דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 743

 אני אמא לילדה בת 6, ואני מטופלת באלטרוקסין (כ-250 מ"ג ביום). לילדה יש עודף משקל. היום הרופא המליץ על בדיקת תפקוד בלוטת התריס. רופא אחר אמר שבגיל שלה זה לא רלוונטי. מה נכון?
אני אמא לילדה בת 6, ואני מטופלת באלטרוקסין (כ-250 מ"ג ביום). לילדה יש עודף משקל. היום הרופא המליץ על בדיקת תפקוד בלוטת התריס. רופא אחר אמר שבגיל שלה זה לא רלוונטי. מה נכון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הבדיקה בהחלט רלוונטית בגילה! חסר בתפקוד של בלוטת התריס בילדים שלא מטופל, עלול לגרום לסיבוכים, כגון פיגור שכלי. בשל הרקע המשפחתי והעלייה במשקל אני מציעה שהיא תעבור את הבדיקה ואולי עוד בדיקות היכולות להסביר את העלייה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 יש לי תינוק בן 8 חודשים שהופיעו לו כתמים אדומים על הפנים. אחד מרופאי העור נתן לנו משחה בשם בטאקורטן. התחלנו למרוח לו מהמשחה ואז התחיל לצמוח לתינוק שיער על הפנים ועל שאר הגוף. גם המצב התזונתי של התינוק ירוד מאז. הסברנו זאת לרופא אך הוא לא נתן לו משהו חלופי. אני מבקש, אם אתם יכולים להציע לנו משהו חלופי עם פחות תופעות לוואי.
יש לי תינוק בן 8 חודשים שהופיעו לו כתמים אדומים על הפנים. אחד מרופאי העור נתן לנו משחה בשם בטאקורטן. התחלנו למרוח לו מהמשחה ואז התחיל לצמוח לתינוק שיער על הפנים ועל שאר הגוף. גם המצב התזונתי של התינוק ירוד מאז. הסברנו זאת לרופא אך הוא לא נתן לו משהו חלופי. אני מבקש, אם אתם יכולים להציע לנו משהו חלופי עם פחות תופעות לוואי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

  די מוזר. כמה זמן נתתם לו את התרופה שכבר הספיק להצמיח שיער? אם אחרי תקופה קצרה ביותר - יש לפנות לרופא אנדוקרינולוג לבירור שיעור יתר (hirsutism) אחרי טיפול בסטרואידים. חוץ מזה יש לשלול בבדיקה אלרגיה לחלב פרה. באלרגיה ניתן לטפל באנטי היסטאמין פניסטיל במינון טיפה אחת לק"ג משקל גוף, פעמיים ביום, ללא תופעות לוואי. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד

 אמי בת ה-83 אושפזה לפני כשבוע. פנינו לחדר מיון בגלל שנפלה בביתה בעקבות סחרחורת. בבדיקות הדם שביצעו בחדר המיון התברר שיש מחסור בנתרן. מאז היא מאושפזת במחלקה פנימית.   עד לפני שבוע היא היתה באישה חיונית מאד, נמרצת, עצמאית לחלוטין, והבעיה הרפואית היחידה שהטרידה אותה היתה כאבי שרירים וברכיים. בשבוע הזה חלה הידרדרות במצבה. מהליכה עצמאית להליכה בעזרת הליכון, וכעת לחוסר יכולת לעמוד על הרגליים. מהליכה עצמאית לשירותים, לחיתולים וכעת קתטר.   יש לה תקופות (בעיקר בלילות ובבקרים) של בלבול וחוסר אוריינטציה. בשאר היום היא צלולה אך מרגישה חלשה מאד. רמת הנתרן נמוכה, ואין שיפור.   הצוות הרפואי מחכה שהגוף יאזן בעצמו את רמת הנתרן, וזה בעזרת הגבלת שתייה חמורה (4 כוסות נוזלים ביממה), אך הדבר אינו עוזר. רמת הנתרן ממשיכה לרדת, נדמה לי שעכשיו היא 105.   מה יכולות להיות הסיבות לכך שלא מזליפים לה נתרן באינפוזיה על מנת להעלות את רמת הנתרן? האם יש סיכונים בהזלפה של נתרן לגוף? אשמח מאד לתשובה מהירה, אני חשה שאני לא עושה מספיק בשביל לשמור על חייה של אמא .
אמי בת ה-83 אושפזה לפני כשבוע. פנינו לחדר מיון בגלל שנפלה בביתה בעקבות סחרחורת. בבדיקות הדם שביצעו בחדר המיון התברר שיש מחסור בנתרן. מאז היא מאושפזת במחלקה פנימית. עד לפני שבוע היא היתה באישה חיונית מאד, נמרצת, עצמאית לחלוטין, והבעיה הרפואית היחידה שהטרידה אותה היתה כאבי שרירים וברכיים. בשבוע הזה חלה הידרדרות במצבה. מהליכה עצמאית להליכה בעזרת הליכון, וכעת לחוסר יכולת לעמוד על הרגליים. מהליכה עצמאית לשירותים, לחיתולים וכעת קתטר. יש לה תקופות (בעיקר בלילות ובבקרים) של בלבול וחוסר אוריינטציה. בשאר היום היא צלולה אך מרגישה חלשה מאד. רמת הנתרן נמוכה, ואין שיפור. הצוות הרפואי מחכה שהגוף יאזן בעצמו את רמת הנתרן, וזה בעזרת הגבלת שתייה חמורה (4 כוסות נוזלים ביממה), אך הדבר אינו עוזר. רמת הנתרן ממשיכה לרדת, נדמה לי שעכשיו היא 105. מה יכולות להיות הסיבות לכך שלא מזליפים לה נתרן באינפוזיה על מנת להעלות את רמת הנתרן? האם יש סיכונים בהזלפה של נתרן לגוף? אשמח מאד לתשובה מהירה, אני חשה שאני לא עושה מספיק בשביל לשמור על חייה של אמא .
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדף ההסבר של אינפומד על בדיקת נתרן תוכלי לקרוא על הסיבות לירידה של רמת הנתרן. http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=17 קרא עוד

 האם ניתן לעשן סיגריות בעת נטילת רואקוטן?
האם ניתן לעשן סיגריות בעת נטילת רואקוטן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין התוויית נגד חד-משמעית בנושא הסיגריות. ידוע שצריכת אלכוהול, לעומת זאת, מגבירה את תופעות הלוואי של התרופה. מידע מפורט על התרופה תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=14 קרא עוד

 שאלתי היא כך:  לפני חצי שנה היה לי הריון שהיה תקין במשך 9 חודשים ובכל זאת ילדתי תינוק מת בשבוע ה 39. עכשיו נכנסתי שוב להריון ואני גם שייכת לקבוצת סיכון גבוה בגלל קיצור קיבה שעברתי לפני 5 שנים.  העובר מת כתוצאה של אוטמים של קרישי דם בשליה, והתברר לי יותר מאוחר שהיתה לי רעלת הריון חמורה .  ברצוני לדעת אילו בדיקות עלי לעשות כדי למנוע את המקרה שקרה לי ושהפעם יצא לי הריון שבסופו יהיה לי תינוק חי בריא ושלם, וממה עלי להימנע.
שאלתי היא כך: לפני חצי שנה היה לי הריון שהיה תקין במשך 9 חודשים ובכל זאת ילדתי תינוק מת בשבוע ה 39. עכשיו נכנסתי שוב להריון ואני גם שייכת לקבוצת סיכון גבוה בגלל קיצור קיבה שעברתי לפני 5 שנים. העובר מת כתוצאה של אוטמים של קרישי דם בשליה, והתברר לי יותר מאוחר שהיתה לי רעלת הריון חמורה . ברצוני לדעת אילו בדיקות עלי לעשות כדי למנוע את המקרה שקרה לי ושהפעם יצא לי הריון שבסופו יהיה לי תינוק חי בריא ושלם, וממה עלי להימנע.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת באיזה שבוע את נמצאת ? האם היה לך יתר לחץ דם הריוני בהריון הקודם או האם את סובלת מיתר לחץ דם כרוני ללא קשר להריון ? האם אבחנו אצלך סוכרת הריונית בהריון הקודם ? ישנן תרופות ותכשירים שונים שהוצעו כמסייעים בהורדת הסיכון לרעלת הריון, אך הם עדיין נמצאים בשלב של מחקרים. אחת התרופות שנבדקה היא אספירין. אספירין נמצא כיעיל בהורדת הסיכון לרעלת הריון בקבוצות של נשים בעלות סיכון גבוה לפתח רעלת הריון. בנשים בעלות סיכון נמוך-בינוני הוא לא הוכח באופן מובהק כיעיל. רופאים ממליצים לנשים בסיכון גבוה ליטול אספירין במינון נמוך החל משבוע 12-14 של ההריון עם המלצה להפסיק אותו 5 ימים לפני תאריך הלידה המשוער, על מנת להוריד את הסיכון לדימום כבד בזמן הלידה. תכשיר נוסף שהוצע הוא מתן סידן, שמסייע בהורדת לחץ דם. נעשו מספר מחקרים שהוכיחו את יעילותו בהורדת הסיכון לרעלת הריון, אך בעיקר בנשים עם סיכון גבוה לפתח רעלת הריון. זה נאמר בהסתייגות, כיוון שהמחקרים נעשו על קבוצות קטנות של נשים ויש צורך להגדיל את המאגר על מנת להגיע למסקנות מהימנות. לאור הרקע שלך חשוב שבשליש השלישי של ההריון תהיי תחת ניטור מתמיד ובדיקה של לחץ דם, ספירת דם - רמת טסיות, תפקודי כליה - קראטינין וחלבון בשתן בכל ביקור אצל הרופא/ה. מומלץ שתתייעצי עם רופא/ה הנשים המטפל/ת שלך לגבי נטילת אספירין וסידן ויחד גם תבנו תוכנית מעקב על מנת להוריד את הסיכון לפתח רעלת הריון. קרא עוד

 אני אמא לילדה בת 5 ושלושה חודשים. בתי שוקלת 16 קילו, והיא בריאה בדרך כלל. התיאבון שלה מאוד ירוד, היא אינה אוכלת ירקות, ואוכלת פירות לעיתים רחוקות בלבד. היא אוכלת בשר ועוד סוגים שונים של מאכלים ותבשילים.   האם יש תוסף ויטמין מעורר תיאבון ויעיל שניתן לרכוש על מנת להגביר את התיאבון הירוד שלה?
אני אמא לילדה בת 5 ושלושה חודשים. בתי שוקלת 16 קילו, והיא בריאה בדרך כלל. התיאבון שלה מאוד ירוד, היא אינה אוכלת ירקות, ואוכלת פירות לעיתים רחוקות בלבד. היא אוכלת בשר ועוד סוגים שונים של מאכלים ותבשילים. האם יש תוסף ויטמין מעורר תיאבון ויעיל שניתן לרכוש על מנת להגביר את התיאבון הירוד שלה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

משקלה של בתך תקין ונמצא באחוזון החמישי לפי גילה, כלומר 5% מהילדים בגילה נמצאים במשקל נמוך יותר. תוכלי להעריך את התפתחותה לפי מחשבון התפתחות הילד של אינפומד: http://www.infomed.co.il/CalcDevlp.htm קרא עוד

 אני סובלת מסוג של אסתמה של העור. אני בשבוע ה-7 להריון. רציתי לדעת אם מותר להשתמש במשחה דרמובאט, ואם לא - האם יש תחליף טוב בו ניתן להשתמש?
אני סובלת מסוג של אסתמה של העור. אני בשבוע ה-7 להריון. רציתי לדעת אם מותר להשתמש במשחה דרמובאט, ואם לא - האם יש תחליף טוב בו ניתן להשתמש?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המשחה דרמובאט (colbetasol proprionate), היא משחה סטרואידית חזקה למדי. בכל מקרה לא מומלץ להשתמש במשחה זו באופן קבוע, שכן היא עלול לגרום לדלדול העור באזור הנגוע. כמו כן, שימוש יתר עלול להוביל לספיגה סיסטמית של הסטרואידים. לגבי הריון, המשחה מוגדרת כשייכת לקטגוריה C, כלומר לתכשירים שמחקרים שנערכו על בעלי חיים מראים שיש סיכון קל לעובר, אך לגבי בני אדם אין די מידע בנושא, ולכן ההמלצה היא להשתמש רק שאין ברירה, כאשר יתרונות השימוש עולים על החסרונות. אינני יודעת מהי חומרת הבעיה הדרמטולוגית שלך, לכן לא אוכל להמליץ על תחליפים. אני ממליצה לפנות לדרמטולוג לייעוץ, ומו כן לידע את רופא הנשים שלך על התרופות או המשחות בהן את משתמשת במהלך ההריון. מידע נוסף על המשחה תוכלי למצוא באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=380 קרא עוד

 לפני חודש עשה בעלי בדיקת ל- CMV. גם רמת  ה- IgG וגם רמת  ה- IgM היו חיוביות לאחר שהיה לו חום גבוה וממושך עם צמרמורות. הוא חזר על הבדיקה פעמיים, במרווחים של כמה שבועות, בשל תופעות זהות, והתוצאות חיוביות. הטיפול הרפואי שהוא קיבל הוא מנוחה.   האם הנגיף או חיידק יושב בגוף לתקופה כזו ממושכת? איזה בירור נוסף עלינו לעשות? האם יש סכנה להידבק ממנו? אציין שיש לנו ילדה בת שנה, ואנחנו גם רוצים להיכנס להריון. כמה זמן כדאי להמתין? הרי יש סיכוי שאני אדבק ממנו.
לפני חודש עשה בעלי בדיקת ל- CMV. גם רמת ה- IgG וגם רמת ה- IgM היו חיוביות לאחר שהיה לו חום גבוה וממושך עם צמרמורות. הוא חזר על הבדיקה פעמיים, במרווחים של כמה שבועות, בשל תופעות זהות, והתוצאות חיוביות. הטיפול הרפואי שהוא קיבל הוא מנוחה. האם הנגיף או חיידק יושב בגוף לתקופה כזו ממושכת? איזה בירור נוסף עלינו לעשות? האם יש סכנה להידבק ממנו? אציין שיש לנו ילדה בת שנה, ואנחנו גם רוצים להיכנס להריון. כמה זמן כדאי להמתין? הרי יש סיכוי שאני אדבק ממנו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בנגיף שאכן יכול לגרום למחלה ממושכת המאופיינת בחום ובחולשה, ובתסמינים לא ספציפיים. הנוגדנים עצמם יכולים להישאר חיוביים במשך זמן רב. למעשה, נוגדן מסוג IgG אמור להישאר חיובי לכל החיים, אולם נוגדן מסוג IgM אמור להעלם, אבל היעלמותו יכולה לקחת חודשים רבים. אני ממליץ לעיין בהסבר על הבדיקה באינדקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=101 קרא עוד

 האם לקיחת כדורי סידן יכולה לגרום לאבנים בכליות?  אם כן, אילו בדיקות צריך לעבור מי שעליו לקחת באופן קבוע כדורי סידן?
האם לקיחת כדורי סידן יכולה לגרום לאבנים בכליות? אם כן, אילו בדיקות צריך לעבור מי שעליו לקחת באופן קבוע כדורי סידן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רק מי שיש לו נטיה לפתח אבנים מסוג של סידן, וגם אז צריך לבדוק את צפיפות העצם ולקבוע מינון מדויק של הסידן. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופסור דב פלדברג
פרופסור דב פלדברג יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל ביה"ח לנשים ע"ש הלן שניידר במרכז הרפואי רבין
ד"ר ראובן אייכנבאום
ד"ר ראובן אייכנבאום נוירולוגיה
4.8
( 6 חוות דעת )
"ד"ר אייכנבאום רגיש למצבנו. שם לב לשיפור במצב, על אף שעברה כמעט שנה מהפעם האחרונה בה היינו בביקור. הוא היה רגיש ואדיב וקשוב"
ד"ר דן צין
ד"ר דן צין אורתופדיה
מומחה בכירורגיה אורתופדית , מחלוצי תחום הטיפול בגלי הלם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו