דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 779

 כשהלכתי לישון הרגשתי גירוד עז בכל הגוף ולא יכולתי להירדם. בשלוש לפנות בוקר קמתי לשירותים, וראיתי במראה שהפנים שלי אדומות, אזור החזה והגב העליון אדום, ובשאר הגוף, למעט כפות הרגליים, היו לי נקודות שנראו כמו עקיצות. בבוקר הכל נעלם, למעט גירוד חזק ואודם ברגליים.   לקחתי כדור (אלרג'י) נגד אלרגיה ואחרי שעתיים הכל נעלם. האם זה דומה לשלב השני במחלת העגבת? האם השלב השני של המחלה כה מגרד ונעלם לאחר מספר שעות?
כשהלכתי לישון הרגשתי גירוד עז בכל הגוף ולא יכולתי להירדם. בשלוש לפנות בוקר קמתי לשירותים, וראיתי במראה שהפנים שלי אדומות, אזור החזה והגב העליון אדום, ובשאר הגוף, למעט כפות הרגליים, היו לי נקודות שנראו כמו עקיצות. בבוקר הכל נעלם, למעט גירוד חזק ואודם ברגליים. לקחתי כדור (אלרג'י) נגד אלרגיה ואחרי שעתיים הכל נעלם. האם זה דומה לשלב השני במחלת העגבת? האם השלב השני של המחלה כה מגרד ונעלם לאחר מספר שעות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ממש לא. זה נשמע כמו אלרגיה פשוטה ורגילה. הפריחה של מחלת העגבת מלווה בדרך כלל בחום, אינה גורמת להאדמה של כל הפנים, מופיעה גם בכפות הידיים, ובדרך כלל אינה באה ונעלמת לאחר כמה שעות. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

גירוי אדום בלחיים הנראה כמו יובש בפעוט בן שנה        שלום !  כיצד יש לטפל בפעוט בן שנה ושלושה חודשים הסובל מגירוי אדום בלחיים  הנראה כמו יובש ?  רופא עור שבדק את הפעוט טען שהגירוי נגרם כתוצאה מרוק סביב המוצץ,  המשחה שבה הוא טופל היא אלוקום. במשך החצי שנה האחרונה אין שימוש  במוצץ ועדין התופעות של האודם בלחיים וחספוס יבש, מה עושים כעת ?
גירוי אדום בלחיים הנראה כמו יובש בפעוט בן שנה שלום ! כיצד יש לטפל בפעוט בן שנה ושלושה חודשים הסובל מגירוי אדום בלחיים הנראה כמו יובש ? רופא עור שבדק את הפעוט טען שהגירוי נגרם כתוצאה מרוק סביב המוצץ, המשחה שבה הוא טופל היא אלוקום. במשך החצי שנה האחרונה אין שימוש במוצץ ועדין התופעות של האודם בלחיים וחספוס יבש, מה עושים כעת ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אחד החסרונות של האינטרנט שלא ניתן לראות את הפציינט. פריחה בלחיים של תינוק יכולה להיגרם על ידי מגוון רחב של מצבים כמו פטרת, דלקת, אלרגיה וכדומה. ללא בדיקת התינוק אין שום דרך לומר במה מדובר וכיצד לטפל. אנו ממליצים לך לפנות לרופא עור שאת סומכת עליו. בברכה [26/11/2000] קרא עוד

 אבי עבר לאחרונה שני ניתוחי ראש ונמצא בשיקום לאחר שיתוק בצד ימין - יד ורגל.  הוא לוקח רשימה ארוכה של תרופות ואנחנו חוששים שלחיבור ביניהן יש השפעה רעה עבורו.  הוא מאוד מבולבל, עצבני, ולאחרונה סובל גם בנוסף מבצקת שמחמירה בגפיים (בעיקר דווקא ברגל שאינה משותקת), דבר שמפריע לשיקום שלו. להלן רשימת התרופות :  קסטרל, נורמיטן, סודיום, פוסיד, דקסקורט, אפנוטין, ויטמין סי, לקסן (עד לפני שבוע). איך יודעים אם כל התרופות נדרשות, ומה לעשות עם הבצקת?
אבי עבר לאחרונה שני ניתוחי ראש ונמצא בשיקום לאחר שיתוק בצד ימין - יד ורגל. הוא לוקח רשימה ארוכה של תרופות ואנחנו חוששים שלחיבור ביניהן יש השפעה רעה עבורו. הוא מאוד מבולבל, עצבני, ולאחרונה סובל גם בנוסף מבצקת שמחמירה בגפיים (בעיקר דווקא ברגל שאינה משותקת), דבר שמפריע לשיקום שלו. להלן רשימת התרופות : קסטרל, נורמיטן, סודיום, פוסיד, דקסקורט, אפנוטין, ויטמין סי, לקסן (עד לפני שבוע). איך יודעים אם כל התרופות נדרשות, ומה לעשות עם הבצקת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אכן מדובר בהרבה תרופות, שלכל אחת מהן תופעות לוואי רבות, אך קשה מאוד להעריך אם כל התרופות נדרשות בלי לדעת מה הרקע הרפואי של אביך, בלי להכיר אותו ולבדוק אותו. לפי התרופות אני מנחשת כי ייתכן שהוא עבר את ניתוחי הראש עקב גידול. אם כך - הסיבה לבלבול ולעצבנות עשויה להיות הממצא המוחי - כמו שנגרם שיתוק ביד וברגל עשויה להיות גם פגיעה התנהגותית. סיבה אפשרית נוספת לעצבנות הוא הדקסקורט - תרופה שתפקידה להוריד בצקת מוחית, ועשויה לגרום לתופעות לוואי רבות, ביניהן שינויים התנהגותיים. גם האפנוטין - תרופה שתפקידה למנוע פרכוסים - עשויה לגרום לבלבול ושינויים התנהגותיים. הפוסיד - הניתן לצורך הורדת הבצקות עשוי לגרום להיפונתרמיה, כלומר ירידת הנתרן בדם. גם תהליכים מוחיים עשויים לגרום לכך. אומנם אביך מקבל תוספות נתרן (הסודיום שהזכרת), אבל ייתכן כי הוא עדיין סובל מהיפונתרמיה הגורמת לו לבלבול. זה על קצה המזלג, שכן ניתן לחשוב על עוד סיבות, תרופתיות ולא תרופתיות שעשויות לגרום לבלבול ולעצבנות שאת מתארת. באשר לבצקות - גם הדקסקורט וגם הנורמיטן עשויות לגרום לבצקות, וגם הפרעות אלקטרוליטיות (כמו השינויים בנתרן שהזכרתי קודם). חוץ מנטילת פוסיד, טיפול בבעיות האלקטרוליטיות והקפדה על הרמת הרגליים ככל האפשר - אין הרבה להמליץ. נראה שאביך הוא חולה מורכב מאוד, וכי חוץ מהתהליך המוחי הוא סובל מעוד כמה מחלות רקע (שבגללן הוא מקבל קסטרל ונורמיטן). האפנוטין עשוי להוריד את השפעת הנורמיטן, הקסטרל והדקסקורט, אבל לא נראה ששילוב התרופות הוא הבעייתי, כי אם העובדה שכל אחת מן התרופות היא תרופה עם תופעות לוואי רבות. מצד שני, נראה כי כל אחת מהן הכרחית לצורך הטיפול בו. במקרים רבים זמן מה לאחר הניתוח מתחילים להוריד את מינון הסטרואידים (דקסקורט) וייתכן שעם הורדת המינון ישתפרו חלק מתופעות הלוואי. הייתי מציעה לפנות אל הרופא העוקב אחריו ומכיר אותו ולהיוועץ בו באשר לתרופות. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד

 באפריל עברתי הפסקת הריון עקב CMV. נבדקתי והתוצאות היו   IGG 5.4 IGM POSITIV   כעת, חצי שנה נאוחר יותר, עברתי בדיקה נוספת שערכיה שהערכים בה היו   IGG 16  IGM EQV גבולי  AVIDITY 79%   האם המחלה עדיין פעילה? כמה זמן עליי להמתין לפני כניסה להריון? האם ערך ה- IGG לא אמור לרדת?
באפריל עברתי הפסקת הריון עקב CMV. נבדקתי והתוצאות היו IGG 5.4 IGM POSITIV כעת, חצי שנה נאוחר יותר, עברתי בדיקה נוספת שערכיה שהערכים בה היו IGG 16 IGM EQV גבולי AVIDITY 79% האם המחלה עדיין פעילה? כמה זמן עליי להמתין לפני כניסה להריון? האם ערך ה- IGG לא אמור לרדת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנם שני סוגים עיקריים של נוגדנים: IGG הם נוגדנים המעידים על מחלה בעבר, ובעצם משמשים כמעין חיסון (כלומר, אם תהיה התקפה חוזרת של הווירוס, הגוף כבר יודע כיצד להילחם). לעומתם, נוגדנים מסוג IGM מעידים על מחלה נוכחית, ומהם צריך לחשוש בזמן הריון. פירוט בנושא תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_070607_7.asp קרא עוד

 בתי בת 13 ולאחרונה החלה להתלונן על כך שהיא מדי פעם כשקמה מישיבה לעמידה רואה מעורפל - "שחור בעיניים". אתמול והיום כאשר קמה בסביבות הבוקר המאוחר מהספה שבסלון היא התערפלה למספר שניות, נפל מידה כלי שהחזיקה ועיניה היו "כמזוגגות" למספר שניות.חשוב לציין שעדיין לא אכלה מהבוקר ולא שתתה.האם יש סיבה לדאגה ? ומה עושים עם התופעה ?
בתי בת 13 ולאחרונה החלה להתלונן על כך שהיא מדי פעם כשקמה מישיבה לעמידה רואה מעורפל - "שחור בעיניים". אתמול והיום כאשר קמה בסביבות הבוקר המאוחר מהספה שבסלון היא התערפלה למספר שניות, נפל מידה כלי שהחזיקה ועיניה היו "כמזוגגות" למספר שניות.חשוב לציין שעדיין לא אכלה מהבוקר ולא שתתה.האם יש סיבה לדאגה ? ומה עושים עם התופעה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיבות להתעלפות הן רבות מאד. אחת הסיבות היא ירידת לחץ דם כתוצאה משינוי תנוחה. מצב זה נקרא אורתוסטטיזם. כתוצאה משינוי התנוחה (בד"כ מעבר מהיר משכיבה לעמידה), לחץ הדם יורד בבת אחת ואספקת הדם למוח נפגעת, אי לכך קיים אובדן הכרה קצר שמתחיל בתחושת "שחור בעיניים", ממשיך לנפילה ושכיבה. כתוצאה מהשכיבה עולה אספקת החמצן למוח וחוזרים להכרה. זו מעין "שיטה" של המוח לגרום לגוף להחזיר לו את אספקת החמצן הדרושה. האירועים הללו שכיחים יותר באנשים עם לחץ דם נמוך, אנשים שלא שתו זמן רב ולכן מיובשים. כמו כן האירועים שכיחים באנשים עם אנמיה או נוטלי תרופות מסויימות להורדת לחץ דם. המקרה של ביתך מתאים לאורתוסטטיזם - שינוי תנוחה מהיר בנערה שככל הנראה היתה מעט מיובשת. הדרך להימנע מחזרת התופעה היא שתיה מרובה, ושינוי תנוחה איטי יותר, כלומר לשבת מספר שניות ולאחר מכן לעמוד מספר שניות לפני שקמים משכיבה. מאידך גיסא, אם האירועים הללו חוזרים על עצמם מספר רב של פעמים, אם אובדן ההכרה נמשך זמן רב יותר ממספר שניות, אם מופיעות תנועות פרכוסיות, אם מקדימה להתעלפות תחושת דפיקות לב או כאבים בחזה, אם היו אירועים של מחלות לב או דום לב במשפחה, יש צורך בבדיקת רופא על מנת לבצע את המשך הבירור המתאים. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 האם TSH בערך 7.52 שהוא גבוה יכול לנבוע מתחילת הריון ?  על סמך המידע שקראתי כאן מדובר על בעיה אפשרית בבלוטת התריס.
האם TSH בערך 7.52 שהוא גבוה יכול לנבוע מתחילת הריון ? על סמך המידע שקראתי כאן מדובר על בעיה אפשרית בבלוטת התריס.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בתחילת הריון דווקא יש נטיה לירידת ערכי TSH בחלק מן הנשים. את ההסבר הפיזיולוגי לכך תוכלי לקרוא בשאלה שנשאלה בעבר באינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_070706_8.htm קרא עוד

 אני סובלת מהזעת יתר בבית-השחי ובכפות ידיים ורגליים. בעקבות ההזעה יש לי ריח רע מבית השחי וברגליים. אני משתמשת בתכשירים מיוחדים (חלאבין) האמורים למנוע את הזיעה והריח, אולם זה לא עוזר. רציתי לדעת אם אתם יכולים להמליץ לי על תכשירים שבאמת יכולים למנוע את הריח הרע.
אני סובלת מהזעת יתר בבית-השחי ובכפות ידיים ורגליים. בעקבות ההזעה יש לי ריח רע מבית השחי וברגליים. אני משתמשת בתכשירים מיוחדים (חלאבין) האמורים למנוע את הזיעה והריח, אולם זה לא עוזר. רציתי לדעת אם אתם יכולים להמליץ לי על תכשירים שבאמת יכולים למנוע את הריח הרע.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הגורמים להזעת יתר יכולים להיות רבים. אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה, שיפנה אותך לבדיקות למציאת הסיבה אצלך. תוכלי למצוא מידע רב הזעת יתר על ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד. http://www.infomed.co.il/doSearchSite.asp?searchFor=הזעת+יתר קרא עוד

 עברתי היפוך לבבי בשל בעיית דופק לא סדיר ופרפור פרוזדורים. אני נוטל  קומדין, בשבוע האחרון במינון של 1.5 מג' ביום. תוצאת  בדיקת INR היתה 1.2. כיצד ניתן להמשיך את הטיפול ומה מומלץ כדי להגיע לאיזון?
עברתי היפוך לבבי בשל בעיית דופק לא סדיר ופרפור פרוזדורים. אני נוטל קומדין, בשבוע האחרון במינון של 1.5 מג' ביום. תוצאת בדיקת INR היתה 1.2. כיצד ניתן להמשיך את הטיפול ומה מומלץ כדי להגיע לאיזון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיפור הרפואי שלך אינו ברור דיו. לטיפול בפרפור פרוזדורים נדרש ערך INR של 2.5 עד 3.5, ולפיכך יתכן שאינך נוטל את התרופה באופן קבוע, או שהמינון שנרשם לך נמוך מדי. עליך לפנות לרופא המשפחה שלך לצורך התאמת המינון. יש לבצע בדיקת INR בקופת חולים אחת לשבוע ובהתאם לתוצאות, להעלות או להוריד את המינון. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 אני בן 55, סובל משיעולים, בעיקר לאחר שכיבה. זה גורם לי לכאבים בבטן מתחת לצלעות. קיבלתי תרופה בשם  קודאין וזה לא עזר.
אני בן 55, סובל משיעולים, בעיקר לאחר שכיבה. זה גורם לי לכאבים בבטן מתחת לצלעות. קיבלתי תרופה בשם קודאין וזה לא עזר.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שיעולים מרובים בהחלט יכולים לגרום לכאבים באזור הבטן, המותניים והצלעות כפי שאתה מתאר. עם זאת, על מנת לאבחן את מקורם חשוב לדעת האם השיעול הוא פרודוקטיבי (כלומר, אם ישנה ליחה), או שמא מדובר בשיעול יבש. כמו כן יש לדעת מהו הרקע הרפואי שלך - האם סבלת בעבר מתופעות אלו? האם אתה מעשן? האם אתה נוטל תרופות באופן קבוע? אני ממליצה לפנות לרופא המטפל, בגילך יש בהחלט מקום גם לבצע צילום רנטגן על מנת לשלול דלקת ריאות או פתולוגיה ריאתית אחרת. לגבי הקודאין, התרופה משמשת לשיכוך כאבים וכן להקלה על שיעול. אינה אינה תמיד יעילה לדיכוי שיעול, ויש צורך לברר מהי הבעיה הבסיסית שהביאה לשיעול כדי לטפל בו. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' מרים דוידוביץ
פרופ' מרים דוידוביץ ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"טיפול יסודי, אנושי ומקצועי. ממליצים בחום."
ד"ר נירית כרמי
ד"ר נירית כרמי נוירולוגיה
מומחית בנוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד, קשב וריכוז וליקויי למידה, רופאה בכירה במחלקת שיקום ילדים בית חולים "ספרא" תל השומר
ד"ר לירון קוגן
ד"ר לירון קוגן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופא נשים, מנהל מחלקת נשים והיחידה הגינקואונקולוגית בביה״ח העמק ומנהל השירות הגינקואונקולוגי אסותא, ראשון לציון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו