שאלות ותשובות - עמוד 741
מאת: מערכת אינפומד
אין קשר בין תופעת לוואי מתרופה למשך הזמן שנוטלים אותה. רגישות לתרופה או תופעת לוואי של תרופה יכולות להופיע בימים הראשונים לנטילתה, כמו גם לאחר תקופה ממושכת בה לא הופיעו רגישות כלשהי או סימנים המתאימים לתופעות הלוואי של התרופה. אחת מתופעות הלוואי של הפריזמה היא פריחה, אך לא פצעונים. הפריחה היא תופעת לוואי נדירה יחסית של הפריזמה. עקב ההיסטוריה שלך כחולת בולימיה, סביר יותר להניח שהפצעונים בפנים מקורם בחוסר איזון של אלקטרוליטים, מינרלים וויטמינים בגופך, כמו גם של מצבי לחץ וחרדה שמלווים את המחלה. אני מייעץ לך לפנות לרופא עור שיוכל לאבחן אם מדובר בפצעונים או בפריחה ולתת את הטיפול המתאים. תוכלי לקרוא עוד על פריזמה באינדקס התרופות של אינפומד. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מה שאתה מתאר יכול בהחלט להיות זיהום של הציסטה, דבר שמצדיק טיפול אנטיביוטי, או, אם זה לא עוזר - אולי לחשוב על הוצאתה. יש להיבדק על ידי רופא א.א.ג. שיראה מה בדיוק קורה. זה בהחלט לא נשמע כסרטן כי סרטן הולך וגדל ומלווה בדרך כלל בתסמינים נוספים. בברכה דר' איציק לוי קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
גרד בפי הטבעת יכול לנבוע מסיבות רבות, ביניהן דלקת שנגרמת על ידי טפילים או חיידקים, טחורים, נגע פטרייתי בעור, מחלות סיסטמיות כמו סוכרת, מתח וחרדה, אי-סבילות למזונות מסוימים, ניגוב יתר ושימוש מוגזם בתכשירי קוסמטיקה וסבון באזור. על מנת לאבחן את הבעיה, אני ממליצה לפנות לרופא כירורג או אפילו לרופא עור, שיפנו אותך לבדיקות המתאימות בהתאם לממצאים. לרוב, כאשר לא מוצאים סיבה (כלומר כשלא מדובר בדלקת או מחלה מוגדרת אחרת), הטיפול הוא פשוט ביותר וכולל שימוש במשחה המכילה סטרואידים. על פי תיאורך לא נראה שיש קשר בין הדלקת שעברת לבין הגירודים, אם כי לעיתים המחולל יכול להתפשט גם לכיוון פי הטבעת ולגרום לסימפטומים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ההפלה באמצעות תרופות אכן מתבצעת בשני שלבים. בשלב השני קיבלת תרופה שנקראת ציטוטק , המכילה פרוסטגלאנדינים ואמורה לגרום להתכווצות הרחם וכתוצאה מכך להפלה. ברוב המקרים ההפלה מתרחשת כ-6 שעות לאחר נטילת התרופה, וזו הסיבה לכך שנשארים בהשגחה בבית החולים. אם עדיין לא התרחשה הפלה, כלומר לא היה דימום כלשהו, אני ממליצה לך לפנות שוב לבית החולים לבדיקה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ישנה מחלה בוושט שנקראת Eosinophilic Esophagitis, שיש לה קשר לצליאק, אך לא ידוע לי על קשר ישיר בין צליאק לבין רמת אאוזינופלים גבוהה בדם. התשובה לגבי השאלה השנייה היא כן: לאדם שחולה במחלה אוטואימונית אחת יש סיכוי גדול יותר לחלות במחלות אוטואימוניות אחרות. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על מנת לדעת את מקור הבעיה ודרך הטיפול, אני ממליץ לך לגשת למכון פיזיותרפיה לבדיקה . בבדיקה יילקחו בחשבון גורמים רבים, ועל סמך הממצאים יותאם טיפול מלא שיביא את הברך למצב אופטימלי. במרבית המקרים ניתן להמשיך להתעמל במקביל לטיפול. לעיתים רחוקות ממליצים על הפסקה זמנית. ניתן להתמקד בספורט אירובי אחר, ובמקביל לטפל בברך ואז לחזור למדרגה. אך כאמור הכול תלוי בבדיקה ובהחלטה המשותפת עם הפיזיותרפיסט. אל תתעלמי ואל תקבלי את הכאב - טפלי בו. כאב פוגע בתפקוד וגורם לכן לכאב נוסף ואת מעגל הקסמים הזה שובר טיפול יעיל . גשי לאורתופד ולמכון פיזיותרפיה והתחילי טיפול . רפואה שלמה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כל קבוצת הלימפומות נגרמות עקב שינויים ממאירים שעברו תאי לימפה נורמליים. נהוג לחלק את הלימפומות לשתי קטגוריות, לפי מבנה התאים הסרטניים: Hodgkin lymphoma (HL) קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חיפשתי עבורך בספרות הרפואית, ולא הצלחתי למצוא תוצאות מחקרים באשר לתרופה להגבהה. הטיפול הרפואי מותאם בדרך כלל לגורם לקומה הנמוכה, ואם הסיבה לכך היא תורשתית - בשלב זה, ובגילך - אין טיפול. ניתוח להארכת גפיים בוצע לראשונה לפני 50 שנה ברוסיה, ע"י ד"ר איליזרוב. היום השתפרו הטכניקות הניתוחיות, שיעור הסיבוכים הניתוחיים ירד, והחולים יכולים לחזור לפעילות זמן קצר לאחר הניתוח. בשלב הראשון בתהליך החולה עובר ניתוח, במהלכו מבצעים שבר ברגל. אל האיזור מחדירים מקבע חיצוני. באמצעות המקבע החיצוני מותחים את העצם בהדרגה ולבסוף ממתינים עד לאיחוי העצם, ואז מסירים את המקבע החיצוני. קיימות כיום שיטות חדישות יותר, כמו מאריך טלסקופי, המוחדר אל מוח העצם וגורם להארכה באמצעות התנועות במהלך הפעילות היומיומית. בדרך כלל הארכת הגפיים אינה מתבצעת בשתי הגפיים במקביל. מדובר בתהליך מכאיב, ועם שיעור סיבוכים לא נמוך. אני חושבת שעם השנים תלמדי להתמודד עם הגובה שלך, ואולי אפילו להתייחס אליו כאל ייתרון וכאל משהו ייחודי לך. אני מצרפת לינקים המתארים את השיטה, נותנים אינפורמציה מפורטת יותר, וכן כתבה המתארת את התהליך שעברה בחורה שהחליטה לבצע את הניתוח (היא סבלה מגמדות, וגפיה התחתונות היו קצרות מאוד ועקומות): http://www.msnbc.msn.com/id/4242093/ קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נראה כי אין קשר בין השלשולים לעליה כה קטנה בגובה, אך כדאי לבדוק בעזרת רופא המשפחה כיוונים אחרים, כמו לדוגמה- רגישות לחלב, מעי רגיז. קרא עוד