דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 761

 האם חיידק ההליקובקטר שטופל בהצלחה, יכול לחזור לאחר מספר שנים?
האם חיידק ההליקובקטר שטופל בהצלחה, יכול לחזור לאחר מספר שנים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חיידק ההליקובקטר יכול לחזור לאחר מספר שנים, בעיקר בשל הדבקה חוזרת. ההדבקה היא בדרך של "צואה-פה", ועל כן רחיצת ידיים לפני האוכל ואחרי שימוש בשירותים בהחלט יכולה לצמצם את הסיכוי להדבקות בחיידק. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 63. עברתי ניתוח ראש להוצאת מנינגיומה, שעבר פחות או יותר בסדר, ואני נמצא במעקב בבית החולים. רופאת המשפחה רשמה לי את התרופה  ציפרלקס כדי לצמצם את המתח והחרדות. לאחר תקופה של כ-4 חודשים בה צרכתי כדור אחד ביום, התחלתי לקחת חצי כדור, ולאחר כחודש הפסקתי לגמרי בתיאום עם רופאת המשפחה.   לאחר כמה ימי הפסקה התחלתי להרגיש אי-יציבות והרגשת שכרות, וזה נמשך כשבועיים ועדיין לא עובר. האם יש לזה קשר להפסקת התרופה, או שזה קשור למשהו אחר? האם יש שיטה להפסקת נטילת התרופה בלי תופעות הלוואי? מה אני צריך לעשות?
אני בן 63. עברתי ניתוח ראש להוצאת מנינגיומה, שעבר פחות או יותר בסדר, ואני נמצא במעקב בבית החולים. רופאת המשפחה רשמה לי את התרופה ציפרלקס כדי לצמצם את המתח והחרדות. לאחר תקופה של כ-4 חודשים בה צרכתי כדור אחד ביום, התחלתי לקחת חצי כדור, ולאחר כחודש הפסקתי לגמרי בתיאום עם רופאת המשפחה. לאחר כמה ימי הפסקה התחלתי להרגיש אי-יציבות והרגשת שכרות, וזה נמשך כשבועיים ועדיין לא עובר. האם יש לזה קשר להפסקת התרופה, או שזה קשור למשהו אחר? האם יש שיטה להפסקת נטילת התרופה בלי תופעות הלוואי? מה אני צריך לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אסציטאלופראם, או ציפרלקס, היא תרופה המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה. היא שייכת למשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI) ומעלה את כמות הסרוטונין במוח. תופעות הלוואי האפשריות לאחר הפסקת הטיפול בציפרלקס הן דיכאון, סחרחורות, עצבנות, מתח נפשי, כאבי ראש, בלבול ועוד. יכול להיות שתופעת הסחרחורות שאתה מתאר היא כתוצאה מהפסקת הטיפול. הדרך הכי טובה להפסיק את השימוש בתרופה היא בהדרגה, כדי למנוע ככל האפשר את תופעות הלוואי. לפי תיאורך, כך נהגת. אם התופעות לא חולפות בשבועות הקרובים, פנה לבדיקת רופא. עוד מידע תמצא כאן: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=356 קרא עוד

 כמה זמן לוקח להידבק בווירוס ה- CMV בעלי חולה עם חום גבוה. ואני חוששת מוירוס זה ומהדבקה. אני בהריון בטרימסטר הראשון - וידוע לי שאין לי נוגדנים כנגד הוירוס.
כמה זמן לוקח להידבק בווירוס ה- CMV בעלי חולה עם חום גבוה. ואני חוששת מוירוס זה ומהדבקה. אני בהריון בטרימסטר הראשון - וידוע לי שאין לי נוגדנים כנגד הוירוס.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ההדבקה יכולה לקרות במגע עם נוזלי גוף של האדם החולה: הפרשות - שתן, דמעות, נזלת, ריר, נוזל זרע והפרשות מצוואר הרחם. המחלה יכולה להופיע כעבור מס' ימים מההדבקה אך ברוב האנשים היא לא תתבטא כלל. כשהיא מתבטאת מדובר בסימפטומים דמויי שפעת או מחלת הנשיקות. על מנת להימנע מהדבקה עלייך לרחוץ ידיים היטב ולהקפיד על היגיינה טובה, אם הינך באה במגע עם אחד מנוזלי הגוף הנ"ל, רצוי להימנע מקיום יחסי מין. חשוב לזכור שאין הוכחה לכך שלבעלך יש CMV ותיתכן כל מחלת חום אחרת. עם זאת רצוי להיזהר. מומלץ גם לבצע בדיקת נוגדנים חוזרת ל - CMV בשלב מאוחר יותר של ההריון. קרא עוד

 יש לי חבר קבוע ואנו מקיימים יחסי מין על בסיס קבוע. לאחרונה, מאז שהתחלנו לקיים יחסי מין, אני סובלת מדלקות חוזרות ונשנות בדרכי השתן ומקבלת בכל פעם מחדש אנטיביוטיקה. האורולוג שלי המליץ לי לקחת אנטיביוטיקה מונעת בשם uramin . שאלתי אם אכן כדאי לקחת סתם אנטיביוטיקה (אומנם במינון נמוך) עוד לפני שיש לי דלקת, או שרק כאשר מתפתחת הדלקת לקחת אנטיביוטיקה חזקה. אני פשוט מודאגת מכמות האנטיביוטיקה שאני צורכת לאחרונה בשל הבעיות בדרכי השתן.
יש לי חבר קבוע ואנו מקיימים יחסי מין על בסיס קבוע. לאחרונה, מאז שהתחלנו לקיים יחסי מין, אני סובלת מדלקות חוזרות ונשנות בדרכי השתן ומקבלת בכל פעם מחדש אנטיביוטיקה. האורולוג שלי המליץ לי לקחת אנטיביוטיקה מונעת בשם uramin . שאלתי אם אכן כדאי לקחת סתם אנטיביוטיקה (אומנם במינון נמוך) עוד לפני שיש לי דלקת, או שרק כאשר מתפתחת הדלקת לקחת אנטיביוטיקה חזקה. אני פשוט מודאגת מכמות האנטיביוטיקה שאני צורכת לאחרונה בשל הבעיות בדרכי השתן.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כפי שעולה משאלתך, הדלקות בדרכי השתן החלו מאז שהתחלת לקיים יחסי מין עם חברך. לא ציינת באילו אמצעי מניעה אתם משתמשים או האם את נוטלת גלולות למניעת הריון. קיימים כמה גורמי סיכון לדלקות חוזרות בדרכי השתן: תכונה ביולוגית או גנטית שמגבירה את הנטיה לאכלוס מערכת השתן ע"י חיידקים שימוש בקוטל זרע בן זוג חדש בשנה האחרונה אירוע ראשון של דלקת בדרכי השתן לפני גיל 15 אמא עם הסטוריה של דלקות חוזרות בדרכי השתן מחקר גדול ומבוקר שכלל נשים עם ובלי רקע של זיהומים חוזרים בדרכי השתן, מצא כי גורם הסיכון המשמעותי ביותר לדלקות חוזרות בדרכי השתן היה תדירות יחסי המין. מהפרטים שמסרת נראה כי גם אצלך הסיבה היא דלקות על רקע קיום יחסי מין. קיימים כמה אמצעים לא תרופתיים היעילים במניעת דלקת חוזרת בדרכי השתן: 1. אמצעי מניעה - לא להשתמש באמצעי מניעה המכילים קוטל זרע (דיאפרגמה, קונדום המצופה בקוטל זרע). 2. השתנה לאחר קיום יחסי מין ושתיה מרובה, על מנת להגדיל את תכיפות ההשתנה 3. מיץ חמוציות Cranberry juice נמצא יעיל במניעת דלקות חוזרות בדרכי השתן ע"י עיכוב הידבקות החיידקים לתאי אפיתל של דרכי השתן. במידה ואף אחד מהנ"ל לא עזר או שאינך מעוניינת להחליף אמצעי מניעה, קיימת האופציה של טיפול אנטיביוטי מניעתי. אני יודעת שאינך רוצה להעמיס על גופך מינונים גדולים של אנטיביוטיקה אך קיימות כמה שיטות: טיפול מניעתי רצוף נטילת אנטיביוטיקה לאחר קיום יחסי מין - שיטה זו נמצאה מתאימה ויעילה יותר בנשים שאצלן הדלקות קשורות לקיום יחסי מין, לעומת הטיפול הרצוף . טיפול עצמי - זו אינה שיטה מניעתית כ"כ אך, היא מבוססת על אבחנה עצמית של האישה שכבר מכירה את הסימפטומים של דלקת בדרכי השתן וטיפול עצמי ע"י אנטיביוטיקה בחירת השיטה המתאימה צריכה להיות על בסיס תדירות הדלקות, תבנית ההדבקה והחזרה של הדלקת, וכמובן בחירה של האישה. חשוב להתאים את האנטיביוטיקה גם לפי הרגישות של החיידק שבודד בדלקת האחרונה. דבר חשוב נוסף הוא לא להתחיל את הטיפול המניעתי לפני שהיתה ארדיקציה (השמדה) מוחלטת של החיידק בדלקת האחרונה. מומלץ שתתייעצי שוב עם הרופא שלך לגבי האופציות הקיימות וההעדפה האישית שלך ולבצע תרבית שתן (אם לא עשית), על מנת לוודא שאין לך דלקת, לפני התחלת הטיפול המניעתי. קרא עוד

 אובחנתי כבעלת תסמונות שחלות פוליציסטיות, ולצערי, אני סובלת מרבים מתסמיניה: שיעור יתר, אקנה, השמנה בבטן ונשירה חריפה. רופא הנשים המליץ לי ליטול גלולות למניעת הריון כפתרון לתסמינים המתוארים, אלא שלא היתה לו המלצה חד-משמעית לגבי סוג הגלולה.   איזה סוג גלולה מומלץ לפתרון בעיית נשירת השיער? בעיה זו מטרידה אותי במיוחד. והאם יש סכנה שהפסקת הגלולות תחריף את התסמינים המתוארים, כך שאהיה משועבדת לגלולות עד שארצה להיכנס להריון?
אובחנתי כבעלת תסמונות שחלות פוליציסטיות, ולצערי, אני סובלת מרבים מתסמיניה: שיעור יתר, אקנה, השמנה בבטן ונשירה חריפה. רופא הנשים המליץ לי ליטול גלולות למניעת הריון כפתרון לתסמינים המתוארים, אלא שלא היתה לו המלצה חד-משמעית לגבי סוג הגלולה. איזה סוג גלולה מומלץ לפתרון בעיית נשירת השיער? בעיה זו מטרידה אותי במיוחד. והאם יש סכנה שהפסקת הגלולות תחריף את התסמינים המתוארים, כך שאהיה משועבדת לגלולות עד שארצה להיכנס להריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גלולות למניעת הריון הן הפתרון והטיפול לנשים הסובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות. אין חשיבות לסוג הגלולות. אבל אם את סובלת מכל התופעות שנקבת, כדאי להשתמש בגלולות המכילות מינון גבוה יחסית של הורמונים. מרשם לסוג גלולה מסוימת תוכלי לקבל מרופא הנשים שלך, אני לא אוכל להמליץ לך על סוג ספציפי. נשים הסובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות בדרך כלל לוקחות גלולות באופן קבוע, עד שהן מעוניינות להיכנס להריון. כאשר תפסיקי את נטילת הגלולות, תופעות הלוואי לא יחמירו, רק יחזרו למצב שהיה לפני נטילת הגלולות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בצילום CT ורנטגן בצוואר התגלתה דפורמציה בדאנס.  מה משמעות המושג והאם יש קשר בין מגבלה בתנועות הצוואר ימינה/שמאלה למעלה ולמטה ?
בצילום CT ורנטגן בצוואר התגלתה דפורמציה בדאנס. מה משמעות המושג והאם יש קשר בין מגבלה בתנועות הצוואר ימינה/שמאלה למעלה ולמטה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הדנס הוא זיז עצם היוצא מהחוליה הצווארית השניה כלפי מעלה ומשמש כציר סביבו נע הראש לצדדים. יתכן קשר בין דפורמציה בדנס והגבלת תנועת הראש לצדדים, וכדאי להתייעץ עם אורטופד מומחה לגבי האבחנה המדויקת ואפשרויות הטיפול. קרא עוד

 אני אחרי הפלה באמצעות כדורים. האם מותר לי לקיים יחסי מין או שיש תקופה מסוימת שצריך לחכות?
אני אחרי הפלה באמצעות כדורים. האם מותר לי לקיים יחסי מין או שיש תקופה מסוימת שצריך לחכות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

את יכולה לחזור לקיים יחסי מין מהרגע שעברו לך כל הכאבים וההפלה הושלמה. חשוב להקפיד עכשיו על אמצעי מניעה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

מידע אודות אוקסיקודון        חיפשתי בכל צורה מידע על "פרקודאן"  וקיבלי באופן עיקבי ......"אספירין" ???
מידע אודות אוקסיקודון חיפשתי בכל צורה מידע על "פרקודאן" וקיבלי באופן עיקבי ......"אספירין" ???
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיבה היא שהתרופה פרקודן מכילה שני מרכיבים פעילים: Oxycodone ו Aspirin. מאחר ו Oxycodone עדיין לא מופיע באינדקס התרופות שלנו, קיבלת רק Aspirin. להלן, מידע קצר וכללי על אוקסיקודון. אנו נוסיף בקרוב תרופה זו לאינדקס התרופות: אוקסיקודון הוא משכך כאבים נארקוטי ממשפחת האופיאטים. הוא משמש לטיפול בכאבים בינוניים עד חזקים, כמו כאבים שמקורם בניתוח, בפציעה או במחלות כרוניות כגון סרטן. אוקסיקודון דומה ביעילות למורפין וגורם פחות לתופעות לוואי כגון בחילה, הקאות, והזיות. לכן אוקסיקודון הוא תחליף טוב לחולים אשר אינם סובלים מורפין. אוקסיקודון מופיע גם בשילוב עם משככי כאבים לא נארקוטיים כמו אספירין או פאראצטאמול (פרקודן, פרקוסט). בעוד שמשככי כאב נארקוטיים פועלים במוח ומונעים מעבר אותות כאב במוח ובעמוד השדרה, משככי כאב לא נרקוטיים מונעים את גירוי קצות העצבים ופועלים באתר הכאב. עם זאת, אין הוכחה ברורה לכך ששילוב כזה יעיל יותר משימוש במשכך כאב אחד. נוסף לכך תכשיר משולב עלול לשלב גם את תופעות הלוואי של שתי הקבוצות. תופעות הלוואי הנפוצות של אוקסיקודון כוללות: חולשה, עייפות, טשטוש, סחרחורת, עצירות, בחילה והקאה. תופעות לוואי פחות נפוצות הן עצבנות, אי-שקט, בלבול והתעלפויות. יש לדווח מייד לרופא במקרה של קשיי נשימה, פריחה, עלייה או ירידה בקצב הלב. המינון המקובל הוא בדרך-כלל כדור אחד (אוקסיקודון 5 מ"ג) כל 6 שעות. חשוב לא להפסיק לקחת את התרופה בפתאומיות, אלא רק בהדרגה ובהוראת הרופא. כתרופות נארקוטיות אחרות השפעות התרופה פוחתות בדרך-כלל בשימוש ממושך עם הסתגלות הגוף, והתרופה עלולה לגרום לתלות אם לוקחים אותה לתקופות ממושכות. לכן חשוב להישמע להוראות הרופא, ולקחת את התרופה בהתאם למינון ולזמן שנקבעו. תרופות שעלולות להגיב עם אוקסיקודון ולהגביר את רעילותו הן: תרופות המדכאות את מערכת העצבים המרכזית (לדוגמה: אופיאטים אחרים, בנזודיאזפינים), תרופות להרדמה (יש לדווח לרופא לפני ניתוח), נוגדי היסטאמין (כלורפניראמין, דיפנהידראמין), מעכבי האנזים MAO, ונוגדי דיכאון ממשפחת הטריציקליים (אימיפראמין, אמיטריפטילין). כמו כן, אוקסיקודון עלול להגביר את השפעתן של תרופות נגד יתר לחץ דם. [04/08/2001] קרא עוד

 האם התרופה Cipralex ממכרת? הרופא נתן לבעלי את התרופה למשך שבוע. האם הוא יכול לעבוד במקביל בנהיגה?
האם התרופה Cipralex ממכרת? הרופא נתן לבעלי את התרופה למשך שבוע. האם הוא יכול לעבוד במקביל בנהיגה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה Cipralex שייכת לקבוצת חוסמי ספיגה של סרוטונין במוח, ובכך מעלה את ריכוזי הסרוטונין. היא משמשת כנוגדת חרדה ודיכאון, והשפעתה באה לידי ביטוי תוך זמן קצר למדי. מומלץ להמנע מנהיגה (לפחות בהתחלה, עד ש- "לומדים" את התרופה והשפעתה), מכיוון שהיא עלולה לגרום לטשטוש ולעייפות. יחסית לתרופות נוגדות דכאון אחרות, לתרופה זו יש פחות תופעות לוואי, היכולות להיות בחילה, יובש בפה והזעות. לא ברור לי משאלתך למשך כמה זמן קיבל בעלך את התרופה, ולגבי התמכרות - הסיכון נמוך מאוד. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 לפני שלוש שנים הוסרה אצלי בלוטת התריס עקב גידול ממאיר, פפילרי. כל הבלוטה הוסרה וקיבלתי טיפול ביוד. אני מטופלת באלטרוקסין 200 מק"ג, ואני מרגישה מאוד רע, חלשה ותשושה כל היום.   לפניי יומיים ביצעתי בדיקות דם. רמת ה-TSH שלי היא 0.06. האם עליי להמשיך להיבדק או לשנות את מינון האלטרוקסין?
לפני שלוש שנים הוסרה אצלי בלוטת התריס עקב גידול ממאיר, פפילרי. כל הבלוטה הוסרה וקיבלתי טיפול ביוד. אני מטופלת באלטרוקסין 200 מק"ג, ואני מרגישה מאוד רע, חלשה ותשושה כל היום. לפניי יומיים ביצעתי בדיקות דם. רמת ה-TSH שלי היא 0.06. האם עליי להמשיך להיבדק או לשנות את מינון האלטרוקסין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מינון האלטרוקסין נע בין 50 ל-400 מיקרוגרם. מתחילים ב-25 מק"ג ומעלים בהדרגה. אם ניתנת כמות גבוהה מדי, מתחילות תופעות לוואי כגון עצבנות, ירידה במשקל, דפיקות לב מואצות, שלשולים. נראה שהמינון שאת מקבלת לא מספיק לך, או שאת לא סופגת אותו טוב דרך הקיבה. האם את לוקחת תרופות אחרות שעלולות לסתור את פעילות האלטרוקסין? מתי התחלת את הטיפול? לפעמים לוקח זמן עד להשגת איזון ולמציאת המינון המתאים. רמות ה-TSH האופטימליות במקרה שלך הן בין 0.5 לבין 2 MIU/L, ומכיוון שהרמה אצלך נמוכה מהנורמה, יש עדיין מקום לניסיונות איזון ולמעקב על ידי אנדוקרינולוג. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר נירית כרמי
ד"ר נירית כרמי נוירולוגיה
מומחית בנוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד, קשב וריכוז וליקויי למידה, רופאה בכירה במחלקת שיקום ילדים בית חולים "ספרא" תל השומר
ד"ר גנאדי זליצ'נקו
ד"ר גנאדי זליצ'נקו אורולוגיה
​מנהל תחום אנדואורולוגיה ואבנים במרכז הרפואי העמק
ד"ר עירא בכר
ד"ר עירא בכר אורתופדיה
5
( 5 חוות דעת )
"מקצועי ואדיב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו