דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 776

 אני בן 37. זמן קצר לאחר נטילה של  ציפרלקס  וריספרדל גיליתי שיש לי כאבים בפין בזמן זקפה, והיצרות והקטנת מחצית הפין העליונה. אורולוג אחד טען שכנראה זה נגרם על ידי התרופה נוגדת הדיכאון, ושניים אחרים טענו שאין קשר לתרופה. בכל מקרהף הם טוענים שזה פיירוני לאחר שבדקו ומצאו התקשויות בפין.   לא נטלתי שום תרופה למעט מה שציינתי. אין לי עקמת כלל כבר שנה וחצי, הכאבים נעלמו כמעט כליל, אבל הצורה לא השתנתה. לא עברתי שום חבלה ושום טראומה בפין. אני יודע שיש מציעים להשתמש במכשיר אנדרו-פינס לעקמת ויש הצלחה רבה, אבל אצלי הבעיה אחרת. האם זה פיירוני? מה ניתן לעשות?
אני בן 37. זמן קצר לאחר נטילה של ציפרלקס וריספרדל גיליתי שיש לי כאבים בפין בזמן זקפה, והיצרות והקטנת מחצית הפין העליונה. אורולוג אחד טען שכנראה זה נגרם על ידי התרופה נוגדת הדיכאון, ושניים אחרים טענו שאין קשר לתרופה. בכל מקרהף הם טוענים שזה פיירוני לאחר שבדקו ומצאו התקשויות בפין. לא נטלתי שום תרופה למעט מה שציינתי. אין לי עקמת כלל כבר שנה וחצי, הכאבים נעלמו כמעט כליל, אבל הצורה לא השתנתה. לא עברתי שום חבלה ושום טראומה בפין. אני יודע שיש מציעים להשתמש במכשיר אנדרו-פינס לעקמת ויש הצלחה רבה, אבל אצלי הבעיה אחרת. האם זה פיירוני? מה ניתן לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלת פיירוני, עקמת פין, פוגעת בכ-1% מכלל הגברים, בעיקר בשלבים מאוחרים של החיים, אך היו מקרים שבהם אובחנה המחלה גם בצעירים. הסיבות למחלה זו כוללות טראומה או חבלה, מחלות אוטואימוניות, ותרופות מסוימות, בעיקר ממשפחת חוסמי הבטא. ישנם טיפולים שונים, הכוללים תכשירים כגון אנדרו-פינס, טיפול תרופתי ופרוצדורה ניתוחית. לא ניתן לענות לשאלתך לגבי מצבך בלא לבדוק אותך, ולכן אמליץ לך לפנות לאורולוג, לאו דווקא לאותו אחד שאליו פנית בעבר, על מנת לקבל חוות דעת נוספת ולהתייעץ לגבי אופציות טיפוליות. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 יש לי חברה בגילי (14). בשבת גיליתי שהיא מקיאה דם אחרי כל פעם שהיא אוכלת. יש לה בעיית אכילה. אני ממש מודאגת, דיברתי איתה והיא אמרה לי שהיא הלכה לפני חודש לרופא והוא אמר שאם היא תרד 10 קילו היא תהיה אנורקטית. היא ירדה בינתיים 6 וחצי.  אמרתי לה שנלך דחוף לרופא ביום ראשון והיא התנגדה ואמרה שהיא פוחדת מהתשובה של הרופא! ניסיתי לשכנע אותה והיא לא הסכימה. קבעתי איתה שאם זה יימשך שבוע אז נלך לרופא והיא הסכימה! בינתיים אני דואגת למצבה ופוחדת שיקרה לה משהו. מישהו יכול לעזור לי בבקשה?
יש לי חברה בגילי (14). בשבת גיליתי שהיא מקיאה דם אחרי כל פעם שהיא אוכלת. יש לה בעיית אכילה. אני ממש מודאגת, דיברתי איתה והיא אמרה לי שהיא הלכה לפני חודש לרופא והוא אמר שאם היא תרד 10 קילו היא תהיה אנורקטית. היא ירדה בינתיים 6 וחצי. אמרתי לה שנלך דחוף לרופא ביום ראשון והיא התנגדה ואמרה שהיא פוחדת מהתשובה של הרופא! ניסיתי לשכנע אותה והיא לא הסכימה. קבעתי איתה שאם זה יימשך שבוע אז נלך לרופא והיא הסכימה! בינתיים אני דואגת למצבה ופוחדת שיקרה לה משהו. מישהו יכול לעזור לי בבקשה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם אני מבין - חברתך מקיאה מרצון? כדי לרדת במשקל? בכל מקרה, במצב זה שאת דואגת לשלומה הייתי מערב את הוריה בהקדם האפשרי, בכדי שתוכל לקבל עזרה במהרה. במידה ואת מרגישה שאינך יכולה לגשת להוריה - גשי לאחות בית הספר. עשית נכון כשחיפשת עזרה. בברכה ד"ר יובל עצמון - אינפומד עוד באינפומד מדריך אבחון וטיפול עצמי - בחילה והקאה קרא עוד

 אני סובלת מהזעת יתר בכל הגוף אך רק בשעות הלילה. כמו כן התווסף לזה דופק לב מהיר ולא סדיר.  על מה יכולות להצביע בעיות אלו?
אני סובלת מהזעת יתר בכל הגוף אך רק בשעות הלילה. כמו כן התווסף לזה דופק לב מהיר ולא סדיר. על מה יכולות להצביע בעיות אלו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ייתכן שאת סובלת מפעילות יתר של בלוטת התריס. מומלץ לפנות לרופא המשפחה לבדיקת רמת TSH בדם. אם הבדיקה תימצא תקינה, יש לחפש גורמים אחרים. קרא עוד

 ביצעתי בדיקת דם לאבחון הריון לאחר איחור של 5 ימים בהופעת הווסת. התוצאה שקיבלתי היתה 12.86 בערכי הבטא HCG. למחרת ביצעתי בדיקת דם בשנית, והתוצאה שהתקבלה היתה 28. הרופא הסביר לי שמדובר בערכים נמוכים וכי קיים חשש להריון שאינו תקין.   יומיים לאחר ביצוע הבדיקה האחרונה עברתי בדיקת דם נוספת, והערך שנמצא בה היה 96. לפי החישוב שעשה הרופא (שלדבריו רמת ההורמון אמורה להכפיל עצמה מדי יום), הייתי אמורה לקבל ערך של 240.   האם המשמעות היא שההריון אינו תקין, למרות שבפועל הערכים עולים? האם יחסית לתקופה בה ביצעתי את הבדיקות הערכים נמוכים משמעותית מהנורמה?
ביצעתי בדיקת דם לאבחון הריון לאחר איחור של 5 ימים בהופעת הווסת. התוצאה שקיבלתי היתה 12.86 בערכי הבטא HCG. למחרת ביצעתי בדיקת דם בשנית, והתוצאה שהתקבלה היתה 28. הרופא הסביר לי שמדובר בערכים נמוכים וכי קיים חשש להריון שאינו תקין. יומיים לאחר ביצוע הבדיקה האחרונה עברתי בדיקת דם נוספת, והערך שנמצא בה היה 96. לפי החישוב שעשה הרופא (שלדבריו רמת ההורמון אמורה להכפיל עצמה מדי יום), הייתי אמורה לקבל ערך של 240. האם המשמעות היא שההריון אינו תקין, למרות שבפועל הערכים עולים? האם יחסית לתקופה בה ביצעתי את הבדיקות הערכים נמוכים משמעותית מהנורמה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

"ערכי הבטא" מבטאים למעשה את רמת ההורמון הכוריוני האנושי בדם. נמצא שיש קורולציה בין רמת ההורמון לבין התקדמות ההריון ותקינותו. בשלב ההריון שלך אכן מצופה שערכי ההורמון יהיו כבר במאות ולא בעשרות כפי שנמצא בבדיקת הדם שביצעת. ערכי הבדיקות שציינת אכן במגמת עליה, אך אני חוששת שהעליה אינה מספיקה ואינה מתאימה למשך ההריון, אך עדיין אין בידי די פרטים כדי לקבוע את עתיד הריונך. למשל, ייתכן שחישוב הימים מוטעה ואז ערכי ההורמון תקינים. אני ממליצה לבדוק שוב את רמות ההורמון ולגשת לרופא המטפל, שיוכל לבדוק אותך ולהעריך באופן יסודי יותר את מצב ההריון. תוכלי לקרוא עוד על הקשר שבין רמות ההורמון לתקינות ההריון בתשובה הבאה בפורטל אינפומד: http://infomed.co.il/questions/q_082802_3.htm קרא עוד

 לפני כ-9 חודשים אובחנתי בדלקת תת-חריפה בבלוטת התריס. במסגרת האבחון בוצעה בדיקת FNA, אשר קבעה חשד למחלת השימוטו. אוזנתי מאז לפני כחודשיים, ואני לוקחת L4 במינון של 25 מ"ג ליום. תפקודי הבלוטה נכון להיום תקינים:   TSH 2.28  T4 16  T3 4.3   בדיקות נוגדנים אחרונות:   תירואיד גלובולין 102  אנטי תירואיד פרוקסיד 366   רמת הנוגדנים נמצאת במגמת ירידה מתמדת מאז תחילת המחלה.   בחודש וחצי האחרונים פוקדים אותי שוב כאבים עזים בבלוטה ובאזור הימני של הצוואר, המצריכים משככי כאבים כל מספר שעות, והכאב מאוד קשה. מעבר לכך, בלוטות הלימפה שלי הוגדלו. בדיקת סונר שבוצעה השבוע הראתה כי לא חל שינוי של ממש במרקם הבלוטה מאז הסונר האחרון מלפני כחצי שנה, אך קיימת הגדלה של בלוטות הלימפה: "קשרי לימפה היפואקוגניים מוארכים עד 12 מ"מ בכל צד. הגדלה קלה של קשרי לימפה דיגסיטרים מימין-19 מ"מ משמאל-19 מ"מ". בסיכום הסונר לא הייתה המלצה.   ביצעתי בנוסף בדיקות דם, כולל בדיקות סרולוגיות. בדיקות הדם הכלליות תקינות (שקיעת דם 35 וקצת ירידה בהמוגלובין, 11.2, יתכן שבשל המחלה או בל אי אכילת בשר).   בדיקות סרולוגיה EBV CMV נשללו, אם כי היו קיימים בעבר בגוף, ה-CMV IGM היה גבולי, אך מומחה למחלות זיהומיות טוען לאי סבירות בנושא.   מה ניתן לעשות מעבר למה שבוצע? רופאת המשפחה שלי מבקשת בדיקות CT של הצוואר, הבטן ובית החזה. יש לי פחד מלבצע בדיקה זו עקב היוד שאני אלרגית אליו. לכן אני אבקש MRI. מה דעתכם?
לפני כ-9 חודשים אובחנתי בדלקת תת-חריפה בבלוטת התריס. במסגרת האבחון בוצעה בדיקת FNA, אשר קבעה חשד למחלת השימוטו. אוזנתי מאז לפני כחודשיים, ואני לוקחת L4 במינון של 25 מ"ג ליום. תפקודי הבלוטה נכון להיום תקינים: TSH 2.28 T4 16 T3 4.3 בדיקות נוגדנים אחרונות: תירואיד גלובולין 102 אנטי תירואיד פרוקסיד 366 רמת הנוגדנים נמצאת במגמת ירידה מתמדת מאז תחילת המחלה. בחודש וחצי האחרונים פוקדים אותי שוב כאבים עזים בבלוטה ובאזור הימני של הצוואר, המצריכים משככי כאבים כל מספר שעות, והכאב מאוד קשה. מעבר לכך, בלוטות הלימפה שלי הוגדלו. בדיקת סונר שבוצעה השבוע הראתה כי לא חל שינוי של ממש במרקם הבלוטה מאז הסונר האחרון מלפני כחצי שנה, אך קיימת הגדלה של בלוטות הלימפה: "קשרי לימפה היפואקוגניים מוארכים עד 12 מ"מ בכל צד. הגדלה קלה של קשרי לימפה דיגסיטרים מימין-19 מ"מ משמאל-19 מ"מ". בסיכום הסונר לא הייתה המלצה. ביצעתי בנוסף בדיקות דם, כולל בדיקות סרולוגיות. בדיקות הדם הכלליות תקינות (שקיעת דם 35 וקצת ירידה בהמוגלובין, 11.2, יתכן שבשל המחלה או בל אי אכילת בשר). בדיקות סרולוגיה EBV CMV נשללו, אם כי היו קיימים בעבר בגוף, ה-CMV IGM היה גבולי, אך מומחה למחלות זיהומיות טוען לאי סבירות בנושא. מה ניתן לעשות מעבר למה שבוצע? רופאת המשפחה שלי מבקשת בדיקות CT של הצוואר, הבטן ובית החזה. יש לי פחד מלבצע בדיקה זו עקב היוד שאני אלרגית אליו. לכן אני אבקש MRI. מה דעתכם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הממצאים שאת מתארת, אם הם אכן נגזרים מבלוטת התריס, יכולים להתאים לתירואידיטיס (דלקת של התירואיד) חריפה או תת-חריפה, ובאופן נדיר גם לדלקת כרונית (כמו השימוטו). אפשרויות אחרות לכאבי בלוטת התריס כוללות דימום לתוך ציסטה, ממאירות (כמו לימפומה), שימוש בפרוקור ומחלה אחרת הנקראת עמילואידוזיס. הגורמים לדלקת חריפה של בלוטת התריס הם בעיקר זיהומים חיידקיים ופטריתיים, טיפול ביוד וטיפול בפרוקור. הגורמים לדלקת תת-חריפה הם בעיקר תולדה של זיהומים ויראליים, כדוגמת שפעת. הקליניקה של דלקת חריפה היא יותר סוערת וכוללת כאבים בבלוטה, כאבי אוזניים, חום, קשיי בליעה ואודם חיצוני. הקליניקה של דלקת תת-חריפה היא פחות סוערת וכוללת כאבי צוואר, חום (כן או לא), כאבי גרון וכאב המקרין לאוזן או ללסת. כמו כן מוצאים הגדלה של בלוטות לימפה בצוואר. נראה לי כי התיאור שלך מתאים יותר לכיוון של דלקת תת-חריפה. דלקת תת-חריפה שכיחה יותר בנשים, בגיל שבין 30 ל-50, והקליניקה יכולה להיות יותר מרשימה אם היא "מתלבשת" על מחלת תריס בסיסית (כמו אצלך). זוהי מחלה של 3 פאזות מבחינת רמות ההורמונים ושקיעת הדם: בהתחלה רמות השקיעה גבוהות ובהמשך יורדות, TSH בתחילה נמוך ואז עולה ו- FT4 עושה את המהלך ההפוך. האבחנה מאומתת על ידי שקיעת דם גבוהה בליווי קליטה נמוכה של יוד רדיואקטיבי בבלוטה. הטיפול במצב כזה הוא אספירין במינון גבוה או תרופות ממשפחת ה- NSAIDS (תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות). אם טיפול זה אינו מספק (כפי שאני מתרשמת מתיאורך), או שהתסמינים המקומיים או הסיסטמיים חמורים, מטפלים בפרדניזון החל ממינון של 60-40 מ"ג ליום (לפי חומרת המצב) ומפחיתים את המינון בהדרגה על פני 8-6 שבועות. השיפור מתבטא הן בקליניקה והן בשקיעת הדם. כמו כן עוקבים אחר תפקודי התריס. עצתי לך היא לפנות לאנדוקרינולוג כדי לבחון אפשרות זו. אם היא תאומת, שווה להתחיל טיפול תרופתי אפילו בפרדניזון למשך מספר שבועות כדי לראות אם הממצאים משתפרים. אם לא, יש טעם להמשיך את הבירור על ידי אמצעי הדמיה או FNA חוזר, במיוחד על מנת לשלול לימפומה (בפרט בשל בלוטות הלימפה הצוואריות). בינתיים את יכולה לעשות לפחות צילום חזה להערכת מיצר בית החזה. אני מאחלת לך רפואה שלמה והצלחה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 האם ישנה המלצה לביצוע  בדיקת סוכר לגילוי מוקדם של סוכרת של מבוגרים? בהמלצות של ההסתדרות הרפואית לא מצאתי המלצה כזאת, למרות שידוע לי כי המחלה עלולה לגרום לנזקים מבלי לגרום לתסמינים.
האם ישנה המלצה לביצוע בדיקת סוכר לגילוי מוקדם של סוכרת של מבוגרים? בהמלצות של ההסתדרות הרפואית לא מצאתי המלצה כזאת, למרות שידוע לי כי המחלה עלולה לגרום לנזקים מבלי לגרום לתסמינים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סוכרת מבוגרים אכן עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים מבלי לגרום לתסמינים, על כן מומלץ לאנשים ללא גורמי סיכון לבצע בדיקת סוכר בדם אחת לשלוש שנים, ולעיתים יותר תכופות אצל אנשים עם בדיקת סוכר גבולית (בין 110 ל-126 מיליגרם לדציליטר בצום), או עם גורמי סיכון (השמנת יתר, היסטוריה משפחתית). מדובר בבדיקת סוכר כחלק מבדיקת הדם השגרתית אצל רופא המשפחה. ערכים הנחשבים מעל הנורמה הם מעל 200 מיליגרם לדציליטר ללא צום, או מעל 126 מיליגרם לדציליטר בצום, בשתי בדיקות נפרדות. מידע נוסף על הבדיקה נמצא באתר: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=50 קרא עוד

 בתי בת הארבע עברה לפני כ- 8 חודשים 3 התקפי פרכוס בתוך כחודש. אשר  על כן אובחנה כחולת אפילפסיה (בדיקות EEG תקינות) והוחל במתן  טגרטול, CC X 3
בתי בת הארבע עברה לפני כ- 8 חודשים 3 התקפי פרכוס בתוך כחודש. אשר על כן אובחנה כחולת אפילפסיה (בדיקות EEG תקינות) והוחל במתן טגרטול, CC X 3
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בתי בת הארבע עברה לפני כ- 8 חודשים 3 התקפי פרכוס בתוך כחודש. אשר על כן אובחנה כחולת אפילפסיה (בדיקות EEG תקינות) והוחל במתן טגרטול, CC X 3, 4 ביום. מאז אין התקפים וגם לא התנתקויות. שאלותי: א. האם ייתכן שהתרופה היא הגורם לשיעור יתר שיש לה, ולעייפות (חזרה לישון צהרים) ? ב. הרופא מתנגד בתוקף להורדת מינון למרות שאנו רוצים, כי אנו בתחושה שבשל התהליך הסדור של לפחות שנתיים שקטות ייתכן שאנו מרעילים אותה לריק בתרופה. הניתן וכדאי ללחוץ על שינוי במינון? המינון של טגרטול בילדים מתחיל ב 5 mg/kg/day. ניתן להעלותו ל 10 mg/kg/day ואף ל- 20 mg/kg/day אם יש צורך. אנא חזור לאריזה וחשב כמה מ"ג תרופה יש בכל CC של תמיסה, ולפי זה תדע אם המינון גבוה או בסדר. באופן כללי אם היא ללא התקפים אז באמת חבל להוריד מינון ולסכן אותה בהתקף נוסף. שנתיים זה בד"כ פרק הזמן לאחריו מנסים להפחית או להפסיק תרופה. העייפות בהחלט יכולה לנבוע מהתרופה. מקרים בודדים של שיעור יתר דווחו בשימוש בטגרטול, והתופעה שכיחה יותר בשימוש בהידנטואין. [17/11/2002] קרא עוד

 אני ובעלי מנסים להיכנס להריון, ורק בשלושת החודשים האחרונים (לאחר נטילה ממושכת של גלולות) הסתדר לי המחזור, והוא מופיע כל 28 יום. לאחר בדיקה ביתית מסתבר שיום הביוץ הוא לאחר 15 יום, אולם המחזור האחרון הגיע לאחר 31 יום. אני בודקת כל יום בבדיקה ביתית ויום הביוץ לא מופיע גם לאחר היום ה-18. מה יכולה להיות הסיבה? האם בעקבות איחור המחזור האחרון יתאחר יום הביוץ? או לא יופיע כלל?
אני ובעלי מנסים להיכנס להריון, ורק בשלושת החודשים האחרונים (לאחר נטילה ממושכת של גלולות) הסתדר לי המחזור, והוא מופיע כל 28 יום. לאחר בדיקה ביתית מסתבר שיום הביוץ הוא לאחר 15 יום, אולם המחזור האחרון הגיע לאחר 31 יום. אני בודקת כל יום בבדיקה ביתית ויום הביוץ לא מופיע גם לאחר היום ה-18. מה יכולה להיות הסיבה? האם בעקבות איחור המחזור האחרון יתאחר יום הביוץ? או לא יופיע כלל?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ייתכן מאוד שהמחזור שלך עדיין לא סדיר, ולכן יום הביוץ משתנה מעט. המשיכי לעקוב גם בימים הבאים, ובדקי שוב באיזה הפרש ימים מגיע המחזור הבא. אולי הוא לא יגיע? אולי את כבר בהריון? האם עשית בדיקת הריון? שווה גם לגשת לגינקולוג ולהתייעץ איתו בנושא. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 כיצד מתבצעת הרדמה מלאה לתינוק בן שנה למטרת ניתוח לב ?  כיצד היא פועלת וכיצד מעירים אותו ?
כיצד מתבצעת הרדמה מלאה לתינוק בן שנה למטרת ניתוח לב ? כיצד היא פועלת וכיצד מעירים אותו ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם הניתוח הוא ניתוח לב פתוח, הרי שמבצעים הרדמה מלאה, שיתוק הלב ע"י אשלגן וקירור וכך הפסקת פעימתו כדי שאפשר יהיה לעבוד עליו, והעלאה על מכונת לב- ריאות, שמחליפה את פעילות הלב והריאות למשך הניתוח. במכונה הדם מוזרם בצינור מהלב לריאה מלאכותית שעוזרת לדם להתחמצן ואז הוא חוזר ללב ולשאר הגוף כאשר הוא מלא בחמצן. ההתעוררות הדרגתית, כמו בכל ניתוח. אנא קראו עוד על מכונת לב-ריאה בלינק הבא- http://www.hsforum.com/stories/storyReader$1486 קרא עוד

 לפני כחודשיים וחצי הפסקתי את השימוש בגלולות למניעת הריון על מנת להיכנס להריון, לאחר שימוש ממושך של 11 שנים. התחלתי לקחת גלולות מסוג דיאנה 35 בגיל 16, עקב שעירות ואקנה קלה, ולאחר 8 שנים, הפסקתי למשך 5 חודשים (לצורך "ניקוי הגוף"), בהם לא קיבלתי מחזור סדיר, ועברתי (בהתייעצות עם רופא נשים) לגלולות עם מינון הורמונלי נמוך יותר, אורתו-ציקלן. חשוב לציין שלפני שהתחלתי בשימוש בגלולות המחזור החודשי שלי היה סדיר מאוד.   מאז הפסקתי האחרונה, לפני כחודשיים וחצי, לא קיבלתי מחזור. לאחר בדיקת אולטרסאונד וגינלי, רופאת הנשים שלי חשדה שאני סובלת מ- PCOD מחלה פוליציסטית של השחלות) ושלחה אותי לבדיקה הורמונלית, בה נמצא שרמת האינסולין שלי גבוהה, ובאופן כללי, שרמות ההורמונים שלי מחזקות את ההשערה שאני סובלת מ- PCOD.   ההמלצה של הרופאה היתה    להתחיל בשימוש של 7 ימים בכדורי Provera על מנת להחזיר את המחזור.    להתחיל בשימוש הדרגתי ב- Glucophage (כדור ליום כשבוע ולאחר מכן 2 כדורים ליום), על מנת להסדיר את רמת האינסולין והסוכר בדם, וכן את המחזור החודשי.    להתחיל בדיאטה דלת פחמימות.   האם לא מוקדם מדיי להסיק את המסקנות האלה, שכן אני יודעת שלאחר הפסקת גלולות תיתכן תקופה ממושכת ללא מחזור סדיר? האם לא עדיף לחכות למחזור שיגיע באופן טבעי (במיוחד אם קודם ללקיחת הגלולות היה לי מחזור סדיר)? האם השיבוש ההורמונלי שניכר בבדיקות הדם יכול לנבוע מההפסקה בשימוש הממושך בגלולות? האם התרופות האלה הן תרופות ש"משחקות" בהורמונים, והאם יש סיכון בלקיחתן או באי-לקיחתן? הייתי מעדיפה "להתנקות" באופן טבעי, אם זה לא יזיק לי.   אני מודה לכם על העזרה.
לפני כחודשיים וחצי הפסקתי את השימוש בגלולות למניעת הריון על מנת להיכנס להריון, לאחר שימוש ממושך של 11 שנים. התחלתי לקחת גלולות מסוג דיאנה 35 בגיל 16, עקב שעירות ואקנה קלה, ולאחר 8 שנים, הפסקתי למשך 5 חודשים (לצורך "ניקוי הגוף"), בהם לא קיבלתי מחזור סדיר, ועברתי (בהתייעצות עם רופא נשים) לגלולות עם מינון הורמונלי נמוך יותר, אורתו-ציקלן. חשוב לציין שלפני שהתחלתי בשימוש בגלולות המחזור החודשי שלי היה סדיר מאוד. מאז הפסקתי האחרונה, לפני כחודשיים וחצי, לא קיבלתי מחזור. לאחר בדיקת אולטרסאונד וגינלי, רופאת הנשים שלי חשדה שאני סובלת מ- PCOD מחלה פוליציסטית של השחלות) ושלחה אותי לבדיקה הורמונלית, בה נמצא שרמת האינסולין שלי גבוהה, ובאופן כללי, שרמות ההורמונים שלי מחזקות את ההשערה שאני סובלת מ- PCOD. ההמלצה של הרופאה היתה להתחיל בשימוש של 7 ימים בכדורי Provera על מנת להחזיר את המחזור. להתחיל בשימוש הדרגתי ב- Glucophage (כדור ליום כשבוע ולאחר מכן 2 כדורים ליום), על מנת להסדיר את רמת האינסולין והסוכר בדם, וכן את המחזור החודשי. להתחיל בדיאטה דלת פחמימות. האם לא מוקדם מדיי להסיק את המסקנות האלה, שכן אני יודעת שלאחר הפסקת גלולות תיתכן תקופה ממושכת ללא מחזור סדיר? האם לא עדיף לחכות למחזור שיגיע באופן טבעי (במיוחד אם קודם ללקיחת הגלולות היה לי מחזור סדיר)? האם השיבוש ההורמונלי שניכר בבדיקות הדם יכול לנבוע מההפסקה בשימוש הממושך בגלולות? האם התרופות האלה הן תרופות ש"משחקות" בהורמונים, והאם יש סיכון בלקיחתן או באי-לקיחתן? הייתי מעדיפה "להתנקות" באופן טבעי, אם זה לא יזיק לי. אני מודה לכם על העזרה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי מה שכתבת, נראה שאכן יש לך PCOD (מחלה פוליציסטית של השחלות). הנתון שמחזק את זה הוא רמת האינסולין, האופיינית לבנות עם PCOD. ההמלצות שנתנה לך הרופאה הן הנוהל המקובל לטיפול בPCOD כאשר רוצים להרות. אין קשר בין התופעה לבין משך השימוש בגלולות והפסקתן. את בהחלט יכולה להמתין עוד כמה חודשים עד לתחילת הטיפול ולחכות למחזור ספונטני, אם יגיע. ככל הנראה שהטיפול פשוט יידחה, אבל לא יתבטל. זה נתון לשיקולך בלבד. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' תרצה פוקס
פרופ' תרצה פוקס קרדיולוגיה
5
( 12 חוות דעת )
"רופא מצטיינת. הצליחה לעזור לי במקום שאחרים לא נצליחו"
ד"ר ארקדי ורשבסקי
ד"ר ארקדי ורשבסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים ויילוד
 קרן עקיבא - N.D נטורפתית
קרן עקיבא - N.D נטורפתית נטורופתיה
5
( 15 חוות דעת )
"הגעתי לקרן בעקבות כאבי בטן שלא פסקו , בפגישה עם קרן הותאם לי תפריט במיוחד בשבילי ובנוסף קיבלתי צמחי מרפא להקלה על כאבי הבטן קרן ליוותה אותי לאורך כל התהליך ועדכנה את התפריט בהתאם למצבי ממליץ בחום"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו