דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 751

 קבלתי תשובה של בדיקת אולטרסאונד (US). יש ממצא מעל הקוטב העליון של הכליה, היפואקגוני בקוטר 22 מילימטר. ממצא כלייתי? אדרנלי? מה זה אדרנלי ומה זה ממצא היפואקגוני?
קבלתי תשובה של בדיקת אולטרסאונד (US). יש ממצא מעל הקוטב העליון של הכליה, היפואקגוני בקוטר 22 מילימטר. ממצא כלייתי? אדרנלי? מה זה אדרנלי ומה זה ממצא היפואקגוני?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אדרנל זו בלוטת יותרת הכיליה. היפואקוגני זו ההגדרה הרנטגנית לממצא ברקמה על פי רמת חדירות קרן הסונר או הרנטגן. פני לרופא אורולוג. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

 מהי ליזיה עינית ומהן דרכי הטיפול? מדובר בעין שעברה הקרנות בהיותי תינוקת, וכמו כן לאחר ניתוח להסרת מנינגיומות בראש.
מהי ליזיה עינית ומהן דרכי הטיפול? מדובר בעין שעברה הקרנות בהיותי תינוקת, וכמו כן לאחר ניתוח להסרת מנינגיומות בראש.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המילה ליזיה מגיעה מהמילה באנגלית Lesion , ופירושה בעברית חבורה, פציעה, פגיעה. כפי שאת יכולה להבין מכך, כנראה שבעקבות ההקרנות שעברת כאשר היית תינוקת, וגם יותר מאוחר בחיים, נגרם לך נזק לעין. בשביל לדעת מהן דרכי הטיפול את צריכה לפנות לרופא עיניים לבדיקה ולהערכת המצב. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 המחזור שלי לא סדיר: אני מקבלת מחזור כל חודש וחצי או אפילו אחרי חודשיים. האם זה נחשב כמחזור לא סדיר, או שהוא עדיין בגדר הנורמה? אני יודעת שמחזור לא סדיר נחשב אם הוא מאחר ב-3 חודשים.   עשיתי פרופיל הורמונלי והוא היה תקין. מה יכולה להיות הסיבה למחזר הלא סדיר שלי? אני לא בהריון.
המחזור שלי לא סדיר: אני מקבלת מחזור כל חודש וחצי או אפילו אחרי חודשיים. האם זה נחשב כמחזור לא סדיר, או שהוא עדיין בגדר הנורמה? אני יודעת שמחזור לא סדיר נחשב אם הוא מאחר ב-3 חודשים. עשיתי פרופיל הורמונלי והוא היה תקין. מה יכולה להיות הסיבה למחזר הלא סדיר שלי? אני לא בהריון.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחזור נחשב סדיר אם הווסת מגיעה בזמנים קבועים. אצל חלק מהנשים מגיע הדימום הווסתי כל 21 ימים ואצל אחרות כל 35 ימים ואף יותר, ובכל מקרה זה עדיין נחשב נורמלי ותקין לחלוטין. בגיל הפוריות קורה שיש מחזורים לא סדירים, כך שהדימום הווסתי לא מגיע בזמנים קבועים ואחידים, וגם זה נחשב תקין. בכל מקרה, אם הפרופיל ההורמונלי והבדיקות (כולל אולטרסאונד) תקינים, כרגע לא נראה שיש סיבה לדאגה. אם הנושא מטריד אותך, תוכלי להיוועץ ברופא וליטול גלולות למניעת הריון על מנת שתוכלי לחזות את זמן הווסת ביתר דיוק. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני אנמית, ולכן קיבלתי דרך הווריד ונופר (6 זריקות).  היום עשיתי שוב בדיקת דם כדי לראות מה עם הברזל וראיתי שכתוב:  HEMOGLOBIN 11.7  MCV-MEAN CII VOLUME 73  מיוגלובין - 23.4  כדוריות אדומות - 19.3.  האם התוצאות טובות? אני יודעת שהברזל עלה כי הוא היה 10.3 .
אני אנמית, ולכן קיבלתי דרך הווריד ונופר (6 זריקות). היום עשיתי שוב בדיקת דם כדי לראות מה עם הברזל וראיתי שכתוב: HEMOGLOBIN 11.7 MCV-MEAN CII VOLUME 73 מיוגלובין - 23.4 כדוריות אדומות - 19.3. האם התוצאות טובות? אני יודעת שהברזל עלה כי הוא היה 10.3 .
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהחלט יש שיפור בתוצאות בדיקת הדם שלך. ההמוגלובין הוא כמעט בגדר הנורמה (עלה מ- 10.3 ל- 11.7). ה- MCV - גודל תאי הדם האדומים (הכדוריות האדומות) מעט נמוך עדיין, אך אינו מדאיג. קיימות עוד מספר בדיקות שכדאי להשלים כדי לקבל תמונה מלאה באשר למאגרי הברזל: רמת ברזל בדם, רטיקולוציטים, טרנספרין ופריטין. תוכלי לקרוא עד על הבדיקות שביצעת באינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=8 קרא עוד

 בבדיקת סונר של השד נצפתה ליד הפטמה "קשרית היפואקוגנית בגודל 5 מ"מ, מוגדרת היטב, סונוגרפי לא נראית חשודה". בית השחי נמצא תקין. אבקש לדעת מה משמעות התשובה ואם עלי לעבור ביופסיה.
בבדיקת סונר של השד נצפתה ליד הפטמה "קשרית היפואקוגנית בגודל 5 מ"מ, מוגדרת היטב, סונוגרפי לא נראית חשודה". בית השחי נמצא תקין. אבקש לדעת מה משמעות התשובה ואם עלי לעבור ביופסיה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בבדיקת האולטרסאונד של השד נמצאה קשרית: מבנה עגול קטן עם גבולות ברורים שצבעה בהיר יותר מצבע הרקמה מסביב, ללא קשריות מוגדלות בבית השחי. התיאור המפורט הזה מסייע לרופא להבחין בין קשרית החשודה כממאירה לבין קשרית שפירה. כל המאפיינים של הקשרית שנמצאה אצלך מצביעים על כך שהיא שפירה, ולכן אין צורך בביצוע ביופסיה כעת, אך יש לערות בדיקות מעקב תקופתיות של הקשרית על מנת לוודא שאין גדילה שלה או שינוי אחר שיצריך ביופסיה. בכל מקרה, מומלץ לפנות עם התוצאות לרופא המטפל. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

דיכאון ונטילת התרופה היפריקום        אני סובל מדיכאון ומטופל בתרופות. מצבי השתפר בעקבות הטיפול  בתרופות ושיחות עם הפסיכיאטרית, אולם קשה לי מאוד להתעורר בבוקר.  בעבר לקחתי תרופה בשם היפריקום, וזה עזר במידה מסוימת.  האם תרופה זו מזיקה? האם יש משהו אחר שאוכל להיעזר בו כדי שהקימה  בבוקר לא תהיה סיוט?
דיכאון ונטילת התרופה היפריקום אני סובל מדיכאון ומטופל בתרופות. מצבי השתפר בעקבות הטיפול בתרופות ושיחות עם הפסיכיאטרית, אולם קשה לי מאוד להתעורר בבוקר. בעבר לקחתי תרופה בשם היפריקום, וזה עזר במידה מסוימת. האם תרופה זו מזיקה? האם יש משהו אחר שאוכל להיעזר בו כדי שהקימה בבוקר לא תהיה סיוט?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

היפריקום הוא צמח מרפא. בשנים האחרונות גבר השימוש בו בארה"ב ובאירופה למגוון רחב של התוויות הכוללות בין היתר: דיכאון, חרדה, ואיידס. בגרמניה אישרה רשות התרופות הפדרלית את ההיפריקום לטיפול בחרדה, בדיכאון, ובהפרעות שינה, ומידי שנה נרשמים שם שלושה מיליון מרשמים להיפריקום, פי 25 יותר מאשר (Prozac) Fluoxetine קרא עוד

 עברתי ניתוח הוצאת שחלות וחצוצרות. ברצוני לדעת אם תהיינה תופעות לוואי, ואם כן, מהן? האם יש לזה השפעה על חילוף חומרים בגוף או על השמנה? עקב היסטוריה משפחתית של סרטן השד, האם אוכל לקחת הורמונים בעתיד?
עברתי ניתוח הוצאת שחלות וחצוצרות. ברצוני לדעת אם תהיינה תופעות לוואי, ואם כן, מהן? האם יש לזה השפעה על חילוף חומרים בגוף או על השמנה? עקב היסטוריה משפחתית של סרטן השד, האם אוכל לקחת הורמונים בעתיד?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לאחר כריתת רחם וחצוצרות, התופעה העיקרית שיכולה להיווצר היא תסמונת גיל המעבר. אצל כל אישה, תסמונת גיל המעבר מתבטאת באופן שונה. הסימפטומים הנפוצים הם גלי חום, יובש בנרתיק, עייפות, שינויים במצב הרוח, עליה במשקל, אוסטאופורוזיס (איבוד מסת עצם). הטיפול הנפוץ ביותר הוא מתן הורמונים. אצל רוב הנשים נותנים אסטרוגן ופרוגסטרון, אך בנשים שאין להן רחם, אפשר לתת אסטרוגן בלבד. הבעיה במקרה שלך היא שלא נותנים בדרך כלל אסטרוגן לנשים שהיה להן סרטן השד או הנמצאות בסיכון גבוה לסרטן השד. את צריכה לגשת לרפא המטפל בשביל להחליט על אופן הטיפול, יכול להיות שכאשר תספרי לו על ההיסטוריה של סרטן השד אצלך במשפחה הוא ימליץ על דרכי טיפול שונות, או על מינון מאוד נמוך של אסטרוגן. ישנם גם טיפולים אלטרנטיביים בתופעות גיל המעבר, כגון ויטמין E, תזונה נכונה וצמחי מרפא שונים. אין הוכחות ברפואה הקונבנציונאלית ליעילות הטיפול הטבעי, אך יש נשים שמעידות על כך שטיפול כזה עוזר להן. לסיכום, גשי לרופא שלך, והחליטו יחד מהו הטיפול הטוב בשבילך. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בן 54.  בבדיקת אולטרסאונד מצאו אצלי מוקד היפואקוגני בגודל 0.6 ס"מ בלבלב. אילו בדיקות נוספות עלי לעשות כדי לשלול דבר רציני בלבלב?
אני בן 54. בבדיקת אולטרסאונד מצאו אצלי מוקד היפואקוגני בגודל 0.6 ס"מ בלבלב. אילו בדיקות נוספות עלי לעשות כדי לשלול דבר רציני בלבלב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מוקד היפואקואי בלבלב פירושו איזור מוגדר אשר בבדיקת אולטרסאונד נראה בגוון כהה יותר מאשר רקמת הלבלב התקינה. אזור כזה יכול להיות ציסטות בלבלב, גידולים או אוטם. ממצא זה מחייב המשך בירור, ולרוב השלב הראשון בו הוא בדיקת CT של הבטן. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 אני כבר לא אוכלת תקופה די ארוכה. ולא קיבלתי מחזור במשך כמה חודשים. בסוף כשקיבלתי היה לי דימום רציני והוא נפסק אחרי כמה שעות. זה נקרא שקיבלתי מחזור והכול בסדר?
אני כבר לא אוכלת תקופה די ארוכה. ולא קיבלתי מחזור במשך כמה חודשים. בסוף כשקיבלתי היה לי דימום רציני והוא נפסק אחרי כמה שעות. זה נקרא שקיבלתי מחזור והכול בסדר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

את מתארת מצב של אכילה מועטה ממושכת וכתוצאה מכך הפסקה של המחזור. העובדה שקיבלת מחזור למשך כמה שעות אינה מרגיעה. העובדה שהפסקת לקבל מחזור במשך כמה חודשים מראה שאת למעשה גורמת לגופך נזק קיצוני והרסני. המצב שאת מתארת הוא למעשה הפרעת אכילה שנקראת אנורקסיה נרבוזה. בשל תת- תזונה ומשקל גוף נמוך מדי מחלת האנורקסיה פוגעת במוח ובתפקוד היומיומי (לימודים, קשרים חברתיים, עבודה), בלב, במערכת ההורמונלית, בריאות, בעצמות ובהתפתחות המינית. אצל מעל 90% מהנשים הסובלות מאנורקסיה יש אל-וסת (הפסקת המחזור). הווסת צפויה לשוב תוך כ- 6 חודשים מהשגת משקל גוף שהוא לפחות 90% מהמשקל האידיאלי. התמותה מהמחלה היא 6.6%, כלומר מכל 1,000 חולות במחלה מתות 66 בגלל המחלה וסיבוכיה. כדי להבריא מהמחלה יש צורך בקבלת עזרה. למידע נוסף על המחלה ניתן לקרוא באתרים: פורטל אינפומד- http://www.infomed.co.il/questions/q_061002_1.htm קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר אריאל אורן
ד"ר אריאל אורן אורתופדיה
4.8
( 25 חוות דעת )
"דוקטור אריאל נתן לי את הרושם מיד אם יכנסי לקליניקה שלו שיש לי על מי לסמוך מדבר בגובה העיניים עם סבלנות לא מסתכל בשעון לא מדבר בטלפון כל כולו רק איתי ואליי וזה נותן המון ביטחון תודה רבה"
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5
( 9 חוות דעת )
"אני מאוד מרוצה"
ד"ר שלמה כהן
ד"ר שלמה כהן כירופרקטיקה
כרופא כירופרקט אני מעניק לכם כירופרקטיקה עדינה-טיפול הכי יעיל לפריצות דיסק ומפרקים אחרים בגוף
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו