דלג לתוכן
האם זה נכון שלעיתים מתבצע במהלך הניתוח חתך נוסף בבית השחי להוצאת קשריות הלימפה?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/12/2009 תאריך עדכון: 18/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

האם זה נכון שלעיתים מתבצע במהלך הניתוח חתך נוסף בבית השחי להוצאת קשריות הלימפה?

תשובה:

כן. כאמור, לעיתים ישנו צורך בהוצאת קשריות הלימפה של בית השחי, במהלך הניתוח לכריתת גוש בשד. הדבר מתבצע כאשר מתברר כי בלוטת הזקיף מכילה תאי סרטניים מיקרוסקופים, או כאשר מסיבות כלשהן לא מצליחים לאתר את בלוטת הזקיף במהלך הניתוח (היא לא נצבעת וקשה לאתרה ברקמה). במקרה שכזה יש צורך בהוצאת קשריות הלימפה בבית השחי ליתר ביטחון, על מנת שלא להותיר תאים סרטניים באזור, שעלולים להתפשט בגוף. במידה ובלוטת הזקיף אינה מכילה תאים סרטניים, אין צורך בביצוע חתך נוסף והוצאת הקשריות מבית השחי, שכן הסיכויים להתפשטות הגידול אל דרכי הלימפה הם כמעט אפסיים (מאחר וקשרית זו מנקזת את שאר קשריות הלימפה באזור השד).

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר מיכאל שושני
ד"ר מיכאל שושני רפואת שיניים
מומחה ברפואת שיניים לילדים ולנוער, רופא בכיר במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו