דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 741

 עקב בולימיה קשה ומצבי דיכאון וייעוץ של פסיכיאטר, התחלתי להשתמש בגיל 17 בפריזמה במשך שנה. במשך השנה בה לקחתי את התרופה החלו לצאת לי המון פצעים בפנים. הם הופיעו כעבור זמן מה של שימוש, ואז המליצו לי לקחת גלולות למניעת הריון מסוג דיאנה 35, ובאמת הפצעים עברו לי, וגם הפסקתי עם הפריזמה. היום אני בת 19 וחצי, ולפני כ-3 חודשים בערך התחלתי שוב עם הפריזמה. אני עדיין לוקחת גלולות, ובזמן האחרון שוב החלו להופיע לי פצעים בפנים.   האם יכול להיות שהפריזמה לא מתאימה לי וגורמת לי לפצעים, למרות שבחודשיים הראשונים לא הופיע כלום? שאלתי את רופאת המשפחה והיא אומרת שזה לא אמור להיות מהפריזמה. אשמח לקבל חוות דעת נוספת.
עקב בולימיה קשה ומצבי דיכאון וייעוץ של פסיכיאטר, התחלתי להשתמש בגיל 17 בפריזמה במשך שנה. במשך השנה בה לקחתי את התרופה החלו לצאת לי המון פצעים בפנים. הם הופיעו כעבור זמן מה של שימוש, ואז המליצו לי לקחת גלולות למניעת הריון מסוג דיאנה 35, ובאמת הפצעים עברו לי, וגם הפסקתי עם הפריזמה. היום אני בת 19 וחצי, ולפני כ-3 חודשים בערך התחלתי שוב עם הפריזמה. אני עדיין לוקחת גלולות, ובזמן האחרון שוב החלו להופיע לי פצעים בפנים. האם יכול להיות שהפריזמה לא מתאימה לי וגורמת לי לפצעים, למרות שבחודשיים הראשונים לא הופיע כלום? שאלתי את רופאת המשפחה והיא אומרת שזה לא אמור להיות מהפריזמה. אשמח לקבל חוות דעת נוספת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין קשר בין תופעת לוואי מתרופה למשך הזמן שנוטלים אותה. רגישות לתרופה או תופעת לוואי של תרופה יכולות להופיע בימים הראשונים לנטילתה, כמו גם לאחר תקופה ממושכת בה לא הופיעו רגישות כלשהי או סימנים המתאימים לתופעות הלוואי של התרופה. אחת מתופעות הלוואי של הפריזמה היא פריחה, אך לא פצעונים. הפריחה היא תופעת לוואי נדירה יחסית של הפריזמה. עקב ההיסטוריה שלך כחולת בולימיה, סביר יותר להניח שהפצעונים בפנים מקורם בחוסר איזון של אלקטרוליטים, מינרלים וויטמינים בגופך, כמו גם של מצבי לחץ וחרדה שמלווים את המחלה. אני מייעץ לך לפנות לרופא עור שיוכל לאבחן אם מדובר בפצעונים או בפריחה ולתת את הטיפול המתאים. תוכלי לקרוא עוד על פריזמה באינדקס התרופות של אינפומד. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 יש לי גירודים בפי הטבעת כבר כמעט חודש, האזור קצת אדמדם, אך לא יורד דם ואין סימנים של טחורים. מספר שבועות לפני שהדבר החל, היתה לי דלקת בדרכי השתן. האם יש קשר ביניהם? ומה אני יכול לעשות בקשר לגירודים?
יש לי גירודים בפי הטבעת כבר כמעט חודש, האזור קצת אדמדם, אך לא יורד דם ואין סימנים של טחורים. מספר שבועות לפני שהדבר החל, היתה לי דלקת בדרכי השתן. האם יש קשר ביניהם? ומה אני יכול לעשות בקשר לגירודים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גרד בפי הטבעת יכול לנבוע מסיבות רבות, ביניהן דלקת שנגרמת על ידי טפילים או חיידקים, טחורים, נגע פטרייתי בעור, מחלות סיסטמיות כמו סוכרת, מתח וחרדה, אי-סבילות למזונות מסוימים, ניגוב יתר ושימוש מוגזם בתכשירי קוסמטיקה וסבון באזור. על מנת לאבחן את הבעיה, אני ממליצה לפנות לרופא כירורג או אפילו לרופא עור, שיפנו אותך לבדיקות המתאימות בהתאם לממצאים. לרוב, כאשר לא מוצאים סיבה (כלומר כשלא מדובר בדלקת או מחלה מוגדרת אחרת), הטיפול הוא פשוט ביותר וכולל שימוש במשחה המכילה סטרואידים. על פי תיאורך לא נראה שיש קשר בין הדלקת שעברת לבין הגירודים, אם כי לעיתים המחולל יכול להתפשט גם לכיוון פי הטבעת ולגרום לסימפטומים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 ביצעתי הפסקת הריון באמצעות תרופות (2 שלבים). אתמול ביצעתי את השלב השני ושהיתי 6 שעות בבית החולים. עד עכשיו, כעבור למעלה מ- 24 שעות מאז קבלת התרופה השנייה, טרם דיממתי. האם זה נורמלי?
ביצעתי הפסקת הריון באמצעות תרופות (2 שלבים). אתמול ביצעתי את השלב השני ושהיתי 6 שעות בבית החולים. עד עכשיו, כעבור למעלה מ- 24 שעות מאז קבלת התרופה השנייה, טרם דיממתי. האם זה נורמלי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ההפלה באמצעות תרופות אכן מתבצעת בשני שלבים. בשלב השני קיבלת תרופה שנקראת ציטוטק , המכילה פרוסטגלאנדינים ואמורה לגרום להתכווצות הרחם וכתוצאה מכך להפלה. ברוב המקרים ההפלה מתרחשת כ-6 שעות לאחר נטילת התרופה, וזו הסיבה לכך שנשארים בהשגחה בבית החולים. אם עדיין לא התרחשה הפלה, כלומר לא היה דימום כלשהו, אני ממליצה לך לפנות שוב לבית החולים לבדיקה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 האם יש קשר בין מחלת הצליאק לבין ריבוי אאוזינופילים בדם? והאם לאדם שחולה במחלה אוטואימונית אחת יש סיכוי גדול יותר לחלות במחלות אוטואימוניות אחרות?
האם יש קשר בין מחלת הצליאק לבין ריבוי אאוזינופילים בדם? והאם לאדם שחולה במחלה אוטואימונית אחת יש סיכוי גדול יותר לחלות במחלות אוטואימוניות אחרות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנה מחלה בוושט שנקראת Eosinophilic Esophagitis, שיש לה קשר לצליאק, אך לא ידוע לי על קשר ישיר בין צליאק לבין רמת אאוזינופלים גבוהה בדם. התשובה לגבי השאלה השנייה היא כן: לאדם שחולה במחלה אוטואימונית אחת יש סיכוי גדול יותר לחלות במחלות אוטואימוניות אחרות. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 אני עושה ספורט אירובי - מדרגה, 4 פעמים בשבוע (מזה כשנתיים). לאחרונה התחילו לי כאבי ברכיים, אבל כאלה שאפשר עדיין להתעלם מהם. כמו כן, הורדתי את ההגבהות וגם זה הוריד מאוד מהעומס.  החשש שלי הוא, האם יכול להיגרם נזק בלתי הפיך לברכיים? האם אני חייבת להפסיק סוג ספורט שאני מאוד אוהבת? האם אני חייבת להיבדק אצל אורתופד או שאפשר להתעלם והכאב יחלוף עם הזמן?
אני עושה ספורט אירובי - מדרגה, 4 פעמים בשבוע (מזה כשנתיים). לאחרונה התחילו לי כאבי ברכיים, אבל כאלה שאפשר עדיין להתעלם מהם. כמו כן, הורדתי את ההגבהות וגם זה הוריד מאוד מהעומס. החשש שלי הוא, האם יכול להיגרם נזק בלתי הפיך לברכיים? האם אני חייבת להפסיק סוג ספורט שאני מאוד אוהבת? האם אני חייבת להיבדק אצל אורתופד או שאפשר להתעלם והכאב יחלוף עם הזמן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על מנת לדעת את מקור הבעיה ודרך הטיפול, אני ממליץ לך לגשת למכון פיזיותרפיה לבדיקה . בבדיקה יילקחו בחשבון גורמים רבים, ועל סמך הממצאים יותאם טיפול מלא שיביא את הברך למצב אופטימלי. במרבית המקרים ניתן להמשיך להתעמל במקביל לטיפול. לעיתים רחוקות ממליצים על הפסקה זמנית. ניתן להתמקד בספורט אירובי אחר, ובמקביל לטפל בברך ואז לחזור למדרגה. אך כאמור הכול תלוי בבדיקה ובהחלטה המשותפת עם הפיזיותרפיסט. אל תתעלמי ואל תקבלי את הכאב - טפלי בו. כאב פוגע בתפקוד וגורם לכן לכאב נוסף ואת מעגל הקסמים הזה שובר טיפול יעיל . גשי לאורתופד ולמכון פיזיותרפיה והתחילי טיפול . רפואה שלמה. קרא עוד

 אני מעוניין להבין מהם הטיפולים להודג'קין ולנון-הודג'קין לימפומה.
אני מעוניין להבין מהם הטיפולים להודג'קין ולנון-הודג'קין לימפומה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כל קבוצת הלימפומות נגרמות עקב שינויים ממאירים שעברו תאי לימפה נורמליים. נהוג לחלק את הלימפומות לשתי קטגוריות, לפי מבנה התאים הסרטניים: Hodgkin lymphoma (HL) קרא עוד

 אני בקרוב אהיה בת 21 ואני ממש נמוכה - 1.46, ואני מרגישה ממש רע עד כדי דיכאון נוראי יומיומי. זה משפיע על חיי לרעה. רציתי לדעת אם ייתכן כי יימצא טיפול בעתיד הקרוב שיאפשר גביהה? ומה דעתכם על ניתוח להארכת גפיים?
אני בקרוב אהיה בת 21 ואני ממש נמוכה - 1.46, ואני מרגישה ממש רע עד כדי דיכאון נוראי יומיומי. זה משפיע על חיי לרעה. רציתי לדעת אם ייתכן כי יימצא טיפול בעתיד הקרוב שיאפשר גביהה? ומה דעתכם על ניתוח להארכת גפיים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חיפשתי עבורך בספרות הרפואית, ולא הצלחתי למצוא תוצאות מחקרים באשר לתרופה להגבהה. הטיפול הרפואי מותאם בדרך כלל לגורם לקומה הנמוכה, ואם הסיבה לכך היא תורשתית - בשלב זה, ובגילך - אין טיפול. ניתוח להארכת גפיים בוצע לראשונה לפני 50 שנה ברוסיה, ע"י ד"ר איליזרוב. היום השתפרו הטכניקות הניתוחיות, שיעור הסיבוכים הניתוחיים ירד, והחולים יכולים לחזור לפעילות זמן קצר לאחר הניתוח. בשלב הראשון בתהליך החולה עובר ניתוח, במהלכו מבצעים שבר ברגל. אל האיזור מחדירים מקבע חיצוני. באמצעות המקבע החיצוני מותחים את העצם בהדרגה ולבסוף ממתינים עד לאיחוי העצם, ואז מסירים את המקבע החיצוני. קיימות כיום שיטות חדישות יותר, כמו מאריך טלסקופי, המוחדר אל מוח העצם וגורם להארכה באמצעות התנועות במהלך הפעילות היומיומית. בדרך כלל הארכת הגפיים אינה מתבצעת בשתי הגפיים במקביל. מדובר בתהליך מכאיב, ועם שיעור סיבוכים לא נמוך. אני חושבת שעם השנים תלמדי להתמודד עם הגובה שלך, ואולי אפילו להתייחס אליו כאל ייתרון וכאל משהו ייחודי לך. אני מצרפת לינקים המתארים את השיטה, נותנים אינפורמציה מפורטת יותר, וכן כתבה המתארת את התהליך שעברה בחורה שהחליטה לבצע את הניתוח (היא סבלה מגמדות, וגפיה התחתונות היו קצרות מאוד ועקומות): http://www.msnbc.msn.com/id/4242093/ קרא עוד

 ברצוני לדעת כיצד מבצעים אמבוליזציה בכליות כאשר ישנם ממצאים של אנגיומיוליפומות בשתי הכליות, מהן הדרכים והטכניקות, מהם הסיכונים, מהו המרכז עם הניסיון הרב ששם ניתן לעבור הליך זה.   צנתור ואמבוליזציה של אנגיומיוליפומות נעשים בעיקר עקב דמם חד או למניעת דמם עתידי. לעיתים יותר נדירות עקב הגדלה משמעותית של הגידול הגורמת להפרעות שונות לכליה או לאברים ולכלי הדם הסמוכים, ולהקטנת הגודל כאשר מתוכנן ניתוח משמר כליה. צנתור כלי הדם הוא סלקטיבי ככל האפשר, כלומר הכנסת הצנתר רק לאותו כלי דם המזין את איזור הגוש, והפעולה מבוצעת במחלקת האנגיוגרפיה שבאגף ההדמיה. ניתן להזריק חומרים שונים הסותמים את העורק, כגון סליל מתכת, מיקרוספרות שאינן נספגות או אלכוהול. מתוארים מספר מקרים בודדים בהם היה צורך באמבוליזציה דחופה דו-צדדית. מכיוון שאחד הסיבוכים האפשריים מהפעולה הוא נזק משמעותי לכליה, סביר להניח שבפעולה מתוכננת, לא דחופה, תתבצע האמבוליזציה בשלבים.   איננו נוהגים להמליץ על רופאים, אולם בכל המרכזים הרפואיים בארץ קיימת יכולת לביצוע פעולות אלו. בהצלחה.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
ברצוני לדעת כיצד מבצעים אמבוליזציה בכליות כאשר ישנם ממצאים של אנגיומיוליפומות בשתי הכליות, מהן הדרכים והטכניקות, מהם הסיכונים, מהו המרכז עם הניסיון הרב ששם ניתן לעבור הליך זה. צנתור ואמבוליזציה של אנגיומיוליפומות נעשים בעיקר עקב דמם חד או למניעת דמם עתידי. לעיתים יותר נדירות עקב הגדלה משמעותית של הגידול הגורמת להפרעות שונות לכליה או לאברים ולכלי הדם הסמוכים, ולהקטנת הגודל כאשר מתוכנן ניתוח משמר כליה. צנתור כלי הדם הוא סלקטיבי ככל האפשר, כלומר הכנסת הצנתר רק לאותו כלי דם המזין את איזור הגוש, והפעולה מבוצעת במחלקת האנגיוגרפיה שבאגף ההדמיה. ניתן להזריק חומרים שונים הסותמים את העורק, כגון סליל מתכת, מיקרוספרות שאינן נספגות או אלכוהול. מתוארים מספר מקרים בודדים בהם היה צורך באמבוליזציה דחופה דו-צדדית. מכיוון שאחד הסיבוכים האפשריים מהפעולה הוא נזק משמעותי לכליה, סביר להניח שבפעולה מתוכננת, לא דחופה, תתבצע האמבוליזציה בשלבים. איננו נוהגים להמליץ על רופאים, אולם בכל המרכזים הרפואיים בארץ קיימת יכולת לביצוע פעולות אלו. בהצלחה. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

אני גר במרכז הארץ ועובד בירושלים. בכל בוקר כאשר אני מגיע לעבודה  במשרד יש לי כאבי בטן מלווים בשלשולים, ולאחר מכן זה נפסק, השאלה  שלי היא אם יש איזשהו הקשר בין הנסיעה ממקום נמוך למקום גבוה ובין  השלשולים, ואם לא, מה יכולה להיות הסיבה לנ"ל.
אני גר במרכז הארץ ועובד בירושלים. בכל בוקר כאשר אני מגיע לעבודה במשרד יש לי כאבי בטן מלווים בשלשולים, ולאחר מכן זה נפסק, השאלה שלי היא אם יש איזשהו הקשר בין הנסיעה ממקום נמוך למקום גבוה ובין השלשולים, ואם לא, מה יכולה להיות הסיבה לנ"ל.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נראה כי אין קשר בין השלשולים לעליה כה קטנה בגובה, אך כדאי לבדוק בעזרת רופא המשפחה כיוונים אחרים, כמו לדוגמה- רגישות לחלב, מעי רגיז. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר יריב שטבהולץ
ד"ר יריב שטבהולץ הסרת צלקות אקנה בלייזר
4.9
( 48 חוות דעת )
"אני מרוצה מאוד מהטיפול. שיפר לי דרסטית את איכות החיים."
פרופ' אדריאן אלנבוגן
פרופ' אדריאן אלנבוגן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל אקדמי ויועץ פריון
ד"ר דוד חובל
ד"ר דוד חובל גסטרואנטרולוגיה
4.7
( 122 חוות דעת )
"הייתי צריך לחדש מרשמים והפניות הרופא מילא אחר בקשתי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו