שאלות ותשובות - עמוד 759
מאת: מערכת אינפומד
לא. בהשתלת כבד הפרמטרים החשובים הם סוג דם זהה לתורם ולנתרם וגודל דומה (או מעט גדול יותר של התורם). התאמה לפי גיל, מין, סוג רקמה ועוד- אינם חשובים. התורם האידאלי הוא מעל גיל 18, ללא מחלות ויראליות, ללא עבר של אלכוהוליזם, מחלה ממארת, סוכרת או מחלת לב. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שפשפת, או במינוחה הרפואי Intertrigo, היא דלקת שטחית של העור המתרחשת באזורים בהם שני משטחי עור משיקים זה לזה. התופעה יותר שכיחה במזג אוויר חם ולח, ויותר באנשים הסובלים מעודף משקל. כתוצאה מחיכוך, חום ולחות, הופך העור לאדום ולח, ומזדהם בזיהום משני משנית על ידי חיידקים או פטריות. הטיפול בשפשפת כולל ייבוש האזור, מניעת חיכוך (יצירת חיץ על ידי חבישה או ביגוד) וטיפול מקומי על ידי משחות נוגדות חיידקים (אנטיביוטיקות) ונוגדות פטריות, בפרט כשהבעיה במפשעה. בבדיקה קצרה אליה תופנו על ידי רופא עור, ניתן יהיה לבדוק נוכחות פטריה. כשהמקום מודלק, בהתחלה נותנים לעתים משחה נגד פטריות או חיידקים שמעורבת עם סטרואיד חלש. ניתן לתת גם משחה שמכילה סטרואיד חלש, אנטיביוטיקה ונוגד פטריות למספר ימים (כגון Triderm) ואז לעבור לתכשיר ספציפי יותר. בנוסף, ישנם תכשירים ואמבטיות מייבשות, עליהם, ובכלל על הטיפול, תוכלי למצוא מידע בדף הבא, אשר מפרט יפה את הטיפול בשפשפת: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3158328,00.html קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כוויה מדרגה 1-2 במרבית המקרים תחלוף ולא תישאר צלקת. ישנם אנשים שהיווצרות הצלקת בעורם לקויה ואז חתכים או כוויות משאירות צלקות גדולות יותר מהצפוי. חודש וחצי לאחר כוויה אינו זמן מספיק על מנת שהעור יתחדש לחלוטין, ויש להתאזר בסבלנות, ולמעשה את מתארת התחלת התבהרות הכוויה. בכוויה בדרגה זו לא נראה כי יש צורך בינתיים באיזשהו טיפול במשחה או טיפול קוסמטי/פלסטי, וזאת מהסיבה הפשוטה שהכוויה טרם החלימה לחלוטין. אחד הדברים החשובים במקרה שלך הוא להימנע מחשיפה לשמש של אותו אזור שכעת בתהליך התחדשות. חשיפה לשמש עלולה להוביל לפיגמנטציה מוגברת (צבע עור באזור הכוויה כהה יותר מהצבע של העור מסביב), וכן יש סיכון מוגבר להתפתחות גידולי עור באזור זה, משום שהוא בתהליכי החלמה. אם בעוד מספר חודשים עדיין הצלקת תפריע לך, ניתן לפנות לרופא עור או לכירורג פלסטי בשאלות יותר אקטואליות לגבי טיפולים נוספים אפשריים. אם הדבר מציק לך מאד, תוכלי כבר כעת לפנות לרופא עור / פלסטיקאי לשמיעת דעתם לאחר שראו את הכוויה. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לוסטראל או בשמו הלועזי Sertraline, עשוי לגרום בסופו של דבר לאחר תקופת מה לעליה בתיאבון, אולם תופעה זו אינה שכיחה. בנוסף בטווח הקצר עשוי לגרום לירידה בתיאבון ובחילות. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מידע כללי על היסטרוסקופיה אבחנתית או ניתוחית תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_010708_6.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לטיפול ביוד רדיואקטיבי במקרי פעילות יתר של בלוטת התריס אין הרבה תופעות לוואי בדרך כלל. ייתכנו בחילות מספר שעות לאחר מתן היוד, כאבי גרון בימים הראשונים לאחר הטיפול ונפיחות חולפת בבלוטות הרוק. במשך מספר ימים לאחר הטיפול יש עדיין קרינה רדיואקטיבית מהבלוטה עצמה ויש להימנע מחשיפה צמודה לאנשים ביממה שלאחר הטיפול, בעיקר לילדים ולנשים בהריון, כנ"ל לגבי אכילה מאותם כלי אוכל ושימוש באותם חפצים- כמו משקפיים למשל. מספר שבועות או חודשים לאחר הטיפול הבלוטה נעשית לא פעילה בדרך כלל, ויש לקחת הורמון חלופי בכדור יומי למשך כל החיים. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
משמעות תוצאות הבדיקה היא שאתה סובל מנוירופתיה קשה בגפיים התחתונות. נוירופתיה היא פגיעה במערכת העצבים ההיקפית, הגורמת לאיבוד תחושה, תחושת שריפה או חולשה, בעיקר של הרגליים. נוירופתיה עשויה להיגרם ע"י סיבות רבות, ביניהן סוכרת, מחלות כבד כרוניות, תרופות, מחלות גנטיות, אלכוהול, זיהומים שונים, מחלות ממאירות, תהליכים בעמוד השדרה ועוד. אינני יודעת מה הרקע הרפואי שלך, ולכן קשה לי לשער מהי הסיבה לנוירופתיה שלך. העובדה שמבצעי הבדיקה רושמים שהמצב נצפה כבר בבדיקה מ- 2003 מעידה על כך שלא מדובר במצב חדש, אך לפי הממצאים נראה כי חלה החמרה מסויימת. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אני מניחה שאת החישוב ביצעת לפי וסת אחרונה. במקרים בהם יש חוסר התאמה כזה, גיל ההריון נקבע לפי האולטרסאונד. אין זה מעיד על חוסר תקינות של ההריון. על מנת לוודא תקינות הריון עוקבים באולטרסאונד ו/או מעקבי בטא במקרי הצורך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לנגיף ההרפס פנים רבות, כך שאותו נגיף יכול לגרום לצרות שונות. בשביל להתבלבל עוד יותר, ישנם שני סוגים שונים של נגיפי הרפס סימפלקס. האחד מכונה I וגורם בדרך כלל למחלה בשפתיים ולעיתים נדירות לדלקת קרומי המוח והמוח. השני מכונה II וגורם בדרך כלל לזיהומים באברי המין ובפי הטבעת. לעיתים מתבלבלים הנגיפים כך שזן I גורם לזיהום בדרכי המין וזן II לזיהום בשפתיים. מחלת הנשיקה, המכונה גם Infectious Mononucleosis עשויה להיגרם על ידי נגיפים אחרים כמו EBV או CMV, ששניהם ממשפחת ההרפס אבל אינם הרפס. בדיקת PAP אינה מראה בהכרח זיהום בהרפס, כך שאם יש צריבה ויש חשש שהגורם לה הוא הרפס יש לקחת תרבית או לבדוק נוגדנים ספציפיים בדם. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד