דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 752

 אני בת 34. זה כמה חודשים שיש לי מין מיחוש בצלע השמאלית מתחת לחזה, במקום שבו בדרך כלל יש כאב לאחר הליכה מרובה. זה לא ממש כואב, אלא משהו שתופס אותי במקום. זה מורגש במהלך כל היום ולפעמים מציק ביותר. הלכתי כבר לרופא שבדק אותי וגם ביצעתי פעמיים צילום חזה והתוצאות היו תקינות.   מה זה יכול להיות? אולי אני מפספסת משהו? האם יכול להיות שתפוס לי שריר וזאת ההרגשה? קשה לי להסביר בדיוק מה אני מרגישה, כאילו יש לי שם משהו שמציק. אני ממש חוששת שמא הרופא לא עולה על משהו. אילו עוד בדיקות אתם ממליצים לי לעשות? אולי גסטרוסקופיה? אולי זה קשור לקיבה?
אני בת 34. זה כמה חודשים שיש לי מין מיחוש בצלע השמאלית מתחת לחזה, במקום שבו בדרך כלל יש כאב לאחר הליכה מרובה. זה לא ממש כואב, אלא משהו שתופס אותי במקום. זה מורגש במהלך כל היום ולפעמים מציק ביותר. הלכתי כבר לרופא שבדק אותי וגם ביצעתי פעמיים צילום חזה והתוצאות היו תקינות. מה זה יכול להיות? אולי אני מפספסת משהו? האם יכול להיות שתפוס לי שריר וזאת ההרגשה? קשה לי להסביר בדיוק מה אני מרגישה, כאילו יש לי שם משהו שמציק. אני ממש חוששת שמא הרופא לא עולה על משהו. אילו עוד בדיקות אתם ממליצים לי לעשות? אולי גסטרוסקופיה? אולי זה קשור לקיבה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיבות האפשריות לכאבים באיזור החזה רבות, החל בבעיות לב וכלה בלחץ נפשי. אילו בדיקות חוץ מצילום חזה ביצעת? האם בוצעו בדיקת אקג ובדיקות דם? אם תוצאות בדיקת אקג בסדר, וצילום החזה בסדר, בגילך, סביר להניח שהסיבה לכאביך אינה בעיית לב. כאבים בחזה יכולים גם להיגרם על ידי תסחיף ריאתי שמקורו בפקקת וריד בוורידי הרגליים. אם את מעשנת ולוקחת גלולות למניעת הריון, הייתי ממליץ לך לשלול פקקת ורידים. סיבות נוספות לכאבים באזור החזה יכולות להיות צרבת, כיב עיכולי, או דלקת הסחוס שמחבר את הצלעות לעצם החזה. גם לחץ נפשי יכול לגרום לכאבים באזור החזה. על סיבות אפשריות לכאבים בחזה תוכלי לקרוא בתשובה זו: http://www.infomed.co.il/questions/q_042208_18.asp קרא עוד

האם לאישה החולה בזיהום במערכת השתן מומלץ לשתות יוגורט ביו (מכל  סוג שהוא ?)
האם לאישה החולה בזיהום במערכת השתן מומלץ לשתות יוגורט ביו (מכל סוג שהוא ?)
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כן. מומלץ מאוד! יוגורט - ביו הוא מוצר פרוביוטי, המכיל חיידקים טובים מסוג לקטובצילוס אצידופילוס, לקטובצילוס קסאי ועוד. הימצאות חיידקים אלה במערכת העיכול מדכאת צמיחת חיידקים מזיקים, עוזרת ליצירת ויטמינים מסוג B ויוצרת אנזימים שעוזרים בעיכול חלב. חוקרים שונים מייחסים לחיידקים הטובים גם תכונות המעודדות את מערכת החיסון, מפחיתות דלקות במעי ומפחיתות את הסיכון לסרטן. המחקר עודנו בתחילתו לגבי יתרונות היוגורט, אך ברור כי הוא יעיל במיוחד בזמן ולאחר נטילת אנטיביוטיקה, שכן האנטיביוטיקה הורגת את החיידקים הטובים ומעודדת את צמיחת הרעים, כך שיש לתגבר את הטובים מבחוץ. קרא עוד

 לאשתי יש בעיות בתפקוד הכבד, אשר התגלו בבדיקות דם. עם איזה רופא מתייעצים מלבד רופא המשפחה?
לאשתי יש בעיות בתפקוד הכבד, אשר התגלו בבדיקות דם. עם איזה רופא מתייעצים מלבד רופא המשפחה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

באופן כללי, רופא משפחה או כל פנימאי יודע לא מעט על מחלות כבד. אם מדובר בבעיה מורכבת, ישנם רופאים פנימאים שהתמחותם הנוספת (תת-ההתמחות שלהם) היא מחלות כבד. בבית החולים בילינסון, למשל, יש "מכון כבד" שבו עובדים רופאים מומחים בתחום זה. יתכן שתוכלו להיעזר באופציה כזאת. בברכת רפואה שלמה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 לפני מעט יותר מחצי השנה נותחה בתי בת ה-8 להוצאת תוספתן מודלק. מאז מתלוננת הילדה על כאבים באזור הצלקת. הכאבים גוברים בעיקר בזמן ישיבה בנוחיות. לאחר עשרות ביקורים אצל רופאת המשפחה הופניתי השבוע לבדיקת US. בתוצאות נכתב "נצפה מעט נוזל סביב לולאת מעי בבטן ימנית תחתונה בסמוך לאזור הצלקת" ונקבע לי תור לכירורג.   האם המשך הבירור דחוף? האם יש קשר בין הנוזל לבין ניתוח הסרת התוספתן? מה דרכי הטיפול בתופעה? האם זה אכן מקור הכאבים ממנו סובלת בתי?    סביר שהכאבים והממצא שנראה באולטרסאונד קשורים לניתוח שעברה בתך. האפשרויות הסבירות הן הידבקות מעי לאיזור הניתוח או תהליך דלקתי מקומי באזור הניתוח, אך ישנה גם אפשרות נדירה יותר של מחלת מעי דלקתית.   לאור משך הזמן הרב מאז הניתוח, ניתן להמתין עוד כמה ימים עד לבדיקת כירורג הילדים. יש להגיע לבדיקתו עם מכתב השחרור מבית החולים ועם בדיקת האולטרסאונד. קרוב לודאי שלאחר בדיקת הילדה יפנה אותה הרופא לבדיקות נוספות.   בברכה  ד"ר נחום ורבין
לפני מעט יותר מחצי השנה נותחה בתי בת ה-8 להוצאת תוספתן מודלק. מאז מתלוננת הילדה על כאבים באזור הצלקת. הכאבים גוברים בעיקר בזמן ישיבה בנוחיות. לאחר עשרות ביקורים אצל רופאת המשפחה הופניתי השבוע לבדיקת US. בתוצאות נכתב "נצפה מעט נוזל סביב לולאת מעי בבטן ימנית תחתונה בסמוך לאזור הצלקת" ונקבע לי תור לכירורג. האם המשך הבירור דחוף? האם יש קשר בין הנוזל לבין ניתוח הסרת התוספתן? מה דרכי הטיפול בתופעה? האם זה אכן מקור הכאבים ממנו סובלת בתי? סביר שהכאבים והממצא שנראה באולטרסאונד קשורים לניתוח שעברה בתך. האפשרויות הסבירות הן הידבקות מעי לאיזור הניתוח או תהליך דלקתי מקומי באזור הניתוח, אך ישנה גם אפשרות נדירה יותר של מחלת מעי דלקתית. לאור משך הזמן הרב מאז הניתוח, ניתן להמתין עוד כמה ימים עד לבדיקת כירורג הילדים. יש להגיע לבדיקתו עם מכתב השחרור מבית החולים ועם בדיקת האולטרסאונד. קרוב לודאי שלאחר בדיקת הילדה יפנה אותה הרופא לבדיקות נוספות. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

בופרופיון היא תרופה השייכת לקבוצת התרופות נגד דיכאון, ואשר אושרה  בארץ לא מכבר כאמצעי עזר להפסקת עישון בשילוב עם תוכנית  תמיכה. בופרופיון מפחיתה את תופעות הלוואי הקשורות בהפסקת עישון, וכן  מפחיתה את הדחף לעשן ואת ההתמכרות לניקוטין. לבופרופיון מנגנון  פעולה שונה משאר התרופות נגד דיכאון, אשר עדיין לא הובן לגמרי. כפי  הנראה מדובר בעיכוב הספיגה מחדש של דופאמין במוח. בופרופיון משמשת  גם לטיפול בהפרעות קשב (היפראקטיביות).   המינון לטיפול בהפסקת עישון: 150 מ"ג פעם ביום בשלושת הימים  הראשונים לטיפול, ואח"כ 150 מ"ג פעמיים ביום. יש להתחיל בטיפול  כשבוע עד שבועיים לפני יום הפסקת העישון. לוקח בסביבות שבוע עד  שמושגת שליטה בתשוקה לניקוטין. הטיפול בתרופה נמשך 7 עד 12 שבועות.  שיעורי ההצלחה של הפסקה מוחלטת של העישון עם בופרופיון היו 44.2%  לאחר 6 שבועות של טיפול.   ניתן להשתמש בבופרופיון גם בשילוב עם טיפול במדבקות ניקוטין או  גומי לעיסה המכיל ניקוטין. הטיפול במדבקות או בגומי הלעיסה מתחיל  ביום הפסקת העישון ונמשך כ 8 עד 20 שבועות. שיעורי הפסקת העישון  בשילוב עם מדבקות ניקוטין היו 51% לאחר 10 שבועות טיפול.   אין להשתמש בבופרופיון בחולי אפילפסיה, ובחולים המטופלים בתרופות  מקבוצת חוסמי האנזים MAO (moclobemide, phenelzine)
בופרופיון היא תרופה השייכת לקבוצת התרופות נגד דיכאון, ואשר אושרה בארץ לא מכבר כאמצעי עזר להפסקת עישון בשילוב עם תוכנית תמיכה. בופרופיון מפחיתה את תופעות הלוואי הקשורות בהפסקת עישון, וכן מפחיתה את הדחף לעשן ואת ההתמכרות לניקוטין. לבופרופיון מנגנון פעולה שונה משאר התרופות נגד דיכאון, אשר עדיין לא הובן לגמרי. כפי הנראה מדובר בעיכוב הספיגה מחדש של דופאמין במוח. בופרופיון משמשת גם לטיפול בהפרעות קשב (היפראקטיביות). המינון לטיפול בהפסקת עישון: 150 מ"ג פעם ביום בשלושת הימים הראשונים לטיפול, ואח"כ 150 מ"ג פעמיים ביום. יש להתחיל בטיפול כשבוע עד שבועיים לפני יום הפסקת העישון. לוקח בסביבות שבוע עד שמושגת שליטה בתשוקה לניקוטין. הטיפול בתרופה נמשך 7 עד 12 שבועות. שיעורי ההצלחה של הפסקה מוחלטת של העישון עם בופרופיון היו 44.2% לאחר 6 שבועות של טיפול. ניתן להשתמש בבופרופיון גם בשילוב עם טיפול במדבקות ניקוטין או גומי לעיסה המכיל ניקוטין. הטיפול במדבקות או בגומי הלעיסה מתחיל ביום הפסקת העישון ונמשך כ 8 עד 20 שבועות. שיעורי הפסקת העישון בשילוב עם מדבקות ניקוטין היו 51% לאחר 10 שבועות טיפול. אין להשתמש בבופרופיון בחולי אפילפסיה, ובחולים המטופלים בתרופות מקבוצת חוסמי האנזים MAO (moclobemide, phenelzine)
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בופרופיון היא תרופה השייכת לקבוצת התרופות נגד דיכאון, ואשר אושרה בארץ לא מכבר כאמצעי עזר להפסקת עישון בשילוב עם תוכנית תמיכה. בופרופיון מפחיתה את תופעות הלוואי הקשורות בהפסקת עישון, וכן מפחיתה את הדחף לעשן ואת ההתמכרות לניקוטין. לבופרופיון מנגנון פעולה שונה משאר התרופות נגד דיכאון, אשר עדיין לא הובן לגמרי. כפי הנראה מדובר בעיכוב הספיגה מחדש של דופאמין במוח. בופרופיון משמשת גם לטיפול בהפרעות קשב (היפראקטיביות). המינון לטיפול בהפסקת עישון: 150 מ"ג פעם ביום בשלושת הימים הראשונים לטיפול, ואח"כ 150 מ"ג פעמיים ביום. יש להתחיל בטיפול כשבוע עד שבועיים לפני יום הפסקת העישון. לוקח בסביבות שבוע עד שמושגת שליטה בתשוקה לניקוטין. הטיפול בתרופה נמשך 7 עד 12 שבועות. שיעורי ההצלחה של הפסקה מוחלטת של העישון עם בופרופיון היו 44.2% לאחר 6 שבועות של טיפול. ניתן להשתמש בבופרופיון גם בשילוב עם טיפול במדבקות ניקוטין או גומי לעיסה המכיל ניקוטין. הטיפול במדבקות או בגומי הלעיסה מתחיל ביום הפסקת העישון ונמשך כ 8 עד 20 שבועות. שיעורי הפסקת העישון בשילוב עם מדבקות ניקוטין היו 51% לאחר 10 שבועות טיפול. אין להשתמש בבופרופיון בחולי אפילפסיה, ובחולים המטופלים בתרופות מקבוצת חוסמי האנזים MAO (moclobemide, phenelzine). יש להשתמש בזהירות בחולים עם היסטוריה של מניה, הפרעה דו-קוטבית או פסיכוזה. חשוב לדווח לרופא במקרים של: מחלת כבד, מחלת כליה, מחלות לב ויתר לחץ דם. תופעות הלוואי בשימוש עם בופרופיון כוללות: אי-שקט, חרדה - במיוחד בשבוע הראשון של הטיפול, עצירות, קשיי שינה, סחרחורת, פה יבש, כאבי ראש, הזעת-יתר בחילה, ירידה במשקל. תופעות לוואי פחות נפוצות כוללות: ירידה בחשק המיני, הפרעות במחזור הווסת אצל נשים. יש לדווח לרופא מייד במקרים הבאים: התקפי אפילפסיה, פריחה, הקאה, טשטוש הראייה, עלייה בקצב הלב, ובלחץ הדם. תגובות עם תרופות אחרות: תרופות לטיפול נגד דיכאון, תרופות אנטי פסיכוטיות, תרופות אופיאטיות חוסמי בטא, (אוקסיקודון, מורפין), תרופות נגד הפרעות קצב, לבודופה, חומצה ואלפרואית, תרופות נגד אפילפסיה (פנובארביטאל, פניטואין, קארבאמאזפין), תרופות נגד פטריות (פלוקונאזול, קטוקונאזול), אלכוהול, ולריאן. [20/09/2001] קרא עוד

 אני לוקחת את התרופה ריספונד כטיפול ל- OCD, בשילוב עם אנפרניל, ומאז שהתחלתי ליטול את התרופה ריספונד, החלו להופיע לי פצעונים רבים באיזור הפנים. האם ייתכן שהדבר נגרם כתוצאה מלקיחת התרופה (למרות שאינו מופיע ברשימת תופעות הלוואי שלה)?
אני לוקחת את התרופה ריספונד כטיפול ל- OCD, בשילוב עם אנפרניל, ומאז שהתחלתי ליטול את התרופה ריספונד, החלו להופיע לי פצעונים רבים באיזור הפנים. האם ייתכן שהדבר נגרם כתוצאה מלקיחת התרופה (למרות שאינו מופיע ברשימת תופעות הלוואי שלה)?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה ריספונד (ריספרידון), שייכת לקבוצת נוגדי פסיכוזה אטיפיים. התרופה נחשבת ליעילה ו"נסבלת", מכיוון שאינה גורמת לתופעות לוואי רבות ומשמעותיות. תופעות הלוואי העיקריות שלה הן כאבי ראש, הפרעות שינה ואי שקט. במקרים נדירים יכולה התרופה לגרום לפריחה. אינני יודעת מה אופי הפצעונים שאת מתארת. אם מדובר בסוג של פריחה ולא בפצעונים דלקתיים, הדומים לאקנה, יש סיכוי קל שהם נגרמו כתוצאה משימוש בתרופה זו. אני ממליצה לפנות לרופא עור לאבחון, כדי לברר אם מדובר בסוג של אקנה או פריחה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בת 53, נשואה + 3.  פניתי לרופא בשל הרגשת גוש בפות בעמידה.  במנופאוזה מגיל 38, וטופלתי כ- 10 שנים בפרוגוליטון, כרגע לא מטופלת.   ממצאי הרופא היו: צוואר נראה תקין, צניחת הדופן הקדמית של הנרתיק עם ציסטוצלה בדרגה 3, צניחת הרחם בדרגה 1.  הרופא הוסיף כי אני צריכה לעבור ניתוח, אך בשל הלחץ לא שאלתי פרטים.   שאלתי היא: האם זהו ניתוח להוצאת הרחם? להעלאת השלפוחית? או ניתוח אחר?
אני בת 53, נשואה + 3. פניתי לרופא בשל הרגשת גוש בפות בעמידה. במנופאוזה מגיל 38, וטופלתי כ- 10 שנים בפרוגוליטון, כרגע לא מטופלת. ממצאי הרופא היו: צוואר נראה תקין, צניחת הדופן הקדמית של הנרתיק עם ציסטוצלה בדרגה 3, צניחת הרחם בדרגה 1. הרופא הוסיף כי אני צריכה לעבור ניתוח, אך בשל הלחץ לא שאלתי פרטים. שאלתי היא: האם זהו ניתוח להוצאת הרחם? להעלאת השלפוחית? או ניתוח אחר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הניתוחים לתיקוני צניחה הינם מגוונים. ודאי שהניתוח שלך יכלול הרמה של השלפוחית ותיקון הקיר הקדמי של הנרתיק. בשאלת הוצאת הרחם - אין בכך הכרח, אלא אם כן ישנם פרטים נוספים שלא ציינת והינך מעוניינת בהוצאה זו. קרא עוד

 קיבלתי לפני 10 ימים חיסון נגד שפעת. יומיים לאחר מכן חליתי בשפעת חזקה עם כמה ימים חום עולה יורד בסביבות 37.7 מלווה בהצטננות קשה ושיעול חזק. לאחר בדיקת רופא נאמר לי רק לשכב ולקחת כדורי ויטמין B שאני כבר לוקחת מזה שנתיים. העניין הוא שהשיעול הטורדני לא עובר ומאוד מכביד כל הזמן למרות סירופ וכו .השאלה, איך להיפטר מהשיעול החזק והנורא?
קיבלתי לפני 10 ימים חיסון נגד שפעת. יומיים לאחר מכן חליתי בשפעת חזקה עם כמה ימים חום עולה יורד בסביבות 37.7 מלווה בהצטננות קשה ושיעול חזק. לאחר בדיקת רופא נאמר לי רק לשכב ולקחת כדורי ויטמין B שאני כבר לוקחת מזה שנתיים. העניין הוא שהשיעול הטורדני לא עובר ומאוד מכביד כל הזמן למרות סירופ וכו .השאלה, איך להיפטר מהשיעול החזק והנורא?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בעיקרון, אין מרפא כמו הזמן. קשה להעלים כבמטה קסם שיעול הנגרם על ידי מחלה נגיפית. בין אם חלית בשפעת ממש או בנגיף אחר, השיעול יכול להימשך זמן מה ולבסוף הוא ייעלם. אם הוא לא הולך מעצמו יש לבצע כמה בדיקות בטרם נותנים תרופה כדי לשככו. השיעול אמור להיעלם תוך 10-14 ימים, ואם לא נעלם עד אז, או שיש עליית חום משמעותית מעל 38 מעלות, כדאי להיבדק שוב אצל הרופא שקרוב לוודאי יבצע צילום חזה. בברכת בריאות שלמה דר' איציק לוי מומחה בפנימית ובמחלות זיהומיות קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר נמרוד פרבר
ד"ר נמרוד פרבר כירורגיה פלסטית
כירורגיה פלסטית, ניתוחי מוהס ואסתטיקה רפואית
ד"ר טליה דיקר כהן
ד"ר טליה דיקר כהן אנדוקרינולוגיה
אחראית מרפאת אנדוקרינולוגיית מושתלים במרכז הרפואי רבין
ד"ר נאיל עומר
ד"ר נאיל עומר רפואת שיניים
5
( 7 חוות דעת )
"חוויית הטיפול שלי אצל רופא השיניים הייתה מצוינת מכל הבחינות. מהרגע שנכנסתי למרפאה קיבלתי יחס חם ואדיב מהצוות, מה שגרם לי להרגיש בנוח ובטוח. הרופא היה מקצועי מאוד, סבלני והסביר כל שלב בצורה ברורה, מה שהוריד כל חשש שהיה לי לפני הטיפול. במהלך הטיפול עצמו הורגשה עדינות, דיוק ותשומת לב לפרטים, והכול נעשה באווירה רגועה ונעימה. בסיום קיבלתי גם הסברים והמלצות להמשך טיפול ושמירה על בריאות הפה. זו הייתה חוויה מצוינת שגרמה לי להרגיש שאני בידיים הכי טובות שיש."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו