דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 759

קשר בין גיל התורם להצלחת השתלת כבד        רציתי לדעת האם בהשתלת כבד גיל התורם משפיע על הצלחת ההשתלה.
קשר בין גיל התורם להצלחת השתלת כבד רציתי לדעת האם בהשתלת כבד גיל התורם משפיע על הצלחת ההשתלה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא. בהשתלת כבד הפרמטרים החשובים הם סוג דם זהה לתורם ולנתרם וגודל דומה (או מעט גדול יותר של התורם). התאמה לפי גיל, מין, סוג רקמה ועוד- אינם חשובים. התורם האידאלי הוא מעל גיל 18, ללא מחלות ויראליות, ללא עבר של אלכוהוליזם, מחלה ממארת, סוכרת או מחלת לב. קרא עוד

 בעלי סובל באופן כמעט קבוע, בעיקר בקיץ, משפשפת באזור שבין הרגלים, בעקבות כל הליכה קלה באה שפשפת. מה עליו לשים כדי שהתופעה לא תחזור?
בעלי סובל באופן כמעט קבוע, בעיקר בקיץ, משפשפת באזור שבין הרגלים, בעקבות כל הליכה קלה באה שפשפת. מה עליו לשים כדי שהתופעה לא תחזור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שפשפת, או במינוחה הרפואי Intertrigo, היא דלקת שטחית של העור המתרחשת באזורים בהם שני משטחי עור משיקים זה לזה. התופעה יותר שכיחה במזג אוויר חם ולח, ויותר באנשים הסובלים מעודף משקל. כתוצאה מחיכוך, חום ולחות, הופך העור לאדום ולח, ומזדהם בזיהום משני משנית על ידי חיידקים או פטריות. הטיפול בשפשפת כולל ייבוש האזור, מניעת חיכוך (יצירת חיץ על ידי חבישה או ביגוד) וטיפול מקומי על ידי משחות נוגדות חיידקים (אנטיביוטיקות) ונוגדות פטריות, בפרט כשהבעיה במפשעה. בבדיקה קצרה אליה תופנו על ידי רופא עור, ניתן יהיה לבדוק נוכחות פטריה. כשהמקום מודלק, בהתחלה נותנים לעתים משחה נגד פטריות או חיידקים שמעורבת עם סטרואיד חלש. ניתן לתת גם משחה שמכילה סטרואיד חלש, אנטיביוטיקה ונוגד פטריות למספר ימים (כגון Triderm) ואז לעבור לתכשיר ספציפי יותר. בנוסף, ישנם תכשירים ואמבטיות מייבשות, עליהם, ובכלל על הטיפול, תוכלי למצוא מידע בדף הבא, אשר מפרט יפה את הטיפול בשפשפת: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3158328,00.html קרא עוד

 לאחר ניתוח קיסרי היה לי זיהום בתפרים, כנראה צלוליטיס. עקב הזיהום, או בגלל שהוציאו את הסיכות כשלושה וחצי ימים לאחר הניתוח, נפתחו שפתי הצלקת ברוחב של כחצי ס"מ. אני בטיפול אנטיביוטי של  אוגמנטין, וחובשת את הצלקת לסירוגין עם בקטרובן ופולידין, ויש שיפור רב.   אני יודעת שעל שאלה כזו קשה לענות מבלי לראות במה מדובר, אבל בכל זאת אנסה: האם לאחר שהצלקת תתנקה ותפסיק להפריש מוגלה לחלוטין, יש לסגור את הפתח שנוצר בין שני דפנות הצלקת? (נגיד עם פלסטרים סוגרי רקמות או משהו אחר, או שהצלקת תיסגר מאליה?    לאחר שהחתך הניתוחי נפתח, בדרך כלל עקב זיהום ברקמת השומן התת-עורית, משאירים את הפצע פתוח לריפוי משני. לא סוגרים את שולי העור, מכיוון שהאיזור מזוהם, ומכיוון שכבר החל תהליך ריפוי המונע היצמדות של צד אחד לשני.   בתהליך הריפוי המשני צומחת רקמת גרעון (גרנולציה), המכילה כלי דם רבים המספקים חלבון ותאי דם ורקמה מסוגים שונים. רקמת גרעון זו היא השלב הפרימיטיבי של תאי צלקת גסים הסוגרים את החלל או את החסר ברקמה. לאחר מכן, עם תהליך של התכווצות הרקמות הצלקתיות, יצמח גם העור ויכסה את איזור החסר ואת רקמת הגרעון. תהליך זה יכול להימשך מספר שבועות עד מספר חודשים, תלוי בגודל הפגם ברקמה, במקום, ובמצב הכללי של החולה.   לאחר סגירה וכיסוי ראשוניים אלה ממשיך תהליך של היווצרות צלקת קבועה, בה התאים הפרימיטיביים, הגסים, מוחלפים בתאים עדינים יותר היוצרים רקמה אלסטית הדומה ברובה לרקמה שלא נותחה. תהליך זה נמשך כשנה לאחר מועד הפגיעה, ובסופו של דבר, ברובן הגדול, הצלקות הנותרות עדינות וקטנות, בדומה מאוד לריפוי ראשוני.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
לאחר ניתוח קיסרי היה לי זיהום בתפרים, כנראה צלוליטיס. עקב הזיהום, או בגלל שהוציאו את הסיכות כשלושה וחצי ימים לאחר הניתוח, נפתחו שפתי הצלקת ברוחב של כחצי ס"מ. אני בטיפול אנטיביוטי של אוגמנטין, וחובשת את הצלקת לסירוגין עם בקטרובן ופולידין, ויש שיפור רב. אני יודעת שעל שאלה כזו קשה לענות מבלי לראות במה מדובר, אבל בכל זאת אנסה: האם לאחר שהצלקת תתנקה ותפסיק להפריש מוגלה לחלוטין, יש לסגור את הפתח שנוצר בין שני דפנות הצלקת? (נגיד עם פלסטרים סוגרי רקמות או משהו אחר, או שהצלקת תיסגר מאליה? לאחר שהחתך הניתוחי נפתח, בדרך כלל עקב זיהום ברקמת השומן התת-עורית, משאירים את הפצע פתוח לריפוי משני. לא סוגרים את שולי העור, מכיוון שהאיזור מזוהם, ומכיוון שכבר החל תהליך ריפוי המונע היצמדות של צד אחד לשני. בתהליך הריפוי המשני צומחת רקמת גרעון (גרנולציה), המכילה כלי דם רבים המספקים חלבון ותאי דם ורקמה מסוגים שונים. רקמת גרעון זו היא השלב הפרימיטיבי של תאי צלקת גסים הסוגרים את החלל או את החסר ברקמה. לאחר מכן, עם תהליך של התכווצות הרקמות הצלקתיות, יצמח גם העור ויכסה את איזור החסר ואת רקמת הגרעון. תהליך זה יכול להימשך מספר שבועות עד מספר חודשים, תלוי בגודל הפגם ברקמה, במקום, ובמצב הכללי של החולה. לאחר סגירה וכיסוי ראשוניים אלה ממשיך תהליך של היווצרות צלקת קבועה, בה התאים הפרימיטיביים, הגסים, מוחלפים בתאים עדינים יותר היוצרים רקמה אלסטית הדומה ברובה לרקמה שלא נותחה. תהליך זה נמשך כשנה לאחר מועד הפגיעה, ובסופו של דבר, ברובן הגדול, הצלקות הנותרות עדינות וקטנות, בדומה מאוד לריפוי ראשוני. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 לפני כחודש וחצי נכוויתי ברגלי מאגזוז של אופנוע. הכוויה די גדולה ומוגדרת בדרגה של 1-2. טופלתי בסילברול ובפולידין. כיום האיזור ברובו אדום ומתחיל להתבהר בקצוות. אני מורחת ויטמין E ושמן אופליפיחה. האם יש עוד משהו שניתן לעשות? אני ממש חוששת שתישאר לי כוויה/סימן בהיר ובולט ביחס לשאר העור? האם יש פיתרון פלסטי? משחה כשלהי?
לפני כחודש וחצי נכוויתי ברגלי מאגזוז של אופנוע. הכוויה די גדולה ומוגדרת בדרגה של 1-2. טופלתי בסילברול ובפולידין. כיום האיזור ברובו אדום ומתחיל להתבהר בקצוות. אני מורחת ויטמין E ושמן אופליפיחה. האם יש עוד משהו שניתן לעשות? אני ממש חוששת שתישאר לי כוויה/סימן בהיר ובולט ביחס לשאר העור? האם יש פיתרון פלסטי? משחה כשלהי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כוויה מדרגה 1-2 במרבית המקרים תחלוף ולא תישאר צלקת. ישנם אנשים שהיווצרות הצלקת בעורם לקויה ואז חתכים או כוויות משאירות צלקות גדולות יותר מהצפוי. חודש וחצי לאחר כוויה אינו זמן מספיק על מנת שהעור יתחדש לחלוטין, ויש להתאזר בסבלנות, ולמעשה את מתארת התחלת התבהרות הכוויה. בכוויה בדרגה זו לא נראה כי יש צורך בינתיים באיזשהו טיפול במשחה או טיפול קוסמטי/פלסטי, וזאת מהסיבה הפשוטה שהכוויה טרם החלימה לחלוטין. אחד הדברים החשובים במקרה שלך הוא להימנע מחשיפה לשמש של אותו אזור שכעת בתהליך התחדשות. חשיפה לשמש עלולה להוביל לפיגמנטציה מוגברת (צבע עור באזור הכוויה כהה יותר מהצבע של העור מסביב), וכן יש סיכון מוגבר להתפתחות גידולי עור באזור זה, משום שהוא בתהליכי החלמה. אם בעוד מספר חודשים עדיין הצלקת תפריע לך, ניתן לפנות לרופא עור או לכירורג פלסטי בשאלות יותר אקטואליות לגבי טיפולים נוספים אפשריים. אם הדבר מציק לך מאד, תוכלי כבר כעת לפנות לרופא עור / פלסטיקאי לשמיעת דעתם לאחר שראו את הכוויה. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 האם לוסטראל משפיע על התיאבון (מוגבר או מופחת) ?  לא שאני סובל מתופעה זו סתם רציתי לדעת.
האם לוסטראל משפיע על התיאבון (מוגבר או מופחת) ? לא שאני סובל מתופעה זו סתם רציתי לדעת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לוסטראל או בשמו הלועזי Sertraline, עשוי לגרום בסופו של דבר לאחר תקופת מה לעליה בתיאבון, אולם תופעה זו אינה שכיחה. בנוסף בטווח הקצר עשוי לגרום לירידה בתיאבון ובחילות. קרא עוד

 אני בת 40. האם ניתן לבצע ניתוח היסטרוסקופיה ללא הרדמה מלאה, אלא עם אפידורל או טשטוש חלקי?
אני בת 40. האם ניתן לבצע ניתוח היסטרוסקופיה ללא הרדמה מלאה, אלא עם אפידורל או טשטוש חלקי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מידע כללי על היסטרוסקופיה אבחנתית או ניתוחית תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_010708_6.asp קרא עוד

מהן תופעות הלוואי של טיפול ביוד בשל תפקוד יתר של בלוטת התריס ?
מהן תופעות הלוואי של טיפול ביוד בשל תפקוד יתר של בלוטת התריס ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לטיפול ביוד רדיואקטיבי במקרי פעילות יתר של בלוטת התריס אין הרבה תופעות לוואי בדרך כלל. ייתכנו בחילות מספר שעות לאחר מתן היוד, כאבי גרון בימים הראשונים לאחר הטיפול ונפיחות חולפת בבלוטות הרוק. במשך מספר ימים לאחר הטיפול יש עדיין קרינה רדיואקטיבית מהבלוטה עצמה ויש להימנע מחשיפה צמודה לאנשים ביממה שלאחר הטיפול, בעיקר לילדים ולנשים בהריון, כנ"ל לגבי אכילה מאותם כלי אוכל ושימוש באותם חפצים- כמו משקפיים למשל. מספר שבועות או חודשים לאחר הטיפול הבלוטה נעשית לא פעילה בדרך כלל, ויש לקחת הורמון חלופי בכדור יומי למשך כל החיים. קרא עוד

 בעקבות בעייה בחוסר תחושה באצבעות כף רגל שמאל נישלחתי ע"י נוירולוג לערוך בדיקת דופלר גפיים שיצאה תקינה ובדיקת EMG גפיים תחתונות ולהלן תוצאות הבדיקה שאשמח להבין מכם מה פירושן:  בדיקת EMG ע"י מחט לא בוצעה עקב חוסר פקטור - 11 (אני המופילי).  בבדיקת הולכת עצבים בגפיים תחתונות - בעצבים פירונאל וטייאל מימין נרשמה תגובה מוטורית עם אמפליטודה מאד נמוכה, מהירות הולכה ירודה במידה קלה, וחוסר תגובות של גל f. משמאל לא נרשמה תגובה מוטורית משרירי כף רגל.  עצבים תחושתיים סוראל ופיריניאל שטחי - לא נרשמה תגובה דו צדדי. בגפה עליונה מימין בעצב מדיאן - זמן חביון גבולי, מהירות הולכה בגבול תחתון של הנורמה, אמפליטודה תקינה וגל f גבולי. בענף תחושתי זמן חביון גבולי עם אמפליטודה תקינה.  באולנאר מוטורי מהירות הולכה בגבול התחתון של הנורמה וגל- f גבולי. בענף תחושתי זמן חביון גבולי עם אמפליטודה תקינה.  מסקנה: הפרעה נוירופאתית אקסונאלית קשה בגפיים תחתונות כמו בבדיקה מ-2003. יש לציין בצקת מתקדמת בכפות הרגליים אשר יכולה גם היא להשפיע בחלקה על האמפליטודה.  בבדיקה קודמת נרשמו תגובות בעצבים סוראל, בפירוניאל וטיביאל משמאל.   אודה מראש על הסבר לתוצאות הבדיקה היות והנוירולוג שלי בחופשה וחוזר לעבודה רק בעוד 3 שבועות.
בעקבות בעייה בחוסר תחושה באצבעות כף רגל שמאל נישלחתי ע"י נוירולוג לערוך בדיקת דופלר גפיים שיצאה תקינה ובדיקת EMG גפיים תחתונות ולהלן תוצאות הבדיקה שאשמח להבין מכם מה פירושן: בדיקת EMG ע"י מחט לא בוצעה עקב חוסר פקטור - 11 (אני המופילי). בבדיקת הולכת עצבים בגפיים תחתונות - בעצבים פירונאל וטייאל מימין נרשמה תגובה מוטורית עם אמפליטודה מאד נמוכה, מהירות הולכה ירודה במידה קלה, וחוסר תגובות של גל f. משמאל לא נרשמה תגובה מוטורית משרירי כף רגל. עצבים תחושתיים סוראל ופיריניאל שטחי - לא נרשמה תגובה דו צדדי. בגפה עליונה מימין בעצב מדיאן - זמן חביון גבולי, מהירות הולכה בגבול תחתון של הנורמה, אמפליטודה תקינה וגל f גבולי. בענף תחושתי זמן חביון גבולי עם אמפליטודה תקינה. באולנאר מוטורי מהירות הולכה בגבול התחתון של הנורמה וגל- f גבולי. בענף תחושתי זמן חביון גבולי עם אמפליטודה תקינה. מסקנה: הפרעה נוירופאתית אקסונאלית קשה בגפיים תחתונות כמו בבדיקה מ-2003. יש לציין בצקת מתקדמת בכפות הרגליים אשר יכולה גם היא להשפיע בחלקה על האמפליטודה. בבדיקה קודמת נרשמו תגובות בעצבים סוראל, בפירוניאל וטיביאל משמאל. אודה מראש על הסבר לתוצאות הבדיקה היות והנוירולוג שלי בחופשה וחוזר לעבודה רק בעוד 3 שבועות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

משמעות תוצאות הבדיקה היא שאתה סובל מנוירופתיה קשה בגפיים התחתונות. נוירופתיה היא פגיעה במערכת העצבים ההיקפית, הגורמת לאיבוד תחושה, תחושת שריפה או חולשה, בעיקר של הרגליים. נוירופתיה עשויה להיגרם ע"י סיבות רבות, ביניהן סוכרת, מחלות כבד כרוניות, תרופות, מחלות גנטיות, אלכוהול, זיהומים שונים, מחלות ממאירות, תהליכים בעמוד השדרה ועוד. אינני יודעת מה הרקע הרפואי שלך, ולכן קשה לי לשער מהי הסיבה לנוירופתיה שלך. העובדה שמבצעי הבדיקה רושמים שהמצב נצפה כבר בבדיקה מ- 2003 מעידה על כך שלא מדובר במצב חדש, אך לפי הממצאים נראה כי חלה החמרה מסויימת. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד

 אני בשבוע 8/5 . הייתי בבדיקת אולטרסאונד ואמרו לי שהעובר מתאים לשבוע 5/6 ושהוא בגודל 3 מ"מ. האם זה תקין?
אני בשבוע 8/5 . הייתי בבדיקת אולטרסאונד ואמרו לי שהעובר מתאים לשבוע 5/6 ושהוא בגודל 3 מ"מ. האם זה תקין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני מניחה שאת החישוב ביצעת לפי וסת אחרונה. במקרים בהם יש חוסר התאמה כזה, גיל ההריון נקבע לפי האולטרסאונד. אין זה מעיד על חוסר תקינות של ההריון. על מנת לוודא תקינות הריון עוקבים באולטרסאונד ו/או מעקבי בטא במקרי הצורך. קרא עוד

 אני בת 25. מגיל צעיר אני סובלת מווירוס ההרפס. בגיל 12 חליתי במחלת הנשיקה ולאחר מכן החלו להופיע לי פצעים באזור השפתיים שעדיין מופיעים במצבי חולשה. בגיל 18 חליתי בדלקת קרום המוח ויראלית, ובשנים האחרונת התפתח לי פצע הרפס באזור הישבן והרגל העליונה.   לעיתים קרובות במהלך קיום יחסי מין אני חשה צריבה חזקה מאוד בפתח הנרתיק. עשיתי  בדיקת פאפ ובמרפאה אמרו שהכל תקין.   האם יתכן שתוצאות הבדיקה שגויות? אולי יש לי איזו מחלה שהבדיקה לא חשפה? האם אותו וירוס הרפס הוא שתוקף אזורים שונים בגוף? והאם יש דרך להחלים לחלוטין?
אני בת 25. מגיל צעיר אני סובלת מווירוס ההרפס. בגיל 12 חליתי במחלת הנשיקה ולאחר מכן החלו להופיע לי פצעים באזור השפתיים שעדיין מופיעים במצבי חולשה. בגיל 18 חליתי בדלקת קרום המוח ויראלית, ובשנים האחרונת התפתח לי פצע הרפס באזור הישבן והרגל העליונה. לעיתים קרובות במהלך קיום יחסי מין אני חשה צריבה חזקה מאוד בפתח הנרתיק. עשיתי בדיקת פאפ ובמרפאה אמרו שהכל תקין. האם יתכן שתוצאות הבדיקה שגויות? אולי יש לי איזו מחלה שהבדיקה לא חשפה? האם אותו וירוס הרפס הוא שתוקף אזורים שונים בגוף? והאם יש דרך להחלים לחלוטין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לנגיף ההרפס פנים רבות, כך שאותו נגיף יכול לגרום לצרות שונות. בשביל להתבלבל עוד יותר, ישנם שני סוגים שונים של נגיפי הרפס סימפלקס. האחד מכונה I וגורם בדרך כלל למחלה בשפתיים ולעיתים נדירות לדלקת קרומי המוח והמוח. השני מכונה II וגורם בדרך כלל לזיהומים באברי המין ובפי הטבעת. לעיתים מתבלבלים הנגיפים כך שזן I גורם לזיהום בדרכי המין וזן II לזיהום בשפתיים. מחלת הנשיקה, המכונה גם Infectious Mononucleosis עשויה להיגרם על ידי נגיפים אחרים כמו EBV או CMV, ששניהם ממשפחת ההרפס אבל אינם הרפס. בדיקת PAP אינה מראה בהכרח זיהום בהרפס, כך שאם יש צריבה ויש חשש שהגורם לה הוא הרפס יש לקחת תרבית או לבדוק נוגדנים ספציפיים בדם. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר מוחמד מסאלחה
ד"ר מוחמד מסאלחה אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
רופא בכיר ומנתח מבוגרים וילדים במחלקת א.א.ג ביחידת האף והסינוסים במרכז הרפואי העמק בעפולה ובמרכז הרפואי א.ר.ם
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
5
( 10 חוות דעת )
"רופא מקצועי ביותר כייף לשמוע אותו ומסביר מעולה"
ד"ר יבגני מירושניק
ד"ר יבגני מירושניק גריאטריה
4.8
( 5 חוות דעת )
"הגעתי עם אמא. התקבלתי בנועם,בהקשבה,באמפתיה.הוסבר לי המצב הרפואי וההשלכות. הכל באדיבות. ישר כוח"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו