פורום כאבי ראש ומיגרנה - עמוד 83
פרופ' שלומית יוסט-כץ
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה. בוגרת ביה"ס לרפואה תל אביב. מומחית בנוירולוגיה ובנוירואונקולוגיה. התמקצעות בכאבי ראש. פירסמה מאמרים רבים בעיתונות מקצועית. מקבלת מטופלים בגבעת שמואל.
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה במרכז הרפואי רבין (קמפוס בילינסון) ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה במרכז דוידוף לסרטן (אשר במרכז רפואי רבין).
נוירו-אונקולוגיה הינו מקצוע העוסק בגידולי מערכת העצבים ובמכלול הבעיות הנוירולוגיות בקרב חולי סרטן.
פרופ' שלומית יוסט-כץ נבחרה ע"י מרכז רפואי רבין ונסעה להתמחות על בת שנתיים וחצי בנוירו-אונקולוגיה במרכז הסרטן MD ANDERSON אשר הינו מרכז הסרטן הגדול ביותר בארצות הברית.
במסגרת עבודתה כנוירו-אונקולוגית פרופ' יוסט מטפלת בחולים עם מגוון בעיות:
* גידולי מוח ראשוניים
* גידולי מוח משניים - גרורות
* סיבוכים נוירולוגיים בקרב חולי סרטן הכוללים:
נוירופתיות משנית לטיפול כימותרפי
פרכוסים משנית לגרורות מוחיות
תופעות לוואי נוירולוגיות כתוצאה מטיפול כימותרפי וקרינתי
חסרים נוירולוגיים וכאב משנית לגרורות גרמיות (cord compression)
אירועים תרומבואמבוליים
תסמונות פרהנאופלסטיות
בנוסף, פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה רופאה בכירה במרפאה לכאב ראש בבית החולים בילינסון.
במסגרת מרפאה זאת מטפלת בחולים עם כאבי ראש כגון:
* מיגרנה
* TENSION HEADACHE
* CLUSTER HEADACH
* כאבי פנים
* HEMICRANIA CONTINUA
* TRIGEMINAL NEURALGIA
בנוסף לעיסוקיה העיקריים, ממשיכה פרופ' יוסט-כץ לעבוד כנוירולוגית כללית ומטפלת במגוון רחב של חולים עם בעיות נוירולוגיות שונות. פרופ' יוסט-כץ זוכה להערכה רבה מצד מטופליה.
-
סחרחורות ולחץ במצח
מיכל 17/06/2013 | 18:23שלום אני בת 32 ומזה כמה חודשים סובלת מסחרחורת קשה בשינוי תנוחה וגם בזמן הליכה אני רואה שחור וחולשה כללית ההרגשה שעוד מעט אני מתעלפת.לאחרונה התחיל לי לחץ בין הגבות ובמצח לאורך כל היום ללא הפסקה. אציין שהייתי אצל א.א.ג ובדיקת הנוירולוג והסיטי מוח תקינים כמו גם בדיקות הדם טופלתי באיגסטן ובבטיסטין ללא תועלת. אוסיף שאני לוקחת כדורים פסיכיאטריים אבל לא נעשה שינוי במינונים. אשמח לתשובההוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
סחרחורות, תחושת פרה עילפון ולחץ במצח
דר' דניאל עובד 17/06/2013 | 18:30ייתכן שמדובר בכאבי ראש מסוג Tension, אבל כדאי לשלול בנוסף ל"ד נמוכים, תת ל"ד תנוחתי, הפרעות בקצב הלב וכו'.הוסף תגובה
-
החלמת?
NS 08/11/2018 | 21:10החלמת בסוף? אני גם סובל מאותו הדבר בדיוק כבר חצי שנההוסף תגובה
-
-
לחצים בראש
טל בנעים 01/11/2018 | 21:51אני סובל מזה שנתיים מלחצים חזקים בראש כעין טבעת מלווה בכאבי עיניים ודופק מואץ כל בדיקות הראש שישנם עשיתי הכל תקין אני שותה לוריון שבקטשי עוזר והסבל הוא יום יומי רוב היום מקשה לתפקד ניביתי גם רפאה סינית הומופאטיה ועוד שתיתי ציפרלקס ואבן קלונקס כלום. לאחרונה ידידה אמרה שסבלה מלחצים זהים בעקבות אירוע מוחי קל וקיבלה טופטרים והלחצים ירדו נמעט לגמרי אשמח אם תוכלי לעזור ליהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
לחצים בראש
דר' שלומית יוסט-כץ 03/11/2018 | 20:52טופמקס הינה תרופה מונעת טובה למיגרנה. איני יכולה לקבוע אם היא תעזור לך או לא בלי להבין יותר את אופי כאב הראש ממנו אתה סובל. בכל מקרה טופמקס אינה תרופה לארוע מוחי.הוסף תגובה
-
כאב ראש
טל בנעים 03/11/2018 | 21:01שבוע טוב ותודה לך על התייחסותך. אני כתבתי טופטרים לא טומפקס זה ניתן לחולי אפילפביה הבנתי אבל טוב לראש. שנית גם אני אחרי שנתיים ואין ספור בדיקות לא יודע ממה נובעים הלחצים בראש אני מחפש תרופה שתעזור לי לשפר לפחות את איכות החיים. כמו שאמרתי לחצים בכל חלקי הראש כולל כאבי עיניים כאב משבית עם דופק ולחץ. אמרו לי לחץ נפשי אבל איזו תרופה תעזור ליהוסף תגובה
-
כאב ראש
טל בנעים 03/11/2018 | 21:03שבוע טוב ותודה לך על התייחסותך. אני כתבתי טופטרים לא טומפקס זה ניתן לחולי אפילפביה הבנתי אבל טוב לראש. שנית גם אני אחרי שנתיים ואין ספור בדיקות לא יודע ממה נובעים הלחצים בראש אני מחפש תרופה שתעזור לי לשפר לפחות את איכות החיים. כמו שאמרתי לחצים בכל חלקי הראש כולל כאבי עיניים כאב משבית עם דופק ולחץ. אמרו לי לחץ נפשי אבל איזו תרופה תעזור ליהוסף תגובה
-
תשובת מומחה
כאב ראש
דר' שלומית יוסט-כץ 03/11/2018 | 21:05איני יכולה לתת המלצה על טיפול תרופתי באינטרנט מבלי לפגוש ולבדוק את המטופל.הוסף תגובה
-
כאב ראש
טל בנעים 03/11/2018 | 21:11אשמח לקבל יעוץ על תרופה אני נואש לעזרה מבחינה רפועית כל הבדיקות תקינות סיטי אמ אר אי אי אי ג' הכלל תודה על העזרההוסף תגובה
-
לחצים בראש
טל בנעים 03/11/2018 | 21:13מקווה שלא כותב פעמיים אז סליחה אשמח לשמוע על טיפולהוסף תגובה
-
-
לחצים בראש (לת)
טל בנעים 01/11/2018 | 21:53אני סובל מזה שנתיים מלחצים חזקים בראש כעין טבעת מלווה בכאבי עיניים ודופק מואץ כל בדיקות הראש שישנם עשיתי הכל תקין אני שותה לוריון שבקטשי עוזר והסבל הוא יום יומי רוב היום מקשה לתפקד ניביתי גם רפאה סינית הומופאטיה ועוד שתיתי ציפרלקס ואבן קלונקס כלום. לאחרונה ידידה אמרה שסבלה מלחצים זהים בעקבות אירוע מוחי קל וקיבלה טופטרים והלחצים ירדו נמעט לגמרי אשמח אם תוכלי לעזור ליהוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
לחצים בראש (לת)
טל בנעים 01/11/2018 | 21:51אני סובל מזה שנתיים מלחצים חזקים בראש כעין טבעת מלווה בכאבי עיניים ודופק מואץ כל בדיקות הראש שישנם עשיתי הכל תקין אני שותה לוריון שבקטשי עוזר והסבל הוא יום יומי רוב היום מקשה לתפקד ניביתי גם רפאה סינית הומופאטיה ועוד שתיתי ציפרלקס ואבן קלונקס כלום. לאחרונה ידידה אמרה שסבלה מלחצים זהים בעקבות אירוע מוחי קל וקיבלה טופטרים והלחצים ירדו נמעט לגמרי אשמח אם תוכלי לעזור ליהוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
כאב ראש הגורם להתמוטטות
גיל 27/10/2018 | 12:12ד''ר שלום רב רעייתי בת 57 לפני כ 3 שבועות קמה משבעה עקב מות אביה מסרטן, זאת אחרי תקופה ארוכה של סיעוד האב בביתו ועזרה לאמה. התקופה כולה הייתה מתוחה מאוד קשה נפשית, עם סדר יום הפוך וחוסר שעות שינה מרובות. במהלך השבעה, בזמן שיחות על אביה היא נתקפה כמה פעמים בכאבי ראש ((באזור החיבור בין הצוואר לראש)) בלתי נשלטים שגררו חוסר יכולת תפקוד מוחלטת, שכיבה קומפרסים בראש ובצוואר, וטיפול בכל מה שהיה זמין ויכל להקל על הכאבים. כנראה שטיפות אופטלגין היו היעילים ביותר. מאז במשך שלושה שבועות היא חזרה הבייתה, ובכל ערב/לילה בשעה אחרת ישנה התפרצות של כאב הראש. לעיתים מלווה בבחילות קשות ואף הקאות. במהלך הכאבים אי אפשר לגעת בא וזה יכול להיות מלווה בנימלול של הידיים והרגליים בתקופה זאת פיניתי אותה 3 פעמים לבית החולים, ובאחת מתוך השלוש עקב מצבה הסטרסי היא פונתה עם אמבולנס. בבית החולים היא טופלה במיון עם זריקת וולטרן, אופטלגין, פרמין ונוזלים דרך הוריד ושוחררה לאחר שנרגעה, לטענתם לא היה צורך באישפוז. אינני יודע אם יש קשר אך במהלך השבעה כמעט ולא עשתה קיבה ! ברצוני לציין שכל מאמץ, מתח או לחץ יכולים להביא אותה להתפרצות הסטרס. הליכה קצרה ליד הבית ורצון להגיע לשירותים הובילה לסטרס. אנחנו מתגוררים בקומה 3 ללא מעלית, המדרגות הובילו לסטרס (לא בכל פעם) וכמובן מחשבות או לחץ אחר. כרגע היא בהשגחה בבית 24/7 ואני מנסה להבין כיצד ניתן להשיב לרעייתי את חייה וחירותה. קיבלנו את התרופות הבאות: טרמדקס, רוקסט, קלונקס, בונדורמין, לוסק, ואבן, אלטרולט, נקסין, סומאטרידקס, אופטלגין ואדקס. הדבר היחיד אותו אני מקפיד לתת באופן תדיר הוא מגנזיום וטריפטופן שניהם רק יכולים להועיל. בדיקת סיטי ראש שלה הייתה תקינה ובדיקות דם שלה יחסית לכמות משכחי הכאבים שלה גם תקינה. מה עושים ולמי לפנות? האם יש קשר בין המצב הקיבתי לסטרס וכאבי הראש המתפרצים, 15 שניות לפני שזה קורה היא אומרת לי ואני משתדל לתת את התרופות המקלות ביותר. בבית החולים הרופאים קבעו ע''פ מישוש חיצוני שהבטן שלה תקינה. אשמח ואודה לקבל תגובה למייל הישיר המצורף בברכת שבוע טוב גילהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאב ראש והתמוטטות
דר' שלומית יוסט-כץ 27/10/2018 | 20:28גיל היקר, מצטערת על מצבה של אשתך ומצטערת על האובדן. יכול להיות קשר בין מצב נפשי לתחושת כאב אך לפני שמחליטים שזוהי הסיבה יש להבדק ע"י נוירולוג. לאחר שלילת סיבה אחרת לתלונות הייתי פונה לפסיכאטר. רפואה שלמה.הוסף תגובה
-
כאב ראש והתמוטטות
גיל 27/10/2018 | 20:47ד''ר שכחתי לציין שנבדקה ע''י נוירולוג ונמצאה בריאה תודההוסף תגובה
-
שאלה נוספת על - כאב ראש והתמוטטות
גיל 28/10/2018 | 10:06שאלה חשובה נוספת חלק מהתקפות הסטרס קורות בלילה תוך כדי שינה האם המצב המתואר שכיח גם תוך כדי שינה בברכת תודה גילהוסף תגובה
-
גיל יש לי אותם תסמינים ועברתי זאת
מיה 28/10/2018 | 10:06שלום גיל ראיתי את תלונותיך ולא יכולתי להיות אדישה עברתי אותם תסמינים עשיתי את כל הבדיקות הכל תקין , בסוף טופלתי בתרופה פסיכיאטרית רסיטל הכל עבר כלא היה , תסביר לאישתך שאין סיבה לחשוש כשהנפש חולה היא מאותת לגוף הסטרס משתחרר או ככאב ראש או בהקאה ואפילו בכבדות וחולשה . לצערי עברתי תקופת סבל והיום אחרי התרופה אני בן אדם חדש . בהצלחההוסף תגובה
-
תודה!!
גיל 28/10/2018 | 16:20מיה תבורכי תודה!!הוסף תגובה
-
-
חולשה בעיקרון ביד שמאל (לת)
ליה 28/10/2018 | 10:17שלום דר , בזמן שלימדתי ילד שיעור פרטי השתמשתי בידיים וחשתי חולשה שאני לא מצליחה לשלוט בידיים כמו שצריך והחולשה המשיכה כל היום ביד שמאל וגם קצת ברגל באותו צד לא נפלו לי דברים מהיד אבל חשתי שאיני שולטת ביד שמאל כמו יד ימין למשל: אם אני מחזיקה את הפלאפון ביד שמאל היד ישר מתעייפת אך אם בצד ימין הכל בסדר בנוסף יש לי חולשה גם באצבע שמצביעה ,,למיטב זכרוני זאת לא פעם ראשונה שיש לי חולשה ביד הזו . האם יכול להיות שזה תסמין התחלתי למחלת ה als ? ניוון שרירים !? הנני בת 27 . ? יש לציין שבזמן האחרון אני במתח נפשי .הוסף תגובה
פתח בחלון חדש -
זומיג לטיפול במיגרנה
יעל 25/10/2018 | 00:45שלום. הנוירולוג נתן לי זומיג ונראה שהוא מפחית את המיגרנה (הרלרט לא עזר). השאלה - מה התכיפות שבה ניתן לקחת זומיג? כמה פעמים בשבוע? אני מנסה תרופות למניעת המיגרנות (בהתאם להנחיות הנוירולוג), אך בינתיים סובלת ממיגרנה כמעט כל יום.הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
זומיג
דר' שלומית יוסט-כץ 27/10/2018 | 20:47יעל שלום, בעקרון אם תקחי תקופה קצרה זומיג כל יום לא יקרה כלום אבל זה לא פתרון טוב לטווח ארוך. לפי מה שאת מתארת את זקוקה לטיפול מונע שיקל עלייך ולא תצטרכי את הטיפול האקוטי. תרגישי טוב.הוסף תגובה
-
-
הסבר לתוצאות של MRI
שחר 25/10/2018 | 12:20דר שלום ביצעתי MRI כיוון שאני שאובחנתי עם כולסטאטומה. בMRI מעבר לממצאי הכולסטאטומה ישנם ממצאים נוספים שאשמח אם תוכל להסביר לי, האם יש צורך להמשך בדיקה אצל רופא מומחה, ואם כן לאיזה רופא אז בפיענוח הMRI נכתב: מספר מועט של מוקדי אות חריג גבוה בT2 וFLAIR בחומר לבן הפריוונטריקולרי וסובקורטיקלי, בלתי ספציפים. באבחנה מבדלת שינויים שקשורים לכאבי ראש כרוניים, הפרעות בקרישה תודה מראש שחרהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
MRI
דר' שלומית יוסט-כץ 27/10/2018 | 19:10מה שמתאר ה MRI זה נקודות אות לא תקין במוח (המוח מתחלק לחומר האפור המכיל את תאי העצב וחומר לבן- מסילות) שיכולות להיות משניות למספר דברים בין השאר סתימה של כלי דם קטנים. מה הרקע הרפואי שלך? אני מציעה לפנות לרופא נוירולוג שיבחן את הממצאים ויחליט האם יש צורך בהמשך ברור.הוסף תגובה
-
-
c.t ראש
pbhbv 21/10/2018 | 12:08שלום, עשיתי בדיקת סי.טי ראש לפני כשנתיים עקב סחרחורות. ברוך ה' התשובה הייתה בסדר. לפני כחודש התחילו שוב סחרחורות. שאלתי:- האם בדיקת סי.טי. "תופסת" למספר שנים ? כמו קולונוסקופיה? תודה.הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
CT מוח
דר' שלומית יוסט-כץ 27/10/2018 | 19:04גם בדיקת קולונוסקופיה לא תופסת לעד.... אם מדובר בסחרחורת דומה למה שחווית בעבר אין ככה"נ אין צורך בהדמיה חוזרת. בכל מקרה פני לבדיקת נוירולוג. רפואה שלמההוסף תגובה
-
-
כאב ראש
אני 27/10/2018 | 13:48שמתי לב שכשאני ישנה הרבה, אני מתעוררת עם כאב ראש. האם זה נורמלי?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאב ראש לאחר שנה ממושכת
דר' שלומית יוסט-כץ 27/10/2018 | 19:01ישנם אנשים הסובלים מכאב ראש לאחר שנה ממושכת. במידה וזוהי תופעה מוכרת אצלך לא הייתי דואגת. אם זאת תופעה חדשה אנא פני לבדיקת נוירולוג.הוסף תגובה
-
נושאים מרכזיים
-
מחלות קשורות
-
נוירופיברומטוזיס
-
טרשת נפוצה
-
בדיקות קשורות
-
חומצה ולפרואית בדם
-
חומצה פנילגליוקסילית בשתן
-
תרופות קשורות
-
חומצה כנודאוקסיכולית
-
ארגוטאמין
-
מונחים קשורים
-
אונת המצח
-
אמיוטרופיה
רופאים בתחום
ד"ר אייל הנדלר
אורתופדיה
4.9
( 9 חוות דעת )
"דר הנדלר מקצועי מאוד, מקסים, נעים, סבלני, קשוב לבעיות המטופל, לבבי.
אפילו הפנתי את אמי ואחותי, ממליצה בחום"
ד"ר שלמה כהן
כירופרקטיקה
כרופא כירופרקט אני מעניק לכם כירופרקטיקה עדינה-טיפול הכי יעיל לפריצות דיסק ומפרקים אחרים בגוף
פורומים נוספים בתחום
פורוםכאבי ראש ומיגרנה
פורום כאבי ראש ומיגרנה מנוהל ע"י ד"ר שלומית יוסט-כץ, נוירולוגית בכירה ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה בבלינסון. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום כאבי ראש ומיגרנהפורוםטיפולי קנאביס בילדים
בפורום טיפולי קנאביס בילדים ניתן להתייעץ עם ד"ר ורוניקה צ'רנוחה, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפולי קנאביס בילדים
פרופ' שלומית יוסט-כץ
ד"ר ורוניקה צ'רנוחה