שאלות ותשובות - עמוד 779
מאת: מערכת אינפומד
ממש לא. זה נשמע כמו אלרגיה פשוטה ורגילה. הפריחה של מחלת העגבת מלווה בדרך כלל בחום, אינה גורמת להאדמה של כל הפנים, מופיעה גם בכפות הידיים, ובדרך כלל אינה באה ונעלמת לאחר כמה שעות. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אחד החסרונות של האינטרנט שלא ניתן לראות את הפציינט. פריחה בלחיים של תינוק יכולה להיגרם על ידי מגוון רחב של מצבים כמו פטרת, דלקת, אלרגיה וכדומה. ללא בדיקת התינוק אין שום דרך לומר במה מדובר וכיצד לטפל. אנו ממליצים לך לפנות לרופא עור שאת סומכת עליו. בברכה [26/11/2000] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אכן מדובר בהרבה תרופות, שלכל אחת מהן תופעות לוואי רבות, אך קשה מאוד להעריך אם כל התרופות נדרשות בלי לדעת מה הרקע הרפואי של אביך, בלי להכיר אותו ולבדוק אותו. לפי התרופות אני מנחשת כי ייתכן שהוא עבר את ניתוחי הראש עקב גידול. אם כך - הסיבה לבלבול ולעצבנות עשויה להיות הממצא המוחי - כמו שנגרם שיתוק ביד וברגל עשויה להיות גם פגיעה התנהגותית. סיבה אפשרית נוספת לעצבנות הוא הדקסקורט - תרופה שתפקידה להוריד בצקת מוחית, ועשויה לגרום לתופעות לוואי רבות, ביניהן שינויים התנהגותיים. גם האפנוטין - תרופה שתפקידה למנוע פרכוסים - עשויה לגרום לבלבול ושינויים התנהגותיים. הפוסיד - הניתן לצורך הורדת הבצקות עשוי לגרום להיפונתרמיה, כלומר ירידת הנתרן בדם. גם תהליכים מוחיים עשויים לגרום לכך. אומנם אביך מקבל תוספות נתרן (הסודיום שהזכרת), אבל ייתכן כי הוא עדיין סובל מהיפונתרמיה הגורמת לו לבלבול. זה על קצה המזלג, שכן ניתן לחשוב על עוד סיבות, תרופתיות ולא תרופתיות שעשויות לגרום לבלבול ולעצבנות שאת מתארת. באשר לבצקות - גם הדקסקורט וגם הנורמיטן עשויות לגרום לבצקות, וגם הפרעות אלקטרוליטיות (כמו השינויים בנתרן שהזכרתי קודם). חוץ מנטילת פוסיד, טיפול בבעיות האלקטרוליטיות והקפדה על הרמת הרגליים ככל האפשר - אין הרבה להמליץ. נראה שאביך הוא חולה מורכב מאוד, וכי חוץ מהתהליך המוחי הוא סובל מעוד כמה מחלות רקע (שבגללן הוא מקבל קסטרל ונורמיטן). האפנוטין עשוי להוריד את השפעת הנורמיטן, הקסטרל והדקסקורט, אבל לא נראה ששילוב התרופות הוא הבעייתי, כי אם העובדה שכל אחת מן התרופות היא תרופה עם תופעות לוואי רבות. מצד שני, נראה כי כל אחת מהן הכרחית לצורך הטיפול בו. במקרים רבים זמן מה לאחר הניתוח מתחילים להוריד את מינון הסטרואידים (דקסקורט) וייתכן שעם הורדת המינון ישתפרו חלק מתופעות הלוואי. הייתי מציעה לפנות אל הרופא העוקב אחריו ומכיר אותו ולהיוועץ בו באשר לתרופות. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ישנם שני סוגים עיקריים של נוגדנים: IGG הם נוגדנים המעידים על מחלה בעבר, ובעצם משמשים כמעין חיסון (כלומר, אם תהיה התקפה חוזרת של הווירוס, הגוף כבר יודע כיצד להילחם). לעומתם, נוגדנים מסוג IGM מעידים על מחלה נוכחית, ומהם צריך לחשוש בזמן הריון. פירוט בנושא תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_070607_7.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הסיבות להתעלפות הן רבות מאד. אחת הסיבות היא ירידת לחץ דם כתוצאה משינוי תנוחה. מצב זה נקרא אורתוסטטיזם. כתוצאה משינוי התנוחה (בד"כ מעבר מהיר משכיבה לעמידה), לחץ הדם יורד בבת אחת ואספקת הדם למוח נפגעת, אי לכך קיים אובדן הכרה קצר שמתחיל בתחושת "שחור בעיניים", ממשיך לנפילה ושכיבה. כתוצאה מהשכיבה עולה אספקת החמצן למוח וחוזרים להכרה. זו מעין "שיטה" של המוח לגרום לגוף להחזיר לו את אספקת החמצן הדרושה. האירועים הללו שכיחים יותר באנשים עם לחץ דם נמוך, אנשים שלא שתו זמן רב ולכן מיובשים. כמו כן האירועים שכיחים באנשים עם אנמיה או נוטלי תרופות מסויימות להורדת לחץ דם. המקרה של ביתך מתאים לאורתוסטטיזם - שינוי תנוחה מהיר בנערה שככל הנראה היתה מעט מיובשת. הדרך להימנע מחזרת התופעה היא שתיה מרובה, ושינוי תנוחה איטי יותר, כלומר לשבת מספר שניות ולאחר מכן לעמוד מספר שניות לפני שקמים משכיבה. מאידך גיסא, אם האירועים הללו חוזרים על עצמם מספר רב של פעמים, אם אובדן ההכרה נמשך זמן רב יותר ממספר שניות, אם מופיעות תנועות פרכוסיות, אם מקדימה להתעלפות תחושת דפיקות לב או כאבים בחזה, אם היו אירועים של מחלות לב או דום לב במשפחה, יש צורך בבדיקת רופא על מנת לבצע את המשך הבירור המתאים. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בתחילת הריון דווקא יש נטיה לירידת ערכי TSH בחלק מן הנשים. את ההסבר הפיזיולוגי לכך תוכלי לקרוא בשאלה שנשאלה בעבר באינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_070706_8.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
את צריכה ללכת לרופא נשים ולעשות בדיקה וגינלית. יכול להיות שיש לך בנרתיק פצע, שבמהלך קיום יחסי מין משתפשף ומדמם. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הגורמים להזעת יתר יכולים להיות רבים. אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה, שיפנה אותך לבדיקות למציאת הסיבה אצלך. תוכלי למצוא מידע רב הזעת יתר על ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד. http://www.infomed.co.il/doSearchSite.asp?searchFor=הזעת+יתר קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הסיפור הרפואי שלך אינו ברור דיו. לטיפול בפרפור פרוזדורים נדרש ערך INR של 2.5 עד 3.5, ולפיכך יתכן שאינך נוטל את התרופה באופן קבוע, או שהמינון שנרשם לך נמוך מדי. עליך לפנות לרופא המשפחה שלך לצורך התאמת המינון. יש לבצע בדיקת INR בקופת חולים אחת לשבוע ובהתאם לתוצאות, להעלות או להוריד את המינון. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שיעולים מרובים בהחלט יכולים לגרום לכאבים באזור הבטן, המותניים והצלעות כפי שאתה מתאר. עם זאת, על מנת לאבחן את מקורם חשוב לדעת האם השיעול הוא פרודוקטיבי (כלומר, אם ישנה ליחה), או שמא מדובר בשיעול יבש. כמו כן יש לדעת מהו הרקע הרפואי שלך - האם סבלת בעבר מתופעות אלו? האם אתה מעשן? האם אתה נוטל תרופות באופן קבוע? אני ממליצה לפנות לרופא המטפל, בגילך יש בהחלט מקום גם לבצע צילום רנטגן על מנת לשלול דלקת ריאות או פתולוגיה ריאתית אחרת. לגבי הקודאין, התרופה משמשת לשיכוך כאבים וכן להקלה על שיעול. אינה אינה תמיד יעילה לדיכוי שיעול, ויש צורך לברר מהי הבעיה הבסיסית שהביאה לשיעול כדי לטפל בו. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד