דלג לתוכן
התזונה המומלצת לחולי קוליטיס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/12/2008 תאריך עדכון: 19/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בני, בן 30, סובל מ- Colitis. על איזו דיאטה את ממליצה בשבילו?

תשובה:
יש שוני בין התזונה המומלצת בזמן התקף ובזמן רגיעה. במהלך התקף, מומלצת תזונה העוזרת להגיע לשליטה בדלקת, להפחית את התסמינים ולהשיב לגוף את הנוזלים והחומרים המזינים שהלכו לאיבוד: להימנע ממאכלים עשירים בסיבים תזונתיים (ירקות לא מבושלים, פירות, דגנים מלאים, קמח מלא ומוצריו, קטניות) להימנע ממזון מטוגן ומזונות שומניים (פיצה, המבורגר, פלאפל) לצמצם צריכת מוצרי חלב למינימום לשתות הרבה מים להעדיף מזון קל לעיכול (אורז לבן, פירה, עוף, דג) להימנע ממשקאות מוגזים ואלכוהול מומלץ תוסף ויטמינים ומינרלים בתקופת רגיעה, מומלץ לחזור בהדרגה לתזונה רגילה ולבדוק אחד אחד אילו מזונות מזיקים או מיטיבים עם החולה הספציפי (דיאטת אלימינציה). יש להמעיט באכילת מוצרי חלב, ולהעדיף מוצרי חלב דלים בלקטוז כגון יוגורט, גבינות צהובות קשות וקוטג'. מומלץ ליטול תוסף ויטמינים ומינרלים. מומלץ להתייעץ עם דיאטנית קלינית כדאי להתאים לחולה תפריט אישי. בברכה, נטע מלחי - דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il
רופאים בתחום
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"חוויה מצויינת!שירות מעולה!"
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו