שאלות ותשובות - עמוד 794
מאת: מערכת אינפומד
ביוץ מעלה את טמפרטורת הגוף ולא מוריד אותה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על בדיקת מיפוי לב (עם תליום או טכנציום) אפשר לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_040108_16.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
במקרה של סרטן בשלפוחית השתן (CIS) יש צורך במעקב ממושך. אינני רואה כל סיבה לקשר את הטיפול ב- BCG עם פגיעה עצבית כלשהי בשלפוחית. תופעות הלוואי שאתה מתאר אכן משקפות חסימה שלא אמורה להיות לאחר סדרת הטיפולים שפירטת. בשלב זה יש להמשיך במעקב, לבצע בדיקות אולטרסאונד תקופתיות משולבות עם ציסטוסקופיה על פי פרוטוקול הרופא המטפל. יש להניח כי תוכל לשלב טיפול תרופתי שעשוי להקל על החסימה ול הקשיים בריקון באמצעות הורדת הטונוס השרירי במערכת השתן התחתונה. תרגיש טוב, ד"ר עופר לימונד - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מדובר רבות על נזקי העישון: החל ממטרדים יומיומיים "קלים" כמו ריח רע מהפה, הזדקנות עור הפנים, נזקים לשיניים ועוד, דרך מחלות ריאה כרוניות, השפעה על זרימת הדם בגוף, ירידה בפוריות, וכלה בשורה של מחלות סרטניות (ריאה, ושט, לוע ועוד). אני מניחה שכל אלה ידועים לך, ולמרות זאת אתה בוחר לזלזל בגופך ולעשן, חבל! כדאי שפשוט תחדול מההרגל, כיוון שמהר מאוד אתה תמצא את עצמך מעשן 10-5 סיגריות ליום, ובהמשך אף קופסה שלמה. נסה להפסיק כל עוד אתה מעשן מעט יחסית, כך יהיה לך קל יותר להיגמל. סחרחורת, בחילה ודופק מואץ הם חלק מהתגובות המיידיות של הגוף לעשן הסיגריה, לרוב חווים את התופעות הללו כאשר מעשנים סיגריה בפעם הראשונה. במקרה שלך, כיוון שאתה "מפסיק" לעשן ליום-יומיים, אתה חווה חוויות דומות שוב ושוב, מפני שבכל פעם, אתה כאילו מתחיל לעשן מחדש. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוצאת הבדיקה גבוהה מאוד. זהו מדד בלתי ספציפי לתהליך זיהומי או דלקתי בגוף, שאינו נותן מידע על סוג או מיקום התהליך. נחוצות בדיקות נוספות אם מקור הדלקת או הזיהום אינו ידוע. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התרופה היא methylprednisolone, ותוכלי לקרוא עליה באינדקס התרופות: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=169 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אם הנפיחות בבטן מלווה בכאבים, אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה אשר יפנה אותך, אם צריך, לרופא גסטרואנטרולוג להמשך בדיקות. ראי את התשובה הבאה: http://www.infomed.co.il/questions/q_021408_18.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קמח מלא ומוצריו אכן טובים יותר לגוף מהקמח הלבן. קמח לבן מכיל את החלקים הפנימיים של הגרעין, ואינו מכיל את הקליפה והנבט של הגרעין. הקמח המלא מכיל את כל חלקי הגרעין, כולל הקליפה והנבט. מאחר שהקמח המלא מכיל את כל חלקי הגרעין, הוא מכיל את הוויטמינים והמינרלים, החלבון, נוגדי החמצון והסיבים התזונתיים, כלומר לקמח המלא ערך תזונתי רב יותר. הסיבים התזונתיים שנמצאים בקמח המלא תורמים לגוף במספר דרכים. הם מעכבים את התרוקנות הקיבה ויוצרים תחושת שובע לאורך זמן; הם מגבירים את התנועתיות של המעי וכך גדלה תדירות היציאות, נמנעת עצירות ונמנע שגשוג של חיידקים פתוגנים (גורמי מחלות); והם תורמים למניעת מחלות לב, סוכרת, השמנה ומחלות מערכת העיכול. הסיבים התזונתיים נמצאים גם בירקות ובפירות (בעיקר בקליפות), בקטניות, בדגנים מלאים ובשיבולת שועל. תוכלי למצוא על כך מידע נוסף על ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד. בברכה, נטע מלחי - דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
במידה וה- PSA תקין ואין לך בעיות אורינאריות של השתנת לילה וכו', הגודל לא צריך להדאיג אותך. הערמונית גדלה עם הגיל בתהליך הנקרא היפרטרופיה שהוא תקין לחלוטין. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט עוד באינפומד הגדלה שפירה של הערמונית (פרוסטטה) קרא עוד