דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 791

 אני מנסה להיכנס להריון זה שנה. אני שומרת נידה וטובלת ביום ה-13 או ה-14 ומרגישה בימים אלה כאבי ביוץ ומקיימת יחסי מין, אבל ללא הצלחה. מה יכולה להיות הסיבה לכך? יש לי ילדה בת שנה וחצי ואיתה נכנסתי להריון בלי בעיה ביום ה-13. האם בעיות פוריות יכולות להופיע פתאום?
אני מנסה להיכנס להריון זה שנה. אני שומרת נידה וטובלת ביום ה-13 או ה-14 ומרגישה בימים אלה כאבי ביוץ ומקיימת יחסי מין, אבל ללא הצלחה. מה יכולה להיות הסיבה לכך? יש לי ילדה בת שנה וחצי ואיתה נכנסתי להריון בלי בעיה ביום ה-13. האם בעיות פוריות יכולות להופיע פתאום?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בעיות פוריות יכולות להופיע "פתאום". כלומר, יכול להיות מצב בו לאחר הריון תקין יש בעיות בלהיכנס להריון נוסף. איני יכולה להגדיר את בעייתך כבעיית פוריות. לפי הפרוטוקול, צריכה להיות תקופה של שנה של ניסיונות כושלים להיכנס להריון לפני שקובעים שישנה בעיית פוריות. במקרה כזה, מומלץ להתחיל בבירור לגבי הגורמים לבעייה זו. ישנן אפשריות סיבות רבות לבעיות פוריות, הן מפורטות כאן: http://www.poriut.com/info_reasons.html קרא עוד

 אני בהתלבטות קשה. עשיתי  בדיקת שקיפות עורפית שהיתה תקינה ובבדיקת חלבון עוברי, טרימסטר ראשון חושב סיכון של 1:10000. בסקירת מערכות מוקדמת נמצא מוקד אקוגני בחדר שמאל. נעשתה  בדיקת אקו לב, והיא היתה תקינה.  בבדיקת חלבון אלפא עוברי בשליש השני חושב סיכון של 1:6000. עכשיו אני בשבוע ה-20, והרופא שלי מפנה אותי לייעוץ גנטי.   האם הממצאים מצביעם על צורך בייעוץ? האם הממצאים מצריכים ניקור מי שפיר? האם כדאי לעשות את הניקור בתשלום? האם החשש לתסמונת דאון מוצדק?
אני בהתלבטות קשה. עשיתי בדיקת שקיפות עורפית שהיתה תקינה ובבדיקת חלבון עוברי, טרימסטר ראשון חושב סיכון של 1:10000. בסקירת מערכות מוקדמת נמצא מוקד אקוגני בחדר שמאל. נעשתה בדיקת אקו לב, והיא היתה תקינה. בבדיקת חלבון אלפא עוברי בשליש השני חושב סיכון של 1:6000. עכשיו אני בשבוע ה-20, והרופא שלי מפנה אותי לייעוץ גנטי. האם הממצאים מצביעם על צורך בייעוץ? האם הממצאים מצריכים ניקור מי שפיר? האם כדאי לעשות את הניקור בתשלום? האם החשש לתסמונת דאון מוצדק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

"מוקד אקוגני" הוא אזור בלב הנראה בתמונת האולטרסאונד כאזור בהיר יותר משאר אזורי הלב. למוקד אקוגני בפני עצמו אין לרוב משמעות קלינית, ואין הוא מעיד על בעיה בתפקודי הלב. עם זאת, נמצא קשר כלשהו בין מוקד כזה לבין השכיחות של תסמונת דאון. לרוב טוענים שמוקד כזה מעלה את הסיכון פי שניים, כלומר, אם במקרה שלך הסיכון המשוקלל הוא 1:6000, אזי כשנמצא מוקד כזה, הסיכון הוא 1:3000. כפי שאת מבינה, במקרה זה הסטטיסטיקה "לטובתך", וגם אם הסיכון גבוה פי שניים, עדיין התוצאות שקיבלת טובות מאוד. למרות כל האמור לעיל, חשוב לזכור שמדובר בסטטיסטיקה בלבד, ולמעשה, הבדיקה היחידה שיכולה לתת תוצאות אמינות ב-100% לגבי תסמונת דאון היא ניקור מי שפיר. הרופא החליט להפנות אותך לייעוץ על מנת שתוכלי לשמוע את כל המידע בצורה מסודרת מרופא שמתמחה בתחום, ולקבל תמונה בהירה, וזאת דווקא על מנת להרגיע אותך, ולא כדי להלחיץ. כשתהיה בידך התמונה המלאה, תוכלי שוב לעשות את השיקולים שלך לגבי ביצוע בדיקת מי שפיר. אני ממליצה קודם כל להירגע, שכן התוצאות בסך הכל טובות. גשי לייעוץ הגנטי כפי שהמליץ רופאך, ואחר כך תשקלי את כל הנושא שנית. זכרי שבימינו, תקופת ההריון מלווה בלא מעט חרדות מסוג זה, וזאת "הודות" לטכנולוגיה המאפשרת מעקב כל כך מדוייק וצמוד. שום עובר לא מתפתח בדיוק "לפי הספר", וכמעט בכל הריון מתגלה "משהו" באולטרסאונד או בבדיקות השונות. עוד על מוקד אקוגני בלב תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_090203_5.htm קרא עוד

 אני בת 25 ומצאו לי ציסטה בשחלות לפני כשנתיים. סבלתי פעם אחת מכאבים עזים בבטן בגלל הציסטה ומאז אני לוקחת גלולות ואין שום תופעות או כאבים. הציסטה דווקא קטנה יחסית, כיום היא בגודל של 24x17 מילימטר עם ספק פפילציה בתוכה, ובתקופה האחרונה יש אצלי עלייה בערכי 125 CA - כיום הוא 88, ואני כבר בטיפול.   רציתי לדעת מה זה אומר עם ספק פפילציה? ומה זה בדיוק ה-CA 125? הבנתי שזה יכול להיות עקב תנודות של המחזור, אם כי אצלי הערך הזה במגמת עלייה כבר במשך תקופה ממושכת.
אני בת 25 ומצאו לי ציסטה בשחלות לפני כשנתיים. סבלתי פעם אחת מכאבים עזים בבטן בגלל הציסטה ומאז אני לוקחת גלולות ואין שום תופעות או כאבים. הציסטה דווקא קטנה יחסית, כיום היא בגודל של 24x17 מילימטר עם ספק פפילציה בתוכה, ובתקופה האחרונה יש אצלי עלייה בערכי 125 CA - כיום הוא 88, ואני כבר בטיפול. רציתי לדעת מה זה אומר עם ספק פפילציה? ומה זה בדיוק ה-CA 125? הבנתי שזה יכול להיות עקב תנודות של המחזור, אם כי אצלי הערך הזה במגמת עלייה כבר במשך תקופה ממושכת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

CA125 הוא סמן שעשוי להצביע על גידול סרטני, בעיקר בשחלות, אך הוא לא בהכרח מצביע על גידול כזה: ישנם מספר גורמים שפירים שיכולים לגרום לעליית ערכיו בדם, כמו מחזור, הריון, ציסטות מסוגים שונים, אנדומטריוזיס, דלקת של אזור אגן הירכיים ועוד. על כן לא ניתן להשתמש בסמן זה (או בכל סמן אחר) כבדיקה יחידה ומהימנה לנוכחות גידול סרטני, ולרוב משמשת הבדיקה רק לצרוך מעקב. פפילציה היא צורה מורפולוגית מסויימת של תוכן הציסטה. על מנת לקבוע בוודאות את מצב הציסטה יש לכרות את הציסטה ולבצע בדיקה פתולוגית. הציסטה שאת מתארת אכן קטנה מאוד ולא בהכרח דורשת כריתה, אך לאור מגמת העלייה בערכי הסמן, אני ממליצה לפנות שוב לבדיקה גינקולוגית לשם הערכה מחודשת. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בת 43. לפני כחודש ביצעתי בדיקות דם שהראו  רמת המוגלובין נמוכה (9)  ורמת ברזל נמוכה (11). בהמלצת הרופא נטלתי במשך חודש כדורי ברזל (ברזל עדיף של הדס - 2 כדורים ביום). בבדיקות הדם שערכתי השבוע עלתה רמת ההמוגלובין ל-11.9,  רמת הפריטין היתה 5.90, אך הערך של הברזל עמד על 306.89. האם זה ייתכן? מה ההשלכות של מצב זה? כיצד עלי להמשיך לפעול? האם להמשיך לקחת את הכדורים או להפסיק? האם זה מצביע על בעית דם מורכבת יותר?
אני בת 43. לפני כחודש ביצעתי בדיקות דם שהראו רמת המוגלובין נמוכה (9) ורמת ברזל נמוכה (11). בהמלצת הרופא נטלתי במשך חודש כדורי ברזל (ברזל עדיף של הדס - 2 כדורים ביום). בבדיקות הדם שערכתי השבוע עלתה רמת ההמוגלובין ל-11.9, רמת הפריטין היתה 5.90, אך הערך של הברזל עמד על 306.89. האם זה ייתכן? מה ההשלכות של מצב זה? כיצד עלי להמשיך לפעול? האם להמשיך לקחת את הכדורים או להפסיק? האם זה מצביע על בעית דם מורכבת יותר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המינון הנכון אצל מבוגרים עם אנמיה על רקע חסר בברזל הוא בדרך כלל 100-30 מ"ג ברזל ליום. בברזל "עדיף של הדס" ישנו מינון מוגבר (30 מ"ג) של ברזל, כלומר נטלת 60 מג' ליום, וזהו מינון נכון. הערך הנוכחי של הברזל אצלך אכן גבוה מהנורמה, אך ככל הנראה נגרם על ידי נטילת תוספי הברזל. אין זה מעיד על בעית דם חמורה או מורכבת יותר. אמליץ לך להמשיך ליטול את הכדורים עד להתייצבות ההמוגלובין ברמה תקינה, ולאחר מכן להתחיל להוריד את מינון כדורי הברזל תוך כדי השגחה והנחייה של הרופא המטפל. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 האם ניתן לבצע הדמיית MRI ללא הזרקה של חומר הרדמה לווריד אלא על ידי מסכת חמצן או משהו דומה?
האם ניתן לבצע הדמיית MRI ללא הזרקה של חומר הרדמה לווריד אלא על ידי מסכת חמצן או משהו דומה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת מי אמור לעבור את הבדיקה, את או אחד מילדייך? בדיקת MRI מחייבת חוסר תזוזה מוחלט של הנבדק. בתינוקות קטנים ובילדים צעירים אשר מתקשים לשתף פעולה נדרשת הרדמה למשך זמן קצר על מנת שהבדיקה תתבצע בתנאים הטובים ביותר. ההרדמה מתבצעת למשך 10 עד 15 דקות בהזרקת חומר הרדמה (פרופופול) לווריד על ידי רופא מרדים מוסמך, תוך כדי ניטור ומעקב צמוד של סימנים חיוניים, כמו ריווי חמצן בדם, דופק ולחץ דם. לעיתים מסתפקים רק במתן חומר "מטשטש" דרך הפה, אשר גורם להירדמותו של תינוק, אך נושא זה נתון בלעדית לשיקולם של הרופא המרדים ושל הרדיולוג אשר מבצע את בדיקת ההדמיה. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

   עוד באינפומד
עוד באינפומד
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחשבון התפתחות התינוק קרא עוד

 עברתי לפני כשנה ניתוח בקע מפשעתי בצד ימין. עד היום אני סובל מכאבים.  הרופא שניתח אמר לי שהכל נראה תקין. אם כך, מה מקור הכאב הממושך? עלי לציין כי הניתוח בוצע בהרדמה מלאה והוכנסה רשת לצורך תמיכה.
עברתי לפני כשנה ניתוח בקע מפשעתי בצד ימין. עד היום אני סובל מכאבים. הרופא שניתח אמר לי שהכל נראה תקין. אם כך, מה מקור הכאב הממושך? עלי לציין כי הניתוח בוצע בהרדמה מלאה והוכנסה רשת לצורך תמיכה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

באם נבדקת על ידי רופא ששלל חזרת הבקע המפשעתי , ככל הנראה מקור הכאבים אינו בקע חוזר אלא ממקור עצב שנפגע במהלך הניתוח. לעיתים נזק לעצב במהלך הניתוח מוביל לכאב מהאזור המנותח. בד"כ כאב כזה הוא כאב קבוע ונסבל. אם הכאבים מופיעים יותר לאחר עמידה ממושכת , עבודה קשה, ייתכן ומקורם הוא בקע חוזר ועליך להיבדק שוב על ידי כירורג . אם הכאב נסבל ובמגמת ירידה לאורך הזמן מהניתוח, ייתכן שהחתך או הרשת התומכת שהוכנסה גורמים לכאב. במרבית המקרים הכאב חולף לאחר כשנה. קרא עוד

 אני בת 79 וסובלת מבעיות בברכיים, הן נפוחות ועקומות. הרופא אמר כי לא ניתן לנתח. רציתי לשאול אם ניתן לקחת אחד מתוספי התזונה מגה גלופלקס או ויטה פלקס עם התרופות שאותן אני לוקחת באופן קבוע, ואם תוסף התזונה הוכח כיעיל וישפר את המצב. התרופות אותן אני לוקחת:  מיקרופירין 100 מ"ג פעם אחת ביום,  סימבאסטאטין 40 מ"ג פעם אחת ביום, קרדילוק 2.5 מ"ג פעם אחת ביום,  לנסו 15 מ"ג פעמים ביום,  אסריל קפטופריל 12.5 מ"ג 3 פעמים ביום.
אני בת 79 וסובלת מבעיות בברכיים, הן נפוחות ועקומות. הרופא אמר כי לא ניתן לנתח. רציתי לשאול אם ניתן לקחת אחד מתוספי התזונה מגה גלופלקס או ויטה פלקס עם התרופות שאותן אני לוקחת באופן קבוע, ואם תוסף התזונה הוכח כיעיל וישפר את המצב. התרופות אותן אני לוקחת: מיקרופירין 100 מ"ג פעם אחת ביום, סימבאסטאטין 40 מ"ג פעם אחת ביום, קרדילוק 2.5 מ"ג פעם אחת ביום, לנסו 15 מ"ג פעמים ביום, אסריל קפטופריל 12.5 מ"ג 3 פעמים ביום.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נושא תוספי התזונה בבעיות שחיקתיות במפרקים הוא נושא שנוי במחלוקת, למרות שכיחות השימוש בתוספים בקרב הסובלים מהמחלה. מחקרים הראו שיתכן שנטילת תוספי מזון המכילים גלוקוזאמין, כונדרואיטין או שילוב שלהם עשויים לסייע בהפחתת הכאב הנובע ממחלה שחיקתית, או אף בעיכוב התקדמות המחלה, למרות שעדויות אלו אינן עקביות. המגמה הנפוצה כיום היא לנסות להציע תוספי מזון לחולים הסובלים מכאב או מהגבלה תפקודית למשך זמן מה, ולנסות לאמוד את השפעתם. תוספי המזון האלה נחשבים לבטוחים מבחינת תופעות הלוואי והתגובות בין-תרופתיות, אך יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני תחילת טיפול. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 בשבוע ה-27 להריון עברתי בדיקת במעקב אקו לב. יש לי היסטוריה של ראומטיק פיבר מגיל 12 עם פגיעה קלה מאוד במסתם המיטרלי והאאורטלי. נמצא יתר לחץ דם ריאתי של 46 ממ"כ.   האם יתר לחץ דם ריאתי יכול להיגרם מהמוגלובין נמוך? בבדיקת דם שגרתית נמצאו  רמת המוגלובין של 10.2 עם חוסר בויטמין B12,  ורמת ברזל תקינה. הקרדיולוגית שלי טוענת שיתר לחץ הדם אינו קשור ללב, ושבדיקת תפקודי הריאות שלי תקינה. זהו הריון שני שלי, בהריון הראשון לא היתה בעיה עם לחץ הדם הריאתי ולא עם ההמוגלובין.
בשבוע ה-27 להריון עברתי בדיקת במעקב אקו לב. יש לי היסטוריה של ראומטיק פיבר מגיל 12 עם פגיעה קלה מאוד במסתם המיטרלי והאאורטלי. נמצא יתר לחץ דם ריאתי של 46 ממ"כ. האם יתר לחץ דם ריאתי יכול להיגרם מהמוגלובין נמוך? בבדיקת דם שגרתית נמצאו רמת המוגלובין של 10.2 עם חוסר בויטמין B12, ורמת ברזל תקינה. הקרדיולוגית שלי טוענת שיתר לחץ הדם אינו קשור ללב, ושבדיקת תפקודי הריאות שלי תקינה. זהו הריון שני שלי, בהריון הראשון לא היתה בעיה עם לחץ הדם הריאתי ולא עם ההמוגלובין.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יתר לחץ דם ריאתי מוגדר כלחץ דם סיסטולי מעל 30 ממ"כ. הפגיעה במסתם המיטרלי בילדותך יכולה להיות גורם ליתר לחץ הדם, היות שיש בעיה במסתם זה, אפילו פגיעה קלה. חשוב לבצע בירור מקיף של הסיבה לבעיה אצל רופא קרדיולוג, ולא לקפוץ ישר למסקנה שהבעיה היא הפרעה במסתם. גורמים רבים נוספים בלב ובריאות יכולים להוביל לכך, והדבר מצריך בדיקה. ירידה ברמת ההמוגלובין לא תגרום לעלייה בלחץ הדם הריאתי, אך חשוב לטפל באנמיה, במיוחד בזמן הריון, כדי למנוע נזקים לאם ולעובר. ברזל, חומצה פולית וויטמין B12 חשובים להתפתחות התקינה של העובר, ויש לקחת תחליפים אם יש חסר. אני בטוח שהגינקולוג שמטפל בך בזמן ההריון יטפל בנושא האנמיה. בנוסף, תצטרכי להיות גם במעקב של רופא קרדיולוג לגבי יתר לחץ הדם הריאתי ולהמשיך את הבירור בעניין זה. ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד

 אחת לחודש בערך אני נתקפת כאבים בשני צידי הבטן, בעיקר התחתונה, במקום שנמצאות השחלות או הכליות. הכאב מוגבר כשאני לוחצת על הבטן ויש לי רגישות גם באזור הקרוב לבטן. הכאבים עוברים כעבור יום או יום וחצי. האם יש קשר לביוץ או שזה יכול להיות משהו אחר?  יש לציין שהכאבים מופיעים בין היום ה 9,10 של המחזור ולפעמים אף יותר - יום 14 ,15 .  המצב הנ"ל נמשך כבר כמה חודשים.  יש לציין שמעולם לא סבלתי מכאבים בביוץ.
אחת לחודש בערך אני נתקפת כאבים בשני צידי הבטן, בעיקר התחתונה, במקום שנמצאות השחלות או הכליות. הכאב מוגבר כשאני לוחצת על הבטן ויש לי רגישות גם באזור הקרוב לבטן. הכאבים עוברים כעבור יום או יום וחצי. האם יש קשר לביוץ או שזה יכול להיות משהו אחר? יש לציין שהכאבים מופיעים בין היום ה 9,10 של המחזור ולפעמים אף יותר - יום 14 ,15 . המצב הנ"ל נמשך כבר כמה חודשים. יש לציין שמעולם לא סבלתי מכאבים בביוץ.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בעיקרון, קשה לי לאבחן אותך על סמך התיאור שנתת ומבלי לבדוק אותך. בעקרון מה שאת מתארת יכול להתאים לכאב מיטלשמרץ (= כאב של ביוץ). כמובן שיכולות להיות סיבות נוספות, אולם העקביות ביחס למחזור מרמזת על כאבי ביוץ. ניתן להימנע מכאבים אלה על- ידי מניעת ביוצים (= גלולות למניעת הריון). קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר מנואל שוורצמן
ד"ר מנואל שוורצמן ריאות
5
( 5 חוות דעת )
"חוויה טיפולית באווירה נעימה ללא לחץ של זמן, הרופא הקדיש זמן לעיין ולקרוא את כל המסמכים , שאל וחקר לעומק, ביצע את הבדיקות הנדרשות תוך מתן הסבר מפורט לתוצאות ואז נתן את המלצתו להמשך. בהחלט מומלץ מאד."
ד"ר אריאלה הפנר
ד"ר אריאלה הפנר עור ומין
5
( 15 חוות דעת )
"שירות אווירה ומקצועיות מעולה"
פרופ' שלמה שניבאום
פרופ' שלמה שניבאום כירורגיה
מומחה בכירורגיה כללית ואונקולוגית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו