שאלות ותשובות - עמוד 758
מאת: מערכת אינפומד
הטיפול המקובל בהרפס זוסטר ("שלבקת חוגרת" בעברית) הוא אכן אציקלוביר, תרופה אנטי ויראלית. בגילאים מבוגרים, מומלץ להוסיף לטיפול גם סטרואידים (למשל פרדניזון), על מנת לטפל בתופעה הנקראת Post Herpetic Neuralgia. תופעה זו נפוצה יותר אצל מבוגרים, ובאה לידי ביטוי בכאבים חזקים באזור הנגוע. הטיפול בסטרואידים הוכח כיעיל מאוד, וכמונע סיבוכים וכאבים מיותרים בחולים מבוגרים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ישנו סיכוי כי הינך בהריון. הנקה אינה מונעת כניסה להריון. זוהי הנחה מוטעית, ולכן יש להשתמש באמצעי מניעה גם תוך כדי הנקה. אין זה מסוכן להיניק גם אם את בהריון. אמליץ לך לבצע בדיקת הריון ביתית. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
צילום החזה שלך מראה ניפוח יתר ריאתי , כלומר, ריאה עם נפחים גבוהים. מצב זה אופייני למחלת אמפיזמה של מעשנים, או למחלת האסתמה כאשר היא כרונית. הצילום לא הדגים תסנין - כלומר, אין עדות לדלקת ריאות. הלב ברוחב תקין, ובעמוד השדרה הגבי הודגמה קיפוזיס, כלומר גבנון קל. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא קיים ריפוי טבעי לאי ספיקת לב ופוסיד הוא משתן מעולה. אולי יש מקום לשקול תרופה בשם אלדקטון. אנא התייעצו עם הרופא הפנימאי שלכם. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חשיפה לשמש איננה מומלצת בלי קשר לניתוח. החשיפה לשמש גורמת למוות של תאים בשכבת האפיתל של העור וליצירת מוטציות בתאים החדשים הנוצרים בעקבות התמותה של התאים שנחשפו. מוטציות אלו הן הגורם להתחלקות הבלתי מבוקרת של תאים ובסופו של התהליך, לגידול. אזור מצולק בעור הוא איזור רגיש אף יותר לשמש, בשל השכבה הדקה של האפיתל וסוג החומר המרכיב את האפיתל, אשר אינו דומה לשכבת העור הנורמלית, ונמצא בסיכון יתר בחשיפה לשמש. בנוסף, חשיפה מיידית לשמש לאחר הניתוח גורמת לקושי בהווצרות הצלקת, ומבחינה אסתטית, התוצאה יכולה להיות צלקת בולטת יותר עם צבע שונה עוד יותר מצבע העור הנורמלי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
פרופיל השומנים מורכב מערכי הכולסטרול; ערכי LDL (ליפופרוטאין בעל צפיפות נמוכה), "הכולסטרול הרע"; ערכי HDL (ליפופרוטאין בעל צפיפות גבוהה) "הכולסטרול הטוב", וכן מרמת הטריגליצרידים. תוצאות הבדיקה שלך מראות אמנם ערך גבוה מעט של LDL וכן ערך נמוך מעט של HDL, אם כי הוא בגדר הנורמה. אין סיבה להילחץ או לדאוג. מה שכן - כדאי להקפיד על פעילות ספורטיבית בשילוב עם תזונה מאוזנת. אני ממליצה לך לחזור על הבדיקות לאחר תקופה מסויימת. אם לא יחול שינוי, כדאי לך לפנות לרופא המטפל, שאולי ימליץ גם על טיפול תרופתי בהתאם להיסטוריה הרפואית והמשפחתית שלך. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
וריקוצלה הוא מצב בו ישנה התרחבות של מקלעת ורידים קטנה בשק האשכים. התרחבות זו מובילה לזרימת דם מרובה סמוך לאשכים, דבר שמעלה את הטמפרטורה סביב האשכים. האשכים נמצאים בשק האשכים, מרוחקים מעט מגופנו, על מנת להיות בסביבה קרה יותר ב-2 מעלות מטמפרטורת הגוף שלנו. כאשר הטמפרטורה סביב האשכים גבוהה, נפגעת איכות הזרע, עד כדי פגיעה בפוריות. הסיבות האפשריות לבעיה בפריון אצל גברים הן רבות מאד, וריקוצלה היא סיבה אחת בלבד, שבדרך כלל קל לתקנה בניתוח. במרפאת פריון בודקים את נוזל הזרע, ותמונות שונות מתאימות למצבים פתולוגיים (לא תקינים) שונים. ייתכן שהתמונה שראו בבדיקת נוזל הזרע שלך אינה מתאימה לווריקוצלה אלא לבעיה אחרת. אינני יכול לדעת מהי הבעיה האחרת, הואיל ולא פירטת את תשובת בדיקת הזרע שלך. סביר להניח שאם במרפאת פריון אמרו שהווריקוצלה אינה הסיבה לבעיה, הם צודקים, וזאת בשל נסיונם הרב. מאידך גיסא, לעיתים שילוב של שתי בעיות מוביל להחמרה בבעיית הפריון. כלומר, יתכן שאם תיפטר מן הווריקוצלה, אמנם תישאר הבעיה הראשונה, אך אולי זה יעלה את הסיכוי להיכנס להריון. לגבי כאבים באשך – אם הכאבים אכן נובעים מהווריקוצלה ולא מגורם אחר (עליך להיבדק אצל אורולוג כדי לברר זאת), זו סיבה מספקת לעבור ניתוח. כאמור, ניתוח זה עשוי לשפר גם את איכות נוזל הזרע. באנשים הסובלים רק מווריקוצלה, ללא בעיית פריון אחרת, תיקון הווריקוצלה בדרך כלל משפר מאוד את הבעיה. לסיכום, עליך לפנות לאורולוג להתייעצות. אם אתה סובל מכאבים, הניתוח בסך הכל מומלץ. בנוגע לבעיית הפריון, הניתוח ברוב המקרים יכול לעזור (לפחות במעט), אבל בכל אופן, עליכם להמשיך את הבירור והטיפולים במרפאת פריון. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ג'ינקו בילובה משמש כתרופה מעל אלף שנים. ברפואה הסינית המסורתית הוא שימש לטיפול באסתמה ובבעיות עיכול. כעת התגלו תכונותיו האנטי-אוקסידנטיות, והוא משמש לטיפול בבעיות של כלי דם, איבוד זיכרון ודמנציה, למשל במחלת אלצהיימר. מחקרים קליניים רבים בדקו את השפעתו של הג'ינקו על מערכת העצבים המרכזית ועל כלי דם. אינני יודעת מה ההמלצה לגבי בעלי לחץ דם נמוך, למרות שחיפשתי במספר אתרים. במחקרים נמצא שג'ינקו בילובה מעכב פעולת טסיות במבחנה, אבל הדבר לא נבדק בבעלי חיים ובבני אדם. לטסיות יש תפקיד בקרישת הדם. נרשמו דיווחים על דימומים באנשים שהשתמשו בג'ינקו בילובה, ולכן יש התוויית נגד לשימוש בג'ינקו בילובה באנשים שסבלו מדימום כיב עיכולי או דימום תוך-מוחי, ומומלץ לנקוט זהירות אם משתמשים בנוגדי קרישה ( וארפארין או אנוקסאפארין) או בתרופות המשפיעות על הטסיות ( אספירין או קלופידוגרל). כדאי להיוועץ עם רופא הומיאופאת לפני השימוש בצמחי מרפא. עוד מידע על גינקו בילובה תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_120506_1.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
במאי 1997 הוועדה האחראית על בקרה גרעינית של ארה"ב (US nuclear regulatory commission) שינתה את ההנחיות לגבי טיפול ביוד רדיואקטיבי בחולים עם קרצינומה של בלוטת התריס (תירואיד). חולים אלה מקבלים מינונים גבוהים יותר של יוד רדיואקטיבי מאשר הטיפול ביתר פעילות בלוטת התריס. במחקר שנערך לאחר מכן בחולים שטופלו ביוד רדיואקטיבי במינונים של בין 2.8-5.6 GBq (75-100 mCi) קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ההתייחסות לחום אצל תינוקות שונה מההתייחסות לחום אצל מבוגרים, והכוונה היא במיוחד לנושא גיל התינוק. צריך להתייחס לכל מקרה לגופו וקשה לתת תשובה ספציפית לגבי הטיפול בחום אצל תינוקות באופן כללי. לדוגמה: מקרה של תינוק מתחת לגיל שלושה חודשים עם חום מעל 39 שונה ממקרה של תינוק בן שנה עם חום מעל 39. ההתייחסות לחום בכל אחד מן המקרים הללו מעט שונה ומחייבת בירור ובדיקות שונות על מנת למצוא את מקור החום ועל ידי כך למצוא את הטיפול המתאים. באופן כללי, הטיפול צריך להיות מכוון למקור החום ולאו דווקא לחום עצמו. אם נטפל בגורם - בסופו של דבר גם החום עצמו ייעלם. אם למשל נניח רטיות רטובות (טיפול יעיל בדרך כלל אצל תינוקות) על פניו של תינוק בריא בדרך כלל בן חודשיים, עם חום שנובע מדלקת ריאות, אנו עלולים להחמיר את מצבו ולאו דווקא להועיל בריפוי הדלקת בריאותיו. דוגמה אחרת - תינוק בן שנתיים אשר סובל מצהבת וחום על רקע לא ברור ואנו מטפלים בו באספירין להורדת חום יכול להוביל לסיבוכים קשים. משום כך, הגישה צריכה להיות פרטנית, כל מקרה לגופו. יש לבחון את ההיבטים השונים ואת הנסיבות בהן הופיע החום ועל ידי כך למצוא את הטיפול המתאים במקרה הספציפי. מידע כללי בנושא חום ומשמעותו תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/fever.asp קרא עוד