דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 793

 האם יש נהלים חדשים בקשר למכירת תרופות?  הייתי היום בבית המרקחת וביקשתי רוקל (Rokal)  וביקשו ממני מספר תעודת זהות .  אמרו לי שיש נהלים חדשים של משרד הבריאות.  האם זה נכון ? וכמה תרופות ניתן לקנות בשבוע
האם יש נהלים חדשים בקשר למכירת תרופות? הייתי היום בבית המרקחת וביקשתי רוקל (Rokal) וביקשו ממני מספר תעודת זהות . אמרו לי שיש נהלים חדשים של משרד הבריאות. האם זה נכון ? וכמה תרופות ניתן לקנות בשבוע
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רוקל מכיל 10 מ"ג של קודאין בכל טבליה. על-פי נהלי משרד הבריאות הכמות המקסימלית של קודאין אשר מותרת לניפוק ללקוח, ללא מרשם רופא, היא 200 מ"ג. על כן, ניתן לנפק לך אריזה אחת בלבד של רוקל בכל פעם (רוקל מכיל 20 טבליות בכל אריזה). הרישום מיועד למעקב פנימי בבית המרקחת, שכן קודאין הוא חומר נרקוטי קל, ויש העלולים לעשות בו שימוש לרעה. תוכל לקרוא על קודאין והשפעותיו בדף התרופה באתר: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=256 קרא עוד

 האם יכולה להיות תת פעילות זמנית של בלוטת התריס (TSH 43). אם  כן, מה הגורם לכך?
האם יכולה להיות תת פעילות זמנית של בלוטת התריס (TSH 43). אם כן, מה הגורם לכך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

באופן עקרוני, ערך TSH של מעל 5 מיקרוגרם לדציליטר נחשב פתולוגי ומעיד על חסר בבלוטת התריס, וערך גבוה מ 20 מעיד בדרך כלל על כשל ראשוני של הבלוטה. על מנת לאבחן בודאות יש לבדוק גם את רמת T4, T3 בדם, לבצע בדיקת נוגדנים בדם ובדיקת שקיעת דם. הסיבה הנפוצה לחסר בבלוטת התריס היא מחלת השימוטו, מחלה בה הגוף מייצר נוגדנים עצמיים כנגד בלוטת התריס. מחלה זו היא כרונית. עם זאת, ישנם מצבים זמניים (האורכים מספר חודשים) של חסר בבלוטת התריס, והם דלקת בבלוטה או זיהום ויראלי, ועל כך יוכלו להצביע בדיקות הדם שתבצע. קרא עוד

 לפני כשבועיים ביקרתי אצל רופאת נשים עקב הפרשות חוזרות מהנרתיק.  היא לקחה לי משטח מהנרתיק (עדיין אין תוצאות) וביצעה אולטרסאונד וגינלי.  באולטרסאונד נראה שיש לי דלקת "קלה" ברחם ובחצוצרות כהגדרתה, ונתנה לי שילוב של שתי אנטיביוטיקות בשם מטרוג'יל ודוקסילין, אך לא הסבירה לי ממה נובעת הדלקת.  זו כבר הפעם השנייה בחצי השנה האחרונה שמאובחנת אצלי דלקת בחצוצרות / שחלות וניתנת לי אנטיביוטיקה בשם דוקסילין, אך לא נבדק מה הגורם לכך.  איך אפשר לבדוק זאת? האם משטח נרתיק מגלה הכל או שמא יש צורך בבדיקות נוספות?  האם יש טעם לעשות בדיקות אלו אם סיימתי זה עתה טיפול באנטיביוטיקה?
לפני כשבועיים ביקרתי אצל רופאת נשים עקב הפרשות חוזרות מהנרתיק. היא לקחה לי משטח מהנרתיק (עדיין אין תוצאות) וביצעה אולטרסאונד וגינלי. באולטרסאונד נראה שיש לי דלקת "קלה" ברחם ובחצוצרות כהגדרתה, ונתנה לי שילוב של שתי אנטיביוטיקות בשם מטרוג'יל ודוקסילין, אך לא הסבירה לי ממה נובעת הדלקת. זו כבר הפעם השנייה בחצי השנה האחרונה שמאובחנת אצלי דלקת בחצוצרות / שחלות וניתנת לי אנטיביוטיקה בשם דוקסילין, אך לא נבדק מה הגורם לכך. איך אפשר לבדוק זאת? האם משטח נרתיק מגלה הכל או שמא יש צורך בבדיקות נוספות? האם יש טעם לעשות בדיקות אלו אם סיימתי זה עתה טיפול באנטיביוטיקה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הטיפול שקיבלת מתאים. דלקת באגן לרוב נובעת מאחד משני מזהמים עיקריים, כלמידיה וגונוריאה. המשטח אמור לאבחן את המזהם על מנת לוודא שאת אכן מטופלת כראוי. יש היגיון לבדוק הפעם, כיוון שטופלת כראוי והדלקת חזרה. אם סיימת זה עתה את הטיפול, קיים סיכוי גבוה שהמשטח לא יאבחן את הגורם המזהם. קרא עוד

 אני נוטלת  פבוקסיל במינון של 300 מ"ג ביום, 150 מ"ג בצהריים ו-150 מ"ג בערב. אני מעוניינת להתחיל לאכול מוצרים של הרבלייף, ורציתי לדעת אם זה בטוח לקחת את המוצרים עם הפבוקסיל, אם יש תופעות לוואי, ואם זה מסוכן לבריאות עם נטילת הפבוקסיל.
אני נוטלת פבוקסיל במינון של 300 מ"ג ביום, 150 מ"ג בצהריים ו-150 מ"ג בערב. אני מעוניינת להתחיל לאכול מוצרים של הרבלייף, ורציתי לדעת אם זה בטוח לקחת את המוצרים עם הפבוקסיל, אם יש תופעות לוואי, ואם זה מסוכן לבריאות עם נטילת הפבוקסיל.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המוצרים בהם את רוצה להשתמש הם תוספי תזונה טבעיים. לא ידוע לי על בעיה כלשהי בנטילת שני התכשירים יחד ולא צפויות להיות תופעות לוואי. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 לפני מספר ימים ביצעתי בדיקות דם. לפי התוצאות אני סובל להפתעתי מאנמיה מסויימת:   Hemoglobin g/dl 10.2  Hematocrit % 33.7  MCV-Mean Cell Volume fl 76  MCH-Mean Cell Hemoglobin pg/cell 22.9  MCHC-M.Cell Hb cont. g/dl 30.3   למרות התוצאות, ההרגשה הכללית שלי בסדר, ואיני מרגיש שום בעיה או תופעת לוואי של אנמיה.   אני ממשיך בבדיקות צואה ומעקב אצל רופא המשפחה. באופן עקרוני, אני עוסק בספורט לאורך כל השנים, ובשלושת החודשים האחרונים אני מתאמן 6 פעמים בשבוע בטראיתלון. אני בן 39 עם בריאות תקינה באופן כללי.   אני מבקש לדעת לגבי השפעת התוצאות האלה על פעילות ספורטיבית: עד כמה זה משפיע, עד כמה אני אמור לנקוט צעדי זהירות, ואילו צעדים.
לפני מספר ימים ביצעתי בדיקות דם. לפי התוצאות אני סובל להפתעתי מאנמיה מסויימת: Hemoglobin g/dl 10.2 Hematocrit % 33.7 MCV-Mean Cell Volume fl 76 MCH-Mean Cell Hemoglobin pg/cell 22.9 MCHC-M.Cell Hb cont. g/dl 30.3 למרות התוצאות, ההרגשה הכללית שלי בסדר, ואיני מרגיש שום בעיה או תופעת לוואי של אנמיה. אני ממשיך בבדיקות צואה ומעקב אצל רופא המשפחה. באופן עקרוני, אני עוסק בספורט לאורך כל השנים, ובשלושת החודשים האחרונים אני מתאמן 6 פעמים בשבוע בטראיתלון. אני בן 39 עם בריאות תקינה באופן כללי. אני מבקש לדעת לגבי השפעת התוצאות האלה על פעילות ספורטיבית: עד כמה זה משפיע, עד כמה אני אמור לנקוט צעדי זהירות, ואילו צעדים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדבריך אני מבינה שאתה עוסק בפעילות גופנית עצימה ויומיומית. ברמת פעילות כה גבוהה, אתה עלול להרגיש עייפות בשלבים מאוד מוקדמים של הפעילות. כמו כן, אתה צריך להיזהר מסחרחורות ועילפון תוך כדי פעילות. אני ממליצה על שתיית משקאות אנרגיה לפני ובמהלך הפעילות. עוד אני ממליצה על אכילה מרובה של מזונות עשירים בברזל. אם בכל זאת תתחיל להרגיש חולשה במהלך הפעילות, הייתי ממליצה לך לרדת לארבעה אימונים במקום שישה. בברכה יפה וולנסקי - מאמנת כושר אישית וקבוצות. מתמחה באימונים על טרמפולינה, נשים אחרי לידה, ילדים עם בעיות השמנה ואנשים עם מגבלות פיזיות קלות.דואר אלקטרוני: vyaffa@walla.co.il, סלולר: 050-8355085 קרא עוד

 אני בת 31. עשיתי בדיקות דם כלליות והיה בבדיקות משהו שקצת הבהיל אותי:   antistreptolysin o התוצאה היתה 448 וערכי הנורמה הם 230-0.  c reactive protein התוצאה היתה 0.39 וערכים הנורמה: 0.50-0.00.  rheumatoid factor תוצאה: 9.810000 > וערכי הנורמה: 15.00-0.00.   האם אפשר לקבל הסבר? קיבלתי מהרופא משפחה  אתופאן  ואלגוליזין למשך 10 ימים עקב כאבי גב עזים.
אני בת 31. עשיתי בדיקות דם כלליות והיה בבדיקות משהו שקצת הבהיל אותי: antistreptolysin o התוצאה היתה 448 וערכי הנורמה הם 230-0. c reactive protein התוצאה היתה 0.39 וערכים הנורמה: 0.50-0.00. rheumatoid factor תוצאה: 9.810000 > וערכי הנורמה: 15.00-0.00. האם אפשר לקבל הסבר? קיבלתי מהרופא משפחה אתופאן ואלגוליזין למשך 10 ימים עקב כאבי גב עזים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

antistreptolysin o הוא מדד של רמת הנוגדנים נגד רכיב של חיידק הסטרפטוקוק. רמה גבוהה של antistreptolysin o מעידה על כך שנדבקת בחיידק בחודשים האחרונים. רמת antistreptolysin o נשארת גבוהה גם כמה חודשים אחרי ההידבקות, ולכן לא ניתן לומר מתי התרחשה. האם חלית בדלקת גרון בחודשים האחרונים? בדיקה זו משמשת בדרך כלל לאבחון של סיבוכים לאחר דלקת מסטרפטוקוק, כאשר רוצים לקבוע מה הסיבה להם. למשל, דלקת כליות או מחלת פרקים שלעיתים עלולות להיות סיבוך מאוחר של דלקת גרון סטרפטוקוקלית שלא טופלה באנטיביוטיקה. c-reactive protein הוא מדד כללי למצבי דלקת בגוף. ערכו תקין בבדיקתך. rheumatoid factor הוא נוגדן שרמתו עולה במחלות מפרקים מסוימות. ערכו תקין בבדיקתך. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 תוצאות הדמיה:  אין לראות דמם תוך גולגולתי. אזור הגומה האחורית החדר הרביעי וה- cpa הודגמו בצורה תקינה. הודגם אוטם לקונרי בגרעיני הבסיס מימין. יש לציין הסתידות בדפנות העורקים הוורטברליים. מוקד היפודנסי זעיר בקורונה רדיאטה מימין. קו האמצע שמור. חדרי המוח, ציסטרנות והחללים התת-עכבישיים מורחבים במידה קלה, סימטריים. מבנה גרמי תקין.  ייתכן אוטם לקונרי בקורונה רדיאטה מימין. רצויה קורלציה קלינית.  מה זה אומר לאדם בגילי? לפני שבוע העלו לי את הקרטיה ל 200 מ"ג.
תוצאות הדמיה: אין לראות דמם תוך גולגולתי. אזור הגומה האחורית החדר הרביעי וה- cpa הודגמו בצורה תקינה. הודגם אוטם לקונרי בגרעיני הבסיס מימין. יש לציין הסתידות בדפנות העורקים הוורטברליים. מוקד היפודנסי זעיר בקורונה רדיאטה מימין. קו האמצע שמור. חדרי המוח, ציסטרנות והחללים התת-עכבישיים מורחבים במידה קלה, סימטריים. מבנה גרמי תקין. ייתכן אוטם לקונרי בקורונה רדיאטה מימין. רצויה קורלציה קלינית. מה זה אומר לאדם בגילי? לפני שבוע העלו לי את הקרטיה ל 200 מ"ג.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בפענוח של CT מוח, אשר מצביע על קיומם של מספר אוטמים לקונריים. מדובר באוטמים קטנים הנגרמים ע"י חסימה של כלי דם קטנים במוח, כאשר בד"כ יש ברקע יתר לחץ דם כרוני לא מאוזן. מבחינה קלינית, ברוב המכריע של המקרים חל שיפור ניכר עם הזמן, עד שתוך מספר חודשים אין ממש זכר לאירוע. הדרך למניעת אוטמים אלה היא בין השאר איזון לחץ הדם ונטילת קרטיה (אספירין). אמצעים נוספים הם הפסקת עישון, שמירה על רמת כולסטרול נמוכה, פעילות גופנית והרזיה, ושמירה על איזון רמת הסוכר, אם יש סוכרת. העלאת מינון האספירין עשויה לעזור במעט, אם כי העבודות אינן מצביעות על יתרון משמעותי של מינון גבוה יותר. שאר פענוח ה CT הינו תקין. קרא עוד

 אני בת 37. בחודשיים האחרונים אני סובלת לסירוגין מכאבי גרון, חולשה וחום גוף נמוך סביב 37. בשני המחזורים האחרונים חום גופי עלה ביום הראשון של המחזור ל-38 ללא תופעות אחרות. מה הסיבה לעליית חום הגוף ביום הראשון של המחזור? האם זוהי חולשה של מערכת החיסון או בעיה הורמונלית? האם אלה תסמינים של תסמונת העייפות הכרונית כוללים חום עולה ויורד בנוסף לשאר התסמינים?
אני בת 37. בחודשיים האחרונים אני סובלת לסירוגין מכאבי גרון, חולשה וחום גוף נמוך סביב 37. בשני המחזורים האחרונים חום גופי עלה ביום הראשון של המחזור ל-38 ללא תופעות אחרות. מה הסיבה לעליית חום הגוף ביום הראשון של המחזור? האם זוהי חולשה של מערכת החיסון או בעיה הורמונלית? האם אלה תסמינים של תסמונת העייפות הכרונית כוללים חום עולה ויורד בנוסף לשאר התסמינים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תסמונת העייפות הכרונית (Chronic Fatigue Syndrome או CFS) היא הפרעה שסיבתה אינה ידועה, אולם סבורים כי היא קשורה בגורמים זיהומיים כלשהם, חיידקים או וירוסים. הווירוס השכיח ביותר המעורב בתסמונת זו הוא וירוס Epstein Barr (או EBV) הגורם למחלת הנשיקה. התסמונת מאופיינת בעייפות קשה שאינה משתפרת לאחר מנוחה, הנמשכת למעלה משישה חדשים, ומלווה בפגיעה בזיכרון, ולעתים בתסמינים נוספים, שביניהם כאבי שרירים, כאבי גרון, קשריות לימפה רגישות, כאבי ראש ומפרקים והפרעות שינה. התסמונת לרוב אינה מלווה בעליית חום. מאחר שתסמונת זו אינה מובנת היטב, ואין תמימות דעים באשר לאבחנתה, אבחנה של תסמונת העייפות הכרונית נעשית בדרך של שלילת כל המצבים האחרים העלולים להביא לתופעות דומות, הכוללים הפרעות אנדוקריניות, מחלות זיהומיות, הפרעות פסיכולוגיות (כמו דיכאון), מחלות כבד וכליות כרוניות וממאירויות שונות. טמפרטורת הגוף אמנם משתנה באופן טבעי עם המחזור החודשי, אולם העלייה נמדדת לרוב עם הביוץ ולא עם הווסת. לאור התסמינים שמהם את סובלת, מומלץ לערוך בירור בנסיון לאתר גורמים אפשריים, ורק לאחר שאלה יישללו ניתן יהיה לשקול אבחנה של תסמונת העייפות הכרונית. איחולי בריאות, ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 אני בן 54.  בבדיקת אולטרסאונד מצאו אצלי מוקד היפואקוגני בגודל 0.6 ס"מ בלבלב. אילו בדיקות נוספות עלי לעשות כדי לשלול דבר רציני בלבלב?
אני בן 54. בבדיקת אולטרסאונד מצאו אצלי מוקד היפואקוגני בגודל 0.6 ס"מ בלבלב. אילו בדיקות נוספות עלי לעשות כדי לשלול דבר רציני בלבלב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מוקד היפואקואי בלבלב פירושו איזור מוגדר אשר בבדיקת אולטרסאונד נראה בגוון כהה יותר מאשר רקמת הלבלב התקינה. אזור כזה יכול להיות ציסטות בלבלב, גידולים או אוטם. ממצא זה מחייב המשך בירור, ולרוב השלב הראשון בו הוא בדיקת CT של הבטן. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' רונן דבי
פרופ' רונן דבי אורתופדיה
5.0
( 39 חוות דעת )
"תודה והערכה רבה על הּטיפול המקצועי והמסור ועל ההתייחסות לכל שאלה ונושא שעולה 🙏❤️"
ד"ר אריה פלדמן
ד"ר אריה פלדמן פנימית
מנהל מרפאת יתר לחץ דם ומניעת מחלות קרדין וסקולריות ומנהל מחלקה פנימית במרכז רפואי אוניברסיטאי ברזילי
ד"ר ג'רמי מולד
ד"ר ג'רמי מולד נוירולוגיה
5
( 16 חוות דעת )
"מקצועית ואנושית"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו