דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 742

 אני מרבה לעסוק בפעילות אירובית בחדר הכושר. לפני 10 ימים, בזמן ריצה, הרגשתי כאב חד שהלך והתעצם בחלק האחורי של שוק הרגל (מעט מתחת לברך). מאז, לאחר זמן הליכה קצר מופיע לי כאב חד. אודה על התייחסותך.
אני מרבה לעסוק בפעילות אירובית בחדר הכושר. לפני 10 ימים, בזמן ריצה, הרגשתי כאב חד שהלך והתעצם בחלק האחורי של שוק הרגל (מעט מתחת לברך). מאז, לאחר זמן הליכה קצר מופיע לי כאב חד. אודה על התייחסותך.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יפה שאתה מרבה בפעילות אירובית, אך ייתכן שאתה לא מקפיד על חימום נכון ומתיחות מספיקות לפני האימון. לפי המצב שאתה מתאר, ייתכן שנוצר קרע בשרירי השוק, דבר שניתן לאמת באמצעות בדיקת אולטרסאונד. חשוב להקפיד על מתיחה של השרירים לפני ואחרי הפעילות כדי למנוע נזקים מסוג זה. מוטב שתיתן לשריר קצת מנוחה ולא תרוץ לתקופה של לפחות שלושה שבועות. הליכה ושאר פעילויות, כל עוד אינן כואבות - אפשריות. אפשר לטפל בקרע בשריר גם באולטרסאונד טיפולי (השונה מזה המאבחן את הקרע), וגם על ידי עיסוי עמוק של הרקמות. אם הכאב מלווה באודם באזור הכאב או בחום, מוטב שתפנה בדחיפות לרופא כדי שיבצע בדיקת דופלר ורידי, על מנת לשלול חסימה בכלי דם עמוקים, ובינתיים, שתימנע כליל מפעילות. להלן קישור לתרגיל מתיחת רגליים: http://www.med.umich.edu/1libr/sma/sma_xachille_art.htm קרא עוד

 שכבתי עם בן זוג חדש, ללא אמצעי מניעה, ושבוע לאחר המקרה התחילו גירודים, צריבה ואדמומיות באזור הנרתיק מלווים בהפרשה לבנה דמויית קוטג' ללא ריח. מעולם לא סבלתי מבעיות פטרת. לאחר כשבוע של כאבים וגירודים, הכל התחיל לעבור ולהירגע. נתקפתי חרדה שמא מדובר במחלת מין מסוג זיבה, אך לפי מה שקראתי בתשובות קודמות, נראה לי שזוהי רק פטרת.   אני מעוניינת לדעת איך מבחינים בין זיבה לפטרת, אם פטרת היא מחלה מדבקת, מה ההבדל בין קנדידה לבין פטרת, ממה היא נובעת, ואם זה אומר שכעת החיידק נמצא אצלי ועלול לחזור בעתיד, ואם יתכן כי פטריה עברה מעצמה ללא כל טיפול.
שכבתי עם בן זוג חדש, ללא אמצעי מניעה, ושבוע לאחר המקרה התחילו גירודים, צריבה ואדמומיות באזור הנרתיק מלווים בהפרשה לבנה דמויית קוטג' ללא ריח. מעולם לא סבלתי מבעיות פטרת. לאחר כשבוע של כאבים וגירודים, הכל התחיל לעבור ולהירגע. נתקפתי חרדה שמא מדובר במחלת מין מסוג זיבה, אך לפי מה שקראתי בתשובות קודמות, נראה לי שזוהי רק פטרת. אני מעוניינת לדעת איך מבחינים בין זיבה לפטרת, אם פטרת היא מחלה מדבקת, מה ההבדל בין קנדידה לבין פטרת, ממה היא נובעת, ואם זה אומר שכעת החיידק נמצא אצלי ועלול לחזור בעתיד, ואם יתכן כי פטריה עברה מעצמה ללא כל טיפול.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גורמים רבים יכולים לגרום להפרשה לאחר קיום יחסי מין, כולל פטריות (כמו קנדידה, שהיא סוג של פטריה), חיידקים (כמו זיבה או חיידקים רבים אחרים) ואפילו נגיפים (כמו נגיף ההרפס). בדרך כלל ההפרשה בעת זיהום חיידקי היא יותר ירקרקה צהובה, ובכמות קטנה יותר, ובנשים בקושי מבחינים בה. לעומת זאת, ההפרשה בעת זיהום בפטרייה היא בכמות גדולה ובצבע לבן. אבל רק בדיקות מעבדה יוכלו לאשר במה נדבקת בדיוק. ברוב המקרים, פטרת אינה מועברת ביחסי מין, אבל היא בהחלט יכולה לעבור גם ביחסי מין. סוכרת, שימוש באנטיביוטיקה ושינויים הורמונליים הם גורמי סיכון להתפתחות פטרת. היא עשויה לחלוף מעצמה, או בעזרת טיפול מקומי או טיפול הנלקח דרך הפה. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

 בעלי סובל משפשפת שבאה והולכת כמעט כל חודש. מדובר בשפשפת בבית השחי אשר מוציאה אותו מתפקוד. מה הטיפול המומלץ? ניסינו כמעט את כל המשחות.
בעלי סובל משפשפת שבאה והולכת כמעט כל חודש. מדובר בשפשפת בבית השחי אשר מוציאה אותו מתפקוד. מה הטיפול המומלץ? ניסינו כמעט את כל המשחות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שפשפות חוזרות יכולות להיגרם על ידי מספר סיבות: אסתמה של העור (אטופיק דרמטיטיס), פטריה, תגובה אלרגית לחומר מגרה (דאורדורנטים, סוגים של סבוני כביסה), סבוריאה גירוי מתמיד בשל הזעת יתר וחום. ברוב המקרים, הטיפול הוא במשחות עם קורטיזון, כגון בטאקורטן. כדאי גם לנסות לשמור על יובש של העור כדי שתהיה כמה שפחות הזעה, לשמור על היגיינה מתאימה ולשהות בתנאי מיזוג אוויר. לא ציינת באילו תכשירים השתמשתם, אך אולי כדאי לפנות לרופא עור לבדיקה ולביופסיה מהעור כדי לבדוק מה הסיבה לבעיה. בהצלחה! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

האם ידועים גורמים העשויים להוריד רמות ליתיום בדם?
האם ידועים גורמים העשויים להוריד רמות ליתיום בדם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גורמים העשויים להוריד רמות ליתיום: 1. מוצרים המכילים קפאין, כגון: קולה, תה, קפה, עלולים לגרום לירידה ברמות ליתיום. אין הדבר אומר כי יש להימנע לגמרי ממוצרים אלו, אולם יש להימנע משתייה מרובה שלהם. 2. צריכה גבוהה של מוצרים המכילים מלחים, כגון חטיפים. מומלץ לשמור על דיאטה קבועה ברמת הנתרן. 3. תרופות: תאופילין , אצטאזולאמיד, תרופות המכילות נתרן (כמו סודיום ביקארבונאט). תרופות רבות מגיבות עם ליתיום, לכן יש להיוועץ ברופא לפני נטילת כל תרופה. [05/12/2000] קרא עוד

 אם אני לוקח 6 כדורי  קונצרטה, האם אני עלול למות? משקלי 45 ק"ג. באינדקס הבדיקות של אינפומד כתוב שרמת הסיכון ממינון יתר בינונית, ואיני יודע מה זה אומר.
אם אני לוקח 6 כדורי קונצרטה, האם אני עלול למות? משקלי 45 ק"ג. באינדקס הבדיקות של אינפומד כתוב שרמת הסיכון ממינון יתר בינונית, ואיני יודע מה זה אומר.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קונצרטה, או Methylphenidate, היא תרופה אמפטמינית, המגרה את מערכת העצבים המרכזית ומשמשת בעיקר לטיפול בתסמונת חוסר ריכוז של ילדים ובנרקולפסיה. עבור מבוגרים עם נרקולפסיה ובילדים מעל גיל 6, המינון המקובל הוא בין 60-10 מ"ג ליום. מינון יתר עלול לגרום לחוסר שקט קיצוני (אגיטציה), קצב לב מואץ וישנוניות. התופעות שיוצרת הרעילות במערכת העצבים המרכזית נעות בין חוסר שקט, תנועות בלתי רצוניות ובלבול ועד לפרכוסים, וכן יתר לחץ דם וקומה. מוות אינו שכיח, אך דווח על מקרי מוות במקרי מינון יתר. ההשפעות תלויות במינון. בילדים מדווח על תסמינים אשר מתחילים להופיע כאשר ניטל מינון עודף של החל מ-2-4 מ"ג לק"ג משקל גוף, אך מובן שההסתמנות הקלינית היא הקובעת ולא המינון המדויק שניטל. איני יודעת כמה מ"ג מכיל כל כדור עליו אתה שואל, אך אם נחשב את המספרים לפי הנתונים לעיל, הרי שאם אתה שוקל 45 ק"ג, כבר ממינון של 90 מ"ג (לפי 2 מ"ג תרופה לק"ג משקל גוף) יש סכנה קלינית ממשית. אם אכן נטלת מינון יתר של תרופה זו, פנה לעזרה רפואית מיידית. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 במטא דיאפיזה דיםטליט של עצם הטיביה הודגם ממצא לוצנטי אקספנסילי  עם גבולות חדים ללא תגובה פריאוסטלית. קרוב לוודאי שהמדובר  NON-OSSIFYING FIBROMA  מה הטיפול המומלץ והסבר על הממצא.
במטא דיאפיזה דיםטליט של עצם הטיביה הודגם ממצא לוצנטי אקספנסילי עם גבולות חדים ללא תגובה פריאוסטלית. קרוב לוודאי שהמדובר NON-OSSIFYING FIBROMA מה הטיפול המומלץ והסבר על הממצא.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Nonossifying Fibroma הוא ממצא גרמי שבד"כ מתגלה בגיל הילדות או בגיל העשרה. מדובר באי של חוסר התגרמות. בדרך כלל הממצא אינו סימפטומטי, אולם כאשר הוא גדול ממחצית גודל העצם, היא עשויה להישבר, לעתים שברים קטנים שלא נראים בצילום רנטגן וגורמים לכאב. בדרך כלל בפיברומות קטנות אין צורך לטפל כלל. כאשר הן גדולות מ 3 ס"מ מקובל להסירן בניתוח עם שתל עצם לייצוב המקום. לקריאה נוספת- http://www.emedicine.com/radio/topic283.htm קרא עוד

 אבי בן 59 ולפני שנה עבר אירוע מוחי קל. הוא לא מעשן ולפני שנה אובחנה אצלו סוכרת. הוא עשה לפני חודש צילום של בית החזה, ובתוצאות כתוב "רושם להצללה מאחורי צל הלב מימין. להמשך ברור בצילום צדדי. ללא תסנין". האם תוכלו בבקשה להגיד לי מה פירוש הממצאים?
אבי בן 59 ולפני שנה עבר אירוע מוחי קל. הוא לא מעשן ולפני שנה אובחנה אצלו סוכרת. הוא עשה לפני חודש צילום של בית החזה, ובתוצאות כתוב "רושם להצללה מאחורי צל הלב מימין. להמשך ברור בצילום צדדי. ללא תסנין". האם תוכלו בבקשה להגיד לי מה פירוש הממצאים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הצללה בצילום חזה היא אזור שבו ישנה רקמה צפופה יותר מן האוויר שבריאות, היוצרת כתם לבן בצילום. הצללה זו, אם מקורה בריאה עצמה, יכולה להיות זיהום, דלקת, דימום או גידול. פעמים רבות ההצללה נוצרת על ידי רקמות אחרות ולא על ידי הריאה עצמה, למשל על ידי הצלעות או כלי דם גדולים בבית החזה. באזור הלב יש קושי לפענח את הממצאים בצילום מכיוון שהלב עצמו יוצר הצללה. לכן מומלץ לבצע צילום צדדי או בדיקת CT של החזה כדי לראות טוב יותר את האזור. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 אני בת 17 וחצי וכבר שנה אני מקיימת יחסי מין. לאחרונה הנרתיק שלי התרחב, ואני חוששת שזה יישאר כך לצמיתות. מה נוכל לעשות לגבי זה? החבר שלי לא נהנה וזה מדכא אותי נורא. אנחנו מקיימים יחסים בתדירות גבוהה - 4 או 5 פעמיים בשבוע. אם נימנע מיחסי מין למשך תקופה, האם זה יכול להסתדר?
אני בת 17 וחצי וכבר שנה אני מקיימת יחסי מין. לאחרונה הנרתיק שלי התרחב, ואני חוששת שזה יישאר כך לצמיתות. מה נוכל לעשות לגבי זה? החבר שלי לא נהנה וזה מדכא אותי נורא. אנחנו מקיימים יחסים בתדירות גבוהה - 4 או 5 פעמיים בשבוע. אם נימנע מיחסי מין למשך תקופה, האם זה יכול להסתדר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הנרתיק הוא איבר שרירי היכול להסתגל ולהשתנות. הרחבתו בדרך כלל נעשית על ידי לידות מרובות או שימוש באביזרים רחבים המוחדרים לתוכו וגורמים להיחלשות השריר. הטיפול בכך יכול לכלול ניתוח, אך לאור העובדה כי את צעירה ולא עברת עדיין לידות, זה לא רלוונטי למקרה שלך. אמליץ לך לנסות דרכים טבעיות כדי להחזיר את הנרתיק למצבו הקודם, כגון קיום יחסי מין ללא חדירה אלא בשיטות אחרות (אוננות וכדומה). בנוסף, אמליץ לך לפנות לגינקולוג אם הבעיה מטרידה אותך, על מנת להיבדק ולהתייעץ איתו לגבי הטיפול. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אני בת 55, ולפני שנתיים עברתי כריתת רחם. בבדיקת צפיפות עצם גילו אצלי אוסטאופניה. לאמי יש אוסטאופרוזיס. טופלתי  בפוסלן ובכדורי קלציום פלוס D. האנדוקרינולוגית החליפה לי את הפוסלן  באוויסטה.   האם אין בעיה לכרותת רחם ושחלות לקחת אוויסטה? עד לפני חודש טופלתי  באסטרופם, אך בגלל שגילו אצלי גוש בשד, שהיה שפיר, החלטתי להפסיק עם האסטרופם. האם זו החלטה נכונה?
אני בת 55, ולפני שנתיים עברתי כריתת רחם. בבדיקת צפיפות עצם גילו אצלי אוסטאופניה. לאמי יש אוסטאופרוזיס. טופלתי בפוסלן ובכדורי קלציום פלוס D. האנדוקרינולוגית החליפה לי את הפוסלן באוויסטה. האם אין בעיה לכרותת רחם ושחלות לקחת אוויסטה? עד לפני חודש טופלתי באסטרופם, אך בגלל שגילו אצלי גוש בשד, שהיה שפיר, החלטתי להפסיק עם האסטרופם. האם זו החלטה נכונה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אסטרדיול (אסטרופם) הוא אסטרוגן ממקור סינתטי או טבעי בעל פעילות חזקה, המקביל להורמון המין הנשי האנדוגני. שימושו הנפוץ ביותר הוא כטיפול הורמונלי חלופי (HRT) בתסמיני גיל המעבר הכוללים גלי חום, הזעות לילה ושינויים וגינליים כגון גירוד, צריבה ויובש. בשימוש ממושך עולה הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי, לבעיות בכלי דם בריאות או ברגליים, ליתר לחץ דם, לסרטן השד, לסרטן בשחלות, לסרטן הרחם, ולדמנציה. ראלוקסיפן, או אוויסטה, היא תרופה חדשה לטיפול ולמניעת דלדול עצמות (אוסטאופורוזיס) בנשים לאחר גיל המעבר. לראלוקסיפן יש השפעה דמויית אסטרוגן על העצם, והיא מפחיתה את דלדול העצם ומגבירה את צפיפותה. בנוסף לכך, לראלוקסיפן יש פעילות מנוגדת לאסטרוגן ברירית הרחם וברקמת השד, והשפעתה להקטנת הסיכון לחלות בסרטן השד נחקרת. אין מניעה להשתמש בתרופה זו לאחר כריתת רחם ושחלות. עוד מידע על אוויסטה ועל אסטרופם תוכלי לקרוא באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=347 קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר קלוד מסיקה
ד"ר קלוד מסיקה עיניים
רופא עיניים בכיר במרכז הרפואי שערי צדק
ד"ר ארקדי ורשבסקי
ד"ר ארקדי ורשבסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים ויילוד
ד"ר אורי גור
ד"ר אורי גור אורולוגיה
5.0
( 26 חוות דעת )
"ד"ר גור טיפל בי בסבר פנים. מאוד אמפטי היה למצבי הסביר באופן מפורט את הבעיה שממנה אני סובל ואת אפשרויות הטיפול. אמליץ בחום על ד"ר גור."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו