דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 758

 אצל אבי, בן 85, אבחנו הרפס זוסטר, ורשמו לו טיפול באציקלוביר 800 מ"ג 5 פעמים ביום, וכן פרדניזון. ידוע לי שפרדניזון פוגע במערכת החיסונית, וגם לרוב אינו מותווה לשימוש בחולים שסובלים ממחלות ויראליות. אשמח להבין מה ההיגיון בשילוב שתי תרופות אלו בטיפול בהרפס זוסטר.
אצל אבי, בן 85, אבחנו הרפס זוסטר, ורשמו לו טיפול באציקלוביר 800 מ"ג 5 פעמים ביום, וכן פרדניזון. ידוע לי שפרדניזון פוגע במערכת החיסונית, וגם לרוב אינו מותווה לשימוש בחולים שסובלים ממחלות ויראליות. אשמח להבין מה ההיגיון בשילוב שתי תרופות אלו בטיפול בהרפס זוסטר.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הטיפול המקובל בהרפס זוסטר ("שלבקת חוגרת" בעברית) הוא אכן אציקלוביר, תרופה אנטי ויראלית. בגילאים מבוגרים, מומלץ להוסיף לטיפול גם סטרואידים (למשל פרדניזון), על מנת לטפל בתופעה הנקראת Post Herpetic Neuralgia. תופעה זו נפוצה יותר אצל מבוגרים, ובאה לידי ביטוי בכאבים חזקים באזור הנגוע. הטיפול בסטרואידים הוכח כיעיל מאוד, וכמונע סיבוכים וכאבים מיותרים בחולים מבוגרים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני סובלת מזה כמה חודשים מכאבים חזקים בכתף שמאל‎.  בין שאר הבדיקות שנשלחתי לבצע היה גם צילום חזה‎.  להלן התוצאות‎.  "היפראינפלציה, אין לראות תסנין. הלב אינו מוגדל. קיפוזיס מוגברת‎"  אבקש לקבל הסבר על תוצאות הבדיקה‎.
אני סובלת מזה כמה חודשים מכאבים חזקים בכתף שמאל‎. בין שאר הבדיקות שנשלחתי לבצע היה גם צילום חזה‎. להלן התוצאות‎. "היפראינפלציה, אין לראות תסנין. הלב אינו מוגדל. קיפוזיס מוגברת‎" אבקש לקבל הסבר על תוצאות הבדיקה‎.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

צילום החזה שלך מראה ניפוח יתר ריאתי , כלומר, ריאה עם נפחים גבוהים. מצב זה אופייני למחלת אמפיזמה של מעשנים, או למחלת האסתמה כאשר היא כרונית. הצילום לא הדגים תסנין - כלומר, אין עדות לדלקת ריאות. הלב ברוחב תקין, ובעמוד השדרה הגבי הודגמה קיפוזיס, כלומר גבנון קל. קרא עוד

 למה לאחר ניתוח של הוצאת נקודת חן מבקשים לא לחשוף את הצלקת לשמש? מה השמש גורמת? יש לי סימן אדום בפנים ועברו חודשיים מאז הניתוח ואני מורחת קלוקוט.
למה לאחר ניתוח של הוצאת נקודת חן מבקשים לא לחשוף את הצלקת לשמש? מה השמש גורמת? יש לי סימן אדום בפנים ועברו חודשיים מאז הניתוח ואני מורחת קלוקוט.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חשיפה לשמש איננה מומלצת בלי קשר לניתוח. החשיפה לשמש גורמת למוות של תאים בשכבת האפיתל של העור וליצירת מוטציות בתאים החדשים הנוצרים בעקבות התמותה של התאים שנחשפו. מוטציות אלו הן הגורם להתחלקות הבלתי מבוקרת של תאים ובסופו של התהליך, לגידול. אזור מצולק בעור הוא איזור רגיש אף יותר לשמש, בשל השכבה הדקה של האפיתל וסוג החומר המרכיב את האפיתל, אשר אינו דומה לשכבת העור הנורמלית, ונמצא בסיכון יתר בחשיפה לשמש. בנוסף, חשיפה מיידית לשמש לאחר הניתוח גורמת לקושי בהווצרות הצלקת, ומבחינה אסתטית, התוצאה יכולה להיות צלקת בולטת יותר עם צבע שונה עוד יותר מצבע העור הנורמלי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 הכולסטרול LDL שלי הרבה יותר גבוה מהכולסטרול HDL. האם זאת סיבה לדאגה? תוצאות הבדיקות שלי:   CHOLESTEROL - 177.5 mg/dl  HDL - 43 mg/dl  LDL - 117.9 mg/dl
הכולסטרול LDL שלי הרבה יותר גבוה מהכולסטרול HDL. האם זאת סיבה לדאגה? תוצאות הבדיקות שלי: CHOLESTEROL - 177.5 mg/dl HDL - 43 mg/dl LDL - 117.9 mg/dl
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פרופיל השומנים מורכב מערכי הכולסטרול; ערכי LDL (ליפופרוטאין בעל צפיפות נמוכה), "הכולסטרול הרע"; ערכי HDL (ליפופרוטאין בעל צפיפות גבוהה) "הכולסטרול הטוב", וכן מרמת הטריגליצרידים. תוצאות הבדיקה שלך מראות אמנם ערך גבוה מעט של LDL וכן ערך נמוך מעט של HDL, אם כי הוא בגדר הנורמה. אין סיבה להילחץ או לדאוג. מה שכן - כדאי להקפיד על פעילות ספורטיבית בשילוב עם תזונה מאוזנת. אני ממליצה לך לחזור על הבדיקות לאחר תקופה מסויימת. אם לא יחול שינוי, כדאי לך לפנות לרופא המטפל, שאולי ימליץ גם על טיפול תרופתי בהתאם להיסטוריה הרפואית והמשפחתית שלך. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני ואשתי לא מצליחים להיכנס להריון כבר שנה ושמונה חודשים. לאחר בדיקות התגלו בעיות גם אצלי וגם אצל אשתי. אצלי גילו וריקוצלה בינונית בצד שמאל, ובשתי בדיקות זרע נמצא שהזרע שלי לא תקין. במרפאה לפריון טוענים שווריקוצלה לא קשורה לבעיית הזרע.   מה הבעיה שלי? האם יש פתרון לווריקוצלה? אני סובל מכאבים באשך. האם כדאי לנתח? ומה עושים כדי לפתור את הבעיה?
אני ואשתי לא מצליחים להיכנס להריון כבר שנה ושמונה חודשים. לאחר בדיקות התגלו בעיות גם אצלי וגם אצל אשתי. אצלי גילו וריקוצלה בינונית בצד שמאל, ובשתי בדיקות זרע נמצא שהזרע שלי לא תקין. במרפאה לפריון טוענים שווריקוצלה לא קשורה לבעיית הזרע. מה הבעיה שלי? האם יש פתרון לווריקוצלה? אני סובל מכאבים באשך. האם כדאי לנתח? ומה עושים כדי לפתור את הבעיה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

וריקוצלה הוא מצב בו ישנה התרחבות של מקלעת ורידים קטנה בשק האשכים. התרחבות זו מובילה לזרימת דם מרובה סמוך לאשכים, דבר שמעלה את הטמפרטורה סביב האשכים. האשכים נמצאים בשק האשכים, מרוחקים מעט מגופנו, על מנת להיות בסביבה קרה יותר ב-2 מעלות מטמפרטורת הגוף שלנו. כאשר הטמפרטורה סביב האשכים גבוהה, נפגעת איכות הזרע, עד כדי פגיעה בפוריות. הסיבות האפשריות לבעיה בפריון אצל גברים הן רבות מאד, וריקוצלה היא סיבה אחת בלבד, שבדרך כלל קל לתקנה בניתוח. במרפאת פריון בודקים את נוזל הזרע, ותמונות שונות מתאימות למצבים פתולוגיים (לא תקינים) שונים. ייתכן שהתמונה שראו בבדיקת נוזל הזרע שלך אינה מתאימה לווריקוצלה אלא לבעיה אחרת. אינני יכול לדעת מהי הבעיה האחרת, הואיל ולא פירטת את תשובת בדיקת הזרע שלך. סביר להניח שאם במרפאת פריון אמרו שהווריקוצלה אינה הסיבה לבעיה, הם צודקים, וזאת בשל נסיונם הרב. מאידך גיסא, לעיתים שילוב של שתי בעיות מוביל להחמרה בבעיית הפריון. כלומר, יתכן שאם תיפטר מן הווריקוצלה, אמנם תישאר הבעיה הראשונה, אך אולי זה יעלה את הסיכוי להיכנס להריון. לגבי כאבים באשך – אם הכאבים אכן נובעים מהווריקוצלה ולא מגורם אחר (עליך להיבדק אצל אורולוג כדי לברר זאת), זו סיבה מספקת לעבור ניתוח. כאמור, ניתוח זה עשוי לשפר גם את איכות נוזל הזרע. באנשים הסובלים רק מווריקוצלה, ללא בעיית פריון אחרת, תיקון הווריקוצלה בדרך כלל משפר מאוד את הבעיה. לסיכום, עליך לפנות לאורולוג להתייעצות. אם אתה סובל מכאבים, הניתוח בסך הכל מומלץ. בנוגע לבעיית הפריון, הניתוח ברוב המקרים יכול לעזור (לפחות במעט), אבל בכל אופן, עליכם להמשיך את הבירור והטיפולים במרפאת פריון. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 האם נטילת ג'ינקו בילובה באופן קבוע בעייתית לבעלי לחץ דם נמוך? והאם נכונה השמועה שאין לקחת ג'ינקו בזמן מחזור כי הוא מגביר את הדימום?
האם נטילת ג'ינקו בילובה באופן קבוע בעייתית לבעלי לחץ דם נמוך? והאם נכונה השמועה שאין לקחת ג'ינקו בזמן מחזור כי הוא מגביר את הדימום?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ג'ינקו בילובה משמש כתרופה מעל אלף שנים. ברפואה הסינית המסורתית הוא שימש לטיפול באסתמה ובבעיות עיכול. כעת התגלו תכונותיו האנטי-אוקסידנטיות, והוא משמש לטיפול בבעיות של כלי דם, איבוד זיכרון ודמנציה, למשל במחלת אלצהיימר. מחקרים קליניים רבים בדקו את השפעתו של הג'ינקו על מערכת העצבים המרכזית ועל כלי דם. אינני יודעת מה ההמלצה לגבי בעלי לחץ דם נמוך, למרות שחיפשתי במספר אתרים. במחקרים נמצא שג'ינקו בילובה מעכב פעולת טסיות במבחנה, אבל הדבר לא נבדק בבעלי חיים ובבני אדם. לטסיות יש תפקיד בקרישת הדם. נרשמו דיווחים על דימומים באנשים שהשתמשו בג'ינקו בילובה, ולכן יש התוויית נגד לשימוש בג'ינקו בילובה באנשים שסבלו מדימום כיב עיכולי או דימום תוך-מוחי, ומומלץ לנקוט זהירות אם משתמשים בנוגדי קרישה ( וארפארין או אנוקסאפארין) או בתרופות המשפיעות על הטסיות ( אספירין או קלופידוגרל). כדאי להיוועץ עם רופא הומיאופאת לפני השימוש בצמחי מרפא. עוד מידע על גינקו בילובה תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_120506_1.htm קרא עוד

 אני צריכה לעבור טיפול ביוד רדיואקטיבי לאחר ניתוח לכריתת התירואיד בגלל "פפילרי קרצינומה".  יש לי בבית 2 ילדות קטנות (2.5 שנים , 4.5 חודשים), הטיפול עצמו מתבצע בבית חולים בבידוד של 3-7 ימים (תלוי במינון, אותו אני עדיין לא יודעת), אבל נאמר לי שגם אח"כ אסור לי להיות במגע עם הילדות למשך 2-3 שבועות (שוב תלוי במינון).  מה האיסורים המדוייקים במקרה זה? (אני לא רוצה לפגוע לא בילדות ולא בעצמי).  האם אני חייבת לחיות בבית נפרד מהן לכל התקופה (2-3 שבועות),או רק הימים הראשונים הקריטיים?  האם חייבים להשתמש בשירותים נפרדים 2-3 שבועות מהטיפול?  וכלים חד פעמיים?  הבגדים שאני לובשת בזמן הטיפול עצמו (בימי האישפוז) - לזרוק אותם? או שכביסה נפרדת שלהם מספיקה?  אם אני חיה אצל אימי באותה תקופה, האם היא יכולה לטפל בילדות במשך היום ולחזור לחיות באותו בית איתי במשך הלילה, כלומר האם הקרינה עוברת דרכה לילדות?  לא מצאתי חומר בנושא בעברית, רק לטיפול בפעילות יתר של בלוטת התריס. זה לא המצב אצלי והמינונים שונים.  אשמח אם תפנו אותי לחומר בנושא בעברית  ואשמח לקבל תשובות מפורטות לעניין.
אני צריכה לעבור טיפול ביוד רדיואקטיבי לאחר ניתוח לכריתת התירואיד בגלל "פפילרי קרצינומה". יש לי בבית 2 ילדות קטנות (2.5 שנים , 4.5 חודשים), הטיפול עצמו מתבצע בבית חולים בבידוד של 3-7 ימים (תלוי במינון, אותו אני עדיין לא יודעת), אבל נאמר לי שגם אח"כ אסור לי להיות במגע עם הילדות למשך 2-3 שבועות (שוב תלוי במינון). מה האיסורים המדוייקים במקרה זה? (אני לא רוצה לפגוע לא בילדות ולא בעצמי). האם אני חייבת לחיות בבית נפרד מהן לכל התקופה (2-3 שבועות),או רק הימים הראשונים הקריטיים? האם חייבים להשתמש בשירותים נפרדים 2-3 שבועות מהטיפול? וכלים חד פעמיים? הבגדים שאני לובשת בזמן הטיפול עצמו (בימי האישפוז) - לזרוק אותם? או שכביסה נפרדת שלהם מספיקה? אם אני חיה אצל אימי באותה תקופה, האם היא יכולה לטפל בילדות במשך היום ולחזור לחיות באותו בית איתי במשך הלילה, כלומר האם הקרינה עוברת דרכה לילדות? לא מצאתי חומר בנושא בעברית, רק לטיפול בפעילות יתר של בלוטת התריס. זה לא המצב אצלי והמינונים שונים. אשמח אם תפנו אותי לחומר בנושא בעברית ואשמח לקבל תשובות מפורטות לעניין.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

במאי 1997 הוועדה האחראית על בקרה גרעינית של ארה"ב (US nuclear regulatory commission) שינתה את ההנחיות לגבי טיפול ביוד רדיואקטיבי בחולים עם קרצינומה של בלוטת התריס (תירואיד). חולים אלה מקבלים מינונים גבוהים יותר של יוד רדיואקטיבי מאשר הטיפול ביתר פעילות בלוטת התריס. במחקר שנערך לאחר מכן בחולים שטופלו ביוד רדיואקטיבי במינונים של בין 2.8-5.6 GBq (75-100 mCi) קרא עוד

 מה הטיפול הנכון להורדת חום אצל תינוקות?
מה הטיפול הנכון להורדת חום אצל תינוקות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ההתייחסות לחום אצל תינוקות שונה מההתייחסות לחום אצל מבוגרים, והכוונה היא במיוחד לנושא גיל התינוק. צריך להתייחס לכל מקרה לגופו וקשה לתת תשובה ספציפית לגבי הטיפול בחום אצל תינוקות באופן כללי. לדוגמה: מקרה של תינוק מתחת לגיל שלושה חודשים עם חום מעל 39 שונה ממקרה של תינוק בן שנה עם חום מעל 39. ההתייחסות לחום בכל אחד מן המקרים הללו מעט שונה ומחייבת בירור ובדיקות שונות על מנת למצוא את מקור החום ועל ידי כך למצוא את הטיפול המתאים. באופן כללי, הטיפול צריך להיות מכוון למקור החום ולאו דווקא לחום עצמו. אם נטפל בגורם - בסופו של דבר גם החום עצמו ייעלם. אם למשל נניח רטיות רטובות (טיפול יעיל בדרך כלל אצל תינוקות) על פניו של תינוק בריא בדרך כלל בן חודשיים, עם חום שנובע מדלקת ריאות, אנו עלולים להחמיר את מצבו ולאו דווקא להועיל בריפוי הדלקת בריאותיו. דוגמה אחרת - תינוק בן שנתיים אשר סובל מצהבת וחום על רקע לא ברור ואנו מטפלים בו באספירין להורדת חום יכול להוביל לסיבוכים קשים. משום כך, הגישה צריכה להיות פרטנית, כל מקרה לגופו. יש לבחון את ההיבטים השונים ואת הנסיבות בהן הופיע החום ועל ידי כך למצוא את הטיפול המתאים במקרה הספציפי. מידע כללי בנושא חום ומשמעותו תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/fever.asp קרא עוד

רופאים מומלצים
 ראודה מאדי
ראודה מאדי סחרחורת
5.0
( 107 חוות דעת )
"מטפלת מדהימה עם נסיון רב. אישיות מדהימה. פשוט כיף להגיע אליה לטיפול מכל הבחינות"
ד"ר הדר קולב
ד"ר הדר קולב נוירולוגיה
5
( 7 חוות דעת )
"בעל ידע נרחב ומקיף בתחום, לרבות בחידושים האחרונים. מאוד יסודית ונעימה"
ד"ר אלדר רוזנפלד
ד"ר אלדר רוזנפלד עיניים
רופא עיניים מנתח, מומחה בקטרקט, גלאוקומה ובגלאוקומה ילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו