דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 760

 בבדיקת CT בטן שעשיתי קבלתי את התשובות הבאות‎:  שינוים ניווניים בע"ש וב ‎=sig דו צדדי  פלבוליט באגן הקטן משמאל.
בבדיקת CT בטן שעשיתי קבלתי את התשובות הבאות‎: שינוים ניווניים בע"ש וב ‎=sig דו צדדי פלבוליט באגן הקטן משמאל.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בבדיקת CT בטן ניתן לראות את החוליות המותניות. במקרים רבים לאנשים מבוגרים יש כל מיני שינויים ניווניים בחוליות אלו, כתוצאה מעומסים מצטברים ושחיקה של המפרקים , הדיסקים והחוליות. הדבר יכול להתבטא בגדילת עצם בקדמת גוף החוליה, בהגדלת העצם סביב המפרקים בין החוליות ובניוון הדיסק. כאשר השינויים הללו אינם ממוקמים במקום ספציפי, אלא מפושטים, נהוג לכתוב באופן כללי בפענוח - שינויים ניווניים. לגבי ה sig, איני יודעת למה הכוונה - האם ייתכן שנפלה טעות ? פלבוליט היא הסתיידות קטנה חסרת משמעות בוורידי האגן. קרא עוד

 קיים סיכון של 2.4% להריון מולארי נוסף, כך שהסיכוי להריון תקין טוב.
קיים סיכון של 2.4% להריון מולארי נוסף, כך שהסיכוי להריון תקין טוב.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קיים סיכון של 2.4% להריון מולארי נוסף, כך שהסיכוי להריון תקין טוב. [06/09/2006] קרא עוד

 אני מוטרדת מהרגע שבו אקבל את המחזור הראשון, ואני לא יודעת למה לצפות. אשמח אם תענו לי על השאלות הבאות:  - איך יודעים מתי מגיע דימום (כי שמעתי הרבה שמדברים על "לרוץ לשירותים" ואני לא מבינה אם הדימום כבר מתחיל כשרצים או שהוא עומד לבוא כשרצים לשירותים)?  - האם מרגישים כשיש הפרשות?  - מה אפשר לעשות אם זה קורה בפעם הראשונה כשאני בבית הספר?  - אני לא מבינה איך נשים יודעות כמה ימים צריכים להשתמש בתחבושת (או בטמפון). לא יכול לקרות שיהיה דימום פתאום אחרי שלא שמים טמפון?  - לא ברור לי מתי שמים תחבושת - האם מהפעם הראשונה שיש מחזור אישה משתמשת בתחבושת כל החיים עד שהיא מפסיקה לקבל מחזור?
אני מוטרדת מהרגע שבו אקבל את המחזור הראשון, ואני לא יודעת למה לצפות. אשמח אם תענו לי על השאלות הבאות: - איך יודעים מתי מגיע דימום (כי שמעתי הרבה שמדברים על "לרוץ לשירותים" ואני לא מבינה אם הדימום כבר מתחיל כשרצים או שהוא עומד לבוא כשרצים לשירותים)? - האם מרגישים כשיש הפרשות? - מה אפשר לעשות אם זה קורה בפעם הראשונה כשאני בבית הספר? - אני לא מבינה איך נשים יודעות כמה ימים צריכים להשתמש בתחבושת (או בטמפון). לא יכול לקרות שיהיה דימום פתאום אחרי שלא שמים טמפון? - לא ברור לי מתי שמים תחבושת - האם מהפעם הראשונה שיש מחזור אישה משתמשת בתחבושת כל החיים עד שהיא מפסיקה לקבל מחזור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הפרשות מופיעות זמן מה לפני הדימום. קשה לדעת בדיוק מתי מגיע הדימום בפעם הראשונה. בשביל להימנע מאי נעימות, את יכולה לקחת איתך בתיק תחבושת. לכל אחת מחזור אופייני משלה. בעיקרון ימי הדימום נעים סביב 4-5 ימים בחודש. כשהווסתות שלך יהפכו לסדירות את כבר תדעי לכמה ימי דימום לצפות. יכול להיות יום בלי דימום ולאחר מכן התחדשות של הדימום. לרוב כל הדימום לא נמשך מעל 5 ימים. יש נשים שיכולות בחלק מהימים להיות רק עם תחתונית. את כבר תלמדי מה מתאים לך כשיבוא הזמן. קרא עוד

א. מהן תרופות ציטוטוקסיות?  ב. מהו המוגלובין, וכיצד משפיע טיפול בתרופות אלו על הירידה ברמת  המוגלובין בדם?  ג. איזה טיפולים קיימים כדי למנוע את ירידת רמת ההמוגלובין?         א. תרופות ציטוטוקסיות הן תרופות אשר קוטלות תאים (ציטו = תא,    טוקסי  = רעיל) או אשר מונעות את התחלקותם הלא תיקנית. הן משמשות
א. מהן תרופות ציטוטוקסיות? ב. מהו המוגלובין, וכיצד משפיע טיפול בתרופות אלו על הירידה ברמת המוגלובין בדם? ג. איזה טיפולים קיימים כדי למנוע את ירידת רמת ההמוגלובין? א. תרופות ציטוטוקסיות הן תרופות אשר קוטלות תאים (ציטו = תא, טוקסי = רעיל) או אשר מונעות את התחלקותם הלא תיקנית. הן משמשות
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בעיקר לטיפול במחלת הסרטן, אולם גם כמדכאי מערכת החיסון במחלות אוטו-אימוניות (שבהן מערכת החיסון תוקפת את הגוף) כגון דלקת פרקים שגרונית, זאבת, וכן כטיפול בספחת (פסוריאזיס). ב. תרופות אלו פועלות כנגד כל התאים המתחלקים במהירות, ולכן הן משפיעות גם על תאים בריאים כגון: זקיקי השיער, מערכת הרבייה, תאי מערכת העיכול, ומח העצמות. פגיעה ברקמת מח העצמות תביא לפגיעה בייצור: 1. תאי דם לבנים, החיוניים למלחמה בזיהומים, 2. טסיות, אשר עוזרות בקרישת הדם ובמניעת דימומים, 3. תאי דם אדומים, אשר נושאים חמצן לכל הרקמות בגוף. מולקולות ההמוגלובין נמצאות בתאי הדם האדומים והן אלו אשר קושרות את החמצן. על-כן פגיעה בייצור תאי הדם האדומים (אנמיה) תיראה כירידה ברמת ההמוגלובין. ג. הטיפולים הקיימים לאנמיה כתוצאה מטיפול כימותרפי הם: עירוי דם. אריתרופואטין - הורמון אשר באופן טבעי מיוצר ברובו בכליות ובחלקו בכבד, ומביא לייצור ולהתרבות של תאי הדם האדומים. התרופה, אשר מיוצרת בהנדסה גנטית, ואשר ניתנת בהזרקה תת-עורית, מביאה להגברת הייצור של תאי הדם האדומים ולעלייה ברמות ההמוגלובין. בגלל סיבוכים שיכולים להיגרם כתוצאה מעירוי דם, אריתרופואטין מהווה אלטרנטיבה טובה לטיפול זה. [08/07/2000] קרא עוד

 לפעמים כמה שעות לאחר האכילה אני מרגישה כאבים בחזה באזור הוושט. זה קורה אחרי אוכל, שתיה ואפילו בליעת רוק. אחר כך הכאב חולף. לפעמים זה גם מפריע לי בשינה. מה ניתן לעשות כדי למנוע את הכאב?
לפעמים כמה שעות לאחר האכילה אני מרגישה כאבים בחזה באזור הוושט. זה קורה אחרי אוכל, שתיה ואפילו בליעת רוק. אחר כך הכאב חולף. לפעמים זה גם מפריע לי בשינה. מה ניתן לעשות כדי למנוע את הכאב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הבעיה שאת מתארת יכולה להיגרם כתוצאה מצרבות, ריפלוקס או אולקוס. האם סוג האוכל שאת אוכלת משנה את הכאבים? האם מזון מטוגן, חמוץ או חריף מגביר את הכאב? את צריכה לגשת לרופא המשפחה בתור התחלה, ולגסטרואנטרולוג. ישנה בדיקה של חיידק בקיבה שנקרא הליקובקטר פילורי (תוכלי למצוא הרבה מידע על החיידק על ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד). בקשי לבצע את הבדיקה, יכול להיות שזו הסיבה, ואם כך, טיפול אנטיביוטי יגרום לכאב לעבור. לעיתים לא מוצאים את הסיבה לבעיה, ואז צריך ללמוד אילו סוגי מאכלים מגבירים את הכאב ואילו מרגיעים אותו. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 לבתי, בת 26, התנפחו בלוטות הלימפה בקדמת האוזן ובצוואר. לאחר בדיקה אצל רופאת המשפחה, קיבלה טיפות עיניים אנטיביוטיות  ואוגמנטין 850, כי חשבה שיש לה דלקת. מכיוון שלאחר יום הנפיחות גברה, שלחה אותה הרופאה למיון בבית חולים.   במיון עברה בתי בדיקות דם (כולן תקינות) ובדיקות רופא פנימי, רופא אף-אוזן-גרון, ורופא עיניים, כל הבדיקות היו תקינות, ורק רופא העיניים מצא שמדובר בווירוס אדנו, הוסיף לה טיפות סטרואידים, וביקש להפסיק לקחת את האנטיביוטיקה, ממנה הספיקה בתי לקחת שני כדורים.   היום, לאחר שבוע וחצי, היתה בתי בביקורת אצל רופא עיניים מומחה שאמר לה, "תעזבי את הווירוס, הוא יעבור". הוא נתן לה טיפות נגד אלרגיה לעיניים, אבל אמר לה לטפל בדחיפות בבלוטת הלימפה אצל רופאת המשפחה.   בתי חזרה לרופאת המשפחה, אשר הפנתה אותה בדחיפות למומחה לאף-אוזן-גרון. המומחה בדק ואמר שמכיוון שכל האיזור, נפוח אולי יש סיכוי שיש לה דלקת בבלוטת הרוק, אך לא הצליח לאבחן זאת חד-משמעית. המומחה לאף אוזן גרון ביקש ממנה להתחיל שוב לקחת אוגמנטין 850, פעמיים ביום.   בתי עשתה גם בדיקה לשרטת החתול, ועדיין, לאחר שבוע וחצי, לא הגיעו תשובות. היינו גם אצל רופא שיניים אשר שלל כל בעיה. המקום נפוח, חם למגע, גורם לה עווית בפנים בזמן חיוך וכאבים בערב ובלילה. אנחנו מיואשים, לא יודעים לאן להמשיך מפה.   אולי תוכלו להאיר את עינינו ולומר לנו מה ניתן עוד לעשות שלא עשינו? את האנטיביוטיקה היא לוקחת כבר יומיים ואין שום שיפור.
לבתי, בת 26, התנפחו בלוטות הלימפה בקדמת האוזן ובצוואר. לאחר בדיקה אצל רופאת המשפחה, קיבלה טיפות עיניים אנטיביוטיות ואוגמנטין 850, כי חשבה שיש לה דלקת. מכיוון שלאחר יום הנפיחות גברה, שלחה אותה הרופאה למיון בבית חולים. במיון עברה בתי בדיקות דם (כולן תקינות) ובדיקות רופא פנימי, רופא אף-אוזן-גרון, ורופא עיניים, כל הבדיקות היו תקינות, ורק רופא העיניים מצא שמדובר בווירוס אדנו, הוסיף לה טיפות סטרואידים, וביקש להפסיק לקחת את האנטיביוטיקה, ממנה הספיקה בתי לקחת שני כדורים. היום, לאחר שבוע וחצי, היתה בתי בביקורת אצל רופא עיניים מומחה שאמר לה, "תעזבי את הווירוס, הוא יעבור". הוא נתן לה טיפות נגד אלרגיה לעיניים, אבל אמר לה לטפל בדחיפות בבלוטת הלימפה אצל רופאת המשפחה. בתי חזרה לרופאת המשפחה, אשר הפנתה אותה בדחיפות למומחה לאף-אוזן-גרון. המומחה בדק ואמר שמכיוון שכל האיזור, נפוח אולי יש סיכוי שיש לה דלקת בבלוטת הרוק, אך לא הצליח לאבחן זאת חד-משמעית. המומחה לאף אוזן גרון ביקש ממנה להתחיל שוב לקחת אוגמנטין 850, פעמיים ביום. בתי עשתה גם בדיקה לשרטת החתול, ועדיין, לאחר שבוע וחצי, לא הגיעו תשובות. היינו גם אצל רופא שיניים אשר שלל כל בעיה. המקום נפוח, חם למגע, גורם לה עווית בפנים בזמן חיוך וכאבים בערב ובלילה. אנחנו מיואשים, לא יודעים לאן להמשיך מפה. אולי תוכלו להאיר את עינינו ולומר לנו מה ניתן עוד לעשות שלא עשינו? את האנטיביוטיקה היא לוקחת כבר יומיים ואין שום שיפור.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לפי תיאורך, יתכן שבתך סובלת מלימפאדניטיס (דלקת קשרית הלימפה) בצוואר. לרוב זו תגובה לזיהום אחר, בדרך כלל ויראלי. הדלקת יכולה לערב בלוטה אחת או מספר בלוטות ולהיות חד או דו-צדדית. תסמינים נלווים יכולים להיות צינון, כאב גרון, דלקת עיניים, חום, ולהופיע בעקבות מגע עם חיות (בפרט חתולים). כאשר יש קשרית לימפה מוגדלת באזור קדמת האוזן, לעתים קרובות זו שרטת החתול. אפשרויות אחרות נדירות יותר הן מחוללים הנקראים כלמידיה, ליסטריה, טולרמיה ושחפת. גם אדנו וירוס גורם לדלקת לחמית העין, ויכול להיות מלווה בהגדלת קשריות צוואריות. לכל אחד ממצבים אלה ניתן לשלוח בדיקות אבחנתיות. לגבי הבלוטה עצמה, לא הצלחתי להבין אם מדובר בבלוטה אחת בו בכמה בלוטות. מכל מקום, אם המצב עדיין חריף כפי שתיארת, יש מקום לשקול ביצוע אולטרסאונד של הבלוטה ולבדוק את מימדיה ותוכנה. לפעמים שוקלים ניקור אבחנתי וטיפולי של הממצא תחת אולטרסאונד או ללא צורך בהנחיה הדמייתית. מכל מקום, אם מדובר בהצטברות מוגלה, הטיפול הוא ניקוז שלה. רפואה שלמה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 מה ידוע על תופעה של כתמים שחורים שמופיעים מתחת לציפורניים בידיים? מאילו סיבות זה יכול לקרות?
מה ידוע על תופעה של כתמים שחורים שמופיעים מתחת לציפורניים בידיים? מאילו סיבות זה יכול לקרות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלות הציפורניים יכולות להיות ראשוניות, כלומר, קשורות לציפורניים עצמן; הן יכולות להיות ביטוי למחלה עורית אחרת שמוצאת את ביטוייה בציפורניים; והן גם יכולות להוות ביטוי למחלה רב-מערכתית. הסיבה לבעיות בצפרניים יכולה להיות גם תוצאה של טראומה לציפורן, של בעייה מבנית או אנטומית של הציפורן, או של זיהומים למיניהם. כתמים שחורים בציפורניים יכולים להיות קשורים לזיהום פטרייתי, לסוג מסויים של נקודת חן, לדימום בריקמה מתחת לציפורן, לזיהום בקטריאלי, Longitudinal Grooved Dystrophy, Onycholysis ועוד. אין תחליף לאבחון על ידי רופא עור המבצע בדיקה גופנית ויכול לתשאל אותך על ההיסטוריה הרפואית, ולכן אני ממליץ לך לפנות לייעוץ כזה. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 התחלתי לקחת כדורים משלשלים ואני מודאגת מפני שהם לא עוזרים לי, ואין לי בכלל יציאות כבר 4 ימים. איך זה יכול להיות !
התחלתי לקחת כדורים משלשלים ואני מודאגת מפני שהם לא עוזרים לי, ואין לי בכלל יציאות כבר 4 ימים. איך זה יכול להיות !
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת מדוע התחלת לקחת כדורים משלשלים, איזה סוג כדורים ובאיזה מינון. 4 ימים ללא יציאות הם אכן פרק זמן ארוך יחסית. אם לקחת כדורים בשל LAXADIN או LAXICAL - יש לקחת 2 כדורים יחד בשעות הערב. תוכלי לנסות מיץ שזיפים או מאכלים עתירי סיבים. ניתן לקנות בבתי המרקחת סירופ הנקרא AVILAC, והוא יעיל מאוד לטיפול בעצירות. בכל מקרה, לפני שלב הטיפול התרופתי כדאי לך לברר אצל גסטרואנטרולוג מהי הסיבה לעצירות. קרא עוד

 אני בן 44, מעשן כ-10 סיגריות ליום. לפני כחודש התחיל שיעול קל שהפך לשיעול קשה עם המון ליחה. בצילום ריאות נראה שהכל תקין, ולמרות שלקחתי תרופות שונות, דבש, והסקתי לעשן לחלוטין, עדיין השיעול ממשיך, והוא עמוק מתמיד, עד כדי הרגשת חוסר אוויר, ויש לי מין גירוי הנותן הרגשה של משהו מציק בגרון. האם יש פיתרון?
אני בן 44, מעשן כ-10 סיגריות ליום. לפני כחודש התחיל שיעול קל שהפך לשיעול קשה עם המון ליחה. בצילום ריאות נראה שהכל תקין, ולמרות שלקחתי תרופות שונות, דבש, והסקתי לעשן לחלוטין, עדיין השיעול ממשיך, והוא עמוק מתמיד, עד כדי הרגשת חוסר אוויר, ויש לי מין גירוי הנותן הרגשה של משהו מציק בגרון. האם יש פיתרון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שיעול עם ליחה נקרא בשפה המקצועית "שיעול פרודוקטיבי". שיעול שכזה מאפיין דלקות שונות הקשורות לדרכי הנשימה, כמו סינוסיטיס, ברונכיטיס, דלקת ריאות וכו'. אצל מעשנים, השיעול מעיד לרוב על בעיה בריאות, ובעיקר על מחלת ריאות חסימתית כרונית הידועה בשמה Chronic Obstructive Lung Disease או COPD. אם צילום הריאות תקין, כנראה שלא מדובר בדלקת ריאות, אך חשוב מאוד לגשת לפולמונולוג, מומחה ריאות, על מנת להמשיך בבירור, בפרט אם השיעול מלווה בחום, בהזעות לילה, ובליחה עם צבע חלודתי. בינתיים תוכל להקל על השיעול בעזרת סירופים שונים הנמכרים ללא מרשם רופא בבתי המרקחת. מובן שיש להימנע לחלוטין מעישון, כיוון שעישון גורם לגירוי דרכי הנשימה ומחמיר את המצב. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 בתוצאות בדיקת אקו לב שעברתי נכתב:   תפקוד דיאסטולי: בתבנית זרימה מיטרלית גל A גבוה מגל E המעיד על הפרעה ברלקסציה של החדר השמאלי - דרגה 1. IVC לא מורחב.   אבקש הסבר לקביעות אלה.
בתוצאות בדיקת אקו לב שעברתי נכתב: תפקוד דיאסטולי: בתבנית זרימה מיטרלית גל A גבוה מגל E המעיד על הפרעה ברלקסציה של החדר השמאלי - דרגה 1. IVC לא מורחב. אבקש הסבר לקביעות אלה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כידוע, הלב הוא שריר, וככזה הוא מתכווץ (בזמן הסיסטולה), ונרפה (בזמן הדיאסטולה). הפרעות ברלקסציה פירושן שלשריר הלב יש בעיה להיות רפוי מספיק בזמן שהוא מתמלא בדם. מכיוון שמדובר בדרגה 1, הממצא אינו מדאיג. IVC הוא הווריד הנבוב, והוא אינו מורחב. בכל מקרה יש לחזור אל הקרדיולוג המפנה עם תוצאות הבדיקה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' גיל סוירי
פרופ' גיל סוירי נוירוכירורגיה
5
( 8 חוות דעת )
"המקצועיות והאחריות היתה מורגשת לאורך כל התהליך, לפני הטיפול, במהלכו ואחריו. פרופ סוירי נתן לי תחושת בטחון והרגשתי שאני בידיים טובות ומקצועיות"
ד"ר עירא בכר
ד"ר עירא בכר אורתופדיה
5
( 5 חוות דעת )
"מקצועי ואדיב"
פרופ' תרצה פוקס
פרופ' תרצה פוקס קרדיולוגיה
5
( 12 חוות דעת )
"רופא מצטיינת. הצליחה לעזור לי במקום שאחרים לא נצליחו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו