דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 740

 בתיק הרפואי של אשתי שקבלנו מבי"ח "שיבא" ( שם עברה ניתוח מעקפים והחלפת מסתם אאורטלי), כתוב (בתרשומת האחיות) פעמים מספר כך:  "בסכרום פצע דום".  ניסינו למצוא הסבר למינוח זה, אך בכל האתרים, כולל אינפומד, לא מצאנו הסבר.  אולי התשובה וההסבר יבואו מכם?
בתיק הרפואי של אשתי שקבלנו מבי"ח "שיבא" ( שם עברה ניתוח מעקפים והחלפת מסתם אאורטלי), כתוב (בתרשומת האחיות) פעמים מספר כך: "בסכרום פצע דום". ניסינו למצוא הסבר למינוח זה, אך בכל האתרים, כולל אינפומד, לא מצאנו הסבר. אולי התשובה וההסבר יבואו מכם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כידוע לך, כתב היד של הצוות הרפואי אינו מן הקריאים. אני מנחשת שהאחיות התכוונו לכך שאשתך סבלה מפצע (כנראה פצע לחץ) באיזור הסקרום. הסקרום הוא חלקו התחתון של עמוד השדרה, שמתחבר אל האגן. הכוונה היא לפצע באיזור העכוז, מקום אופייני מאוד לפצעי לחץ. קרא עוד

 אני בן 65. לעיתים, בעיקר בלילה תוך תנועה בשינה, אני חש כאב עז בשריר אחת הרגליים, בעיקר בכף הרגל. מה הסיבה לתופעה וכיצד ניתן למנוע אותה?
אני בן 65. לעיתים, בעיקר בלילה תוך תנועה בשינה, אני חש כאב עז בשריר אחת הרגליים, בעיקר בכף הרגל. מה הסיבה לתופעה וכיצד ניתן למנוע אותה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאבים בכף הרגל עלולים לנבוע מסיבות רבות. קצרה היריעה מלתאר את כולן, אך אומר שלא כולן אורתופדיות. מלבד בעיות גרמיות או גידיות, יכולות להיות גם סיבות עצביות, מטבוליות (חילוף חומרים), וסקולריות (כלי דם) ועוד. אם הכאבים נמשכים או מחמירים, או אם מופיעות בעיות חדשות, הייתי ממליץ לפנות לרופא משפחה לצורך בירור. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 מהו הערך הנכון של ההורמון LH? נאמר לי שאין ביכולתי להיכנס להריון מפני שאיני מבייצת.
מהו הערך הנכון של ההורמון LH? נאמר לי שאין ביכולתי להיכנס להריון מפני שאיני מבייצת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת ה- LH תלויה בשלב המחזור בו את נמצאת. ראי ההסברים באינקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=57 קרא עוד

 אחותי סובלת מכאבי גב כרוניים זה תקופה ארוכה. היא מטופלת על ידי טווינה, טיפול עדין לגב. לפני כשבועיים בערך תקפו אותה כאבים עזים באיזור הגב התחתון, חשבו שזה דלקת בכליות או בדרכי השתן, אך נראה שהאבחנה היתה לא נכונה.   נתנו לה זריקה להרגעת הכאבים, הכאב חלף למספר שעות ולאחר מכן שוב הופיעו כאבי תופת. הגענו איתה למיון בבית חולים, לא ערכו לה  בדיקת CT, מאחר שבחודש יוני היא עברה בדיקה זו, והבדיקה היתה תקינה. עשו לה צילום בטן ואולטרסאונד כדי לשלול בעיית כליות או אבנים בכיס מרה, והבדיקה היתה תקינה. נתנו לה משככי כאבים להרגעה ושלחו אותה הביתה. עבר שבוע כמעט, ועדיין היא סובלת כאבים, שבקושי מאפשרים לה לתפקד.   היא הלכה לכירופרקט, והוא אמר לה שסיבת הכאבים היא כנראה עודף סידן שהצטבר. היתכן שזה נכון? והאם זה מה שגורם לכאבים? מה עוד אפשר לעשות כדי באמת לאבחן ממה נובעים כאבים אלה? כאשר אחותי מנסה ללכת, היא הולכת עקום ומחזיקה את הצד תוך כדי הליכה. הבחורה לא מתפקדת בכלל וכולנו דואגים. אנא מכם, יעצו לנו לאן לפנות ומה לעשות.   עוד שאלה, האם ייתכן שכאבים אלה נובעים ממתח נפשי? או מדיכאון? ואם כן, מה אתם מייעצים לעשות?
אחותי סובלת מכאבי גב כרוניים זה תקופה ארוכה. היא מטופלת על ידי טווינה, טיפול עדין לגב. לפני כשבועיים בערך תקפו אותה כאבים עזים באיזור הגב התחתון, חשבו שזה דלקת בכליות או בדרכי השתן, אך נראה שהאבחנה היתה לא נכונה. נתנו לה זריקה להרגעת הכאבים, הכאב חלף למספר שעות ולאחר מכן שוב הופיעו כאבי תופת. הגענו איתה למיון בבית חולים, לא ערכו לה בדיקת CT, מאחר שבחודש יוני היא עברה בדיקה זו, והבדיקה היתה תקינה. עשו לה צילום בטן ואולטרסאונד כדי לשלול בעיית כליות או אבנים בכיס מרה, והבדיקה היתה תקינה. נתנו לה משככי כאבים להרגעה ושלחו אותה הביתה. עבר שבוע כמעט, ועדיין היא סובלת כאבים, שבקושי מאפשרים לה לתפקד. היא הלכה לכירופרקט, והוא אמר לה שסיבת הכאבים היא כנראה עודף סידן שהצטבר. היתכן שזה נכון? והאם זה מה שגורם לכאבים? מה עוד אפשר לעשות כדי באמת לאבחן ממה נובעים כאבים אלה? כאשר אחותי מנסה ללכת, היא הולכת עקום ומחזיקה את הצד תוך כדי הליכה. הבחורה לא מתפקדת בכלל וכולנו דואגים. אנא מכם, יעצו לנו לאן לפנות ומה לעשות. עוד שאלה, האם ייתכן שכאבים אלה נובעים ממתח נפשי? או מדיכאון? ואם כן, מה אתם מייעצים לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נשמע שאכן מדובר בבעיה רצינית הפוגעת באופן רציני באיכות חייה של אחותך. למרות הפירוט הרב בשאלתך, חסרים פרטים רבים העשויים להצביע על מקור הבעיה. כאבים בגב תחתון אינם נובעים תמיד מעמוד השדרה, ועל כך מעידות בדיקות אחרות שבוצעו, כגון צילום הבטן והבירור הכלייתי שעברה אחותך. אתייחס בתשובתי לכאבי גב תחתון. זו בעיה מורכבת ונפוצה מאוד. בעיות באיזון הסידן בגוף הגורמות, לפירוק מוגבר של עצם במקומות שונים, עלולות לתרום לבעיה בעמוד השדרה. כאשר בלוטת יותרת התריס עובדת יתר על המידה, סידן עלול לברוח מן העצם ולהצטבר בדם, וכך לגרום לירידה בצפיפות העצם במקומות שונים ולכאבים. נחוצות בדיקות דם ושתן נוספות על מנת לאבחן בעיה זו. סטייה של עמוד השדרה נפוצה במקרים רבים, ומקורה, ככל הנראה, בכיווץ שרירים. לגבי מצבים של מתח נפשי, גם מצבים של דחק נפשי ידועים כתורמים להחרפה או אף הופעה של תסמונות כאב. לאור המוגבלות החמורה בתפקוד והבלבול שיוצרות הבדיקות הרבות, הייתי מציע שאיש מקצוע יבצע בדיקה גופנית של אחותך, יסקור את מגוון הממצאים בהדמיות השונות, ויחליט ביחד איתה על המשך הטיפול הרצוי עבורה. בהצלחה ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

האם תינוק שנולד מתרומת ביצית עשוי לגלות זאת באחד הימים ?
האם תינוק שנולד מתרומת ביצית עשוי לגלות זאת באחד הימים ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לצערנו אין לנו תשובה מלאה לשאלתכם. ברור כי הנושא מטריד, והרשויות העוסקות בנושא זה מבטיחות כי הילד לא ידע כי הוא בא לעולם כתוצאה מתרומת ביצית. יחד עם זאת, אין ביטוח מושלם לכך. מכל מקום, נראה לי כי הדבר החשוב הוא שהילד יידע כי אתם אוהבים אותו, ואז כל הנושא שהילד בא מתרומת ביצית יהיה פחות טעון. לדעתי מומלץ להיוועץ בגינקולוג בנושא הסודיות ובפסיכולוג או ביועץ בנושא הקשור לקבלת ההחלטה. [14/06/2001] קרא עוד

 אני נשוי + 3 (חולה בסוכרת מבוגרים מגיל 40).  אשתי בת 41 (בריאה לחלוטין).  מעוניין להביא ילד נוסף.  אילו בדיקות נידרש לעשות, והאם אין סיכון להביא ילד בכך שאני חולה סוכרת?
אני נשוי + 3 (חולה בסוכרת מבוגרים מגיל 40). אשתי בת 41 (בריאה לחלוטין). מעוניין להביא ילד נוסף. אילו בדיקות נידרש לעשות, והאם אין סיכון להביא ילד בכך שאני חולה סוכרת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אומנם לסוכרת מטיפוס 2 ("סוג מבוגרים") יש רכיב תורשתי, אולם אין דרך לאבחון מוקדם. כמו כן לא מדובר בתורשה מנדליאנית (אחוזי ההורשה קטנים מאחוזי הורשה שלמחלות גנטיות). בשל גילה של אשתך, יש טעם כמובן לבצע בדיקת מי שפיר במהלך ההריון בשל הסיכון המוגבר לפגיעות כרומוזומליות בעובר. קרא עוד

 בתי בת ה- 8 קיבלה במועדם את כל החיסונים שניתנו בטיפת חלב, כולל  שעלת, וחלתה עתה בשעלת. האם המחלה מחסנת אותה ואין סיכוי שתחלה שוב  במחלה ? עם גילוי המחלה אצל בתי קיבלה כל המשפחה טיפול אנטיביוטי  (אזיתרומיצין) מונע. מה יעילותו של הטיפול כאשר המחלה ממשיכה להתפשט  באוכלוסיה? האם ניתן לקחת חיסון בגיל מבוגר ? האם רצוי לתת חיסון  לבתי בת הארבע וחצי שגם היא קיבלה את כל החיסונים בזמנו ?
בתי בת ה- 8 קיבלה במועדם את כל החיסונים שניתנו בטיפת חלב, כולל שעלת, וחלתה עתה בשעלת. האם המחלה מחסנת אותה ואין סיכוי שתחלה שוב במחלה ? עם גילוי המחלה אצל בתי קיבלה כל המשפחה טיפול אנטיביוטי (אזיתרומיצין) מונע. מה יעילותו של הטיפול כאשר המחלה ממשיכה להתפשט באוכלוסיה? האם ניתן לקחת חיסון בגיל מבוגר ? האם רצוי לתת חיסון לבתי בת הארבע וחצי שגם היא קיבלה את כל החיסונים בזמנו ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שעלת, או באנגלית Pertussis כמעט ונעלמה לגמרי בעקבות החיסון, אולם משנות ה- 80 חלה עליה במספר המקרים. בעשור האחרון עלה מספר החולים במחלה בארץ ביותר מפי 10 , ובשנים האחרונות מדווחים כמה מאות מקרים חדשים של שעלת בכל שנה בישראל. רבים מהחולים בשעלת הם תינוקות מתחת לגיל שנה שלא חוסנו נגד המחלה, או שלא חוסנו בהתאם ללוח הזמנים שממליץ משרד הבריאות. לוח הזמנים הוא גיל 6 שבועות, 4 חודשים, 6 חודשים ושנה. מי שחלה לאחר שהחיסון לא תפס, בדרך כלל חולה במחלה קצרה וקלה יותר. המחלה עצמה מחסנת את הילד לכל החיים. יעילות החיסון היא מעל 80%, מה שאומר שיש חלק מהילדים שחוסנו אולם החיסון לא תפס. כדי לראות אם בתכם הצעירה אומנם מחוסנת, ניתן לבדוק את רמת הנוגדנים לחיידק השעלת בדמה. קרא עוד

 יש לי ילד בן שנה, אנחנו משתמשים לנשיאתו במנשא אשר בו הוא יושב בפישוק רגליים. לאחרונה שמעתי דיעות חלוקות של רופאים לגבי היתרון או הנזק בתנוחת הפישוק. אשמח לדעת האם יש דיעה ברורה בנושא.
יש לי ילד בן שנה, אנחנו משתמשים לנשיאתו במנשא אשר בו הוא יושב בפישוק רגליים. לאחרונה שמעתי דיעות חלוקות של רופאים לגבי היתרון או הנזק בתנוחת הפישוק. אשמח לדעת האם יש דיעה ברורה בנושא.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קשה לי לענות על שאלתך מבלי לדעת את סוג המנשא בו אתם משתמשים לנשיאת תינוקך, אם מהלך ההריון והלידה היו תקינים, האם ההתפתחות של מפרק הירך אצל ילדכם הייתה תקינה וכולי. באופן כללי, רופאי ילדים אורתופדים ממליצים על הנחת תינוקות בגילאים של 5-8 שבועות עד מספר חודשים בתנוחת פישוק, משום שתנוחה זו עוזרת לחיזוק של איזור מפרק הירך והרצועות התומכות באזור זה. חשוב לציין שאין צורך להניח את התינוק בתנוחה זו למשך שעות אלא לפרקי זמן קצרים בכל יום. על מנת לקבל תשובה מוסמכת יותר לגבי נושא זה, אני ממליץ לכם לפנות לאורתופד מומחה לילדים על מנת שיראה את סוג המנשא, יבדוק את מפרק הירך ויוכל להתרשם בצורה מדויקת יותר מהתפתחותו התקינה של מפרק הירך אצל תינוקכם. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

חברתי גילתה שיש לה הרפס באיברי המין, ובמקביל אני חש מזה 3  שבועות עקצוצים וגירודים באיבר המין שלי, אך לא ראיתי פצעים כלשהם.  האם זהו סימפטום של ההרפס, כיצד ניתן לדעת?
חברתי גילתה שיש לה הרפס באיברי המין, ובמקביל אני חש מזה 3 שבועות עקצוצים וגירודים באיבר המין שלי, אך לא ראיתי פצעים כלשהם. האם זהו סימפטום של ההרפס, כיצד ניתן לדעת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הרפס של אברי המין יכול להתבטא בעקצוץ, הפרשה, גרד או אפילו פצע כמו פצעי החום שיש לעיתים בשפתיים. הדרך היחידה לדעת אם נדבקת במחלה או לא היא לבצע בדיקה של הפרשה לתרבית, או לבצע בדיקת דם סרולוגית לגילוי נוגדנים להרפס. המחלה אינה גורמת לסיבוכים מיוחדים בגברים, ובמקרה שיש התקפים חוזרים ומציקים יש תרופות למניעת חזרת ההתקפים. לכן, חשוב לאבחן את המחלה. קרא עוד

 בשלושת החודשים האחרונים התחילה לי תופעה של קור בידיים וברגליים, בה הציפורניים הופכות להיות ממש סגולות, וברגליים זה לפעמים סגול ולפעמים לבן, והאצבעות נהיות ממש ממש קפואות. בנוסף לזה אני סובלת גם מכאבי ראש, צמרמורות ועייפות.   הלכתי לכל מיני רופאים והם אמרו לי שייתכן שזו תופעת ריינו. חוץ מזה שלחו אותי לבדיקות דם ואחת מהן הייתה בדיקת ANA. קראתי באינטרנט שהבדיקה הזו יכולה לקבוע אם יש לי ריינו. התוצאה היתה שלילית. אז יש לי ריינו או לא? ואם לא, מה זה יכול להיות? ואיך אפשר לטפל בזה?
בשלושת החודשים האחרונים התחילה לי תופעה של קור בידיים וברגליים, בה הציפורניים הופכות להיות ממש סגולות, וברגליים זה לפעמים סגול ולפעמים לבן, והאצבעות נהיות ממש ממש קפואות. בנוסף לזה אני סובלת גם מכאבי ראש, צמרמורות ועייפות. הלכתי לכל מיני רופאים והם אמרו לי שייתכן שזו תופעת ריינו. חוץ מזה שלחו אותי לבדיקות דם ואחת מהן הייתה בדיקת ANA. קראתי באינטרנט שהבדיקה הזו יכולה לקבוע אם יש לי ריינו. התוצאה היתה שלילית. אז יש לי ריינו או לא? ואם לא, מה זה יכול להיות? ואיך אפשר לטפל בזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תופעת ריינו מאובחנת בעיקר על ידי תסמינים כמו שתיארת: שינוי צבע האצבעות מלבן לכחול ובסוף לאדום, ורגישות לקור ולפציעות. אין בדיקת דם חד-משמעית המאפשרת לרופא לאבחן את התופעה. בדרך כלל מופנה החולה לסדרת בדיקות כגון ANA, RF, שקיעת דם, תפקודי בלוטת התריס ורמת חלבון. זאת בעיקר כדי לשלול שילוב של תופעת ריינו עם מחלות ראומטיות אחרות. עיקר הטיפול הוא על ידי הימנעות מקור - חבישת כפפות ונעילת נעליים כדי להימנע מפציעה. במקרים בהם התסמינים חמורים יותר ממה שאת מתארת, משתמשים גם בתרופות שונות. אני מציעה לך לפנות לרופא ראומטולוג להמשך בירור התופעה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' אורי רוגובסקי
פרופ' אורי רוגובסקי פנימית
מומחה ברפואה פנימית | רופא בכיר מחלקת פנימית ג' במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי איכילוב
ד"ר יהונתן קפלן
ד"ר יהונתן קפלן עור ומין
4.9
( 155 חוות דעת )
"מקצועי ונעים"
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5
( 9 חוות דעת )
"אני מאוד מרוצה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו