דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 778

 אימי בת 60 נמצאת בעיצומן של בדיקות בשל חשד לעודף הורמון גדילה.  בבדיקת MRI ישנו מוקד בבלוטת ההפופיזה בחלקה האחורי מימין החשוד למיקרואדנומה.  כמו כן נראה גם מוקד יחיד פריוונטריקולרי פרונטלי מימין לקורלציה קלינית  וברור בהתאם.  למה הכוונה ? כמו כן אודה לקבלת אינפורמציה לגבי מומחים להתיעצות.
אימי בת 60 נמצאת בעיצומן של בדיקות בשל חשד לעודף הורמון גדילה. בבדיקת MRI ישנו מוקד בבלוטת ההפופיזה בחלקה האחורי מימין החשוד למיקרואדנומה. כמו כן נראה גם מוקד יחיד פריוונטריקולרי פרונטלי מימין לקורלציה קלינית וברור בהתאם. למה הכוונה ? כמו כן אודה לקבלת אינפורמציה לגבי מומחים להתיעצות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המוקד אשר הודגם בבלוטת ההיפופיזה מתאים להסתמנות הקלינית של עודף הורמון גדילה. כנראה שמדובר בגידול שפיר קטן, הנקרא מיקרואדנומה, אשר מפריש את ההורמון. המוקד היחיד ברקמת המוח אשר הודגם , לא בהכרח קשור למיקרואדנומה, ויכול להיות שורה של דברים אחרים, חלקם חסרי משמעות , והרופא שפענח את התשובה רשם את המלים - לקורלציה קלינית, כי הממצא אינו ספציפי, ומשמעותו חשובה רק אם יש סימפטומים חשודים. הרופאים המטפלים בגידולי היפופיזה הם נוירוכירורגים ואנדוקרינולוגים. מומלץ לפנות לרופא המשפחה להמשך בירור והתייעצות באשר לניתוח להסרת הגידול. קרא עוד

 ברצוני להתייעץ עימכם. אבי עבר לפני חצי שנה ניתוח להסרת ריאה עקב גילוי של קרצינומה -סרטן ממאיר שנמצא בריאה השמאלית בלבד. חוץ מזה סובל מזה שנים מזיהומי ריאה חוזרים עקב ברונכיאקטזיות, ומקבל IVIG פעם בחודש עקב HYPOGAMMAGLOBULINEMIA עירוי זה ניתן לו כ-40 שנה באופן קבוע.  בעת המעקב הרפואי עקב המחלה נצפתה במיפוי כבד הצטמקות של הכבד, כנראה שחמת, וטחול מוגדל. ברצוני לדעת האם יש בידכם מידע לתת לנו ממה זה נובע? ואם זה נמצא בתחילת תהליך, כפי שנאמר, האם יש טיפול ( מלבד הקרנות, שכן הוא לא במצב לקבל זאת- מערכת חיסונית כושלת).  למי לפנות? האם יש מומחה שיכול להנחות אותנו לאור מצב מורכב זה?
ברצוני להתייעץ עימכם. אבי עבר לפני חצי שנה ניתוח להסרת ריאה עקב גילוי של קרצינומה -סרטן ממאיר שנמצא בריאה השמאלית בלבד. חוץ מזה סובל מזה שנים מזיהומי ריאה חוזרים עקב ברונכיאקטזיות, ומקבל IVIG פעם בחודש עקב HYPOGAMMAGLOBULINEMIA עירוי זה ניתן לו כ-40 שנה באופן קבוע. בעת המעקב הרפואי עקב המחלה נצפתה במיפוי כבד הצטמקות של הכבד, כנראה שחמת, וטחול מוגדל. ברצוני לדעת האם יש בידכם מידע לתת לנו ממה זה נובע? ואם זה נמצא בתחילת תהליך, כפי שנאמר, האם יש טיפול ( מלבד הקרנות, שכן הוא לא במצב לקבל זאת- מערכת חיסונית כושלת). למי לפנות? האם יש מומחה שיכול להנחות אותנו לאור מצב מורכב זה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אכן המקרה שאת מתארת מורכב. לא ברור מה הקשר בין כל הדברים שאת מתארת ואם אכן יש קשר. שחמת הכבד יכולה לנבוע מסיבות רבות, כולל זיהומים כרוניים בנגיפי הפטיטיס, מחלות דלקתיות אחרות של הכבד, מחלות חיסון עצמי, אלכוהוליזם ועוד. סרטן ריאות לכשעצמו אינו קשור בשחמת כבד. מחלות הגורמות לרמת גלובולינים נמוכה יכולות להיות מלוות גם בשחמת כבד, אבל שחמת כבד דווקא לעיתים מלווה ברמת גלובולינים גבוהה. צריך שרופא פנימאי טוב או מומחה למחלות כבד יבדוק את כל ההיסטוריה המורכבת של אביך, כולל כל הטיפולים שקיבל בעבר, יבדוק אותו בדיקה גופנית טובה, ישלח את כל בדיקות המעבדה המתאימות ואז יגיע למסקנה. בברכה דר' איציק לוי מומחה בפנימית ובמחלות זיהומיות קרא עוד

 ביצעתי את הבדיקות שקיפות עורפית וסקירת מערכות מוקדמת, וכל הבדיקות טובות. אני חוששת מבדיקת מי השפיר. האם אני יכולה לוותר עליה?
ביצעתי את הבדיקות שקיפות עורפית וסקירת מערכות מוקדמת, וכל הבדיקות טובות. אני חוששת מבדיקת מי השפיר. האם אני יכולה לוותר עליה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בגילך (מעל 35) מומלץ לעשות בדיקת מי שפיר, גם אם כל הבדיקות תקינות. היום בדיקות מי שפיר הן הליך פשוט עם מינימום סיכונים, ואין סיבה לחשוש כל כך מפניהן, אבל ההחלטה היא שלך. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בעלי בן 31. אשמח לדעת מה כדאי לעשות לפני שאנחנו רצים לניתוח פריצת דיסק. בעלי קיבל זריקות, כדורים, ופיזיותרפיה. יש לו הרגשה של נימול ברגל והוא אינו יכול להרים את אצבעות רגל ימין. לאחר חודש של סבל הלכנו  לבדיקת CT והתוצאות לא מרשימות, לפי הרופא.   האם לבקש  בדיקת MRI, למרות שהבנתי שזו בדיקה יקרה ולא כל אחד מקבל אותה? מה עוד אפשר לעשות כדי להיות בטוחים שעשינו הכל לפני ניתוח?
בעלי בן 31. אשמח לדעת מה כדאי לעשות לפני שאנחנו רצים לניתוח פריצת דיסק. בעלי קיבל זריקות, כדורים, ופיזיותרפיה. יש לו הרגשה של נימול ברגל והוא אינו יכול להרים את אצבעות רגל ימין. לאחר חודש של סבל הלכנו לבדיקת CT והתוצאות לא מרשימות, לפי הרופא. האם לבקש בדיקת MRI, למרות שהבנתי שזו בדיקה יקרה ולא כל אחד מקבל אותה? מה עוד אפשר לעשות כדי להיות בטוחים שעשינו הכל לפני ניתוח?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הטיפול בפריצות דיסק והעיתוי הניתוחי הם נושאים רחבים ביותר. מקובל להמליץ על ניתוח כאשר ישנה חולשת שרירים מתקדמת או חסר נוירולוגי אחר, אי-שליטה בצרכים, או כאבים בלתי נסבלים שאינם מגיבים לטיפולים אחרים במשך זמן רב. חשוב לזכור, עם זאת, שככל שמתרחקים מפריצת הדיסק, כך פוחתים הסיכויים להקלה בסבל שגורם מצב זה. לא בטוח שבדיקת MRI תספק מידע מועיל, שכן בדיקת ה- CT מספקת ברוב המקרים מידע מספיק לצורך ביסוס האבחנה והחלטה לגבי המשך הטיפול. הייתי ממליץ להתייעץ עם הרופא המטפל ולשקול את כדאיות הניתוח בצירוף כל הממצאים הרלוונטיים. בברכת בריאות שלמה ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 אני מקבלת כבר חצי שנה חיסונים נגד אלרגיית קדחת השחת.  האם אוכל להיכנס להריון ולהמשיך עם החיסונים?  החיסונים אמורים להימשך כשלוש שנים.
אני מקבלת כבר חצי שנה חיסונים נגד אלרגיית קדחת השחת. האם אוכל להיכנס להריון ולהמשיך עם החיסונים? החיסונים אמורים להימשך כשלוש שנים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עקרונית אין מניעה להמשיך בזריקות בתדירות של אחת לחודש במשך ההריון. לקריאה נוספת- http://www.allergyweb.com/ImmunotherapyFAQ-PT.html קרא עוד

 יש לי הרניה וכן ריפלוקס אשר מפריעים לי בחיים ומכאיבים. אני מקבלת תרופה בשם  לנטון פעמיים ביום 40 מ"ג. האם מומלץ ניתוח? ואם כן, איזה, ולמי לפנות?
יש לי הרניה וכן ריפלוקס אשר מפריעים לי בחיים ומכאיבים. אני מקבלת תרופה בשם לנטון פעמיים ביום 40 מ"ג. האם מומלץ ניתוח? ואם כן, איזה, ולמי לפנות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לנטון (Lanzoprazole) משמשת לטיפול בכיב קיבה או כיב של התריסריון ובמצבים של עודף חומצה במערכת העיכול. מומלץ ליטול 30 מ"ג פעם ביום בבוקר לטיפול בכיב. אך כנראה שלאור מצבך הכולל, ריפלוקס והרניה, ניתן לך מינון גבוה יותר. ישנם טיפולים תרופתיים אחרים, כגון אומפרדקס או לוסק, כנגד התסמינים של הריפלוקס. האם נטלת אותם בעבר? יכול להיות כי שינוי בטיפול התרופתי יעזור לך. לגבי ניתוח, הוא מומלץ לחולים הסובלים מריפלוקס אשר אינם מגיבים לטיפול התרופתי, או שזקוקים לטיפול תרופתי קבוע ואינם מעוניינים בו. הניתוח יעיל ביותר ומבוצע כיום בשיטה לפרוסקופית, מה שמקטין את זמן ההתאוששות ואת הסיבוכים לאחר הניתוח. מידע רב לגבי הניתוח תוכלי למצוא בדף הבא: http://www.health-pages.co.il/article.php?article_id=2017 קרא עוד

 אחת מתופעות הלוואי האפשריות בטיפול ברואקוטן לפצעי בגרות כפי שרשום בדף המידע היא דיכאון .  האם מומלץ למי שכבר אובחן כסובל מדיכאון לא להתחיל טיפול בתרופה הנ"ל ?
אחת מתופעות הלוואי האפשריות בטיפול ברואקוטן לפצעי בגרות כפי שרשום בדף המידע היא דיכאון . האם מומלץ למי שכבר אובחן כסובל מדיכאון לא להתחיל טיפול בתרופה הנ"ל ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בספרות הרפואית היו דיווחים על דיכאון, פסיכוזה, התנהגות אגרסיבית, ובאופן נדיר גם מחשבות אובדניות ונסיונות אובדניים במהלך השימוש ברואקוטן (איזוטרטינואין). עם זאת, אין התווית נגד גורפת לשימוש בתרופה במי שעבר אפיזודה של דיכאון. חסרים פרטים בשאלתך, כמו האם מדובר באפיזודה אחת של דיכאון שחלפה? או לחילופין האם היא נמשכת גם כעת? האם נלקח טיפול נוגד דיכאון? בשל כל האמור לעיל, כדאי להתייעץ עם פסיכיאטר לפני ההחלטה על התחלת טיפול ברואקוטן. קרא עוד

 מהן הסיבות לכאבי גב תחתון, מהן התרופות המומלצות והפיתרון המומלץ לבעיה.
מהן הסיבות לכאבי גב תחתון, מהן התרופות המומלצות והפיתרון המומלץ לבעיה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיבות לכאב גב תחתון הן רבות, כולל כאב ממקור השריר, הדיסק, המפרקים בגב, גידולים בגב, זיהומים בגב ועיוותים בגב. לכל בעיה הטיפולים המותאמים לה. במידה והנך סובל מכאב גב תחתון, כדאי ראשית להיבדק כדי לברר מהי סיבת הכאב ורק אז לקבל טיפול. דר' מיכאל מילגרם "המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה" - אסותא. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
4.9
( 18 חוות דעת )
"מיום הראשון שנכנסתי לדר אוריון הבנתי שנכנסתי לרופא שמבין ענין ושולט במה שיש לי וזה מקנה סופר ביטחון בזמן קצר פתר כל בעיה שצצה לי כל החברים שלי כבר יודעים מזה ד"ר אוריון"
ד"ר אורי נץ
ד"ר אורי נץ כירורגיה
סגן מנהל מחלקה כירורגית א' במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, כירורג בכיר בתחום הכירורגיה הכללית וכירורגיה של המעי הגס והרקטום
ד"ר קלוד פיקאר
ד"ר קלוד פיקאר אורתופדיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו