דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 792

 יש לי ציסטה שחלתית מימין, 55+38 מ"מ. האם יש צורך בניתוח מיידי? זה התחיל לפני 5 שנים בממדים קטנים.
יש לי ציסטה שחלתית מימין, 55+38 מ"מ. האם יש צורך בניתוח מיידי? זה התחיל לפני 5 שנים בממדים קטנים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנן מספר אבחנות מבדילות לציסטה בשחלות בגילך (51) - אנדומטריומה, ציסטה פשוטה שפירה, שרירנים, הצטברות נוזלית בחצוצרה וכן גידול ממאיר. חסרים לי מספר פרטים כדי לענות לך בדיוק (כמו למשל, אם את עדיין מקבלת מחזור וכו'). בכל מקרה אני ממליצה לך לעבור בדיקה גופנית מקיפה הכוללת בדיקת בטן, אגן, בדיקה גינקולוגית, בדיקת שדיים וכן אולטרסאונד וגינלי, ואולי אפילו אולטרסאונד דופלר – על מנת לברר את טיבן של הציסטות. הרופא המטפל יוכל לאבחן את סוג הציסטה בעזרת התוצאות. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 57. זה כחודשיים אני סובל מכאבים ביד ימין, בעיקר כשהיד למעלה או במאמץ, ולא יכול להישען עליה. מפריע לי בעבודתי כטכנאי שבזרת כל הזמן יש לי הרגשה של נמלים. מה עלי לעשות? למי לפנות?
אני בן 57. זה כחודשיים אני סובל מכאבים ביד ימין, בעיקר כשהיד למעלה או במאמץ, ולא יכול להישען עליה. מפריע לי בעבודתי כטכנאי שבזרת כל הזמן יש לי הרגשה של נמלים. מה עלי לעשות? למי לפנות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאבים ותחושת נימול בגפה העליונה עלולים להצביע על לחץ עצבי לאורכה. נימול באצבע חמישית מתאים ללחץ על העצב האולנרי הנגרם בדרך כלל על ידי גורמים הקשורים לפעולות יומיומיות בעבודה. יש לפנות לרופא אורתופד לצורך בדיקה גופנית, צילומים וקבלת הטיפול הנדרש. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 אני בת 20. נישאתי לפני שנה, ובמשך השנה הזו נטלתי גלולות והמחזור היה סדיר בזמן שנטלתי את הגלולות וגם לפני. הפסקתי לקחת את הגלולות לפני חודש והמחזור האחרון שקיבלתי היה בתאריך 13-10-06 ומאז לא קיבלתי מחזור. רציתי לדעת אם קיים סיכוי להריון ולפי התאריך מתי אפשר לוודא אם אכן אני בהריון או לא.
אני בת 20. נישאתי לפני שנה, ובמשך השנה הזו נטלתי גלולות והמחזור היה סדיר בזמן שנטלתי את הגלולות וגם לפני. הפסקתי לקחת את הגלולות לפני חודש והמחזור האחרון שקיבלתי היה בתאריך 13-10-06 ומאז לא קיבלתי מחזור. רציתי לדעת אם קיים סיכוי להריון ולפי התאריך מתי אפשר לוודא אם אכן אני בהריון או לא.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יכול להיות שמדובר באי- סדירות על רקע הפסקת נטילת גלולות למניעת הריון, כפי שהוסבר בשאלות קודמות מרובות באתר. ייתכן גם ומדובר בהריון, בצעי תבחין ביתי לבדיקת הריון. קרא עוד

 זה כיומיים שאני סובלת מסחרחורת כאשר אני מטה או כופפת את ראשי, אפילו בעת ביצוע תנועה קלה כשאני עומדת, לא רק במעבר משכיבה לעמידה. אילו בדיקות רצוי לבצע כדי לגלות את סיבת הסחרחורת?
זה כיומיים שאני סובלת מסחרחורת כאשר אני מטה או כופפת את ראשי, אפילו בעת ביצוע תנועה קלה כשאני עומדת, לא רק במעבר משכיבה לעמידה. אילו בדיקות רצוי לבצע כדי לגלות את סיבת הסחרחורת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיבות לסחרחורות הן רבות ומגוונות. הן כוללות, למשל, זיהום ויראלי, תרופות שונות (ובפרט תרופות להורדת לחץ דם), צריכת אלכוהול, הפרעה בזרימת הדם למוח או בעיה כלשהי בכלי הדם המובילים דם למוח, שינויים בלחץ הדם, מחלות וזיהומים שקשורים לאוזן, הפרעות הורמונליות, אנמיה ועוד. כפי שאת מבינה, המון מערכות קשורות לשיווי משקל, ועל מנת לאבחן את מקור הבעיה יש צורך לפעול בשלבים ובהדרגה. אני ממליצה לגשת לרופא המשפחה, שיערוך כמה בדיקות כלליות (בדיקות דם ובדיקות אחרות), וידע גם להפנות אותך בהמשך לגורם המתאים (נוירולוג, רופא אף-אוזן-גרון, או רופא אחר) בהתאם לתוצאות. תרגישי טוב! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 בדיקת שקיעת דם שעשיתי יצאה מוחשת (48). שאלתי, האם לקחת אנטיביוטיקה עקב צניחת מסתם הלב (MVP) לפי הוראת הקרדיולוג? בעבר נאמר לי לקחת אנטיביוטיקה כשיש דלקת. מה עושים?
בדיקת שקיעת דם שעשיתי יצאה מוחשת (48). שאלתי, האם לקחת אנטיביוטיקה עקב צניחת מסתם הלב (MVP) לפי הוראת הקרדיולוג? בעבר נאמר לי לקחת אנטיביוטיקה כשיש דלקת. מה עושים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם הבנתי נכון את שאלתך, את חוששת מהימצאות זיהום על סמך תוצאות שקיעת הדם. שקיעת דם מוחשת אכן מעידה על מחלות דלקתיות וזיהומיות, הגורמות ליצירה מוגברת של חלבונים אשר מאיצים את קצב שקיעת הדם. שקיעת הדם יכולה גם לעלות בגיל מבוגר, בהריון ובמצב של אנמיה. האם יש לך תסמינים נוספים המעידים על זיהום, כגון חום, הזעה, הקאה או בחילה, או שהחשש לדלקת מבוסס על שקיעת הדם בלבד? אמליץ לך להתייעץ עם הקרדיולוג אשר נתן לך את ההוראות לנטילת האנטיביוטיקה ולעקוב אחר התסמינים הספציפיים להימצאות דלקת או זיהום. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אמי, בת 82, עברה צילום רטנגן של הברכיים ושל עמוד השדרה המותני בשל קשיי הליכה וכאבים עזים. להלן ממצאי בדיקת הרנטגן:   צ.ברכיים:  שינויים ארתרוטים כולל פטלו פמורלי עם דפורמציה של המשטחים המפרקיים.  מבנה גרמי שמור.  צ. ע"ש מותני:  עקמת קלה קמורה ימינה.  שינויים ספונדילוטים בינוניים כולל ע"ש גבי.  שינויים דיסקוגנים בין רוב גופי החוליות בעיקר L5-S1.  ספונדילוליסטזיס קל L4-5.  אין עדות לתמט.   אנא עזרו לי בפענוח הממצאים.
אמי, בת 82, עברה צילום רטנגן של הברכיים ושל עמוד השדרה המותני בשל קשיי הליכה וכאבים עזים. להלן ממצאי בדיקת הרנטגן: צ.ברכיים: שינויים ארתרוטים כולל פטלו פמורלי עם דפורמציה של המשטחים המפרקיים. מבנה גרמי שמור. צ. ע"ש מותני: עקמת קלה קמורה ימינה. שינויים ספונדילוטים בינוניים כולל ע"ש גבי. שינויים דיסקוגנים בין רוב גופי החוליות בעיקר L5-S1. ספונדילוליסטזיס קל L4-5. אין עדות לתמט. אנא עזרו לי בפענוח הממצאים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ככלל, תוצאות הבדיקה מתאימות לגיל הנבדקת, ואין בהם פתולוגיה גסה. עם הגיל חלה שחיקה של המבנים הגרמיים בגוף. המבנים שנועדו להגן על העצמות, כמו הדיסקים הבין-חולייתיים המפרידים את חוליות עמוד השדרה, וכן הסחוסים שנועדו להגן על עצמות המפרק, נשחקים. עקב כך נוצר מגע של העצמות זו בזו, דבר שעלול לגרום לכאב. אין ממש מה לעשות עם עובדה, זו שהיא חלק בלתי נמנע מתהליך ההזדקנות. הסבר על שינויים ארתרוטיים תוכלי לקורא בתשובה הבאה: http://www.infomed.co.il/questions/q_090902_2.htm קרא עוד

 קרובת משפחה מבוגרת שפיתחה אפילפסיה בעקבות אירוע מוחי נוטלת את התרופה ואלפורל, אבל תרופה נוגדת דיכאון מסוג Viepax כנראה הורידה את רמת ה- ואלפורל בדם. האם יש תרופה נוגדת דיכאון אשר משתלבת טוב עם ואלפורל ואשר אינה מורידה את רמת הנתרן בדם?
קרובת משפחה מבוגרת שפיתחה אפילפסיה בעקבות אירוע מוחי נוטלת את התרופה ואלפורל, אבל תרופה נוגדת דיכאון מסוג Viepax כנראה הורידה את רמת ה- ואלפורל בדם. האם יש תרופה נוגדת דיכאון אשר משתלבת טוב עם ואלפורל ואשר אינה מורידה את רמת הנתרן בדם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לפי נתוני האתר וחיפוש שערכתי, לא ידוע על אינטרקציה בין שתי התרופות שהזכרת, valporal ו- viepax. כלומר, לא ידוע כי viepax מורידה את רמת valporal בדם. לא ציינת אילו תרופות נוספות נוטלת קרובת משפחתך. אולי להן יש קשר לכך. סיבה נוספת לרמה נמוכה של תרופה בדם, למרבה הפלא, היא, היענות נמוכה של המטופל לטיפול, כלומר, אי לקיחת התרופה במינון ובתדירות הנדרשים. אם בכל זאת רוצים להחליף את הטיפול נוגד הדיכאון באחר, יש להתייעץ עם פסיכיאטר לשם כך. בפורטל אינפומד יש מנוע חיפוש לאיתור תגובות בין תרופתיות בו ניתן להעזר בחיפוש תשובות לשאלות כמו שלך: http://www.infomed.co.il/DrugInteract.asp קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר רביע שואהנה
ד"ר רביע שואהנה רפואת שיניים
רופא שיניים המתמקד ברפואת שיניים אסתטית, שיקום הפה, כירורגיה ושתלים, יישור שיניים
ד"ר יבגני מירושניק
ד"ר יבגני מירושניק גריאטריה
4.8
( 5 חוות דעת )
"הגעתי עם אמא. התקבלתי בנועם,בהקשבה,באמפתיה.הוסבר לי המצב הרפואי וההשלכות. הכל באדיבות. ישר כוח"
ד"ר מוריס ונטוררו
ד"ר מוריס ונטוררו כירורגיה
4.0
( 4 חוות דעת )
"מקצועי מאוד וכן קיבלתי הסבר ברור לגבי מצבי הבריאותי וגישה מאוד נעימה וסבלנית."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו