דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 755

 עשיתי בדיקת דם לגילוי הריון 4 ימים לאחר האיחור בווסת ורמת הורמון hcg היתה 68. האם זה תקין?
עשיתי בדיקת דם לגילוי הריון 4 ימים לאחר האיחור בווסת ורמת הורמון hcg היתה 68. האם זה תקין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהנחה שהווסתות שלך סדירות ונמשכות 28 ימים, הערך נמוך. אולם ממדידה אחת לא ניתן להסיק מסקנות וייתכן עדיין שמדובר בהריון תקין. יש לבצע מעקב בטא. קרא עוד

 משך שנתיים גופי היה מכוסה בפצעי ליכן פלנוס (אשכולות של פצעים סגולים בולטים) בעיקר על הרגליים, ידיים, בטן וישבן. הפצעים גירדו עד "שיגעון" ואורח החיים הפך לבלתי נסבל. אושפזתי בבית חולים למשך שבוע וטופלתי בקרני UV שנמשכו גם לאחר אשפוזי. הטיפול לא עזר, להיפך, הגירוד גבר. רופאים רשמו לי עשרות סוגי מרשמים למשחות וכדורים שגם הם לא עזרו. יתרתם עמוסים אצלי עדיין בתוך שקית (לדוגמה: כשמרחתי משחת לימיסיל (בהוראת רופא) הפצעים התפשטו ביתר שאת. בצר לי, הבנתי שאולי רק אני אצליח לרפא את עצמי והחלטתי על טיפול שהניב תוצאות מצויינות בזמן קצר. מאותו רגע אני שותה מידי יום מיץ מפרי מסויים והפצעים החלו להתייבש ולהגליד. במשך כמה חודשים אני נקייה לגמרי מפצעים ולא מתגרדת יותר.   שאלתי: האם מחלה זו עלולה להופיע יותר מפעם אחת? (שהיא כשלעצמה סיוט! )  אוסיף ואומר שאני ככלל אדם בריא שלא נוטל שום תרופה ולא סובל משום בעיה.  אודה על תשובה מהירה ואשמח לשתף כל אחד בכל שאלה.
משך שנתיים גופי היה מכוסה בפצעי ליכן פלנוס (אשכולות של פצעים סגולים בולטים) בעיקר על הרגליים, ידיים, בטן וישבן. הפצעים גירדו עד "שיגעון" ואורח החיים הפך לבלתי נסבל. אושפזתי בבית חולים למשך שבוע וטופלתי בקרני UV שנמשכו גם לאחר אשפוזי. הטיפול לא עזר, להיפך, הגירוד גבר. רופאים רשמו לי עשרות סוגי מרשמים למשחות וכדורים שגם הם לא עזרו. יתרתם עמוסים אצלי עדיין בתוך שקית (לדוגמה: כשמרחתי משחת לימיסיל (בהוראת רופא) הפצעים התפשטו ביתר שאת. בצר לי, הבנתי שאולי רק אני אצליח לרפא את עצמי והחלטתי על טיפול שהניב תוצאות מצויינות בזמן קצר. מאותו רגע אני שותה מידי יום מיץ מפרי מסויים והפצעים החלו להתייבש ולהגליד. במשך כמה חודשים אני נקייה לגמרי מפצעים ולא מתגרדת יותר. שאלתי: האם מחלה זו עלולה להופיע יותר מפעם אחת? (שהיא כשלעצמה סיוט! ) אוסיף ואומר שאני ככלל אדם בריא שלא נוטל שום תרופה ולא סובל משום בעיה. אודה על תשובה מהירה ואשמח לשתף כל אחד בכל שאלה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ליכן פלנוס (Lichen planus) היא מחלת עור נדירה יחסית, שפוגעת בעיקר באנשים בגיל העמידה. מהלך המחלה עשוי להיות קצר או כרוני, למרות שברוב המקרים היא חולפת כעבור שנה. הגורם למחלה אינו ידוע, אבל לעיתים היא נגרמת כתגובה לתרופות שונות או למחלות כבד (הפטיטיס C). המחלה פוגעת בעור, בציפורניים, ברקמות הריריות (בעיקר הפה) ובאיברי המין. הנגעים העוריים נוטים להתכייב, וגורמים לגרד ולכאב. לאחר ההחלמה אופייניים איזורי היפרפיגמנטציה (איזורים בהם העור כהה יותר). ברוב המקרים חולפת המחלה לאחר שנה או שנתיים. ליכן פלנוס הפוגע בריריות הפה יוצא דופן, ועשוי להפוך לכרוני. הטיפול המקובל בנגעים מוגבלים הוא משחות של סטרואידים. במחלה מפושטת ניתן לתת סטרואידים סיסטמיים (בכדורים). הטיפול היחיד שהוכח כיעיל נקרא ACITRETIN, אולם הוא עשוי לגרום לתופעות לוואי קשות, ולא ברור אם הוא משנה את מהלך המחלה, שכן, כפי שצויין קודם, המחלה חולפת באופן ספונטני ללא טיפול. קרא עוד

 לפני חודשיים וחצי הפסקתי להיניק. חודש לאחר הלידה קיבלתי מחזור סדיר שהגיע כל חודש. מאז שהפסקתי להיניק המחזור לא סדיר ומתחיל בדימום של יום, מפסיק, וכעבור כמה ימים מתחיל המחזור עצמו. המחזור מאחר לי בשבוע וביצעתי בדיקת דם להריון בה היתה התוצאה פחות מ-2. האם להסתמך על בדיקה אחת או לעשות בדיקה חוזרת?
לפני חודשיים וחצי הפסקתי להיניק. חודש לאחר הלידה קיבלתי מחזור סדיר שהגיע כל חודש. מאז שהפסקתי להיניק המחזור לא סדיר ומתחיל בדימום של יום, מפסיק, וכעבור כמה ימים מתחיל המחזור עצמו. המחזור מאחר לי בשבוע וביצעתי בדיקת דם להריון בה היתה התוצאה פחות מ-2. האם להסתמך על בדיקה אחת או לעשות בדיקה חוזרת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לאחר לידה והנקה, מתרחשים שינויים הורמונליים רבים בגוף, ולוקח מספר חודשים עד שהגוף חוזר לאיזון הורמונלי. ולכן ייתכנו מחזורים עם דימומים לא סדירים בתקופה זו. אם אינך מעוניינת בהריון, פני לרופא והיוועצי איתו לגבי אמצעי מניעה. אינני יודעת מתי ביצעת את הבדיקה, ובכל אופן אני ממליצה לחזור עליה שנית למען הסר ספק. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 דוד שלי עבר ניתוח להסרת כליה. אחרי הניתוח הבטן שלו הייתה נפוחה והופיע דימום. לאחר בדיקת CT נצפה שהבעיה באה מהטחול, אשר נפגע במהלך הניתוח. למחרת הוא נכנס לעוד ניתוח להסרת הטחול.   האם זה חלק מסיכון שלוקחים בעת הסרת כליה, או האם יש מקום לחשוד שהיתה רשלנות רפואית?
דוד שלי עבר ניתוח להסרת כליה. אחרי הניתוח הבטן שלו הייתה נפוחה והופיע דימום. לאחר בדיקת CT נצפה שהבעיה באה מהטחול, אשר נפגע במהלך הניתוח. למחרת הוא נכנס לעוד ניתוח להסרת הטחול. האם זה חלק מסיכון שלוקחים בעת הסרת כליה, או האם יש מקום לחשוד שהיתה רשלנות רפואית?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אברי הבטן עלולים להיפגע בעת ניתוח, ובאופן עקרוני, אין הדבר נחשב לרשלנות רפואית אלא לסיבוך. בעת מתן ההסכמה לניתוח מוסברים הדברים למטופל, הן בעל פה והן בכתב, בטופס ההסכמה. לאחר עיון מדוקדק בכל התיק הרפואי יכול הרופא היועץ לאשר אם אכן מדובר בסיבוך העלול לקרות גם בידי בכירי המנתחים, או שהטיפול שניתן אינו עומד בסטנדרטים הרפואיים הנדרשים, ושלפיכך ניתן לטעון שהיתה רשלנות. עורך דין לא תמיד ימליץ על המשך הטיפול בתיק, אלא רק לאחר הערכת הנזקים והפיצוי האפשרי, וזאת מכיוון שההוצאות לניהול תביעה גבוהות יחסית. אם למטופל או לקרוביו יש השגות על הטיפול הרפואי, הם יכולים לפנות לנציב קבילות הציבור של משרד הבריאות כדי שיפתח בבירור, ולאחר מכן, או במקביל, לפנות לתביעה אזרחית. אני מפנה אותך למאמר שהתפרסם במגזין אינפומד, הנשלח חינם למנויים. http://www.infomed.co.il/magazine/art0707_1.asp קרא עוד

 מהו המקדם לחישוב UREA מתוך בדיקת BUN? לדוגמה, 43.3 BUN. כמה UREA מקבלים?
מהו המקדם לחישוב UREA מתוך בדיקת BUN? לדוגמה, 43.3 BUN. כמה UREA מקבלים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חישוב מקדם אוראה מתבצע בעיקר לצורכי מחקר בהקשר של חולי דיאליזה והרכבי הנוזלים המוחלפים בעת מתן דיאליזה. להלן קישור למאמר מעניין בנושא. http://www.nature.com/ki/journal/v58/n76s/abs/4491953a.html קרא עוד

 הבת שלי עומדת להתגייס והיא מעונינת להיות מדריכת צניחה. במהלך ההכשרה החיילות מבצעות כמה צניחות. היא עברה צילומים של עמוד השדרה ונמצא כי יש לה ספונדילוליזיס ב-L5. האם ממצא זה מונע ממנה להשתתף בהכשרה בצבא? האם הממצא אמור להוריד לה פרופיל?
הבת שלי עומדת להתגייס והיא מעונינת להיות מדריכת צניחה. במהלך ההכשרה החיילות מבצעות כמה צניחות. היא עברה צילומים של עמוד השדרה ונמצא כי יש לה ספונדילוליזיס ב-L5. האם ממצא זה מונע ממנה להשתתף בהכשרה בצבא? האם הממצא אמור להוריד לה פרופיל?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ספונדילוליזיס (Spondylolysis) הוא ממצא שכיח באוכלוסייה. ישנם אף מחקרים המעריכים את שכיחותו בסביב 7% לערך בגיל העשרה. לרוב מתגלה התופעה באקראי ואינה מלווה בסימפטומים כלשהם. כאשר מתגלה כי מצב זה חדש, מקובל להמליץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת. איני יודע אם לממצא זה יכולה להיות השפעה על השירות הצבאי, ההחלטה על כך נעשית על ידי הצבא. בברכת בריאות שלמה ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

כמה זמן לוקח להתאושש מניתוח ארתרוסקופיה כאשר סיבת הניתוח היא  קרע במניסקוס ?
כמה זמן לוקח להתאושש מניתוח ארתרוסקופיה כאשר סיבת הניתוח היא קרע במניסקוס ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הפצעים מחלימים כעבור מספר ימים, אולם יכול לקחת מספר שבועות עד מספר חודשים עד שניתן לחזור לפעילות רגילה ולשימוש מלא בברך, ויש לבצע תרגילי פיזיותרפיה. קרא עוד

 תוצאות חלבון עוברי שבוע 17:   afp 1.11 mom  free b hcg 2.95 mom  E3 1.12 mom  סיכון משוקלל לתסמונת דאון 1:1200  ע"פ גיל בלבד 1:1100  סיכון לדאון עפ"י סקר טרימסטר 1 , 2 , nt =  כלומר hcg מטרימסטר 2 1:18000  סיכון לדאון ע"פ hcg מטרימסטר ראשון 1:20000  יש לציין תוצאות שקיפות עורפית שבוע 11 וחמישה ימים  nt 1.1 papp a 1.22 hcg-3.69  אשמח לדעת מה הכוונה והאם עליי לבצע דיקור מי שפיר ?
תוצאות חלבון עוברי שבוע 17: afp 1.11 mom free b hcg 2.95 mom E3 1.12 mom סיכון משוקלל לתסמונת דאון 1:1200 ע"פ גיל בלבד 1:1100 סיכון לדאון עפ"י סקר טרימסטר 1 , 2 , nt = כלומר hcg מטרימסטר 2 1:18000 סיכון לדאון ע"פ hcg מטרימסטר ראשון 1:20000 יש לציין תוצאות שקיפות עורפית שבוע 11 וחמישה ימים nt 1.1 papp a 1.22 hcg-3.69 אשמח לדעת מה הכוונה והאם עליי לבצע דיקור מי שפיר ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המבחן המשולש הוא מבחן סקר שנועד לשלול סיכון למומים בעובר, בייחוד בקרב אוכלוסיות נשים שנמצאות בסיכון ללדת תינוקות עם מומים, כמו נשים מבוגרות, נשים שנטלו תרופות אסורות לשימוש בהריון וכו'. בארץ מבחן זה נעשה לכל הנשים בהריון בין שבועות 15-17. המבחן בודק ע"י דגימת דם מהאם רמות של שלושה הורמונים: A FETO PROTEIN (AFP) קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר מאיסם שהאב
ד"ר מאיסם שהאב כירורגיה כלי דם
רופאה מומחית, בכירה בתחום מחלות כלי הדם במרכז רפואי מאיר
ד"ר אבשלום (אבשי) ליבוביץ'
ד"ר אבשלום (אבשי) ליבוביץ' פנימית
4.9
( 22 חוות דעת )
"טפול ענייני עם הרבה סבלנות והבנה. עזר לי מאד"
ד"ר גיא תם
ד"ר גיא תם עיניים
4.9
( 145 חוות דעת )
"רופא מדהים הולכת אליו פעם בשנה במשך שנים לא אחליף אותו לרופא אחר!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו