דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 770

 התחלתי לקחת גלולות למניעת הריון מסוג יסמין לאחר הפסקה של שנה, אחרי שלקחתי גלולות ברציפות במשך במשך 4 שנים. התחלתי לקחת את החבילה עם תחילת המחזור, היה לי מחזור במשך שבוע ודימום קל במשך שבוע נוסף.   אני מתחתנת עוד חודשיים ולכן אני רוצה לסדר את המחזור. לכן המשכתי שבוע נוסף כי מועד המחזור הצפוי יצא, לפי החישוב שלי, בדיוק בחתונה. אחרי כמה ימים של החבילה בשבוע הנוסף הופיע דימום קל. מה לעשות? עכשו אני עדיין לוקחת את הגלולות למרות הדימום, ואני צריכה להפסיק בעוד 4 ימים. האם כשאפסיק בעוד 4 ימים אקבל מחזור? מה לעשות אם זה לא הסתדר? אני מפחדת שזה לא יסתדר לפני החתונה.
התחלתי לקחת גלולות למניעת הריון מסוג יסמין לאחר הפסקה של שנה, אחרי שלקחתי גלולות ברציפות במשך במשך 4 שנים. התחלתי לקחת את החבילה עם תחילת המחזור, היה לי מחזור במשך שבוע ודימום קל במשך שבוע נוסף. אני מתחתנת עוד חודשיים ולכן אני רוצה לסדר את המחזור. לכן המשכתי שבוע נוסף כי מועד המחזור הצפוי יצא, לפי החישוב שלי, בדיוק בחתונה. אחרי כמה ימים של החבילה בשבוע הנוסף הופיע דימום קל. מה לעשות? עכשו אני עדיין לוקחת את הגלולות למרות הדימום, ואני צריכה להפסיק בעוד 4 ימים. האם כשאפסיק בעוד 4 ימים אקבל מחזור? מה לעשות אם זה לא הסתדר? אני מפחדת שזה לא יסתדר לפני החתונה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קודם כל מזל טוב! התופעה שאת מתארת היא תופעה מוכרת ונפוצה. לא תמיד ניתן לדחות את המחזור על ידי נטילה רצופה של הגלולות, וייתכנו דימומים קלים במהלך החודש במקביל לנטילת הגלולות. אני ממליצה לך להמשיך עוד ארבעה ימים, ואז סביר להניח שתקבלי את הדימום הווסתי ושהמערכת תתאזן. אם תתקרבי למועד החתונה ועדיין תסבלי מדימומים קלים, יש לך שתי אפשרויות. לפנות לרופא המטפל כדי שירשום לך הורמונים בנוסף לגלולות או במקומן, על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. ביהדות קיימת גם "חופת נידה", כלומר, את יכולה להתחתן ולהיות במחזור, וחוץ ממך (ומן הרב) אף אחד לא ידע על מצבך. לשם כך תוכלי להוועץ ברבניות שעורכות הדרכת כלות. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בת 30. לאחרונה סבלתי מ- CMV. אני לא בהריון. ערכתי בדיקות חוזרות והייתי רוצה לקבל הסבר על התוצאות הבאות, ואם זה אומר שאני בסוף התהליך או עדיין בעיצומו.    ALT (GPT) 50.65 U/L (5.00-40.00)  NEUTROPHILS % 37.60 (46.00-68.00)  LYMPHOCYTES % 52.00 (15.00-45.00)  CMV IGG 4.40 IU/ML  CMV AVIDITY 4.20 % LOW AVIDITY
אני בת 30. לאחרונה סבלתי מ- CMV. אני לא בהריון. ערכתי בדיקות חוזרות והייתי רוצה לקבל הסבר על התוצאות הבאות, ואם זה אומר שאני בסוף התהליך או עדיין בעיצומו. ALT (GPT) 50.65 U/L (5.00-40.00) NEUTROPHILS % 37.60 (46.00-68.00) LYMPHOCYTES % 52.00 (15.00-45.00) CMV IGG 4.40 IU/ML CMV AVIDITY 4.20 % LOW AVIDITY
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני בת 30. לאחרונה סבלתי מ- CMV. אני לא בהריון. ערכתי בדיקות חוזרות והייתי רוצה לקבל הסבר על התוצאות הבאות, ואם זה אומר שאני בסוף התהליך או עדיין בעיצומו. ALT (GPT) 50.65 U/L (5.00-40.00) NEUTROPHILS % 37.60 (46.00-68.00) LYMPHOCYTES % 52.00 (15.00-45.00) CMV IGG 4.40 IU/ML CMV AVIDITY 4.20 % LOW AVIDITY אינני יודעת מה היו התוצאות בבדיקות הקודמות, ויש לכך חשיבות על מנת לראות את התהליך. מה שאני יכולה לומר זה שהתוצאות עדיין אינן בתחום לנורמה ולכן נראה שאת באמת לקראת סוף התהליך, אך עדיין יש שרידי מחלה. רמת הלימפוציטים הגבוהה המאפיינת זיהום זה עדיין לא חזרה לערך התקין. וכך גם רמת ה- ALT, שצריכה לחזור לערך הנורמה, עדיין מעט גבוהה. נוגדנים מסוג IgG מעידים כי היה זיהום בעבר, אולם אינם תורמים הרבה בהבנת מועד הזיהום, היות שרמת הנוגדנים נשארת גבוהה בסרום למשך מספר שנים. אני מליצה שתחזרי על הבדיקות שוב בעוד חודש. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד [18/06/2008] קרא עוד

 שלום רב. אני בן 13 ויש לי בעיה: אני יותר מדי גבוה - גובהי 1.85 מטר.  אני יודע שאני גבוה ואני רוצה לעשות בדיקת כף יד או לא יודע איך  קוראים לבדיקה הזו. אני גם רוצה לדעת אם יש תרופה לבעיה.
שלום רב. אני בן 13 ויש לי בעיה: אני יותר מדי גבוה - גובהי 1.85 מטר. אני יודע שאני גבוה ואני רוצה לעשות בדיקת כף יד או לא יודע איך קוראים לבדיקה הזו. אני גם רוצה לדעת אם יש תרופה לבעיה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שלום אמנם, הגדילה שלך היא לא בהכרח פתולוגית, וייתכן שהיא נורמלית, אולם יש לשלול מספר מצבים רפואיים. הבדיקה הראשונית שעושים, כפי שציינת היא צילום כף יד לבירור גיל עצמות, והשוואה עם צילום תקין של ילד בגילך. בדיקות נוספות שעליך לבצע במסגרת הבירור באות לשלול את אחד המצבים הבאים: 1. עודף פעילות בבלוטת התריס - את זאת ניתן לגלות בבדיקות דם ל TSH ו T4 קרא עוד

 בן הזוג שלי מזה שנה וחצי מדאיג אותי. לפני כ-7 שנים הוא עבר תקופה קשה עקב מחלה של בן משפחה, מה שגרם לו בסופו של דבר להיכנס לדיכאון, והוא אובחן כחולה סכיזופרניה. עד היום הוא מטופל בריספרדל. בחודשים האחרונים מצב הרוח שלו ירוד מאוד, הוא ישן כל הזמן (זה תמיד היה ככה), אפאתי, והחשק המיני שלו נעלם. הוא אומר שאין לו היגיון, שהוא לא יכול להפריד בין מציאות לדמיון, שהוא לא יכול להתמודד עם החיים. אין לו אנרגיות והוא כל הזמן חושב שזה בגלל עייפות מצטברת מהעבודה. ברור לי שזה הרבה מעבר לעייפות.   זה קשה לי מאוד, וזה משפיע עלי כי אני דואגת לו ואוהבת אותו. אני מנסה לומר לו שילך לפסיכולוג או לפסיכיאטר ולא רק בשביל לקבל מרשם לתרופות. איך אני מחזירה אותו לחיים? האם מדובר בהתפרצות של המחלה?
בן הזוג שלי מזה שנה וחצי מדאיג אותי. לפני כ-7 שנים הוא עבר תקופה קשה עקב מחלה של בן משפחה, מה שגרם לו בסופו של דבר להיכנס לדיכאון, והוא אובחן כחולה סכיזופרניה. עד היום הוא מטופל בריספרדל. בחודשים האחרונים מצב הרוח שלו ירוד מאוד, הוא ישן כל הזמן (זה תמיד היה ככה), אפאתי, והחשק המיני שלו נעלם. הוא אומר שאין לו היגיון, שהוא לא יכול להפריד בין מציאות לדמיון, שהוא לא יכול להתמודד עם החיים. אין לו אנרגיות והוא כל הזמן חושב שזה בגלל עייפות מצטברת מהעבודה. ברור לי שזה הרבה מעבר לעייפות. זה קשה לי מאוד, וזה משפיע עלי כי אני דואגת לו ואוהבת אותו. אני מנסה לומר לו שילך לפסיכולוג או לפסיכיאטר ולא רק בשביל לקבל מרשם לתרופות. איך אני מחזירה אותו לחיים? האם מדובר בהתפרצות של המחלה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהחלט נראה שלבן זוגך יש החמרה בסכיזופרניה. כנראה שהתרופות שלו כבר לא מאזנות אותו, או שהוא לא לוקח אותן. חשוב מאוד שילך לפסיכיאטר שמכיר אותו. גם בשביל טיפול, וגם בשביל קביעת מינון חדש של התרופות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אם אני נוטל  פרוזק (פריזמה) בקביעות, האם אני יכול לתרום דם?
אם אני נוטל פרוזק (פריזמה) בקביעות, האם אני יכול לתרום דם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין כל מניעה לתרום דם עם טיפול בפרוזק או בכל תכשיר אחר נוגד דיכאון או חרדה. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 אני בשבוע ה- 5 +4 בדיוק היום (12.9.06) ובבדיקת אולטרסאונד לפני יומיים ראו שק הריון ללא עובר (וללא דופק, כמובן). אני רוצה לשאול מתי צריכים כבר לראות עובר ודופק והאם יש סיכוי להריון הזה להתפתח באופן תקין? (BETA מיום 10.9.06- 2701).
אני בשבוע ה- 5 +4 בדיוק היום (12.9.06) ובבדיקת אולטרסאונד לפני יומיים ראו שק הריון ללא עובר (וללא דופק, כמובן). אני רוצה לשאול מתי צריכים כבר לראות עובר ודופק והאם יש סיכוי להריון הזה להתפתח באופן תקין? (BETA מיום 10.9.06- 2701).
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת אם האולטרסאונד שבוצע היה טראנסאבדומינלי (דרך הבטן) או וגינלי. בטראנס אבדומינלי צריך לראות שק הריון עד שבוע 6 ועובר ודופק עד שבוע 7. באולטרסאונד וגינאלי, רואים שק הריון לא יאוחר משבוע 5, ועובר ודופק משבוע 6. הבטא מעט נמוך, אולם על סמך מדידה אחת אין באפשרותי לקבוע דבר, כך שההריון לפי מה שתיארת עדיין יכול להתפתח באופן תקין. קרא עוד

 לפני חודשיים וחצי הפסקתי להיניק. חודש לאחר הלידה קיבלתי מחזור סדיר שהגיע כל חודש. מאז שהפסקתי להיניק המחזור לא סדיר ומתחיל בדימום של יום, מפסיק, וכעבור כמה ימים מתחיל המחזור עצמו. המחזור מאחר לי בשבוע וביצעתי בדיקת דם להריון בה היתה התוצאה פחות מ-2. האם להסתמך על בדיקה אחת או לעשות בדיקה חוזרת?
לפני חודשיים וחצי הפסקתי להיניק. חודש לאחר הלידה קיבלתי מחזור סדיר שהגיע כל חודש. מאז שהפסקתי להיניק המחזור לא סדיר ומתחיל בדימום של יום, מפסיק, וכעבור כמה ימים מתחיל המחזור עצמו. המחזור מאחר לי בשבוע וביצעתי בדיקת דם להריון בה היתה התוצאה פחות מ-2. האם להסתמך על בדיקה אחת או לעשות בדיקה חוזרת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לאחר לידה והנקה, מתרחשים שינויים הורמונליים רבים בגוף, ולוקח מספר חודשים עד שהגוף חוזר לאיזון הורמונלי. ולכן ייתכנו מחזורים עם דימומים לא סדירים בתקופה זו. אם אינך מעוניינת בהריון, פני לרופא והיוועצי איתו לגבי אמצעי מניעה. אינני יודעת מתי ביצעת את הבדיקה, ובכל אופן אני ממליצה לחזור עליה שנית למען הסר ספק. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 דוד שלי עבר ניתוח להסרת כליה. אחרי הניתוח הבטן שלו הייתה נפוחה והופיע דימום. לאחר בדיקת CT נצפה שהבעיה באה מהטחול, אשר נפגע במהלך הניתוח. למחרת הוא נכנס לעוד ניתוח להסרת הטחול.   האם זה חלק מסיכון שלוקחים בעת הסרת כליה, או האם יש מקום לחשוד שהיתה רשלנות רפואית?
דוד שלי עבר ניתוח להסרת כליה. אחרי הניתוח הבטן שלו הייתה נפוחה והופיע דימום. לאחר בדיקת CT נצפה שהבעיה באה מהטחול, אשר נפגע במהלך הניתוח. למחרת הוא נכנס לעוד ניתוח להסרת הטחול. האם זה חלק מסיכון שלוקחים בעת הסרת כליה, או האם יש מקום לחשוד שהיתה רשלנות רפואית?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אברי הבטן עלולים להיפגע בעת ניתוח, ובאופן עקרוני, אין הדבר נחשב לרשלנות רפואית אלא לסיבוך. בעת מתן ההסכמה לניתוח מוסברים הדברים למטופל, הן בעל פה והן בכתב, בטופס ההסכמה. לאחר עיון מדוקדק בכל התיק הרפואי יכול הרופא היועץ לאשר אם אכן מדובר בסיבוך העלול לקרות גם בידי בכירי המנתחים, או שהטיפול שניתן אינו עומד בסטנדרטים הרפואיים הנדרשים, ושלפיכך ניתן לטעון שהיתה רשלנות. עורך דין לא תמיד ימליץ על המשך הטיפול בתיק, אלא רק לאחר הערכת הנזקים והפיצוי האפשרי, וזאת מכיוון שההוצאות לניהול תביעה גבוהות יחסית. אם למטופל או לקרוביו יש השגות על הטיפול הרפואי, הם יכולים לפנות לנציב קבילות הציבור של משרד הבריאות כדי שיפתח בבירור, ולאחר מכן, או במקביל, לפנות לתביעה אזרחית. אני מפנה אותך למאמר שהתפרסם במגזין אינפומד, הנשלח חינם למנויים. http://www.infomed.co.il/magazine/art0707_1.asp קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר מיכאל פרומר
ד"ר מיכאל פרומר ברית מילה
5
( 19 חוות דעת )
"מוהל שהוא גם אורולוג מומחה הכי טוב שנתקלתי בו! מקצועי, אמין והכי הכי הכי חשוב, באמת זמין כשצריך! אתחיל מזה שהגעתי אליו בהמלצה של חברה שהוא עשה לבן שלה את ברית המילה באופן מאוד מקצועי והיא נשארה מאוד מאוד מרוצה ממנו והמליצה בחום! לצערי, עשינו ברית מילה בחו״ל עם מוהל מהקהילה היהודית, המוהל שלנו לא היה זמין ברגע האמת כשחשדנו בדימום באמצע הלילה שעות אחרי הברית. ד״ר פרומר עזר וייעץ לנו והיה זמין בכל שעה בכל יום שפניתי אליו, דאג לתת מענה מפורט, ברור מאוד, הדריך אותנו מה לעשות נתן הוראות מדויקות. תודה לאל שהגענו לד״ר פרומר! הברית מילה הבאה שלנו בודאות אך ורק איתו! ולחלוטין אמליץ לכל המשפחה והחברים עליו כמוהל וכאורולוג! אם אתם מתלבטים, ומחפשים מקצוען שידע ללוות אתכם ולתת לכם את המענה הכי טוב שיש, ידריך אתכם בדיוק מה לעשות ואיך ומתי וכמה ולמה, בטוב לב, מקצועיות ואדיבות, יתן לכם ביטחון וראש שקט, בתהליך ברית המילה, ד״ר פרומר הוא הכתובת שלכם!!!"
ד"ר אלדר רוזנפלד
ד"ר אלדר רוזנפלד עיניים
רופא עיניים מנתח, מומחה בקטרקט, גלאוקומה ובגלאוקומה ילדים
ד"ר אריאל ונדר
ד"ר אריאל ונדר עיניים
רופא עיניים בכיר, מנהל רפואי של iClinic, מנהל תחום הסרת משקפיים בלייזר באינפומד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו