שאלות ותשובות - עמוד 762
מאת: מערכת אינפומד
פוסטינור לא מקטינה יעילות של גלולות. אין טעם לקחת אותן במקביל. כידוע, קיימות תופעות לוואי, ולכן ככל שתמעיטי לצרוך אותה ייטב. אין קו חותך של 5 פעמים. התרופה אינה פוגעת בפוריות. משגל נסוג בהחלט יכול להוביל להריון, כפי שכבר ציינתי באתר פעמים רבות. אין חשש מכניסה להריון בקיום מגע מיני בשבוע הפסקה של הגלולות, כפי שכבר נאמר פעמים רבות. להבא היעזרי במנגנון החיפוש של האתר, מופיעות שם תשובות רבות לשאלותיך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בילירובין הוא תוצר פירוק של המוגלובין - חלבון הדם המקנה לו את צבעו האדום. ערכי בילירובין גבוהים מעידים על מחלות כבד מולדות או נרכשות, חסימה בדרכי המרה, אבנים בכיס המרה ועוד. לא ציינת מתי עברת את הניתוח ואם יש מחלות אחרות היכולות לגרום לעליית רמת הבילירובין. יתכן שישנה עדיין חסימה כלשהי, או שהעלייה היא בכלל כתוצאה מסיבה אחרת. לצערי, חסרים לי פרטים כגון תוצאות בדיקות דם נוספות (תפקודי כבד, ערך בילירובין ישיר ועוד) ואנמנזה מלאה כדי לתת תשובה מפורטת. אני ממליצה לפנות לרופא המטפל כדי לקבל מידע נוסף. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
משקאות האנרגיה השונים מכילים בדרך כלל מים, פחמימות (סוכרים), ויטמינים מקבוצת B ו-C, קפאין, ומרכיבים ממריצים אחרים כמו טאורין וזרעי גוארנה. בין המותגים המוכרים ישנם המשקאות XL, רד בול, אקסטרים, XI. הקפאין והמרכיבים הממריצים האחרים משפיעים על מערכת העצבים המרכזית. הקפאין הוא גם חומר משתן, כלומר חומר שגורם לאיבוד נוזלים מוגבר מהגוף. כמות הסוכרים במוצרים אלו גבוהה ובעייתית, בייחוד לשומרים על המשקל ולעוסקים בספורט. משקאות האנרגיה מכילים לעיתים כמויות ויטמינים בכמות גדולה מהצריכה היומית הרצויה. שתיית המשקאות האלה בשילוב עם אלכוהול עלולה למסך את תחושת השפעת האלכוהול וכך שותים כמות אלכוהול גבוהה יותר. משקאות אלה אסורים לשימוש לנשים בהריון, לנשים מיניקות, לחולי סוכרת, לילדים עד גיל 12 ולאנשים הסובלים מיתר לחץ דם או בעיות לב. בברכה, נטע מלחי -דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אפקסור (ונלאפאקסין) עשוי לגרום לחולשה ולעייפות, למרות שאם הסימפטומים האלה הופיעו רק לאחר שנתיים של שימוש - כדאי לבדוק אם אין לכך סיבה אחרת. אפקסור לא ידוע כמגביר רעב, אלא להיפך. בעיקר בתחילת השימוש בו הוא עשוי לדכא את התיאבון ולגרום לירידה במשקל. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לרוב' גלולות "מהדור הישן", כלומר גלולות המכילות הורמונים במינונים גבוהים יחסית, כמו דיאנה, עשויות לגרום לעליה קלה במשקל. תופעת לוואי זו כמעט שאינה קיימת כשנוטלים גלולות "מהדור החדש", גלולות המכילות מינון נמוך מאוד של הורמונים, כדוגמת יסמין . חשוב שתקשיבי לגופך, אין חוקים בנושא הזה, וכל אישה עשויה להגיב בצורה שונה לאותן גלולות. אם את עדיין מרגישה נפיחות, עליה במשקל, או אי-נוחות מסוג כלשהו, אני ממליצה לפנות שוב לרופא, ולנסות גלולות מסוג אחר. השוק רווי בסוגים רבים של גלולות ואין כל סיבה שתסבלי מתופעות לוואי עקב גלולות למניעת הריון. היי סבלנית, עד שתמצאי גלולה שמתאימה לך. חשוב גם לזכור, שגלולות אינן ה- "תירוץ" היחיד (אם כי אולי האולטימטיבי...) לעליה במשקל - בדקי שאת אכן אוכלת בצורה מאוזנת ומקפידה על פעילות גופנית! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הצורך ליטול תרופה פעם, פעמיים או שלוש פעמים ביום, נקבע לפי משך הזמן שהתרופה נשארת בדם לאחר הנטילה, עד שהחומר מפורק ומתפנה מן הגוף. ככל שהתרופה נשארת בדם פחות זמן צריך לקחת אותה יותר פעמים ביום. משך השהייה של ריספרדל בדם הוא כ-20 שעות ולכן מספיק בהחלט ליטול את התרופה פעם אחת ביום. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התכווצויות שרירים בשעות הלילה הם תופעה נפוצה. ברוב המקרים - הסיבה להתכווצויות השרירים אינה ידועה. לעיתים הן קשורות להפרעות מבניות, הפרעה בתנוחת הרגל, התייבשות או הפרעות אלקטרוליטיות. ישיבה ממושכת, תנוחת רגלים לא נכונה במשך היום, שימוש במשתנים, הפרעות נוירולוגיות, כמו מחלת פרקינסון, תרופות כמו חוסמי בטא ומעכבי אנגיוטנסין II, סוכרת, היפוגליקמיה וסיבות רבות נוספות עשויות לגרום להתכווצות שרירים. קיימות מספר שיטות למניעת הבעיה. מומלץ לרכוב על אופני כושר במשך כמה דקות לפני השינה, ניתן לבצע מתיחות. כאשר חשים בהתכווצות - מומלץ להפעיל את הרגל, ולאחר מכן להרימה באוויר. המלצות נוספות הן מקלחות חמות, מסאז' עם קרח, שתיה מרובה, פעילות גופנית סדירה ושימוש בנעליים נוחות. טיפול תרופתי אפשרי כולל קינין לפני השינה, בנדריל, ויטמין E, חוסם תעלות סידן - וראפאמיל (איקאקור) ועוד. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא, אם הכוונה לבדוק רק את מראה (לא את תפקוד! ) הכליות, אין צורך. ישנם בודקים שיבדקו באותה הזדמנות את אברי הבטן האחרים כמו כבד, כיס מרה, טחול, לבלב. את האברים הללו ניתן לבדוק כמעט אך ורק בצום של כמה שעות. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אכן בעיה שכיחה וכואבת, והיא המאבק לשפר את תפקוד הלב בכל מחיר ועל חשבון מערכות אחרות. על פי הבנתי, בגלל אי- ספיקת לב הנ"ל מקבל הרבה פוסיד, שהרי יש היפונתרמיה חוזרת. הפוסיד גורם להתייבשות ועליה ב- urea שהנורמה שלה בסביבות ה- 50 (אורמיה) תסתכל בבדיקות ותראה שהיא גבוהה מאד. לכן נוצר מצב שהאוראה, שהיא חומר רעיל למוח בכמויות גדולות, גורמת לאפתיה ובלבול - תופעה שנקראת uremic encephalopathy. מה שניתן לעשות הוא לשלב משתנים מסוגים שונים ולא רק פוסיד, רצוי משתנים מתונים יותר. יש לתת לחולה יותר שתייה עד כמה שהמצב הלבבי מאפשר, ולנסות לשלב תרופות כמו קארבדילול שתחזקנה את שריר הלב. יותר מאוחר יהיה ניתן להוריד במשתנים ולשפר את התפקוד. כל זאת בתנאי כמובן שאין נזק מוחי אורגני, כפי שאמרת - CT מוח תקין. יש לפנות כמובן לקרדיולוג שיאזן תרופתית וישים לב גם לתפקוד הכלייתי, ואז עם הורדת האוראה החולה יחזור אלינו! בברכה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אינני יכול להגיד לך אם יש קשר בין השלפוחיות לבין האלרגיה שלך לאבק. ברור שאת בחורה עם היסטוריה של אלרגיה, ולכן רגישה יותר לפתח אלרגיות גם לדברים אחרים. העובדה שהשלפוחיות באות והולכות כל כמה חודשים, מצביעה על דפוס של מחלה אלרגית שתוקפת אותך, ולאו דווקא על משהו זיהומי, אך זה יכול להיות גם ממקור פטרייתי. אין תחליף לראיית התופעה בעין. אני ממליץ לך לפנות לרופא עור בזמן התעוררות המחלה, כדי שיוכל לבצע בדיקה גופנית מלאה, לחקור לגבי ההיסטוריה הרפואית שלך, ואולי לעשות בדיקות נוספות, כמו לבדוק רגישות לאלרגנים או ליטול ביופסיה מהנגע, ועל ידי כך להגיע לאבחנה מדוייקת ולטיפול הראוי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד