
פרופ' שלומית יוסט-כץ 15/12/2024 | 16:05קשה לי ללא בדיקה ושיחה יותר מקיפה לבצע אבחון. אנא פני לרופא המטפל לבדיקה.הוסף תגובה
-
-
-
כאבי ראש וקלונקס 2 מ"ג קבוע (לת)
שי 25/11/2024 | 16:54שלום. הפסיכיאטר המטפל ממליץ על שימוש קבוע בכדורי קלונקס 2 מ"ג. את הכדור אני לוקח כבר 13 שנה רצוף בהנחייתו עקב התקפי פאניקה חמורים שלא הוטבו עם הטיפול התרופתי המסורתי ב-SSRI / SNRI. יש לי כאבי ראש כל הזמן. האם זה קשור בשימוש הממושך היום-יומי בקלונקס במינון לא נמוך כפי שאני לוקח? העלתי את הנושא בפני הפסיכיאטר המטפל והוא אמר שזה ממש לא קשור. כמו כן, שאלתי אותו לגבי משמעות השימוש הממושך בקלונקס משך שנים ובאופן קבוע כפי שהוא ממליץ והוא אמר שכל עוד אני לא עובד את המינון שהוא ממליץ אין בכלל מה לדאוג. רציתי לשמוע עוד חוות דעת בנושא שימוש ממושך בקלונקס במינון 2 מ"ג האם הוא גורם לבעיות בריאות ובעיות נפשיות עתידיות קשות ויש לעשות הכל כדי להפסיקו בתהליך הדרגתי מאוד?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
זריקת אגובי
יפית 21/11/2022 | 11:00מהיכן אני יכולה להשיג את הזריקה למגרנות- אג'ובי, מוכנה לקנות בתשלום למי שנותר או שלא צריך, תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
Ajovy
אתי 23/11/2022 | 13:56קיבלתי מרשם מהנוירולוג, קניתי באופן פרטי. יש לי החזר כספי חלקי מביטוח.הוסף תגובה
-
אדובי יקר
הילה 22/11/2024 | 13:57גם לי יש החזר חלקי לחצי שנה ועם זה עוזר. מחצה מרופא להמשיך אך עם ההנחה זה עדין יקרהוסף תגובה
-
-
ממצאי c.t של המוח לבירור סחרחורות (לת)
שרה 29/10/2024 | 00:27מודגמים שינויים היפודנסיים בחומר הלבן הצנטרום הסמי-אובלה משני הצדדים ופריוונטריקולרי כנראה שינויים מיקרואנגיופתיים כרוניים, כולל שינויים סב-אינסולריים משני הצדדים. הפרדת חומר אפור-לבן תקינה. מה פירוש התוצאה? האם יש קשר לסחרחורת? עלי לציין שאני בת 74. תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
כאבי ראש (לת)
שי 23/10/2024 | 19:55שלום ד"ר שלומית. יש לי כאבי ראש כבר כמה שנים והשנה עשיתי סיטי בינואר והכל תקין .. כתוב ככה : קו האמצע שמור. מודגמת מערכת חדרים , ציסטרנות וחריצים תקינה. אין עדות לממצא פוקלי. ללא האדרה פתולוגית. מערכות הפנים מאוורות היטב. המבנה הגרמי שמור. לא נצפה שבר. לסיכום : לא מודגם ממצא פוקלי תוך מוחי. והשאלה : עברו 10 חודשים מסיטי ו יש גם סחרחורות ורציתי לדעת האם משהו השתנה ולעשות איזה בדיקות נוספות? אם זה מסכן חיים? ויש כאבים חזקים באיזור המצח אני נוטל אמיטריפטילין 10 מ"ג כמעט כבר שנה והוא לא כל כך עוזר.. אולי לעלות אותו ל 25 מ"ג? מה היית ממליצה? תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
כאבי ראש אחרי שינה (לת)
אביגדור 22/10/2024 | 16:31סובל מכאב ראש אחרי שינה (יושן הרבה, יושן על הצד) החלפתי כמה כריות ומזרון, ולא עוזר. ושהכאב מתחיל הוא לא מפסיק עד שאני לוקח שני כדורים של רוקסט פלוס, ולפעמים גם זה לא עוזר.הוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
לחץ ותחושת כובד בראש מצד שמאל ובאוזן שמאל
נטלי 28/10/2014 | 23:40היי כבר שבוע וקצת שיש לי לחץ ותחושת כובד בצד שמאל של הראש ולחץ באוזן כמו בנסיעות, גם שאני בולעת רוק אני מרגישה את הצד הזה הייתי אצל רופאת המשפחה שאמרה שלדעתה זה התקררות ושזה יכול להיות מרוח או ממזגנים ושבמידה וזה לא עובר לחזור אליה והיא תיתן הפניה לנורולוג ולרופא אף אוזן גרון אני מאוד מוטרדת מהנושא אין לי כאבי ראש רגילים זה רק התחושה של הלחץ והכבדות האם זה יעבור לדעתך? או שעדיף שאני ייגש לרופאים נוספים?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
לחץ ותחושת כובד בראש
ד"ר דניאל עובד 13/11/2014 | 15:55אני מסכים עם רופאת המשפחה שיש צורך בבדיקת רופא אא״ג ורופא נוירולוג...הוסף תגובה
-
כובד בראש
הילה 22/10/2024 | 12:17מה לעשות זה מעצבן אותי לא נותן לתפקד אני מאוישתהוסף תגובה
-
נושאים מרכזיים
-
מחלות קשורות
-
טרשת נפוצה
-
נוירופיברומטוזיס
-
בדיקות קשורות
-
סטירן בשתן
-
נוגדנים לפוליו
-
תרופות קשורות
-
ריזאטריפטאן
-
אופטומומאב (קיסימפטה)
-
מונחים קשורים
-
פרחי קנאביס
-
אפקט הפמליה
רופאים בתחום
ד"ר גבי וינשטיין
נוירולוגיה
נוירולוג מבוגרים ועוסק באבחון וטיפול בשלל נושאים בנוירולוגיה כללית, מתמקצע בנושא של הפרעת קשב במבוגר
ד"ר הדר קולב
נוירולוגיה
5
( 7 חוות דעת )
"בעל ידע נרחב ומקיף בתחום, לרבות בחידושים האחרונים. מאוד יסודית ונעימה"
פורומים נוספים בתחום
פורוםכאבי ראש ומיגרנה
פורום כאבי ראש ומיגרנה מנוהל ע"י ד"ר שלומית יוסט-כץ, נוירולוגית בכירה ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה בבלינסון. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום כאבי ראש ומיגרנהפורוםטיפולי קנאביס בילדים
בפורום טיפולי קנאביס בילדים ניתן להתייעץ עם ד"ר ורוניקה צ'רנוחה, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפולי קנאביס בילדים
פרופ' שלומית יוסט-כץ
ד"ר ורוניקה צ'רנוחה