דלג לתוכן
לוטת התריס בהריון - תת-פעילות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/02/2010 תאריך עדכון: 07/01/2015
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 36, בשבוע ה-14 של הריון עם תאומים. לפני 10 שנים התגלתה אצלי מחלת גרייב ועברתי ניתוח לכריתת הבלוטה. מאז אני לוקחת אלטרוקסין, עכשיו 900 מ"ג שבועי, ורק בשנה האחרונה הצלחתי להתאזן. בדיקות שעשיתי לפני חודש וחצי היו תקינות: TSH 1.85 FT4 18.

תשובה:
לפי הבדיקות נראה כי את נמצאת במצב של היפותירואידיזם (תת-פעילות בלוטת התריס). בהריון נחוץ לרוב מינון יותר גבוה של אלטרוקסין על מנת לשמור על רמת TSH תקינה, אפילו מינון הגדול ב-50% מהמינון שהיה נחוץ לפני ההריון. חשוב לשמור על רמה תקינה של TSH במהלך ההריון שכן הורמוני בלוטת התריס חשובים להתפתחות תקינה של העוברים. אני מציע לך להיפגש עם הרופא המטפל ולדון עימו על כך. בהצלחה ושיהיה במזל טוב! ד"ר יעקב אולך - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר קרן בן ארי - מעוז
ד"ר קרן בן ארי - מעוז עור ומין
5.0
( 25 חוות דעת )
"מצויין"
פרופ' אמיר קוגלמן
פרופ' אמיר קוגלמן ילדים
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילודים ופגים ומנהל מחלקת ילודים בית חולים רמב"ם
ד"ר קונסטנטין קגסוב
ד"ר קונסטנטין קגסוב אורתופדיה
אורתופד, מומחה בתחומי כף הרגל והקרסול, לקוחות כללית מושלם ולקוחות פרטיים בלבד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו