שאלות ותשובות - עמוד 790
מאת: מערכת אינפומד
המשך כרגיל, אין שום סכנה. לפעמים לגברים עם מסת שרירים גדולה העוסקים בספורט יש רמת קראטינין מעט גבוהה בלא שתהיה לכך שום משמעות פתולוגית. אבל הכן מראש בדיקות שיעזרו לרופא הנפרולוג. חבל לבזבז את התור אצלו על שליחתך לבדיקות. בקש מרופא המשפחה איסוף שתן ל-24 שעות לקראטינין, לחלבון ולמיקרואלבומין, ובמקביל בדם, וכן לנתרן ואשלגן, ואז הנפרולוג שלך יהיה יותר חכם. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא ברור באיזה יום של המחזור ביצעת את הבדיקות, אך לפי רמת הפרוגסטרון נראה שהתרחש ביוץ. גודל הזקיקים משביע רצון. לגבי "לא נראה נוזל בדוגלס" - מדובר באזור אנטומי בו לא אמור להיות נוזל, ואין לכך כל קשר לעניין הביוץ. לגבי סיכויי הכניסה להריון, חסרים נתונים על מנת לאמוד את הסיכוי. בהצלחה ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כן, הגלולה משמשת למניעת הריון, אולם יש אמצעי מניעה אחרים, למשל קונדום, שהשימוש בו מומלץ בכל מקרה, אפילו אם את לוקחת גלולות, כי הוא מגן מפני מחלות מועברות מין. חוץ מגלולות נכנסה לשימוש בזמן האחרון מדבקה עורית בשם אוורה שהיא מאוד נוחה לשימוש. אנא פני לרופא נשים להתאמה של אמצעי מניעה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כדורי פרוגילוטון מכילים פרוגסטרון ואסטרוגן, לכן יכולה להיות בעיה עם הרקע הרפואי שלך של סרטן השד. אסטרוגן אסור לשימוש לנשים עם עבר של סרטן השד. אני ממליצה לך להתייעץ עם האונקולוג שלך לפני שאת מתחילה עם הטיפול. להלן מאמר באינפומד העוסק בקשר בין טיפולים הורמונליים לבין סרטן השד אשר עשוי לעניין אותך. http://www.infomed.co.il/news/n_063003_1.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
צפוויט זו אנטיביוטיקה ממשפחת הצפלוספורינים. היא בהחלט מכסה סטרפטוקוקוס A. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא כתבת לי בכמה ימים את מאחרת ומתי לקחת את הכדור האחרון של איקאקלומין. איקאקלומין הוא מעכב תחרותי של אסטרוגן, והוא ניתן על מנת להשרות ביוץ. פעילותו גורמת גם לסביבה היפראסטרוגנית שמשפיעה על שגשוג הרירית ברחם. כל עוד האסטרוגן גבוה, רירית הרחם תמשיך לשגשג. עם הפסקת הטיפול, רמות האסטרוגן יורדות בהדרגה, ואז, אם אין ביוץ או הפריה שיגרמו להפרשת פרוגסטרון שיביא להמשך התפתחות רירית הרחם לקראת הריון, רירית הרחם מתנוונת, מתקלפת ומופיע הדימום הווסתי. הביוץ אמור להתרחש 5-12 יום לאחר נטילת הכדור האחרון של איקאקלומין . ידוע שהביוץ מתרחש בד"כ 14 יום לפני הופעת הווסת. כלומר עלייך לקחת בחשבון שהווסת תופיע אצלך בין 19-26 יום לאחר נטילת הכדור האחרון של איקאקלומין. אם קיימת יחסי מין סביב מועד הביוץ המשוער ועברו יותר מ - 10 ימים, אולי כדאי לך לבצע בדיקת הריון. אם עבר הזמן המשוער לפי החישוב הנ"ל ואינך בהריון, מומלץ שתתייעצי עם רופא/ת נשים. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אריתרופוייטין הוא הורמון המגרה יצירת תאי דם אדומים במוח העצם. הוא מופרש על ידי תאים מסויימים בכליה בתגובה לירידה בחמצן המגיע לרקמות. כאשר האריתרופוייטין גבוה, זה יכול להעיד על מחסור בחמצן. האם אימך מעשנת? האם יש לה מחלת ריאות כרונית או מחלת לב? אפשרות נוספת היא שישנו ייצור אקטופי של אריתרופוייטין שלא מגיב לוויסות הטבעי של הגוף. אמך צריכה לעבור המשך בירור כדי למצוא את הסיבה המדויקת לעלייה בערכי האריתרופוייטין. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא ברור ממכתבך מתי החלה העייפות הכרונית שאת מתארת, כמו גם אם ישנם תסמינים נלווים כמו ירידה בזיכרון, בלוטות לימפה רגישות, כאבי שרירים, שינה ושאינה מרעננת. אם התופעה נמשכת מעל 6 חודשים וכוללת חלק מהתסמינים שהזכרתי, ייתכן שמדובר ב"תסמונת העייפות הכרונית" (CFS). מידע על התסמונת תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_091406_9.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כוויצה על שם Dupuytren הינה עיבוי פתולוגי והתקצרות של שכבת רקמת חיבור תת- עורית בכף היד שנקראת חיתולית (פציה). אותה הצטמקות גורמת למשיכת האצבעות וקיפולן כלפי פנים, מבלי שניתן יהיה ליישרן. בד"כ הקיפול קורה באצבעות 4 ו 5 כלומר בזרת ובאצבע הטבעת, אולם לעיתים כל האצבעות מעורבות. מצב זה שכיח יותר בגברים - פי 7 מבנשים. השכיחות עולה עם הגיל, ותוקפת יותר גברים בגיל העמידה. הבעיה נוטה לחזור על עצמה במשפחות מסוימות. הסיבה אינה ידועה, אולם יש קשר לשתיית אלכוהול, עישון, מחלת סוכרת, אפילפסיה ובעיות בבלוטת התריס. העיוות בד"כ אינו גורם לכאב, אולם מעוות את צורת היד ומגביל את התנועה. הטיפול המקובל והיעיל ביותר הוא ניתוחי. לפרטים נוספים: http://www.e-hand.com/hw/hw009.htm קרא עוד