דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 762

 יש לי כמה שאלות שתמיד רציתי לדעת את התשובות עליהן אחת ולתמיד:  1. לקיחת פוסטינור בשילוב עם נטילת גלולה למניעת הריון מפחיתה את יעילות הגלולה?  2. מה ההשלכות של נטילת הגלולה פוסטינור כ-5 פעמים או יותר? מה ההשלכות בכלל של גלולה זו? האם יכולה לפגוע בפוריות האישה?  3. האם קיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה, כאשר הגבר גומר בחוץ, עלולה לגרום להריון? ,  4. האם אני יכולה לקיים יחסי מין מלאים ללא חשש מכניסה להריון בשבוע הפסקה של הגלולות?
יש לי כמה שאלות שתמיד רציתי לדעת את התשובות עליהן אחת ולתמיד: 1. לקיחת פוסטינור בשילוב עם נטילת גלולה למניעת הריון מפחיתה את יעילות הגלולה? 2. מה ההשלכות של נטילת הגלולה פוסטינור כ-5 פעמים או יותר? מה ההשלכות בכלל של גלולה זו? האם יכולה לפגוע בפוריות האישה? 3. האם קיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה, כאשר הגבר גומר בחוץ, עלולה לגרום להריון? , 4. האם אני יכולה לקיים יחסי מין מלאים ללא חשש מכניסה להריון בשבוע הפסקה של הגלולות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פוסטינור לא מקטינה יעילות של גלולות. אין טעם לקחת אותן במקביל. כידוע, קיימות תופעות לוואי, ולכן ככל שתמעיטי לצרוך אותה ייטב. אין קו חותך של 5 פעמים. התרופה אינה פוגעת בפוריות. משגל נסוג בהחלט יכול להוביל להריון, כפי שכבר ציינתי באתר פעמים רבות. אין חשש מכניסה להריון בקיום מגע מיני בשבוע הפסקה של הגלולות, כפי שכבר נאמר פעמים רבות. להבא היעזרי במנגנון החיפוש של האתר, מופיעות שם תשובות רבות לשאלותיך. קרא עוד

 מה הקשר בין כריתת כיס המרה לבין  רמת בילירובין גבוהה?
מה הקשר בין כריתת כיס המרה לבין רמת בילירובין גבוהה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בילירובין הוא תוצר פירוק של המוגלובין - חלבון הדם המקנה לו את צבעו האדום. ערכי בילירובין גבוהים מעידים על מחלות כבד מולדות או נרכשות, חסימה בדרכי המרה, אבנים בכיס המרה ועוד. לא ציינת מתי עברת את הניתוח ואם יש מחלות אחרות היכולות לגרום לעליית רמת הבילירובין. יתכן שישנה עדיין חסימה כלשהי, או שהעלייה היא בכלל כתוצאה מסיבה אחרת. לצערי, חסרים לי פרטים כגון תוצאות בדיקות דם נוספות (תפקודי כבד, ערך בילירובין ישיר ועוד) ואנמנזה מלאה כדי לתת תשובה מפורטת. אני ממליצה לפנות לרופא המטפל כדי לקבל מידע נוסף. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 מה התכונות השליליות של המשקה "רד בול"?
מה התכונות השליליות של המשקה "רד בול"?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

משקאות האנרגיה השונים מכילים בדרך כלל מים, פחמימות (סוכרים), ויטמינים מקבוצת B ו-C, קפאין, ומרכיבים ממריצים אחרים כמו טאורין וזרעי גוארנה. בין המותגים המוכרים ישנם המשקאות XL, רד בול, אקסטרים, XI. הקפאין והמרכיבים הממריצים האחרים משפיעים על מערכת העצבים המרכזית. הקפאין הוא גם חומר משתן, כלומר חומר שגורם לאיבוד נוזלים מוגבר מהגוף. כמות הסוכרים במוצרים אלו גבוהה ובעייתית, בייחוד לשומרים על המשקל ולעוסקים בספורט. משקאות האנרגיה מכילים לעיתים כמויות ויטמינים בכמות גדולה מהצריכה היומית הרצויה. שתיית המשקאות האלה בשילוב עם אלכוהול עלולה למסך את תחושת השפעת האלכוהול וכך שותים כמות אלכוהול גבוהה יותר. משקאות אלה אסורים לשימוש לנשים בהריון, לנשים מיניקות, לחולי סוכרת, לילדים עד גיל 12 ולאנשים הסובלים מיתר לחץ דם או בעיות לב. בברכה, נטע מלחי -דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il קרא עוד

 אני נוטלת את התרופה אפקסור במינון של 35 מיליגרם בבוקר ואותו מינון בערב במשך שנתיים. לאחרונה אני חשה חולשה ועייפות וישנה שעות רבות, האם ייתכן שזה בהשפעת התרופה? כמו כן אני לא יורדת במשקל ויש לי תיאבון מוגבר. האם אפקסור ידוע כמגביר תיאבון?
אני נוטלת את התרופה אפקסור במינון של 35 מיליגרם בבוקר ואותו מינון בערב במשך שנתיים. לאחרונה אני חשה חולשה ועייפות וישנה שעות רבות, האם ייתכן שזה בהשפעת התרופה? כמו כן אני לא יורדת במשקל ויש לי תיאבון מוגבר. האם אפקסור ידוע כמגביר תיאבון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אפקסור (ונלאפאקסין) עשוי לגרום לחולשה ולעייפות, למרות שאם הסימפטומים האלה הופיעו רק לאחר שנתיים של שימוש - כדאי לבדוק אם אין לכך סיבה אחרת. אפקסור לא ידוע כמגביר רעב, אלא להיפך. בעיקר בתחילת השימוש בו הוא עשוי לדכא את התיאבון ולגרום לירידה במשקל. קרא עוד

 לקחתי במשך שנה גלולות נגד הריון מסוג דיאנה 35. לאחר מכן החליף לי רופא הנשים שלי את הגלולות ליסמין. אני לוקחת את הגלולות מסוג יסמין כבר 5 חודשים. אני סובלת מנפיחות והשמנה כבר במשך שנה. לפי מה שקראתי, יסמין מפחיתה את הסיכוי להשמנה, אך אצלי זה לא קורה - הנפיחות ממשיכה.   העלייה שלי במשקל היא של כ-7 ק"ג. האם זה תקין?   ברצוני לדעת אם יש להמתין עוד תקופה עד שהגוף יתאזן או להחליף את סוג הגלולות את סוג אמצעי המניעה.
לקחתי במשך שנה גלולות נגד הריון מסוג דיאנה 35. לאחר מכן החליף לי רופא הנשים שלי את הגלולות ליסמין. אני לוקחת את הגלולות מסוג יסמין כבר 5 חודשים. אני סובלת מנפיחות והשמנה כבר במשך שנה. לפי מה שקראתי, יסמין מפחיתה את הסיכוי להשמנה, אך אצלי זה לא קורה - הנפיחות ממשיכה. העלייה שלי במשקל היא של כ-7 ק"ג. האם זה תקין? ברצוני לדעת אם יש להמתין עוד תקופה עד שהגוף יתאזן או להחליף את סוג הגלולות את סוג אמצעי המניעה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לרוב' גלולות "מהדור הישן", כלומר גלולות המכילות הורמונים במינונים גבוהים יחסית, כמו דיאנה, עשויות לגרום לעליה קלה במשקל. תופעת לוואי זו כמעט שאינה קיימת כשנוטלים גלולות "מהדור החדש", גלולות המכילות מינון נמוך מאוד של הורמונים, כדוגמת יסמין . חשוב שתקשיבי לגופך, אין חוקים בנושא הזה, וכל אישה עשויה להגיב בצורה שונה לאותן גלולות. אם את עדיין מרגישה נפיחות, עליה במשקל, או אי-נוחות מסוג כלשהו, אני ממליצה לפנות שוב לרופא, ולנסות גלולות מסוג אחר. השוק רווי בסוגים רבים של גלולות ואין כל סיבה שתסבלי מתופעות לוואי עקב גלולות למניעת הריון. היי סבלנית, עד שתמצאי גלולה שמתאימה לך. חשוב גם לזכור, שגלולות אינן ה- "תירוץ" היחיד (אם כי אולי האולטימטיבי...) לעליה במשקל - בדקי שאת אכן אוכלת בצורה מאוזנת ומקפידה על פעילות גופנית! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 27. האם מומלץ לקחת  ריספרדל פעם ביום או פעמיים ביום? שמעתי דעות סותרות בנושא. האם נטילה של פעם ביום פחות יעילה מאשר נטילה של פעמיים ביום?
אני בן 27. האם מומלץ לקחת ריספרדל פעם ביום או פעמיים ביום? שמעתי דעות סותרות בנושא. האם נטילה של פעם ביום פחות יעילה מאשר נטילה של פעמיים ביום?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הצורך ליטול תרופה פעם, פעמיים או שלוש פעמים ביום, נקבע לפי משך הזמן שהתרופה נשארת בדם לאחר הנטילה, עד שהחומר מפורק ומתפנה מן הגוף. ככל שהתרופה נשארת בדם פחות זמן צריך לקחת אותה יותר פעמים ביום. משך השהייה של ריספרדל בדם הוא כ-20 שעות ולכן מספיק בהחלט ליטול את התרופה פעם אחת ביום. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 לעיתים קרובות יש לי התכווצויות שרירים ברגליים ובעיקר בירכיים, בפרט בלילה או בשעות הבוקר המוקדמות בעודי שוכבת במיטה. אלה כאבים בלתי נסבלים. ממה הם נובעים? ומה עושים כדי למנוע אותם?
לעיתים קרובות יש לי התכווצויות שרירים ברגליים ובעיקר בירכיים, בפרט בלילה או בשעות הבוקר המוקדמות בעודי שוכבת במיטה. אלה כאבים בלתי נסבלים. ממה הם נובעים? ומה עושים כדי למנוע אותם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התכווצויות שרירים בשעות הלילה הם תופעה נפוצה. ברוב המקרים - הסיבה להתכווצויות השרירים אינה ידועה. לעיתים הן קשורות להפרעות מבניות, הפרעה בתנוחת הרגל, התייבשות או הפרעות אלקטרוליטיות. ישיבה ממושכת, תנוחת רגלים לא נכונה במשך היום, שימוש במשתנים, הפרעות נוירולוגיות, כמו מחלת פרקינסון, תרופות כמו חוסמי בטא ומעכבי אנגיוטנסין II, סוכרת, היפוגליקמיה וסיבות רבות נוספות עשויות לגרום להתכווצות שרירים. קיימות מספר שיטות למניעת הבעיה. מומלץ לרכוב על אופני כושר במשך כמה דקות לפני השינה, ניתן לבצע מתיחות. כאשר חשים בהתכווצות - מומלץ להפעיל את הרגל, ולאחר מכן להרימה באוויר. המלצות נוספות הן מקלחות חמות, מסאז' עם קרח, שתיה מרובה, פעילות גופנית סדירה ושימוש בנעליים נוחות. טיפול תרופתי אפשרי כולל קינין לפני השינה, בנדריל, ויטמין E, חוסם תעלות סידן - וראפאמיל (איקאקור) ועוד. קרא עוד

 האם צריך לצום לפני אולטרסאונד של תפקוד הכליות ?
האם צריך לצום לפני אולטרסאונד של תפקוד הכליות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא, אם הכוונה לבדוק רק את מראה (לא את תפקוד! ) הכליות, אין צורך. ישנם בודקים שיבדקו באותה הזדמנות את אברי הבטן האחרים כמו כבד, כיס מרה, טחול, לבלב. את האברים הללו ניתן לבדוק כמעט אך ורק בצום של כמה שעות. קרא עוד

 ב-26.4.06 - אשפוז ראשון בו היה אירוע של ניתוק מהסביבה שנגרם כנראה מהיפונתרמיה או מספסיס שטופל במשך שבועיים באנטיביוטיקות רבות. אשפוז שני כ-3 שבועות לאחר מכן על רקע גודש ריאתי שטופל בפוסיד וחלף, אך משום מה הומשך טיפול בפוסיד 80 מ"ג ליום עד שהופסק שוב לאחר אשפוז חוזר בו נצפתה היפונתרמיה משנית לטיפול בפוסיד.  המדובר באדם אינטליגנטי וצלול ביותר שפתאום! החל לשכוח מילים במהלך דיבור, מה שגורם לו ללחץ (הוא מודע לכך שהוא שוכח מילים). לציין כי CT בזמן פנייתו הראשונה למיון פורש כתקין.  האם מדובר בטראומה גופנית ונפשית שסיכויי החזרה לדיבור שוטף הם טובים?  האם יש סיכוי שעם הזמן הבעיה תחלוף?.
ב-26.4.06 - אשפוז ראשון בו היה אירוע של ניתוק מהסביבה שנגרם כנראה מהיפונתרמיה או מספסיס שטופל במשך שבועיים באנטיביוטיקות רבות. אשפוז שני כ-3 שבועות לאחר מכן על רקע גודש ריאתי שטופל בפוסיד וחלף, אך משום מה הומשך טיפול בפוסיד 80 מ"ג ליום עד שהופסק שוב לאחר אשפוז חוזר בו נצפתה היפונתרמיה משנית לטיפול בפוסיד. המדובר באדם אינטליגנטי וצלול ביותר שפתאום! החל לשכוח מילים במהלך דיבור, מה שגורם לו ללחץ (הוא מודע לכך שהוא שוכח מילים). לציין כי CT בזמן פנייתו הראשונה למיון פורש כתקין. האם מדובר בטראומה גופנית ונפשית שסיכויי החזרה לדיבור שוטף הם טובים? האם יש סיכוי שעם הזמן הבעיה תחלוף?.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אכן בעיה שכיחה וכואבת, והיא המאבק לשפר את תפקוד הלב בכל מחיר ועל חשבון מערכות אחרות. על פי הבנתי, בגלל אי- ספיקת לב הנ"ל מקבל הרבה פוסיד, שהרי יש היפונתרמיה חוזרת. הפוסיד גורם להתייבשות ועליה ב- urea שהנורמה שלה בסביבות ה- 50 (אורמיה) תסתכל בבדיקות ותראה שהיא גבוהה מאד. לכן נוצר מצב שהאוראה, שהיא חומר רעיל למוח בכמויות גדולות, גורמת לאפתיה ובלבול - תופעה שנקראת uremic encephalopathy. מה שניתן לעשות הוא לשלב משתנים מסוגים שונים ולא רק פוסיד, רצוי משתנים מתונים יותר. יש לתת לחולה יותר שתייה עד כמה שהמצב הלבבי מאפשר, ולנסות לשלב תרופות כמו קארבדילול שתחזקנה את שריר הלב. יותר מאוחר יהיה ניתן להוריד במשתנים ולשפר את התפקוד. כל זאת בתנאי כמובן שאין נזק מוחי אורגני, כפי שאמרת - CT מוח תקין. יש לפנות כמובן לקרדיולוג שיאזן תרופתית וישים לב גם לתפקוד הכלייתי, ואז עם הורדת האוראה החולה יחזור אלינו! בברכה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

 מדי כמה חודשים מתחילה אצלי באצבעות הידיים התפשטות של שלפוחיות קטנות. הדבר לא מגרד אבל שוחק את העור וכואב, ובעקבות השחיקה העור נעשה מחוספס. היתה לי בעבר אלרגיה חזקה במיוחד לקרדית אבק הבית, שנחלשה מאוד וכמעט עברה לחלוטין. האם יש קשר בין הדברים? מה מומלץ לעשות נגד זה?
מדי כמה חודשים מתחילה אצלי באצבעות הידיים התפשטות של שלפוחיות קטנות. הדבר לא מגרד אבל שוחק את העור וכואב, ובעקבות השחיקה העור נעשה מחוספס. היתה לי בעבר אלרגיה חזקה במיוחד לקרדית אבק הבית, שנחלשה מאוד וכמעט עברה לחלוטין. האם יש קשר בין הדברים? מה מומלץ לעשות נגד זה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אינני יכול להגיד לך אם יש קשר בין השלפוחיות לבין האלרגיה שלך לאבק. ברור שאת בחורה עם היסטוריה של אלרגיה, ולכן רגישה יותר לפתח אלרגיות גם לדברים אחרים. העובדה שהשלפוחיות באות והולכות כל כמה חודשים, מצביעה על דפוס של מחלה אלרגית שתוקפת אותך, ולאו דווקא על משהו זיהומי, אך זה יכול להיות גם ממקור פטרייתי. אין תחליף לראיית התופעה בעין. אני ממליץ לך לפנות לרופא עור בזמן התעוררות המחלה, כדי שיוכל לבצע בדיקה גופנית מלאה, לחקור לגבי ההיסטוריה הרפואית שלך, ואולי לעשות בדיקות נוספות, כמו לבדוק רגישות לאלרגנים או ליטול ביופסיה מהנגע, ועל ידי כך להגיע לאבחנה מדוייקת ולטיפול הראוי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר טלי פרידמן
ד"ר טלי פרידמן כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית לעיצוב הגוף, בעלת המרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף המתמחה בפתרונות כירורגיים ואסתטיים מקיפים
ד"ר עמית דרוין
ד"ר עמית דרוין פנימית
4.9
( 18 חוות דעת )
"רופא מאוד מקצועי ונעים"
נוירואקטיב - טיפול נוירופידבק ללא תרופות ב-ADHD, חרדה וקשב
נוירואקטיב - טיפול נוירופידבק ללא תרופות ב-ADHD, חרדה וקשב הפרעות קשב וריכוז
שיפור קשב, ריכוז וחרדה ללא תרופות וללא תופעות לוואי - ייעוץ ראשוני חינם!
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו