שאלות ותשובות - עמוד 743
מאת: מערכת אינפומד
הבדיקה בהחלט רלוונטית בגילה! חסר בתפקוד של בלוטת התריס בילדים שלא מטופל, עלול לגרום לסיבוכים, כגון פיגור שכלי. בשל הרקע המשפחתי והעלייה במשקל אני מציעה שהיא תעבור את הבדיקה ואולי עוד בדיקות היכולות להסביר את העלייה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
די מוזר. כמה זמן נתתם לו את התרופה שכבר הספיק להצמיח שיער? אם אחרי תקופה קצרה ביותר - יש לפנות לרופא אנדוקרינולוג לבירור שיעור יתר (hirsutism) אחרי טיפול בסטרואידים. חוץ מזה יש לשלול בבדיקה אלרגיה לחלב פרה. באלרגיה ניתן לטפל באנטי היסטאמין פניסטיל במינון טיפה אחת לק"ג משקל גוף, פעמיים ביום, ללא תופעות לוואי. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדף ההסבר של אינפומד על בדיקת נתרן תוכלי לקרוא על הסיבות לירידה של רמת הנתרן. http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=17 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין התוויית נגד חד-משמעית בנושא הסיגריות. ידוע שצריכת אלכוהול, לעומת זאת, מגבירה את תופעות הלוואי של התרופה. מידע מפורט על התרופה תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=14 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא ציינת באיזה שבוע את נמצאת ? האם היה לך יתר לחץ דם הריוני בהריון הקודם או האם את סובלת מיתר לחץ דם כרוני ללא קשר להריון ? האם אבחנו אצלך סוכרת הריונית בהריון הקודם ? ישנן תרופות ותכשירים שונים שהוצעו כמסייעים בהורדת הסיכון לרעלת הריון, אך הם עדיין נמצאים בשלב של מחקרים. אחת התרופות שנבדקה היא אספירין. אספירין נמצא כיעיל בהורדת הסיכון לרעלת הריון בקבוצות של נשים בעלות סיכון גבוה לפתח רעלת הריון. בנשים בעלות סיכון נמוך-בינוני הוא לא הוכח באופן מובהק כיעיל. רופאים ממליצים לנשים בסיכון גבוה ליטול אספירין במינון נמוך החל משבוע 12-14 של ההריון עם המלצה להפסיק אותו 5 ימים לפני תאריך הלידה המשוער, על מנת להוריד את הסיכון לדימום כבד בזמן הלידה. תכשיר נוסף שהוצע הוא מתן סידן, שמסייע בהורדת לחץ דם. נעשו מספר מחקרים שהוכיחו את יעילותו בהורדת הסיכון לרעלת הריון, אך בעיקר בנשים עם סיכון גבוה לפתח רעלת הריון. זה נאמר בהסתייגות, כיוון שהמחקרים נעשו על קבוצות קטנות של נשים ויש צורך להגדיל את המאגר על מנת להגיע למסקנות מהימנות. לאור הרקע שלך חשוב שבשליש השלישי של ההריון תהיי תחת ניטור מתמיד ובדיקה של לחץ דם, ספירת דם - רמת טסיות, תפקודי כליה - קראטינין וחלבון בשתן בכל ביקור אצל הרופא/ה. מומלץ שתתייעצי עם רופא/ה הנשים המטפל/ת שלך לגבי נטילת אספירין וסידן ויחד גם תבנו תוכנית מעקב על מנת להוריד את הסיכון לפתח רעלת הריון. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
משקלה של בתך תקין ונמצא באחוזון החמישי לפי גילה, כלומר 5% מהילדים בגילה נמצאים במשקל נמוך יותר. תוכלי להעריך את התפתחותה לפי מחשבון התפתחות הילד של אינפומד: http://www.infomed.co.il/CalcDevlp.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אינני מכיר את התרופה באינדיקציה הזו. זו תרופה למניעת תכיפות במתן שתן ! ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
המשחה דרמובאט (colbetasol proprionate), היא משחה סטרואידית חזקה למדי. בכל מקרה לא מומלץ להשתמש במשחה זו באופן קבוע, שכן היא עלול לגרום לדלדול העור באזור הנגוע. כמו כן, שימוש יתר עלול להוביל לספיגה סיסטמית של הסטרואידים. לגבי הריון, המשחה מוגדרת כשייכת לקטגוריה C, כלומר לתכשירים שמחקרים שנערכו על בעלי חיים מראים שיש סיכון קל לעובר, אך לגבי בני אדם אין די מידע בנושא, ולכן ההמלצה היא להשתמש רק שאין ברירה, כאשר יתרונות השימוש עולים על החסרונות. אינני יודעת מהי חומרת הבעיה הדרמטולוגית שלך, לכן לא אוכל להמליץ על תחליפים. אני ממליצה לפנות לדרמטולוג לייעוץ, ומו כן לידע את רופא הנשים שלך על התרופות או המשחות בהן את משתמשת במהלך ההריון. מידע נוסף על המשחה תוכלי למצוא באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=380 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מדובר בנגיף שאכן יכול לגרום למחלה ממושכת המאופיינת בחום ובחולשה, ובתסמינים לא ספציפיים. הנוגדנים עצמם יכולים להישאר חיוביים במשך זמן רב. למעשה, נוגדן מסוג IgG אמור להישאר חיובי לכל החיים, אולם נוגדן מסוג IgM אמור להעלם, אבל היעלמותו יכולה לקחת חודשים רבים. אני ממליץ לעיין בהסבר על הבדיקה באינדקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=101 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רק מי שיש לו נטיה לפתח אבנים מסוג של סידן, וגם אז צריך לבדוק את צפיפות העצם ולקבוע מינון מדויק של הסידן. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד