דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 753

 עברתי גרידה לפני שלושה ימים עקב היעדר עובר בשק הריון בשבוע התשיעי. כמה זמן לאחר גרידה עדיין נמשכים תסמיני ההריון? אני עדיין חשה חולשה ובחילות.
עברתי גרידה לפני שלושה ימים עקב היעדר עובר בשק הריון בשבוע התשיעי. כמה זמן לאחר גרידה עדיין נמשכים תסמיני ההריון? אני עדיין חשה חולשה ובחילות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

צר לי על הגרידה שנאלצת לעבור. לאחר גרידה עלולים להופיע התסמינים שאת מתארת: חולשה, בחילות, אי-נוחות בבטן ועוד. התסמינים הללו קשורים גם להורמונים שישנם בגוף בשל ההריון, גם לתהליך הגרידה עצמו, וגם לפן הנפשי. אין זמן מוגדר להיעלמות התסמינים, אך לאחר כשבוע עד 10 ימים, רוב הנשים "חוזרות לעצמן". מידע נוסף תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_081708_13.asp קרא עוד

 בבדיקת דם שעשיתי נמצאה רמה גבוהה ביותר של CK - 2937. הבנתי כי זה עלול להעיד על פגיעה בשרירי השלד, שריר הלב או המוח, אך גם יכול לנבוע ממאמץ גופני. עדיין זהו ערך גבוה במיוחד, ורציתי לשאול אם ייתכן קשר לנתונים הבאים:   באותן בדיקות דם נמצאו  רמת ברזל נמוכה (רמת הפריטין לא נבדקה), וערכים נמוכים של כמות תאי הדם האדומים, ההמטוקריט וההמוגלובין. אני צמחונית, אך לוקחת תוסף ברזל של 25 מ"ג ביום. אני רצה בסביבות 40 ק"מ בשבוע, לפעמים יותר (מאמץ גופני בשילוב חוסר ברזל). אני לוקחת תוסף קרניטין: כף (1000 מ"ג) לפני כל ריצה, כלומר בסביבות ארבע כפות בשבוע. ואני משתמשת בגלולות נגד הריון מסוג  יסמין.
בבדיקת דם שעשיתי נמצאה רמה גבוהה ביותר של CK - 2937. הבנתי כי זה עלול להעיד על פגיעה בשרירי השלד, שריר הלב או המוח, אך גם יכול לנבוע ממאמץ גופני. עדיין זהו ערך גבוה במיוחד, ורציתי לשאול אם ייתכן קשר לנתונים הבאים: באותן בדיקות דם נמצאו רמת ברזל נמוכה (רמת הפריטין לא נבדקה), וערכים נמוכים של כמות תאי הדם האדומים, ההמטוקריט וההמוגלובין. אני צמחונית, אך לוקחת תוסף ברזל של 25 מ"ג ביום. אני רצה בסביבות 40 ק"מ בשבוע, לפעמים יותר (מאמץ גופני בשילוב חוסר ברזל). אני לוקחת תוסף קרניטין: כף (1000 מ"ג) לפני כל ריצה, כלומר בסביבות ארבע כפות בשבוע. ואני משתמשת בגלולות נגד הריון מסוג יסמין.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנם גורמים רבים היכולים לגרום לעליית האנזים CK או CPK בדם. אנזים זה מצוי בכל השרירים בגוף, כולל בשריר הלב, ועלייה ברמתו מבטאת פגיעה שרירית כלשהי. האנזים אחראי על יצירת אנרגיה בשריר. האנזים מחולק לאיזואנזימים שונים: בשריר רגיל האנזים נקרא MM, בשריר הלב הוא נקרא MB ובמוח - BB. הגורמים האפשריים לעלייה הם מחלת לב (אז עולה רמת ה- CK-MB) כמו אוטם בשריר הלב, דלקת שריר הלב, מחלות המבטאות פגיעה והרס שרירים (CK-MM), פגיעה מוחית בשל מחלה או טראומה, או תת-פעילות בלוטת התריס. רמת האנזים עולה גם לאחר פעילות גופנית מאומצת. ברוב המקרים, באדם בריא, רמה גבוהה של CPK היא תוצאה של פעילות גופנית מאומצת. אני מציע לך להפסיק להתאמן למשך כשבוע עד 10 ימים ואז לחזור על הבדיקה. התוצאה שמסרת היא רמה כוללת של כל האיזואנזימים, ולכן יש לבדוק בצורה פרטנית. כמו כן, צריך לשלול פגיעה בשריר הלב. רמת ברזל נמוכה יכולה לגרום לאנמיה מחוסר ברזל, אך יש להתייחס לנתונים כמו רמת הפריטין ורמת הטרנספרין בדם כדי להגיע לאבחנה, בנוסף לחולשה וחיוורון. אצל נשים צעירות יש גם איבוד דם שגרתי בזמן המחזור. לקרניטין וגלולות נגד הריון אין השפעה על רמת האנזים. אני מציע לך לחזור על בדיקת CPK לאחר הפסקת פעילות גופנית, ולהשלים את הבירור בנוגע לאנמיה מחוסר ברזל אצל רופא המשפחה. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד

 לפני שבועיים התחילו כאבים בקרסול שמאל, ללא שבר, סימנים ונפיחות.  לא זוכר אם סובבתי את הרגל או משהו אחר.  הכאבים אינם עוברים גם בטיפול של אופטלגין וארטופן ( משולב ).  כל תנועה או לחץ על הקרסול מלווים בכאבים חזקים. כרגע משתמש בקביים. ישנה רגישות באיזור הקרסול. הכאב מתרכז בעיקר בקרסול אבל ישנו גם בשרירי השוק (רק מאחור ) ובכף הרגל. תנועת האצבעות מכאיבה בעיקר בתנועה למעלה (בוהן בעיקר ).
לפני שבועיים התחילו כאבים בקרסול שמאל, ללא שבר, סימנים ונפיחות. לא זוכר אם סובבתי את הרגל או משהו אחר. הכאבים אינם עוברים גם בטיפול של אופטלגין וארטופן ( משולב ). כל תנועה או לחץ על הקרסול מלווים בכאבים חזקים. כרגע משתמש בקביים. ישנה רגישות באיזור הקרסול. הכאב מתרכז בעיקר בקרסול אבל ישנו גם בשרירי השוק (רק מאחור ) ובכף הרגל. תנועת האצבעות מכאיבה בעיקר בתנועה למעלה (בוהן בעיקר ).
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מתיאור הבעיה לא ברור לי מה מקורה . ישנן אפשרויות רבות למקור כאב בקרסול : מצבי דלקת בקרסול אפשריים הודות לגידים רבים העוברים בשני צידי כף הרגל - אופייני כאב במישוש הגידים , נפיחות מקומית, כאב בהנעת הרגל למתיחת הגיד, כאב מתגבר בהליכה ונחלש במנוחה. מצבי נקעים בהם ישנה מתיחה של גידים ושרירים - אופייני כאב עז עם חום, נפיחות, אודם ורגישות בתנועה היורדים עם הזמן. מצבים בהם מנח לא מאוזן של כפות רגליים גורר כאבים לאורך זמן הנובעים הן ממפרקים והן משרירים. דורבן - עצם קטנה הגדלה על עצם הקלקנאוס ולוחצת על כרית הסיכוך . העצם יכולה לצמוח גם מאחורי שריר התאומים ולהכאיב שם. שינויים ניווניים במפרקי כף הרגל ובמיוחד בבסיס הבוהן. נראה כאילו מסיבה כלשהי החלה דלקת חריפה בכף הרגל ולכן לעת עתה כדאי לקרר את מקום הכאב ולהימנע מלדרוך עד לירידת הכאב. במקביל, אם הכאב לא נעלם - גש למכון פיזיותרפיה והתחל בירור מקיף . קרא עוד

 בני בן השנה סובל מהזעת יתר רצינית עד כדי התעוררות משינה, כשהוא והסדין רטובים לגמרי. זה קורב גם בזמן עירות. ברצוני לדעת אם זו תופעה נורמלית בגיל זה, ואם יש איך לטפל בה, או לפחות להקל על הילד.
בני בן השנה סובל מהזעת יתר רצינית עד כדי התעוררות משינה, כשהוא והסדין רטובים לגמרי. זה קורב גם בזמן עירות. ברצוני לדעת אם זו תופעה נורמלית בגיל זה, ואם יש איך לטפל בה, או לפחות להקל על הילד.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

היפרהידרוזיס הוא המונח הרפואי להזעת יתר. ישנם מספר סוגים וחלוקות שונות של היפרהידרוזיס. היפרהידרוזיס יכולה להיות באיזורים מסוימים או מפושטת. היפרהידרוזיס מפושטת אמיתית נדירה מאוד. הסוג השכיח יותר מערב את כפות הידיים והרגליים והוא מתחיל בדרך כלל בילדות המוקדמת, ובמצב כזה, בדרך כלל לא מזיעים בשינה. היפרהידרוזיס מפושטת נובעת ממחלת חום, סביבה חמה, מאמץ, יתר פעילות בלוטת התריס, בעיה בבלוטת יותרת המוח, סוכרת, גידולים, תרופות, הפרעות עצביות שונות ועוד. הטיפול בהיפרהידוזיס מפושטת כולל טיפול בבעיה הבסיסית. אני מדגישה שסוג זה של הזעה נדיר ביותר וכמעט כל המקרים הנראים על ידי רופאי העור הם מהסוג הממוקם. הטיפולים שישנם לסוג הממוקם מגוונים, וכוללים תכשירים מקומיים, המבוססים ברובם על אלומיניום כלוריד (בשמו המסחרי Anhydrol Forte, המגיע כתמיסה ב-roll on, מורחים פעם ביממה, בלילה, ושוטפים בבוקר, על אזורי גוף מוגבלים), ולא ידוע לי על בעיה להשתמש בתכשיר זה בילדים. טיפולים אחרים ופחות רלוונטיים כוללים זריקות בוטוליניום טוקסין, ניתוחים למיניהם, תרופות פומיות ועוד. יש בספרות הרפואית תיאור של טיפול בהזעת יתר בתינוקות על ידי Baby Powder, כנראה שהכוונה היא לטלק. בכל מקרה, אם את מתרשמת שההזעה רבה, בולטת בלילה, ומפושטת, אני מציעה לך לפנות לרופא הילדים המטפל שיפנה למומחה עור ילדים. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 אני סובלת רבות מסימפטומים של דלקות בדרכי השתן. לאחרונה לאחר טיפול אנטיביוטי שוב חזרה לי הדלקת. בנוסף, בזמן האחרון סובלת גם מתשישות רבה. להלן תוצאות בדיקות דם אחרונות - רק מה שמחוץ לערכי הנורמה:  Creatinine 0.9  כולסטרול LDL - 138 , בילירובי ן0.6, ישיר - 0.1, לא ישיר - 0.5, חומצה פולית - 5.44 , EOS.abs = 0.24,MONO.abs = 0.23,MCH = 30.4,  MCHC = 34.3, RBC = 4.7 M/ul, . בנוסף התקבלה תרבית שתן שלילית, LEUCOCYTES-SED = 5-10,  EPITHELIAL-SED+, BACTERIA-SED ++  האם התוצאות יכולות להראות על סיבה לדלקות החוזרות?
אני סובלת רבות מסימפטומים של דלקות בדרכי השתן. לאחרונה לאחר טיפול אנטיביוטי שוב חזרה לי הדלקת. בנוסף, בזמן האחרון סובלת גם מתשישות רבה. להלן תוצאות בדיקות דם אחרונות - רק מה שמחוץ לערכי הנורמה: Creatinine 0.9 כולסטרול LDL - 138 , בילירובי ן0.6, ישיר - 0.1, לא ישיר - 0.5, חומצה פולית - 5.44 , EOS.abs = 0.24,MONO.abs = 0.23,MCH = 30.4, MCHC = 34.3, RBC = 4.7 M/ul, . בנוסף התקבלה תרבית שתן שלילית, LEUCOCYTES-SED = 5-10, EPITHELIAL-SED+, BACTERIA-SED ++ האם התוצאות יכולות להראות על סיבה לדלקות החוזרות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא, אין בבדיקות הדם הסבר לדלקות החוזרות מהן את סובלת. מאידך, גורמי הסיכון לדלקות חוזרות בדרכי השתן אינם באים לידי ביטוי בבדיקות דם. בין גורמי הסיכון גורמים ביולוגיים (נטיה לאוכלוסיית חיידקים בנרתיק שעשויים לגרום לדלקות בדרכי השתן), גורמים גנטיים (המשפיעים על יכולת ההיצמדות של החיידק לתאי מערכת השתן), גורמים התנהגותיים (תכיפות קיום יחסי מין, שימוש בחומרים קוטלי זרע) וגורמים אנטומיים הקשורים במבנה האגן. ואגב, אם לא נפלה טעות בהעתקת תוצאות המעבדה, הרי שלמרות שתרבית השתן היתה שלילית נראו חיידקים במשקע השתן שלך. כדי לקבל הסבר לבדיקות המעבדה שלך תוכלי להיכנס לבדיקות האישיות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/myTest.asp קרא עוד

 אילו שמות רפואיים-מקצועיים נוספים יש למחלת פאג'ט?  מהן כל בדיקות השתן והדם שיש לעשות לאיתור מחלת פאג'ט?  מאיזה תחום מומחיות באים הרופאים המטפלים במחלה ובזיהויה?
אילו שמות רפואיים-מקצועיים נוספים יש למחלת פאג'ט? מהן כל בדיקות השתן והדם שיש לעשות לאיתור מחלת פאג'ט? מאיזה תחום מומחיות באים הרופאים המטפלים במחלה ובזיהויה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלת פאג'ט של העצם נקראת גם osteitis deformans. המחלה היא נגע מקומי של השלד, המתבטאת בקצב מוגבר של ייצור ופירוק עצם. קשה להעריך את שכיחות המחלה, כי רוב החולים בה הם אסימפטומטיים - כלומר, אין להם שום תלונות. מסיבה זו, האבחנה מתבצעת בדרך כלל במקרה, לאחר שבבדיקת דם נראתה עליה של פוספטאז בסיסי (alkaline phosphatase) או שהתמונה הרנטגנית האופיינית מודגמת בצילום שבוצע לצורך אחר. הסימפטומים תלויים בהיקף המחלה ובמיקומן של העצמות הפגועות. הפגיעה האופיינית היא בעצמות האגן, עמוד השדרה, הגולגולת ועצמות ארוכות. כאשר עולה חשד למחלה - יש לבצע בדיקת כימיה בדם. ברוב החולים תהיה עליה של פוספטאז בסיסי בדם, כביטוי לייצור עצם מוגבר, ועליה ברמות הידרוקסיפרולין (hydroxyproline) בשתן, כביטוי להרס עצם מוגבר. שתי בדיקות אלו מהוות מדד אמין להערכת היקף המחלה, חומרתה ומידת הפעילות שלה, וכן ליעילות הטיפול, אם יש צורך בכזה. בדיקת השתן שהוזכרה יעילה, אך אינה זמינה, ולכן אינה מתבצעת ברוב המקרים. כאשר רמות הפוספטאז הבסיסי מוגברות ורמות הסידן תקינות באדם מבוגר - קיים סיכוי גבוה כי אכן מדובר במחלת פאג'ט. טרם ביצוע האבחנה יש לשלול כי העליה בפוספטאז הבסיסי מקורה במחלה בכבד או במרה. אבחנה סופית מתבצעת בעזרת מיפוי עצמות - הבדיקה הרגישה ביותר לזיהוי הנגעים. לעיתים נעזרים גם בצילומי רנטגן. לאבחנה והמשך בירור תוכלי לפנות לאנדוקרינולוג המתמחה במחלות של עצמות. קרא עוד

 אני בן 79. מה פירוש תוצאות הבדירה הבאות?   הלבלב נראה מגושם למדי על ידי  תהליך גושי  בגודל 42X31 מ"מ.  בסיכום:  חשד לתהליך תופס מקום בגוף הלבלב  דרושה קורלציה עם שיטת הדמיה נוספת.
אני בן 79. מה פירוש תוצאות הבדירה הבאות? הלבלב נראה מגושם למדי על ידי תהליך גושי בגודל 42X31 מ"מ. בסיכום: חשד לתהליך תופס מקום בגוף הלבלב דרושה קורלציה עם שיטת הדמיה נוספת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת מהו סוג הבדיקה שבוצעה - בדיקת US? בדיקת CT? באופן כללי ניתן לומר שנמצא גוש בלבלב, ממצא שבדרך כלל מעיד על גידול שפיר או ממאיר. מומלץ לפנות לרופא המטפל בהקדם. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

מה התהליך בו עובר תא הזרע עד שמגיע לביצית? אילו אברים הוא עובר?
מה התהליך בו עובר תא הזרע עד שמגיע לביצית? אילו אברים הוא עובר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תא הזרע נע מהנרתיק במעלה הרחם ואל החצוצרות, שם ממתינה לו ביצית מוכנה להפריה. בהגיעו, התאים מתמזגים זה עם זה, זנב הזרעון נושר ומתחילה חלוקת תאים היוצרת את העובר. בכל פליטת זרע יש כ 50 מליון זרעים ויותר, אולם רק אחד מפרה את הביצית. קרא עוד

 האם  גלוקומין משפיע על המחזור החודשי? הרופא שלי נתן לי את התרופה בכדי לטפל ב-  PCO מכיוון שאני רוצה להיכנס להריון. מאז שהתחלתי לקחת את הכדורים אני לא מקבלת מחזור, בדר"כ יש לי הבדלים בין 42 ל 48 ימים, היום אני ביום ה 56 ועדיין אין סימנים למחזור.
האם גלוקומין משפיע על המחזור החודשי? הרופא שלי נתן לי את התרופה בכדי לטפל ב- PCO מכיוון שאני רוצה להיכנס להריון. מאז שהתחלתי לקחת את הכדורים אני לא מקבלת מחזור, בדר"כ יש לי הבדלים בין 42 ל 48 ימים, היום אני ביום ה 56 ועדיין אין סימנים למחזור.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גלוקומין - מטפורמין, הינה תרופה לטיפול בסוכרת מסוג 2. היא גם ניתנת לנשים הסובלות מ-PCO במטרה לגרום לביוץ. לא מצאתי מידע בספרות לגבי העניין כי גלוקומין משבש את המחזור החודשי, להיפך, עם טיפול זה המחזור אמור להסתדר כי רמות ההורמונים מתאזנות ועל ידי כך מעודדות ביוץ. אנא פני לרופא המטפל שלך על מנת להיבדק ולהתייעץ איתו לגבי המשך נטילת התרופה. ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר עומר טהה
ד"ר עומר טהה עור ומין
רופא בכיר במחלקת עור, אחראי מרפאת גידולים, אחראי חדר ניתוח אמבולטורי - דרמטוכירורג, ביה"ח בילינסון
ד"ר ג'וליה ברדה פישלר
ד"ר ג'וליה ברדה פישלר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר ג׳וליה התייחסה אליי בקרירות, לא שמעה עד הסוף את דבריי, דיברה אליי בהתנשאות ששאלתי שאלות היא אמרה שהכל יהיה כתוב בסיכום שאותן בכלל לא קיבלתי בסוף היחס היה מזלזל,קר,לא נעים לא התייחסה למצבי הרפואי ולבקשות שלי ביטלה אותי בכל דבר שביקשתי הייתה חוויה לא נעימה אצלה בלשון המעטה לא אמליץ להגיע אליה תודה"
ד"ר יסמין זועבי
ד"ר יסמין זועבי נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
4.8
( 6 חוות דעת )
"רופאה מקצועית ממלצים מאוד עליה, נתנה מענה מקצועי ויחס מקסים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו