דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 794

 איזו בדיקה יותר מעמיקה ואמינה לגילוי היצרות עורקים או בעיה בלב - מיפוי לב או stress echo?
איזו בדיקה יותר מעמיקה ואמינה לגילוי היצרות עורקים או בעיה בלב - מיפוי לב או stress echo?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על בדיקת מיפוי לב (עם תליום או טכנציום) אפשר לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_040108_16.asp קרא עוד

 אני בן 19. לפני כשבועיים אובחן על ידי נוירוכירורג שיש לי גידול שפיר בראש: אוסטאומה עורפית מדיאנית (בלט גרמי של העצם) בגודל 1 ס"מ. עברתי  בדיקת CT של המוח והבדיקה היתה תקינה, ולא הבחינו בה בגידול זה.   בדרך כלל אני בריא, אך במשך תקופה ארוכה הופיע אצלי חום לסירוגין עד 37.9 מעלות, והיה לי אחוז לימפוציטים נמוך בדם (17.5%) ואף אנמיה (המטוקריט 38% ורמת פריטין של 28).   האם גידול זה גורם להופעת האנמיה או לתופעות חריגות במערכות הגוף השונות, כמו חלבון בשתן במשך זמן רב, הזיות ריח, דקירות בידיים, חולשה, עייפות ותחושת קור (שאולי קשורה לאנמיה), או שזה קשור לבעיה או מחלה אחרת, כגון זיהום, הרעלה או מחלה אוטואימונית? נוגדני הגרעין שלי תקינים וכך גם תוצאות בדיקות ebv ו- cmv). האם יתכן שאחוז הלימפוציטים היה נמוך למשך כ-3 חודשים וכעת חזר למצבו הנורמלי?   מה עלי לעשות בנידון? האם כדאי לי להסיר את הגידול בשלב זה? כיצד נגרם גידול זה? ואיזו מחלה הייתה לי שגרמה את מגוון התופעות שציינתי עד השבוע האחרון בהתקפים ובהפוגות?    אוסטאומה (osteoma) הוא גידול שפיר של עצם, לרוב עצמות הגולגולת, הגדל לאט מאד. כל עוד אין תסמינים או הפרעות ומיקומו אינו מפריע, אין צורך בטיפול, במיוחד לא כאשר הגוש בגודל של 1 ס"מ. אוסטאומה (או ברבים אוסטאומטה) יכולה להופיע כאחת התופעות במחלה גנטית בשם תסמונת גרדנר (Gardner syndrome), אך תופעה זו נדירה.   התופעות השונות אותן אתה מתאר אינן נגרמות על ידי הגידול השפיר. באשר לאנמיה מחוסר ברזל, אני ממליץ על התייעצות עם רופא המשפחה שלך.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
אני בן 19. לפני כשבועיים אובחן על ידי נוירוכירורג שיש לי גידול שפיר בראש: אוסטאומה עורפית מדיאנית (בלט גרמי של העצם) בגודל 1 ס"מ. עברתי בדיקת CT של המוח והבדיקה היתה תקינה, ולא הבחינו בה בגידול זה. בדרך כלל אני בריא, אך במשך תקופה ארוכה הופיע אצלי חום לסירוגין עד 37.9 מעלות, והיה לי אחוז לימפוציטים נמוך בדם (17.5%) ואף אנמיה (המטוקריט 38% ורמת פריטין של 28). האם גידול זה גורם להופעת האנמיה או לתופעות חריגות במערכות הגוף השונות, כמו חלבון בשתן במשך זמן רב, הזיות ריח, דקירות בידיים, חולשה, עייפות ותחושת קור (שאולי קשורה לאנמיה), או שזה קשור לבעיה או מחלה אחרת, כגון זיהום, הרעלה או מחלה אוטואימונית? נוגדני הגרעין שלי תקינים וכך גם תוצאות בדיקות ebv ו- cmv). האם יתכן שאחוז הלימפוציטים היה נמוך למשך כ-3 חודשים וכעת חזר למצבו הנורמלי? מה עלי לעשות בנידון? האם כדאי לי להסיר את הגידול בשלב זה? כיצד נגרם גידול זה? ואיזו מחלה הייתה לי שגרמה את מגוון התופעות שציינתי עד השבוע האחרון בהתקפים ובהפוגות? אוסטאומה (osteoma) הוא גידול שפיר של עצם, לרוב עצמות הגולגולת, הגדל לאט מאד. כל עוד אין תסמינים או הפרעות ומיקומו אינו מפריע, אין צורך בטיפול, במיוחד לא כאשר הגוש בגודל של 1 ס"מ. אוסטאומה (או ברבים אוסטאומטה) יכולה להופיע כאחת התופעות במחלה גנטית בשם תסמונת גרדנר (Gardner syndrome), אך תופעה זו נדירה. התופעות השונות אותן אתה מתאר אינן נגרמות על ידי הגידול השפיר. באשר לאנמיה מחוסר ברזל, אני ממליץ על התייעצות עם רופא המשפחה שלך. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 אני בן 64. לפני שנתיים התגלה אצלי CIS בשלפוחית השתן וטופלתי בשני מחזורי BCG. הביופסיה האחרונה, שנעשתה לפני כחצי שנה, לימדה שהסרטן נבלם.  בדיקת ציסטוסקופיה לפני חודשיים הראתה שנפח השלפוחית כמעט תקין והרקמה נראתה בעין תקינה.   לפני ארבע שנים עברתי TURP. למרות כל הנאמר אני סובל מכל מרכיבי הסינדרום: תכיפות, דחיפות, קשיים בריקון השלפוחית, זרם מוחלש, ובעיקר צריבה או כאב בשלפוחית, המחריפים בדרך כלל בערב ובלילה. נפח השתנה בודדת איננו עולה בדרך כלל על 40 סמ"ק.   לאורולוגים המטפלים אין מענה לגבי סיבות התכיפות הרבה והכאבים. האם ייתכן שטיפול ה- BCG פגע באופן בלתי הפיך בעצבי שלפוחית השתן? האם יש הסבר אחר לתכיפות ולכאב? האם יש דרכי טיפול אפקטיביות למצב הקשה הזה?
אני בן 64. לפני שנתיים התגלה אצלי CIS בשלפוחית השתן וטופלתי בשני מחזורי BCG. הביופסיה האחרונה, שנעשתה לפני כחצי שנה, לימדה שהסרטן נבלם. בדיקת ציסטוסקופיה לפני חודשיים הראתה שנפח השלפוחית כמעט תקין והרקמה נראתה בעין תקינה. לפני ארבע שנים עברתי TURP. למרות כל הנאמר אני סובל מכל מרכיבי הסינדרום: תכיפות, דחיפות, קשיים בריקון השלפוחית, זרם מוחלש, ובעיקר צריבה או כאב בשלפוחית, המחריפים בדרך כלל בערב ובלילה. נפח השתנה בודדת איננו עולה בדרך כלל על 40 סמ"ק. לאורולוגים המטפלים אין מענה לגבי סיבות התכיפות הרבה והכאבים. האם ייתכן שטיפול ה- BCG פגע באופן בלתי הפיך בעצבי שלפוחית השתן? האם יש הסבר אחר לתכיפות ולכאב? האם יש דרכי טיפול אפקטיביות למצב הקשה הזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

במקרה של סרטן בשלפוחית השתן (CIS) יש צורך במעקב ממושך. אינני רואה כל סיבה לקשר את הטיפול ב- BCG עם פגיעה עצבית כלשהי בשלפוחית. תופעות הלוואי שאתה מתאר אכן משקפות חסימה שלא אמורה להיות לאחר סדרת הטיפולים שפירטת. בשלב זה יש להמשיך במעקב, לבצע בדיקות אולטרסאונד תקופתיות משולבות עם ציסטוסקופיה על פי פרוטוקול הרופא המטפל. יש להניח כי תוכל לשלב טיפול תרופתי שעשוי להקל על החסימה ול הקשיים בריקון באמצעות הורדת הטונוס השרירי במערכת השתן התחתונה. תרגיש טוב, ד"ר עופר לימונד - אינפומד קרא עוד

 אני בן 20, מעשן סיגריות לא באופן קבוע, 2 סיגריות ליום. לפעמים עובר יום בלי עישון כלל. בזמן שאני מעשן, אני מרגיש סחרחורת ולאחר מכן חם לי מאוד ואני מרגיש שאני צריך אוויר, רוח. מה הסיבה לזה? האם זה משום שאני לא רגיל לסיגריות?
אני בן 20, מעשן סיגריות לא באופן קבוע, 2 סיגריות ליום. לפעמים עובר יום בלי עישון כלל. בזמן שאני מעשן, אני מרגיש סחרחורת ולאחר מכן חם לי מאוד ואני מרגיש שאני צריך אוויר, רוח. מה הסיבה לזה? האם זה משום שאני לא רגיל לסיגריות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר רבות על נזקי העישון: החל ממטרדים יומיומיים "קלים" כמו ריח רע מהפה, הזדקנות עור הפנים, נזקים לשיניים ועוד, דרך מחלות ריאה כרוניות, השפעה על זרימת הדם בגוף, ירידה בפוריות, וכלה בשורה של מחלות סרטניות (ריאה, ושט, לוע ועוד). אני מניחה שכל אלה ידועים לך, ולמרות זאת אתה בוחר לזלזל בגופך ולעשן, חבל! כדאי שפשוט תחדול מההרגל, כיוון שמהר מאוד אתה תמצא את עצמך מעשן 10-5 סיגריות ליום, ובהמשך אף קופסה שלמה. נסה להפסיק כל עוד אתה מעשן מעט יחסית, כך יהיה לך קל יותר להיגמל. סחרחורת, בחילה ודופק מואץ הם חלק מהתגובות המיידיות של הגוף לעשן הסיגריה, לרוב חווים את התופעות הללו כאשר מעשנים סיגריה בפעם הראשונה. במקרה שלך, כיוון שאתה "מפסיק" לעשן ליום-יומיים, אתה חווה חוויות דומות שוב ושוב, מפני שבכל פעם, אתה כאילו מתחיל לעשן מחדש. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 66.  בבדיקת CRP התקבל הערך 46.90 mg/l וערכי הנורמה הם 5.00-0.00. מצוין שערכי ההשוואה שונו. האם תוצאת הבדיקה נורמלית, או שמא היא גבוהה מאוד? מה המשמעויות של תוצאה זאת?
אני בן 66. בבדיקת CRP התקבל הערך 46.90 mg/l וערכי הנורמה הם 5.00-0.00. מצוין שערכי ההשוואה שונו. האם תוצאת הבדיקה נורמלית, או שמא היא גבוהה מאוד? מה המשמעויות של תוצאה זאת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תוצאת הבדיקה גבוהה מאוד. זהו מדד בלתי ספציפי לתהליך זיהומי או דלקתי בגוף, שאינו נותן מידע על סוג או מיקום התהליך. נחוצות בדיקות נוספות אם מקור הדלקת או הזיהום אינו ידוע. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 יחסית לגוף שלי, יש לי בטן שמנה מאד. היא שרירית בדרך כלל, אך יש בה גם רקמת שומן בנוסף לרקמת השריר. היא משתנה בנפחה, לפעמים היא גדולה ונוקשה בחלק העליון ונראית הריונית.   האם עלי לעבור בדיקות רפואיות? אם כן, אילו בדיקות? אילו שיטות מומלצות לירידה בהשמנת הבטן? האם שיטת "בלה קונטור" להצרת היקפים נראית הגיונית מבחינה רפואית?   אני בת 49, גובהי 1.67 ס"מ, משקלי 68 ק"ג היקף המותניים שלי 85. אני מתכוונת להגיע למשקל 62 ק"ג, כך שארד מ- MBI תקין אך על גבול עודף המשקל, 24.5, ל-22.   אני מנהלת אורח חיים בריא: 6 שעות פעילות גופנית בשבוע, מחצית אירובית ומחצית מחטבת (פילאטיס), ישנה 6-7 שעות, מסתובבת הרבה אך גם יושבת הרבה מול המחשב במסגרת עבודתי. יתכן מאד שזו הסיבה המרכזית. התזונה שלי מגוונת ובריאה ללא ג'נק. ייתכן שהבעיה שלי היתה בהרגל שלי לאכול 3 ארוחות בריאות וגדולות כמעט ללא ארוחות ביניים. אנסה לעבור לארוחות קטנות יותר מדי 4 שעות. מלבד הבטן, אני מרגישה בריאה מאד.
יחסית לגוף שלי, יש לי בטן שמנה מאד. היא שרירית בדרך כלל, אך יש בה גם רקמת שומן בנוסף לרקמת השריר. היא משתנה בנפחה, לפעמים היא גדולה ונוקשה בחלק העליון ונראית הריונית. האם עלי לעבור בדיקות רפואיות? אם כן, אילו בדיקות? אילו שיטות מומלצות לירידה בהשמנת הבטן? האם שיטת "בלה קונטור" להצרת היקפים נראית הגיונית מבחינה רפואית? אני בת 49, גובהי 1.67 ס"מ, משקלי 68 ק"ג היקף המותניים שלי 85. אני מתכוונת להגיע למשקל 62 ק"ג, כך שארד מ- MBI תקין אך על גבול עודף המשקל, 24.5, ל-22. אני מנהלת אורח חיים בריא: 6 שעות פעילות גופנית בשבוע, מחצית אירובית ומחצית מחטבת (פילאטיס), ישנה 6-7 שעות, מסתובבת הרבה אך גם יושבת הרבה מול המחשב במסגרת עבודתי. יתכן מאד שזו הסיבה המרכזית. התזונה שלי מגוונת ובריאה ללא ג'נק. ייתכן שהבעיה שלי היתה בהרגל שלי לאכול 3 ארוחות בריאות וגדולות כמעט ללא ארוחות ביניים. אנסה לעבור לארוחות קטנות יותר מדי 4 שעות. מלבד הבטן, אני מרגישה בריאה מאד.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם הנפיחות בבטן מלווה בכאבים, אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה אשר יפנה אותך, אם צריך, לרופא גסטרואנטרולוג להמשך בדיקות. ראי את התשובה הבאה: http://www.infomed.co.il/questions/q_021408_18.asp קרא עוד

 רציתי לדעת אם קמח מלא ומוצריו אכן טובים יותר לגוף בכלל ולמערכת העיכול בפרט.
רציתי לדעת אם קמח מלא ומוצריו אכן טובים יותר לגוף בכלל ולמערכת העיכול בפרט.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קמח מלא ומוצריו אכן טובים יותר לגוף מהקמח הלבן. קמח לבן מכיל את החלקים הפנימיים של הגרעין, ואינו מכיל את הקליפה והנבט של הגרעין. הקמח המלא מכיל את כל חלקי הגרעין, כולל הקליפה והנבט. מאחר שהקמח המלא מכיל את כל חלקי הגרעין, הוא מכיל את הוויטמינים והמינרלים, החלבון, נוגדי החמצון והסיבים התזונתיים, כלומר לקמח המלא ערך תזונתי רב יותר. הסיבים התזונתיים שנמצאים בקמח המלא תורמים לגוף במספר דרכים. הם מעכבים את התרוקנות הקיבה ויוצרים תחושת שובע לאורך זמן; הם מגבירים את התנועתיות של המעי וכך גדלה תדירות היציאות, נמנעת עצירות ונמנע שגשוג של חיידקים פתוגנים (גורמי מחלות); והם תורמים למניעת מחלות לב, סוכרת, השמנה ומחלות מערכת העיכול. הסיבים התזונתיים נמצאים גם בירקות ובפירות (בעיקר בקליפות), בקטניות, בדגנים מלאים ובשיבולת שועל. תוכלי למצוא על כך מידע נוסף על ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד. בברכה, נטע מלחי - דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il קרא עוד

 יש המון שאלות ותשובות לגבי גודל הערמונית, אך אין שום טבלה שיכולה להראות מהו הנפח הנורמלי לגבי גיל מסוים. האם הגודל (שנמדד בגרמים) היא מכפלת 3 מידות האורך ב US? ולצורך ענייני הספציפי - 6.2x4.9x5.7 ?   אני בן 55, PSA תקין.
יש המון שאלות ותשובות לגבי גודל הערמונית, אך אין שום טבלה שיכולה להראות מהו הנפח הנורמלי לגבי גיל מסוים. האם הגודל (שנמדד בגרמים) היא מכפלת 3 מידות האורך ב US? ולצורך ענייני הספציפי - 6.2x4.9x5.7 ? אני בן 55, PSA תקין.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

במידה וה- PSA תקין ואין לך בעיות אורינאריות של השתנת לילה וכו', הגודל לא צריך להדאיג אותך. הערמונית גדלה עם הגיל בתהליך הנקרא היפרטרופיה שהוא תקין לחלוטין. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט עוד באינפומד הגדלה שפירה של הערמונית (פרוסטטה) קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' אילן רון
פרופ' אילן רון אונקולוגיה
5
( 11 חוות דעת )
"פרופ׳ רון הסביר בסבלנות רבה את מהלך הביקור, שלב רישום הפרטים, הבדיקה הרפואית והסיכום, וכל זאת באדיבות יוצאת דופן. גילה כלפיה אמפתיה אמיתית, עורר בה חיוך והעניק לה תקווה חדשה בזכות הטיפול ההורמונלי שהמליץ. המפגש התנהל באופן מקצועי, באווירה נעימה ומרגיעה. אני ממליץ בחום על פרופ׳ רון, אדם מיוחד במינו ורופא מעולה, בעל אישיות מקרינה, ניסיון וידע רב, המשלב מקצועיות גבוהה עם יחס אנושי מרגש.]"
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
5.0
( 91 חוות דעת )
"מסביר מצויין קשוב לשאלות"
ד"ר עירא בכר
ד"ר עירא בכר אורתופדיה
5
( 5 חוות דעת )
"מקצועי ואדיב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו