דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 790

 אובחן אצלי קראטינין גבוה (1.3) ואני מוזמן לנפרולוג להמשך טיפול. הביקור במרפאה נקבע לעוד חודש. כיצד לנהוג בתקופה זו? אני משתמש בתרופות לאיזון לחץ דם - נורמיטן, נורווסק, וכן בנורליפ.
אובחן אצלי קראטינין גבוה (1.3) ואני מוזמן לנפרולוג להמשך טיפול. הביקור במרפאה נקבע לעוד חודש. כיצד לנהוג בתקופה זו? אני משתמש בתרופות לאיזון לחץ דם - נורמיטן, נורווסק, וכן בנורליפ.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המשך כרגיל, אין שום סכנה. לפעמים לגברים עם מסת שרירים גדולה העוסקים בספורט יש רמת קראטינין מעט גבוהה בלא שתהיה לכך שום משמעות פתולוגית. אבל הכן מראש בדיקות שיעזרו לרופא הנפרולוג. חבל לבזבז את התור אצלו על שליחתך לבדיקות. בקש מרופא המשפחה איסוף שתן ל-24 שעות לקראטינין, לחלבון ולמיקרואלבומין, ובמקביל בדם, וכן לנתרן ואשלגן, ואז הנפרולוג שלך יהיה יותר חכם. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד

 לפני 4 שבועות עברתי גרידה בשל הפלה נדחית בשבוע ה-11. לקראת הביוץ ביצענו בדיקות דם שהראו אסטרוגן רמת 214, פרוגסטרון 30 ו- LH 7.4. בבדיקת אולטרסאונד נראה זקיק בגודל 18 מ"מ, ולא נראה נוזל בדוגלס.   4 ימים קודם לכן נראו בסונר 2 זקיקים, אחד בגודל 12.5 מ"מ והשני בגודל 13 מ"מ.   לא ברור לי מנתונים אלה אם התרחש ביוץ: רמת הפרוגסטרון גבוהה, אבל נצפה זקיק ואין נוזל. האם עדיין לא היה ביוץ? האם מה שנמצא קשור איכשהו להפלה שהיתה? האם יש סיכוי להריון בחודש זה, עם נתונים אלה?
לפני 4 שבועות עברתי גרידה בשל הפלה נדחית בשבוע ה-11. לקראת הביוץ ביצענו בדיקות דם שהראו אסטרוגן רמת 214, פרוגסטרון 30 ו- LH 7.4. בבדיקת אולטרסאונד נראה זקיק בגודל 18 מ"מ, ולא נראה נוזל בדוגלס. 4 ימים קודם לכן נראו בסונר 2 זקיקים, אחד בגודל 12.5 מ"מ והשני בגודל 13 מ"מ. לא ברור לי מנתונים אלה אם התרחש ביוץ: רמת הפרוגסטרון גבוהה, אבל נצפה זקיק ואין נוזל. האם עדיין לא היה ביוץ? האם מה שנמצא קשור איכשהו להפלה שהיתה? האם יש סיכוי להריון בחודש זה, עם נתונים אלה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ברור באיזה יום של המחזור ביצעת את הבדיקות, אך לפי רמת הפרוגסטרון נראה שהתרחש ביוץ. גודל הזקיקים משביע רצון. לגבי "לא נראה נוזל בדוגלס" - מדובר באזור אנטומי בו לא אמור להיות נוזל, ואין לכך כל קשר לעניין הביוץ. לגבי סיכויי הכניסה להריון, חסרים נתונים על מנת לאמוד את הסיכוי. בהצלחה ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

אם אני שוכבת עם מישהו - האם כל יום אני צריכה לקחת כדור נגד הריון ?
אם אני שוכבת עם מישהו - האם כל יום אני צריכה לקחת כדור נגד הריון ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כן, הגלולה משמשת למניעת הריון, אולם יש אמצעי מניעה אחרים, למשל קונדום, שהשימוש בו מומלץ בכל מקרה, אפילו אם את לוקחת גלולות, כי הוא מגן מפני מחלות מועברות מין. חוץ מגלולות נכנסה לשימוש בזמן האחרון מדבקה עורית בשם אוורה שהיא מאוד נוחה לשימוש. אנא פני לרופא נשים להתאמה של אמצעי מניעה. קרא עוד

 אני בת 32. אני 4 שנים אחרי סרטן שד, עם ערכי פרוגסטרון נמוכים ועם מוטציה בגן BRCA 1. אני מנסה להרות כבר חצי שנה. הרופאה שלי המליצה על לקיחת פרוגילוטון במשך 21 יום.   האם אין כל סכנה לעידוד חזרה של המחלה בשד או בשחלות? האם זוהי שיטת הטיפול המומלצת?
אני בת 32. אני 4 שנים אחרי סרטן שד, עם ערכי פרוגסטרון נמוכים ועם מוטציה בגן BRCA 1. אני מנסה להרות כבר חצי שנה. הרופאה שלי המליצה על לקיחת פרוגילוטון במשך 21 יום. האם אין כל סכנה לעידוד חזרה של המחלה בשד או בשחלות? האם זוהי שיטת הטיפול המומלצת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כדורי פרוגילוטון מכילים פרוגסטרון ואסטרוגן, לכן יכולה להיות בעיה עם הרקע הרפואי שלך של סרטן השד. אסטרוגן אסור לשימוש לנשים עם עבר של סרטן השד. אני ממליצה לך להתייעץ עם האונקולוג שלך לפני שאת מתחילה עם הטיפול. להלן מאמר באינפומד העוסק בקשר בין טיפולים הורמונליים לבין סרטן השד אשר עשוי לעניין אותך. http://www.infomed.co.il/news/n_063003_1.htm קרא עוד

 בני בן ה-3 סבל מפריחה שנראתה מזוהמת סביב הפה וקיבל אנטיביוטיקה בשם צפוויט. לאחר יומיים התברר שמשטח הגרון שלו היה חיובי לסטרפטוקוקוס A. האם הצפוויט קוטל את הסטרפטוקוקוס A ?
בני בן ה-3 סבל מפריחה שנראתה מזוהמת סביב הפה וקיבל אנטיביוטיקה בשם צפוויט. לאחר יומיים התברר שמשטח הגרון שלו היה חיובי לסטרפטוקוקוס A. האם הצפוויט קוטל את הסטרפטוקוקוס A ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

צפוויט זו אנטיביוטיקה ממשפחת הצפלוספורינים. היא בהחלט מכסה סטרפטוקוקוס A. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 האם יש מצב לאיחור של המחזור עם נטילת כדורי איקאקלומין פעמיים ביום, ואם כן מה הסיבה לכך ?
האם יש מצב לאיחור של המחזור עם נטילת כדורי איקאקלומין פעמיים ביום, ואם כן מה הסיבה לכך ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא כתבת לי בכמה ימים את מאחרת ומתי לקחת את הכדור האחרון של איקאקלומין. איקאקלומין הוא מעכב תחרותי של אסטרוגן, והוא ניתן על מנת להשרות ביוץ. פעילותו גורמת גם לסביבה היפראסטרוגנית שמשפיעה על שגשוג הרירית ברחם. כל עוד האסטרוגן גבוה, רירית הרחם תמשיך לשגשג. עם הפסקת הטיפול, רמות האסטרוגן יורדות בהדרגה, ואז, אם אין ביוץ או הפריה שיגרמו להפרשת פרוגסטרון שיביא להמשך התפתחות רירית הרחם לקראת הריון, רירית הרחם מתנוונת, מתקלפת ומופיע הדימום הווסתי. הביוץ אמור להתרחש 5-12 יום לאחר נטילת הכדור האחרון של איקאקלומין . ידוע שהביוץ מתרחש בד"כ 14 יום לפני הופעת הווסת. כלומר עלייך לקחת בחשבון שהווסת תופיע אצלך בין 19-26 יום לאחר נטילת הכדור האחרון של איקאקלומין. אם קיימת יחסי מין סביב מועד הביוץ המשוער ועברו יותר מ - 10 ימים, אולי כדאי לך לבצע בדיקת הריון. אם עבר הזמן המשוער לפי החישוב הנ"ל ואינך בהריון, מומלץ שתתייעצי עם רופא/ת נשים. קרא עוד

 בתוצאות בדיקות הדם של אמי Erithropoietin היה 216, וזה מעל הנורמה. מהו הפרמטר הזה ועל מה מעידה התוצאה הגבוהה?
בתוצאות בדיקות הדם של אמי Erithropoietin היה 216, וזה מעל הנורמה. מהו הפרמטר הזה ועל מה מעידה התוצאה הגבוהה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אריתרופוייטין הוא הורמון המגרה יצירת תאי דם אדומים במוח העצם. הוא מופרש על ידי תאים מסויימים בכליה בתגובה לירידה בחמצן המגיע לרקמות. כאשר האריתרופוייטין גבוה, זה יכול להעיד על מחסור בחמצן. האם אימך מעשנת? האם יש לה מחלת ריאות כרונית או מחלת לב? אפשרות נוספת היא שישנו ייצור אקטופי של אריתרופוייטין שלא מגיב לוויסות הטבעי של הגוף. אמך צריכה לעבור המשך בירור כדי למצוא את הסיבה המדויקת לעלייה בערכי האריתרופוייטין. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בת 25, בריאה, אך סובלת מעייפות כרונית. במדידת לחץ דם סיסטולי התוצאה היתה 70. בדיקות דם הראו שרמת הברזל וויטמין B12 בגבול התחתון של הנורמה. ליתר ביטחון התחלתי לקחת ברזל וויטמין B12 כתוספים. אני רוקחת, וחשבתי להתחיל לקחת גם Q10, שאמור לעזור לעייפות ולהרגשת האנרגיה. אני בריאה, אך העייפות התמידית פוגעת לי באיכות החיים.   האם ה- Q10 באמת יכול לעזור?   האם יש מניעה כלשהי, מבחינת איזושהי אינטרקציה, לקחת את הברזל יחד עם ה-Q10 באותה נטילה? לא מצאתי על כך מידע.   לאיזה רופא מומחה עלי ללכת בגלל הבעיה שלי? רופא המשפחה שלי לא מראה עניין בבעיה שלי ולא הייתי רוצה להתייעץ איתו.
אני בת 25, בריאה, אך סובלת מעייפות כרונית. במדידת לחץ דם סיסטולי התוצאה היתה 70. בדיקות דם הראו שרמת הברזל וויטמין B12 בגבול התחתון של הנורמה. ליתר ביטחון התחלתי לקחת ברזל וויטמין B12 כתוספים. אני רוקחת, וחשבתי להתחיל לקחת גם Q10, שאמור לעזור לעייפות ולהרגשת האנרגיה. אני בריאה, אך העייפות התמידית פוגעת לי באיכות החיים. האם ה- Q10 באמת יכול לעזור? האם יש מניעה כלשהי, מבחינת איזושהי אינטרקציה, לקחת את הברזל יחד עם ה-Q10 באותה נטילה? לא מצאתי על כך מידע. לאיזה רופא מומחה עלי ללכת בגלל הבעיה שלי? רופא המשפחה שלי לא מראה עניין בבעיה שלי ולא הייתי רוצה להתייעץ איתו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ברור ממכתבך מתי החלה העייפות הכרונית שאת מתארת, כמו גם אם ישנם תסמינים נלווים כמו ירידה בזיכרון, בלוטות לימפה רגישות, כאבי שרירים, שינה ושאינה מרעננת. אם התופעה נמשכת מעל 6 חודשים וכוללת חלק מהתסמינים שהזכרתי, ייתכן שמדובר ב"תסמונת העייפות הכרונית" (CFS). מידע על התסמונת תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_091406_9.htm קרא עוד

 מבקש לדעת מה משמעות המילה DUPUYTREN, מהי מחלה זו  וממה היא נובעת ?
מבקש לדעת מה משמעות המילה DUPUYTREN, מהי מחלה זו וממה היא נובעת ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כוויצה על שם Dupuytren הינה עיבוי פתולוגי והתקצרות של שכבת רקמת חיבור תת- עורית בכף היד שנקראת חיתולית (פציה). אותה הצטמקות גורמת למשיכת האצבעות וקיפולן כלפי פנים, מבלי שניתן יהיה ליישרן. בד"כ הקיפול קורה באצבעות 4 ו 5 כלומר בזרת ובאצבע הטבעת, אולם לעיתים כל האצבעות מעורבות. מצב זה שכיח יותר בגברים - פי 7 מבנשים. השכיחות עולה עם הגיל, ותוקפת יותר גברים בגיל העמידה. הבעיה נוטה לחזור על עצמה במשפחות מסוימות. הסיבה אינה ידועה, אולם יש קשר לשתיית אלכוהול, עישון, מחלת סוכרת, אפילפסיה ובעיות בבלוטת התריס. העיוות בד"כ אינו גורם לכאב, אולם מעוות את צורת היד ומגביל את התנועה. הטיפול המקובל והיעיל ביותר הוא ניתוחי. לפרטים נוספים: http://www.e-hand.com/hw/hw009.htm קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר טלי פרידמן
ד"ר טלי פרידמן כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית לעיצוב הגוף, בעלת המרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף המתמחה בפתרונות כירורגיים ואסתטיים מקיפים
פרופ' אורי רוגובסקי
פרופ' אורי רוגובסקי פנימית
מומחה ברפואה פנימית | רופא בכיר מחלקת פנימית ג' במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי איכילוב
ד"ר אברהם אברג'ל
ד"ר אברהם אברג'ל אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מומחה בניתוחי ראש-צוואר וניתוחי אף וסינוסים. רופא בכיר בביה"ח איכילוב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו