דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 816

 הפסיכיאטר הציע לי תרופה בשם סוליאן. האם יש תרופה כזאת ? ולמה היא  משמשת ?
הפסיכיאטר הציע לי תרופה בשם סוליאן. האם יש תרופה כזאת ? ולמה היא משמשת ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בתרופה נוגדת פסיכוזה שיש לה כנראה גם השפעה נוגדת דיכאון. בנוסף. היא ניתנת לחולי סכיזופרניה, קשישים עם דמנציה שלא מגיבים לתרופות אחרות, ויש מחקרים על שימוש בה כתוספת לטיפול בהפרעה אובססיבית- קומפולסיבית. אנא ראי גם כאן: http://www.clalit.org.il/geha/Content/Content.asp?CID=36&u=279 קרא עוד

 אני רוצה לדעת בבקשה, האם מותר אחרי לידה להשתמש בטמפונים בזמן המחזור?
אני רוצה לדעת בבקשה, האם מותר אחרי לידה להשתמש בטמפונים בזמן המחזור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קודם כל מזל טוב! אין כל מניעה להשתמש בטמפונים לאחר הלידה, אבל מומלץ להמתין מספר שבועות אם יש תפרים וכאבים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 נטלתי שתי גלולות למניעת הריון ולאחריהן הפסקתי לקחת גלולות. כעבור כמה ימים הופיע דימום, וכרגע 29 יום מתחילת לקיחת הגלולות, עדיין לא קבלתי מחזור. האם הפסקת הגלולות והדימום באמצע משבשים הופעת המחזור הבא?
נטלתי שתי גלולות למניעת הריון ולאחריהן הפסקתי לקחת גלולות. כעבור כמה ימים הופיע דימום, וכרגע 29 יום מתחילת לקיחת הגלולות, עדיין לא קבלתי מחזור. האם הפסקת הגלולות והדימום באמצע משבשים הופעת המחזור הבא?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהחלט יכול להיות שנטילת גלולות והפסקתן שיבשו מעט את הווסת. היות ונטלת 2 בלבד, אני מניחה שההתאוששות תהיה מהירה והווסתות ישובו להיות סדירות. קרא עוד

 מאז שאני זוכר את עצמי, בשכיבה ממושכת על הגב (לקראת הירדמות) מתחילה רגל ימין שלי להירדם לאט לאט. כמעט לא שמתי לב לתופעה, עד שלא מזמן, כמעט בכל לילה אני מוצא את עצמי מתעורר עם רגל ימין (רק באיזור השוק) חסרת תחושה לחלוטין. מגע עם העור באיזור יוצר לא יותר מתחושה עמומה. החלק המדאיג יותר הוא שנסיון לקפל את הרגל במצב הזה יוצר כאב עז מאד, כאילו גידים נקרעים. הסתובבות על המותן או על הבטן פותרת בדרך כלל את הבעיה, כלומר גורמת לכך שהרגל משתחררת בהדרגה. עד הבוקר לא נותר כל זכר לכך שקרה משהו בלילה.   הייתי שמח מאד אם מישהו היה יכול להסביר לי מה קורה אתי, והאם כדאי לי לראות רופא בעניין. אם כן, איזה סוג של רופא יתאים במצב הזה?
מאז שאני זוכר את עצמי, בשכיבה ממושכת על הגב (לקראת הירדמות) מתחילה רגל ימין שלי להירדם לאט לאט. כמעט לא שמתי לב לתופעה, עד שלא מזמן, כמעט בכל לילה אני מוצא את עצמי מתעורר עם רגל ימין (רק באיזור השוק) חסרת תחושה לחלוטין. מגע עם העור באיזור יוצר לא יותר מתחושה עמומה. החלק המדאיג יותר הוא שנסיון לקפל את הרגל במצב הזה יוצר כאב עז מאד, כאילו גידים נקרעים. הסתובבות על המותן או על הבטן פותרת בדרך כלל את הבעיה, כלומר גורמת לכך שהרגל משתחררת בהדרגה. עד הבוקר לא נותר כל זכר לכך שקרה משהו בלילה. הייתי שמח מאד אם מישהו היה יכול להסביר לי מה קורה אתי, והאם כדאי לי לראות רופא בעניין. אם כן, איזה סוג של רופא יתאים במצב הזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תופעת הירדמות גפיים בזמן שינה היא תופע מוכרת. לעיתים מדובר פשוט בלחץ עצבי במקום. כמו כן, יכול להיות שהדבר קשור גם למחסור במינרליים מסויימים, כמו מגנזיום, או כתוצאה משימוש בתרופות, ניתוח קודם ועוד. לרוב לא מדובר בבעיה רצינית מכיוון שמעבר לאי הנוחות, הדבר אינו מעיד על פתולוגיה כלשהי. אך על מנת להסיר ספק, אני כן ממליצה לגשת לנוירולוג לשם בדיקה ושלילת פתולוגיות שעשויות לגרום לתופעה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

גידול מוחי יכול להיות ללא תסמינים לחלוטין. כאשר הוא גדול או לוחץ  על איברים סמוכים הוא יכול לגרום הרבה תסמינים, בהם כאבי ראש חזקים,  הפרעות בשינה, הפרעה בדיבור, במחשבה, בזיכרון, בשמיעה, הפרעה  בתנועתיות יד או רגל, פרכוסים חדשים, חוסר שיווי משקל, שינוי  בהליכה, ואובדן ראיה.   אנא ראי בלינק הבא-   http://www.tbts.org/faqDetails.asp?itemID=16089
גידול מוחי יכול להיות ללא תסמינים לחלוטין. כאשר הוא גדול או לוחץ על איברים סמוכים הוא יכול לגרום הרבה תסמינים, בהם כאבי ראש חזקים, הפרעות בשינה, הפרעה בדיבור, במחשבה, בזיכרון, בשמיעה, הפרעה בתנועתיות יד או רגל, פרכוסים חדשים, חוסר שיווי משקל, שינוי בהליכה, ואובדן ראיה. אנא ראי בלינק הבא- http://www.tbts.org/faqDetails.asp?itemID=16089
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גידול מוחי יכול להיות ללא תסמינים לחלוטין. כאשר הוא גדול או לוחץ על איברים סמוכים הוא יכול לגרום הרבה תסמינים, בהם כאבי ראש חזקים, הפרעות בשינה, הפרעה בדיבור, במחשבה, בזיכרון, בשמיעה, הפרעה בתנועתיות יד או רגל, פרכוסים חדשים, חוסר שיווי משקל, שינוי בהליכה, ואובדן ראיה. אנא ראי בלינק הבא- http://www.tbts.org/faqDetails.asp?itemID=16089 [12/11/2002] קרא עוד

 אני אחרי טיפול של 3 שנים בסרוקסאט 20 מ"ג ליום. הטיפול עזר, אני מרגישה טוב, ובהוראת הרופא הורדתי את המינון לחצי כדור ליום במשך 3 שבועות עד להפסקתו. כמה ימים לאחר מכן התחלתי לחוש חוסר איזון וסחרחורת. תחושה זו מלווה אותי כבר כמה ימים. אני מתארת לעצמי שזו תופעת גמילה מהכדור.   תוך כמה זמן תיעלם הרגשה זו? אני מרגישה כך כבר כשבוע ימים ומיותר לציין שזו הרגשה לא פשוטה. אני כבר כ-10 ימים ללא טיפול בכלל, אחרי שירדתי לפני הפסקת הכדור לחצי כדור במשך 3 שבועות שזהו זמן סביר. מתי אפסיק להרגיש את תחושת הסחרור הזאת? האם תופעה זו עלולה להימשך זמן ארוך? אני כבר מרגישה כך כבר כשבוע ימים.
אני אחרי טיפול של 3 שנים בסרוקסאט 20 מ"ג ליום. הטיפול עזר, אני מרגישה טוב, ובהוראת הרופא הורדתי את המינון לחצי כדור ליום במשך 3 שבועות עד להפסקתו. כמה ימים לאחר מכן התחלתי לחוש חוסר איזון וסחרחורת. תחושה זו מלווה אותי כבר כמה ימים. אני מתארת לעצמי שזו תופעת גמילה מהכדור. תוך כמה זמן תיעלם הרגשה זו? אני מרגישה כך כבר כשבוע ימים ומיותר לציין שזו הרגשה לא פשוטה. אני כבר כ-10 ימים ללא טיפול בכלל, אחרי שירדתי לפני הפסקת הכדור לחצי כדור במשך 3 שבועות שזהו זמן סביר. מתי אפסיק להרגיש את תחושת הסחרור הזאת? האם תופעה זו עלולה להימשך זמן ארוך? אני כבר מרגישה כך כבר כשבוע ימים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התסמינים שאת מתארת הם באמת תופעות של הפסקת טיפול בסרוקסאט. משנות התשעים המאוחרות החלו התופעות שאת מתארת להיות יותר ויותר פופולריות לאחר הפסקת הטיפול בסרוקסאט ובפרוזק, והן נקראות "discontinuation syndrome". זהו אוסף של תסמינים כמו סחרחורות, בחילות, עייפות, כאבי שרירים, עצבנות וחוסר שקט אשר מופיעות לאחר הפסקה פתאומית של הטיפול בתרופות אלה. בשל שכיחות ההופעה של התופעות האלה בשנות התשעים, הגישה כיום היא הפסקה הדרגתית בטיפול בתרופות אלו ולא בבת אחת. ממה שאת מתארת בשאלתך יש לי הרושם שזה היה המקרה אצלך, כלומר שהורדת בהדרגה את מינון הסרוקסאט עד להפסקתו המוחלטת. בכל מקרה, גם בהפסקה הדרגתית של הטיפול בסרוקסאט ניתן לראות תופעות כמו שאת מתארת, ובדרך כלל הן חולפות מעצמן לאחר 3-2 שבועות. ניתן ליטול תרופות נגד סחרחורות אשר יקלו עלייך. אני ממליץ לך לפנות לרופא המטפל שלך על מנת שיוכל להמליץ לך על טיפול מתאים. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

 אני נשוי כשנה וחצי. יש דבר שמפריע לי מאוד. אני לפעמים רואה בשעות הפנאי סרטים כחולים וזה גורם לי הרבה לאונן, כבר לפחות שנתיים וחצי. זה התחיל עוד כשהייתי רווק. הדבר הזה לא נותן לי מנוחה גם כי אני אדם דתי, וגם עצם העובדה שאני מאונן - זה לא נותן לי מנוחה נפשית ואני כל היום חושב על זה. יחסי המין שלי עם אשתי תקינים.   האם זה דבר חריג שאדם נשוי מאונן? 2 מה אתם מציעים לי לעשות? אולי אני צריך טיפול פסיכולוגי? אחד הדברים שהכי קשים לי זה שאני דתי, ומבחינת הלכתית זה חמור ביותר לאונן.
אני נשוי כשנה וחצי. יש דבר שמפריע לי מאוד. אני לפעמים רואה בשעות הפנאי סרטים כחולים וזה גורם לי הרבה לאונן, כבר לפחות שנתיים וחצי. זה התחיל עוד כשהייתי רווק. הדבר הזה לא נותן לי מנוחה גם כי אני אדם דתי, וגם עצם העובדה שאני מאונן - זה לא נותן לי מנוחה נפשית ואני כל היום חושב על זה. יחסי המין שלי עם אשתי תקינים. האם זה דבר חריג שאדם נשוי מאונן? 2 מה אתם מציעים לי לעשות? אולי אני צריך טיפול פסיכולוגי? אחד הדברים שהכי קשים לי זה שאני דתי, ומבחינת הלכתית זה חמור ביותר לאונן.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נושא האוננות נידון רבות באתר. חשוב להדגיש שאוננות כשלעצמה (בכל שלב בחיים), היא תופעה נורמלית, אנושית, שאינה גורמת כל נזק פיזי או נפשי, ולהיפך, פעמים רבות האוננות נותנת מוצא משחרר ללחצים שונים בחיים ומביאה לפורקו ולרוגע נפשי. כל זאת, כמובן, בתנאי שהאוננות לא הופכת לאובססיה ולעיסוק הממלא את רוב הזמן הפנוי. כמו כן, כאדם נשוי, חשוב מאוד לשים לב שהאוננות אינה פוגעת ביחסייך האינטימיים עם אשתך. להלן תשובות לשאלות דומות: http://www.infomed.co.il/questions/q_012208_6.asp קרא עוד

 אני סייעת רופא שיניים. אתמול קרה מקרה שבו נדקרתי ממזרק ההרדמה ששימש במטופל שיש לו הפטיטיס c. אני מאוד לחוצה ואני רוצה לעשות בדיקה בהקדם האפשרי. הבנתי שיש בדיקה בשם pcr שתקופת החלון לאחר המקרה היא קצרה משמעותית מהבדיקה הרגילה, ושצריך לחכות רק שבועיים לבצעה. אני יודעת שהיא יקרה אבל אין לי בעיה עם זה. בבקשה תנו לי תשובה מורחבת לגבי הנושא.
אני סייעת רופא שיניים. אתמול קרה מקרה שבו נדקרתי ממזרק ההרדמה ששימש במטופל שיש לו הפטיטיס c. אני מאוד לחוצה ואני רוצה לעשות בדיקה בהקדם האפשרי. הבנתי שיש בדיקה בשם pcr שתקופת החלון לאחר המקרה היא קצרה משמעותית מהבדיקה הרגילה, ושצריך לחכות רק שבועיים לבצעה. אני יודעת שהיא יקרה אבל אין לי בעיה עם זה. בבקשה תנו לי תשובה מורחבת לגבי הנושא.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

במקרה כמו שלך יש שתי אפשרויות. האחת לבצע בדיקת נוגדנים להפטיטיס בהווה וכעבור כ- 3 חודשים (לוקח זמן לנוגדנים להיווצר). הסיבה שעושים 2 בדיקות זה כדי להשוות את טיטר הנוגדנים ביניהן וכך לראות האם הייתה הדבקה. אפשרות שנייה היא לבצע בדיקת PCR שבאמת מקצרת את זמן ההמתנה. בבדיקה זו בודקים נוכחות HCV RNA בסרום הנבדק. זו הבדיקה הרגישה ביותר ומזהה את נוכחות הנגיף בזמן הסמוך ביותר לחשיפה. מדובר על זמן של 4 שבועות מרגע החשיפה לכל היותר. אינני יודעת בדיוק היכן מבצעים בדיקה זו. אני ממליצה לך להתקשר ליחידה למחלות זיהומיות באחד מבתי החולים באזור מגורייך. או לחלופין, אני בטוחה שיש לך ביטוח במקום העבודה, תוכלי להתייעץ עם החברה המבטחת לגבי אפשרויות ביצוע PCR. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 סבלתי מהפרעת אכילה במשך מעל שנתיים, וכל הזמן הזה גם לא קיבלתי מחזור. אני חיילת בצבא ולא מקבלת טיפול ראוי, ולכן עשיתי בדיקות דם הורמונליות. האם הערכים נמוכים מדי? האם אוכל לקבל מחזור לא על ידי לקיחת כדורים אלא על ידי תפריט רחב יותר?  הערכים:   TSH 1.02  TESTOSTERONE 34.4  DHEA-S 129.0  LH. 3.69  FSH. 7.41  PROLACTIN 66.8  ESTRADIOL
סבלתי מהפרעת אכילה במשך מעל שנתיים, וכל הזמן הזה גם לא קיבלתי מחזור. אני חיילת בצבא ולא מקבלת טיפול ראוי, ולכן עשיתי בדיקות דם הורמונליות. האם הערכים נמוכים מדי? האם אוכל לקבל מחזור לא על ידי לקיחת כדורים אלא על ידי תפריט רחב יותר? הערכים: TSH 1.02 TESTOSTERONE 34.4 DHEA-S 129.0 LH. 3.69 FSH. 7.41 PROLACTIN 66.8 ESTRADIOL
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמות ההורמונים שלך אינן תקינות. עליך לגשת לרופא נשים. ניתן לעשות זאת גם דרך הצבא, לבירור הבדיקה. לא הבנתי ממכתבך האם את עדיין סובלת מהפרעת אכילה או שהחלמת. אם את עדיין לא אוכלת בצורה תקינה, המחזור לא ישוב לסדרו. אכילה נכונה ובריאה יכולה לתקן את כל הבעיות ההורמונליות. גשי לרופא לבדיקה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בת 22. עברתי לא מזמן  בדיקת אקו לב. כל התשובות תקינות חוץ מאלה:   minimal mitral regurgitation  mild tricuspid regurgitation   הייתי רוצה לדעת מה זה אומר ומה ההשלכות של הבעיה. הופניתי לבדיקות עקב כאבים שהציקו לי לפעמים, והרגשה של דופק מואץ מהרגיל במאמץ.
אני בת 22. עברתי לא מזמן בדיקת אקו לב. כל התשובות תקינות חוץ מאלה: minimal mitral regurgitation mild tricuspid regurgitation הייתי רוצה לדעת מה זה אומר ומה ההשלכות של הבעיה. הופניתי לבדיקות עקב כאבים שהציקו לי לפעמים, והרגשה של דופק מואץ מהרגיל במאמץ.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בלב ישנם ארבעה מדורים: שתי עליות ושני חדרים. בין העלייה לבין החדר השמאלי מפריד מסתם אשר נקרא מיטרלי, ובין העלייה לבין החדר הימני מפריד המסתם הטריקוספידלי. רגורגיטציה (regurgitation) היא דליפה, חזרה של נוזל אחורנית. בשפה מקצועית זה נקרא אי-ספיקה של המסתם. כאשר החדר מתכווץ, רצוי שהמסתם המפריד בין החדר לבין העלייה יהיה סגור, כך שדם יזרום לכיוון הרצוי ולא יחזור חזרה לעליה. כאשר יש אי-ספיקה (רגורגיטציה), יש חזרה של דם אחורנית בזמן כיווץ החדר. אצלך יש במסתם המיטרלי דליפה מינימלית, שהיא בדרך כלל לא משמעותית. מדד חשוב נוסף הוא גודל העלייה השמאלית. בדרך כלל, אם יש אי-ספיקה של המסתם המיטרלי, העלייה השמאלית גדולה מהרגיל, וזה יכול לגרום להפרעות קצב ובעיות אחרות. בדומה לכך, בצד הימני של הגוף, אי ספיקה של המסתם הטריקוספידלי המפריד בין העלייה לבין החדר הימני גורמת לחזרה של דם לעלייה הימנית בזמן כיווץ החדרים. בטווח הארוך, מצב זה יוצר עומס על הלב. אצלך יש בצד ימין אי-ספיקה בינונית. יתכן שהסימפטומים שאת חווה קשורים בכך. עליך לפנות לקרדיולוג לייעוץ. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר ברנרד ברוך דוידוביץ
ד"ר ברנרד ברוך דוידוביץ כירורגיה
כירורג בכיר בית חולים קפלן ברחובות
ד"ר אלי רוזנפלד
ד"ר אלי רוזנפלד כירורגיית פה ולסת
4.9
( 14 חוות דעת )
"היה לי טיפול מדהים ד״ר רוזנפלד נתן לי שירות מדהים ואני ההחלמה שלי הייתה מדהימה🫶"
פרופ' גיל סוירי
פרופ' גיל סוירי נוירוכירורגיה
5
( 8 חוות דעת )
"המקצועיות והאחריות היתה מורגשת לאורך כל התהליך, לפני הטיפול, במהלכו ואחריו. פרופ סוירי נתן לי תחושת בטחון והרגשתי שאני בידיים טובות ומקצועיות"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו