דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 777

האם רמה של 17.5 של המוגלובין יכולה להשפיעה על שאר התוצאות של  בדיקות הדם ?  מה יכול לגרום לתוצאה זאת מלבד עישון ?
האם רמה של 17.5 של המוגלובין יכולה להשפיעה על שאר התוצאות של בדיקות הדם ? מה יכול לגרום לתוצאה זאת מלבד עישון ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת ההמוגלובין, כמו גם מספר תאי הדם האדומים, עולה בהשפעת עישון עקב מצב של חוסר חמצן ברקמות, בדומה לטיפוס על הר גבוה מאוד למשל. סיבות נוספות עשויות להיות התייבשות חריפה או מחלות של מוח העצם. רמת המוגלובין גבוהה בשל עישון לא אמורה להשפיע למעט על ערך ההמטוקריט. קרא עוד

 עברתי לפני כשנתיים ניתוח בבלוטת התריס וכרתו לי חצי אונה שמאלית בעקבות חשש לממאירות. תוצאות הניתוח - אין ממצאים. עקב כריתת האונה הייתי צריכה ליטול כדורי אלטרוקסין במינון של 50 מ"ג ליום. בגלל נטילת הכדורים הפרופיל שלי אינו כשיר לשירות קרבי, שמאד חשוב לי. לכן, בעצת רופאתי האנדוקרינולוגית, החלטתי להפסיק את הטיפול ולראות כיצד הבלוטה תגיב, בתקווה שתוכל לתפקד ללא הכדורים.   בבדיקות הראשונות רמת ה- TSH הייתה 11, וכעבור שבועיים, בבדיקות דם נוספות, ירד ערך ה- TSH ל-9. רמות ה-T3 T4 היו נורמליות. אני יודעת שזה נדיר שהבלוטה תחזור לתפקוד נורמלי, אך כולי תקווה ואמונה שהדבר אפשרי. אילו דברים יוכלו לעזור לי? אולי פעילות גופנית או אכילת אצות? כל דבר קטן שתוכלו להמליץ, גם אם יעזור ולו במעט, אשמח לקבלו.
עברתי לפני כשנתיים ניתוח בבלוטת התריס וכרתו לי חצי אונה שמאלית בעקבות חשש לממאירות. תוצאות הניתוח - אין ממצאים. עקב כריתת האונה הייתי צריכה ליטול כדורי אלטרוקסין במינון של 50 מ"ג ליום. בגלל נטילת הכדורים הפרופיל שלי אינו כשיר לשירות קרבי, שמאד חשוב לי. לכן, בעצת רופאתי האנדוקרינולוגית, החלטתי להפסיק את הטיפול ולראות כיצד הבלוטה תגיב, בתקווה שתוכל לתפקד ללא הכדורים. בבדיקות הראשונות רמת ה- TSH הייתה 11, וכעבור שבועיים, בבדיקות דם נוספות, ירד ערך ה- TSH ל-9. רמות ה-T3 T4 היו נורמליות. אני יודעת שזה נדיר שהבלוטה תחזור לתפקוד נורמלי, אך כולי תקווה ואמונה שהדבר אפשרי. אילו דברים יוכלו לעזור לי? אולי פעילות גופנית או אכילת אצות? כל דבר קטן שתוכלו להמליץ, גם אם יעזור ולו במעט, אשמח לקבלו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כל הכבוד על הנחישות והרצון לשרת ולתרום! עם זאת, אסור שהדבר יבוא על חשבון מצבך הבריאותי, ועלייך להקפיד ולהתמיד במעקב האנדוקרינולוגי. לשאלתך, לצערי לא אוכל לעזור יותר מדי, מכיוון שיוד (הנמצא באצות) לא ישפר את תפקוד הבלוטה, ולכן לא יתרום כל כך לעליה בתפוקת ההורמונים. כמו כן אינני מכירה שום תחליף טבעי ויעיל להורמונים אלה. ישנה תרופה שאושרה לשימוש בארה"ב, המופקת מבלוטת תריס של חזירים. אינני יודעת מה דינה מבחינת פרופיל צבאי, אך תוכלי למצוא מידע בנושא בתשובה הבאה, ולהיוועץ ברופאה שלך לגבי השימוש: http://www.infomed.co.il/questions/q_073002_5.htm קרא עוד

בעלי עשה בדיקת זרע ונמצא כי 4% בלבד נורמל  מה עושים:  האם זה בסדר להיכנס להריון ?  כיצד ניתן להשביח את הזרע ?  אנו מנסים כמעט שנה להיכנס להריון (בעלי בן 44 ואני בת 34)
בעלי עשה בדיקת זרע ונמצא כי 4% בלבד נורמל מה עושים: האם זה בסדר להיכנס להריון ? כיצד ניתן להשביח את הזרע ? אנו מנסים כמעט שנה להיכנס להריון (בעלי בן 44 ואני בת 34)
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנם כמה מדדים לאיכות הזרע- צורה, תנועתיות, ריכוז הזרעונים ועוד, כך שלא ברור למה מתייחס 4% שציינת. לגבי הבדיקה- יש לחזור עליה שנית ולהשוות את התוצאות. בכל מקרה, קיים גם תהליך של השבחת זרע שניתן לעשות. אנא התייעצו עם גינקולוג מומחה לבעיות פוריות. קרא עוד

רצוני לדעת איך עושים בדיקת מיפוי עצמות בירך, איך הולך התהליך?
רצוני לדעת איך עושים בדיקת מיפוי עצמות בירך, איך הולך התהליך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מיפוי עצמות היא בדיקה הנעשית במכון לרפואה גרעינית. לעיתים הבדיקה מכוונת לעצם מסוימת ולעיתים היא נעשית לכל עצמות הגוף בבת אחת. בבדיקה מוזרק חומר רדיואקטיבי לווריד. החומר המוזרק מצטבר בעצמות באותם אזורים שבהם יש פעילות יתר בעצם - הרס ובניית עצם מוגברים. לאחר ההזרקה, מצלמה מיוחדת (מצלמת גאמא) תקלוט את המקומות בהם החומר מצטבר ותדגים אותם ויזואלית בצורת כתם שחור על גבי הצילום. ההזרקה אינה כואבת, פרט לדקירה. לאחריה תידרשי לשתות הרבה. כארבע שעות מאוחר יותר תושלם הבדיקה ע"י סריקה במצלמה- שאורכת עד שעה. לאחריה תשוחררי הביתה. החומר מתפנה דרך הכליות תוך 24 שעות. הבדיקה אסורה בהריון. קרא עוד

 אני בהריון שבוע 10  בבדיקות דם ראשוניות נמצא  cmv igg 129  cmv igm חיובי חלש  avidity גדול מ 45%  האם יש סיכון לעובר ?  האם עליי להפסיק את ההריון האם יש בדיקות נוספות שעליי לערוך
אני בהריון שבוע 10 בבדיקות דם ראשוניות נמצא cmv igg 129 cmv igm חיובי חלש avidity גדול מ 45% האם יש סיכון לעובר ? האם עליי להפסיק את ההריון האם יש בדיקות נוספות שעליי לערוך
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

האם מדובר בהריון ראשון ? אם לא, האם נבדקת בעבר לנוגדנים ל - CMV ? יש חשיבות גדולה לבדיקות קודמות והאם קיים שינוי מהבדיקה הקודמת. IGM הוא חיובי חלש אצלך. IGM בד"כ מרמז על זיהום שקרה לאחרונה , אך לפעמים נוגדני CMV נשארים זמן רב ואז קשה יותר לאמוד את זמן ההדבקה. לשם כך נעזרים בבדיקה נוספת שהיא ה - Avidity test. בדיקה זו מסייעת להבחין בין זיהום ראשוני ללא ראשוני. בבדיקה זו בודקים את האפיניות (משיכה) של נוגדני IGG לאנטיגן (החומר שאליו נקשר הנוגדן). ערך נמוך של Igg Avidity (מתחת ל - 50%) עלול לרמז על זיהום ראשוני בנשים עם מערכת חיסון תקינה, למשך 18-20 שבועות לאחר הזיהום הראשוני. כלומר, יכול להיות שנדבקת מס' שבועות לפני שהרית. האם זכורה לך מחלה דמויית שפעת או מחלת הנשיקה בחודשים האחרונים ? לגבי הסיכון לעובר: הסיכון להדבקה תוך רחמית של העובר הוא גבוה יותר כאשר מדובר בזיהום ראשוני ולא הדבקה חוזרת. כאשר מדובר בזיהום ראשוני אצל האם, קיים סיכון של עד 40% של העברת הזיהום לעובר. האחוזים הם הרבה יותר נמוכים כשמדובר בהדבקה חוזרת אצל האם. כפי שציינתי, אצל האם המחלה מתבטאת בתסמינים דמויי שפעת או מחלת הנשיקה ולעיתים אפילו לא מתבטאת כלל. התבטאות המחלה אצל תינוק שהודבק ברחם תלויה במצב הנוגדנים של האם ובגיל ההריון שבו חלה ההדבקה. 90% מהתינוקות שנדבקו ייוולדו ללא סימפטומים בלידה. מתוכם, עד 15% הם בסיכון לפתח סיבוכים מאוחרים שכוללים: בעיות נוירולוגיות, פסיכומוטוריות, בעיות במערכת השמיעה או הראיה ובשיניים. 5-20% מהתינוקות שנדבקו ייוולדו עם סימפטומים שיכולים לנוע מצהבת מלווה בהגדלה של הכבד והטחול ועד למחלה רב-מערכתית שיכולה להיות קטלנית. מבין אלה ששרדו ייתכנו סיבוכים לטווח ארוך (במהלך השנים הראשונות לחיים) שמתבטאים בבעיות שמיעה, ראיה, דרגות משתנות של פיגור שכלי או איחור פסיכומוטורי. זיהומים שנרכשו מאוחר יותר בהריון בד"כ קשורים לסימפטומים פחות קשים אם כי גם שם נצפו בעיות התפתחותיות קשות, בעיות נוירולוגיות ובעיות שמיעה. אני מבינה שאת נמצאת במצב של חוסר ודאות ודאגה. המלצתי היא להתייעץ עם רופא/ת הנשים שלך, לאחר שעברתם על תוצאות הבדיקות ולהיות במעקב, אולי במידה ורופא/ת הנשים שלך יחליטו שיש צורך, לבצע בדיקת מי שפיר על מנת לבדוק נוכחות DNA של הוירוס. בכל מקרה, לא תמיד צריך לעשות הפסקת הריון כיוון שקיים סיכוי לא קטן שילדך יהיה בריא לחלוטין. עלייך ועל בן זוגך להגיע להחלטה לאחר שקיבלתם את כל המידע והתייעצתם עם הרופא/ה שלכם. אני מפנה אותך לשאלה על זיהומים בזמן הריון, שמכילה אתר באנגלית עם יותר מידע על CMV וזיהומים אחרים בזמן הריון. http://www.infomed.co.il/questions/q_060705_1.htm בהצלחה, קרא עוד

 אחת ולתמיד ברצוני לדעת - אם רוצים להתחיל "לעבוד" על ילד בעוד כחצי שנה מהיום, האם יש להפסיק ליטול גלולות ו"לנקות" את הגוף? או שאפשר להמשיך עם הגלולות ומייד להתחיל "לעבוד" על ילד? אני מודעת לעניין החומצה הפולית שצריך להתחיל לקחת כשלושה חודשים לפני.
אחת ולתמיד ברצוני לדעת - אם רוצים להתחיל "לעבוד" על ילד בעוד כחצי שנה מהיום, האם יש להפסיק ליטול גלולות ו"לנקות" את הגוף? או שאפשר להמשיך עם הגלולות ומייד להתחיל "לעבוד" על ילד? אני מודעת לעניין החומצה הפולית שצריך להתחיל לקחת כשלושה חודשים לפני.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שאלה זו היתה שנויה מחלוקת קשה בין רופאים ואסכולות שונות, אך נראה כי מחלוקת זו היא נחלת העבר, וההסבר לכך הוא כזה: בעבר הכילו גלולות למניעת הריון מינון גבוה מאוד של הורמונים, ולכן חשבו שיש להקצות תקופת "ניקוי" בין זמן השימוש בגלולת לבין הכניסה להריון. כיום מכילות הגלולות מינון נמוך למדי של הורמונים, ואין כל צורך בתקופת ניקיון שכזו. עם זאת, יש הממליצים בכל זאת לחכות מעט בין הפסקת הגלולות לבין הכניסה להריון, רק כדי שיהיה זמן "ללמוד" את המחזור הטבעי, כלומר לגלות מהו אורך המחזור שלך ללא גלולות כדי לחשב את מועד הביוץ. לסיכום, אין טעם רפואי שבגינו מומלץ "לנקות" את הגוף, את יכולה להפסיק את נטילת הגלולות ומייד להתחיל בנסיונות להיכנס להריון. דעי שהתהליך עשוי להיות ארוך במקצת, מכיוון שאחרי נטילת גלולות, לא כל המחזורים "ביוציים", וייתכן שיעברו כמה חודשים עד להצלחה! אז שיהיה בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 בעלי חולה דיאליזה + סוכרת. עבר אירוע מוחי לפני כשנתיים. עכשיו התגלה אצלו לב מוגדל.  עשו לו צנתור וגילו עורק ראשי סתום כמו בטון (זה כבר ישן והוא לא ידע). הרופאים הציעו לעבור ניתוח מעקפים (אך זה מאד מסוכן). הם אמרו שהוא יכול כרגע לחיות עם זה ולקבל תרופות, אך אם הוא יצטרך השתלת כליה הוא יהיה חייב ניתוח מעקפים. מה הסיכוי שלו?
בעלי חולה דיאליזה + סוכרת. עבר אירוע מוחי לפני כשנתיים. עכשיו התגלה אצלו לב מוגדל. עשו לו צנתור וגילו עורק ראשי סתום כמו בטון (זה כבר ישן והוא לא ידע). הרופאים הציעו לעבור ניתוח מעקפים (אך זה מאד מסוכן). הם אמרו שהוא יכול כרגע לחיות עם זה ולקבל תרופות, אך אם הוא יצטרך השתלת כליה הוא יהיה חייב ניתוח מעקפים. מה הסיכוי שלו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אינני נוהג לדבר בסיכויים או אחוזים. בעלך סובל ממחלות קשות. סביר מאד להניח שהסיבה למחלת הלב שלו הינה שילוב של הסוכרת, יתר לחץ דם שכנראה ממנו סובל, וכעת מחלת הכליות הסופנית שלו. לצערנו קיימים הרבה מאד חולים מורכבים שכאלה, ולכל אחד יש צורך לבנות את הטיפול הכי מתאים לו. בשל גילו הצעיר יחסית של בעלך (58), הוא בהחלט יכול להיות מועמד להשתלת כליה. השתלת הכליה תשפר לו את איכות החיים באופן מאד משמעותי. מאידך, כפי שהוסבר לכם, השתלת כליה הינה ניתוח שאינו קל, והוא מחייב תפקוד לבבי תקין פחות או יותר, וזאת על מנת להצליח לעבור את ההרדמה ואת הניתוח עצמו. לפי שאלתך ברור שלא ניתן היה לטפל בחסימת העורקים בליבו באמצעות צנתור, ולכן הוא מועמד לניתוח מעקפים. ניתוח מעקפים הוא ניתוח לב פתוח עם סיבוכים וסיכונים רבים, אשר השכיחות (אחוז הופעתם) שלהם עולה ככל שהאדם מבוגר יותר וככל שיש לו מחלות רקע קשות יותר (כמו במקרה של בעלך - אירוע מוחי, סוכרת ואי ספיקת כליות). אין ספק שהסיכון הניתוחי של בעלך בניתוח מעקפים הינו גבוה למדי (שוב אינני מדבר באחוזים), אולם ייתכן שניתוח זה, על אף הסיכונים שבו, ישפר באופן משמעותי את איכות חייו - הן בשל העובדה שיוכל לתפקד טוב יותר (כי התפקוד הלבבי ישתפר), והן בשל העובדה שהוא יהיה מועמד להשתלת כליה ואולי אף יעבור השתלה. מצד שני, אם איכות חייו כעת סבירה ומספקת אותו ואת משפחתו, טיפול שמרני תרופתי במחלה הלבבית אולי יספיק לשנים רבות, ללא חשיפה לסיכונים ולסיבוכים של הניתוח. ההחלטה היא כמובן בידכם ותלויה באיכות חייו כעת לעומת איכות החיים שיכולה להיות לאחר הניתוח/ים. רפואה שלמה. קרא עוד

 אני בת 12. חברה שלי סיפרה לי שיש לה גושים בחזה, ושהיא לא יודעת מה זה. היא פוחדת שזה סרטן או משהו כזה. היא מתביישת לספר לאמא שלה אז היא סיפרה רק לי. אני רוצה לדעת מה זה. האם יכול לקרות לה משהו?
אני בת 12. חברה שלי סיפרה לי שיש לה גושים בחזה, ושהיא לא יודעת מה זה. היא פוחדת שזה סרטן או משהו כזה. היא מתביישת לספר לאמא שלה אז היא סיפרה רק לי. אני רוצה לדעת מה זה. האם יכול לקרות לה משהו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בגיל ההתבגרות בו את וחברתך מצויות, התפתחות של השדיים היא נורמלית לחלוטין. יכול להיות שה"גושים" שחברתך הרגישה בשד הם פשוט ההתפתחות של השד והתרבות רקמת השומן בתוכו. סרטן בגיל כזה בשד הוא מאוד נדיר, וסביר להניח שמדובר בהתפתחות תקינה לחלוטין. אני ממליץ להגיד לחברתך שתיגש לבדיקה אצל רופא הילדים שלה, והוא זה שיוכל לכוון אותה מה לעשות. גם אין מה לפחד לספר להורים, הם בוודאי יוכלו לעזור ולהרגיע. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד

 מהו הסיכוי להיכנס להריון עם רמות פרולקטין גבוהות (1600)? בדיקת CT נמצאה תקינה, ואני מקבלת מחזור באופן קבוע כל חודש וחצי.
מהו הסיכוי להיכנס להריון עם רמות פרולקטין גבוהות (1600)? בדיקת CT נמצאה תקינה, ואני מקבלת מחזור באופן קבוע כל חודש וחצי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פרולקטין הוא הורמון המופרש על ידי יותרת המוח. התפקיד העיקרי של ההורמון הוא לגרות את ייצור החלב בשד (ומכאן שמו), אך יש לו גם השפעה על ההורמונים שאחראים לביוץ תקין. רמות גבוהות של ההורמון יכולות לפגוע בביוץ, אך אם ניסית להיכנס להריון ללא הצלחה, עליך לפנות לאנדוקרינולוג. הטיפול המומלץ במקרה כזה, לאור התוצאות השליליות ב- CT, הוא טיפול תרופתי שמטרתו לדכא את הפרשת ההורמון. כשרמות ההורמון יורדות, ניתן להכנס להריון. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אמי בת 68 והיא אמורה לעבור ניתוח מעקף והחלפת המסתם האאורטלי. האם לפני הניתוח היא אמורה לעבור את בדיקת הדופלר, או יש מניעה בגלל הגיל?
אמי בת 68 והיא אמורה לעבור ניתוח מעקף והחלפת המסתם האאורטלי. האם לפני הניתוח היא אמורה לעבור את בדיקת הדופלר, או יש מניעה בגלל הגיל?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדיקת דופלר היא בדיקה חיצונית, היא מתבססת על שידור גלי קול וקליטת ההד שלהם. מחשב מעבד את הנתונים ומציג אותם. לא אמורה להיות כל מניעה לבצע את הבדיקה אצל אמך, אך ההחלטה אם הביצוע נחוצה או לא היא של הקרדיולוג המנתח. שיהיה בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר קרן גבע
ד"ר קרן גבע נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד, מנהלת את היחידה לנוירולוגית ילדים בבית החולים מאיר, כפר-סבא
ד"ר אהוד רייך
ד"ר אהוד רייך עיניים
מנהל תחום לגידולי עיניים במחלקת עיניים בבית החולים שערי צדק בירושלים
ד"ר חגי אביזמר
ד"ר חגי אביזמר עיניים
5
( 24 חוות דעת )
"דר חגי אביזמר מקצוען,נעים,במהלך ניתוח שעברתי הסביר כל תהליך שעושה בקיצור הרגשתי בידים טובות ומקצועיות, סמכתי עליו ב-100%"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו