שאלות ותשובות - עמוד 740
מאת: מערכת אינפומד
כידוע לך, כתב היד של הצוות הרפואי אינו מן הקריאים. אני מנחשת שהאחיות התכוונו לכך שאשתך סבלה מפצע (כנראה פצע לחץ) באיזור הסקרום. הסקרום הוא חלקו התחתון של עמוד השדרה, שמתחבר אל האגן. הכוונה היא לפצע באיזור העכוז, מקום אופייני מאוד לפצעי לחץ. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כאבים בכף הרגל עלולים לנבוע מסיבות רבות. קצרה היריעה מלתאר את כולן, אך אומר שלא כולן אורתופדיות. מלבד בעיות גרמיות או גידיות, יכולות להיות גם סיבות עצביות, מטבוליות (חילוף חומרים), וסקולריות (כלי דם) ועוד. אם הכאבים נמשכים או מחמירים, או אם מופיעות בעיות חדשות, הייתי ממליץ לפנות לרופא משפחה לצורך בירור. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמת ה- LH תלויה בשלב המחזור בו את נמצאת. ראי ההסברים באינקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=57 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נשמע שאכן מדובר בבעיה רצינית הפוגעת באופן רציני באיכות חייה של אחותך. למרות הפירוט הרב בשאלתך, חסרים פרטים רבים העשויים להצביע על מקור הבעיה. כאבים בגב תחתון אינם נובעים תמיד מעמוד השדרה, ועל כך מעידות בדיקות אחרות שבוצעו, כגון צילום הבטן והבירור הכלייתי שעברה אחותך. אתייחס בתשובתי לכאבי גב תחתון. זו בעיה מורכבת ונפוצה מאוד. בעיות באיזון הסידן בגוף הגורמות, לפירוק מוגבר של עצם במקומות שונים, עלולות לתרום לבעיה בעמוד השדרה. כאשר בלוטת יותרת התריס עובדת יתר על המידה, סידן עלול לברוח מן העצם ולהצטבר בדם, וכך לגרום לירידה בצפיפות העצם במקומות שונים ולכאבים. נחוצות בדיקות דם ושתן נוספות על מנת לאבחן בעיה זו. סטייה של עמוד השדרה נפוצה במקרים רבים, ומקורה, ככל הנראה, בכיווץ שרירים. לגבי מצבים של מתח נפשי, גם מצבים של דחק נפשי ידועים כתורמים להחרפה או אף הופעה של תסמונות כאב. לאור המוגבלות החמורה בתפקוד והבלבול שיוצרות הבדיקות הרבות, הייתי מציע שאיש מקצוע יבצע בדיקה גופנית של אחותך, יסקור את מגוון הממצאים בהדמיות השונות, ויחליט ביחד איתה על המשך הטיפול הרצוי עבורה. בהצלחה ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לצערנו אין לנו תשובה מלאה לשאלתכם. ברור כי הנושא מטריד, והרשויות העוסקות בנושא זה מבטיחות כי הילד לא ידע כי הוא בא לעולם כתוצאה מתרומת ביצית. יחד עם זאת, אין ביטוח מושלם לכך. מכל מקום, נראה לי כי הדבר החשוב הוא שהילד יידע כי אתם אוהבים אותו, ואז כל הנושא שהילד בא מתרומת ביצית יהיה פחות טעון. לדעתי מומלץ להיוועץ בגינקולוג בנושא הסודיות ובפסיכולוג או ביועץ בנושא הקשור לקבלת ההחלטה. [14/06/2001] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אומנם לסוכרת מטיפוס 2 ("סוג מבוגרים") יש רכיב תורשתי, אולם אין דרך לאבחון מוקדם. כמו כן לא מדובר בתורשה מנדליאנית (אחוזי ההורשה קטנים מאחוזי הורשה שלמחלות גנטיות). בשל גילה של אשתך, יש טעם כמובן לבצע בדיקת מי שפיר במהלך ההריון בשל הסיכון המוגבר לפגיעות כרומוזומליות בעובר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שעלת, או באנגלית Pertussis כמעט ונעלמה לגמרי בעקבות החיסון, אולם משנות ה- 80 חלה עליה במספר המקרים. בעשור האחרון עלה מספר החולים במחלה בארץ ביותר מפי 10 , ובשנים האחרונות מדווחים כמה מאות מקרים חדשים של שעלת בכל שנה בישראל. רבים מהחולים בשעלת הם תינוקות מתחת לגיל שנה שלא חוסנו נגד המחלה, או שלא חוסנו בהתאם ללוח הזמנים שממליץ משרד הבריאות. לוח הזמנים הוא גיל 6 שבועות, 4 חודשים, 6 חודשים ושנה. מי שחלה לאחר שהחיסון לא תפס, בדרך כלל חולה במחלה קצרה וקלה יותר. המחלה עצמה מחסנת את הילד לכל החיים. יעילות החיסון היא מעל 80%, מה שאומר שיש חלק מהילדים שחוסנו אולם החיסון לא תפס. כדי לראות אם בתכם הצעירה אומנם מחוסנת, ניתן לבדוק את רמת הנוגדנים לחיידק השעלת בדמה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קשה לי לענות על שאלתך מבלי לדעת את סוג המנשא בו אתם משתמשים לנשיאת תינוקך, אם מהלך ההריון והלידה היו תקינים, האם ההתפתחות של מפרק הירך אצל ילדכם הייתה תקינה וכולי. באופן כללי, רופאי ילדים אורתופדים ממליצים על הנחת תינוקות בגילאים של 5-8 שבועות עד מספר חודשים בתנוחת פישוק, משום שתנוחה זו עוזרת לחיזוק של איזור מפרק הירך והרצועות התומכות באזור זה. חשוב לציין שאין צורך להניח את התינוק בתנוחה זו למשך שעות אלא לפרקי זמן קצרים בכל יום. על מנת לקבל תשובה מוסמכת יותר לגבי נושא זה, אני ממליץ לכם לפנות לאורתופד מומחה לילדים על מנת שיראה את סוג המנשא, יבדוק את מפרק הירך ויוכל להתרשם בצורה מדויקת יותר מהתפתחותו התקינה של מפרק הירך אצל תינוקכם. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הרפס של אברי המין יכול להתבטא בעקצוץ, הפרשה, גרד או אפילו פצע כמו פצעי החום שיש לעיתים בשפתיים. הדרך היחידה לדעת אם נדבקת במחלה או לא היא לבצע בדיקה של הפרשה לתרבית, או לבצע בדיקת דם סרולוגית לגילוי נוגדנים להרפס. המחלה אינה גורמת לסיבוכים מיוחדים בגברים, ובמקרה שיש התקפים חוזרים ומציקים יש תרופות למניעת חזרת ההתקפים. לכן, חשוב לאבחן את המחלה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תופעת ריינו מאובחנת בעיקר על ידי תסמינים כמו שתיארת: שינוי צבע האצבעות מלבן לכחול ובסוף לאדום, ורגישות לקור ולפציעות. אין בדיקת דם חד-משמעית המאפשרת לרופא לאבחן את התופעה. בדרך כלל מופנה החולה לסדרת בדיקות כגון ANA, RF, שקיעת דם, תפקודי בלוטת התריס ורמת חלבון. זאת בעיקר כדי לשלול שילוב של תופעת ריינו עם מחלות ראומטיות אחרות. עיקר הטיפול הוא על ידי הימנעות מקור - חבישת כפפות ונעילת נעליים כדי להימנע מפציעה. במקרים בהם התסמינים חמורים יותר ממה שאת מתארת, משתמשים גם בתרופות שונות. אני מציעה לך לפנות לרופא ראומטולוג להמשך בירור התופעה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד