דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 840

 אני בת 31, אם לילד בן 3. אני ובן זוגי ניסינו להיכנס להריון החודש, ונדמה לי שהצלחנו. לא ערכתי שום בדיקה, אך החזה שלי גדל והתמלא כשבוע לאחר המועד בו הערכתי שאני מבייצת.ביום ה-11 לאחר מועד הביוץ האמור עברתי טיפול רפלקסולוגי. התברר לי בדיעבד שטיפול כזה עלול להביא להפלה במקרים מסויימים.   האם יהיה סימן להפלה אם תהיה אמנם תהיה הפלה לפני המחזור, או שעלי לחכות עד למועד המחזור ולראות אם הוא יופיע? אם הייתי בהריון וכעת אני כבר לא, האם ההורמונים עדיין מצויים בגופי ועלולים לבלבל את תוצאות בדיקת ההריון הביתית? הטיפול היה לפני 3 ימים. מה תהיה הדרך האמינה ביותר לבדיקה? לא היו לי דימום או התכווצויות, אך החזה פחות כבד.
אני בת 31, אם לילד בן 3. אני ובן זוגי ניסינו להיכנס להריון החודש, ונדמה לי שהצלחנו. לא ערכתי שום בדיקה, אך החזה שלי גדל והתמלא כשבוע לאחר המועד בו הערכתי שאני מבייצת.ביום ה-11 לאחר מועד הביוץ האמור עברתי טיפול רפלקסולוגי. התברר לי בדיעבד שטיפול כזה עלול להביא להפלה במקרים מסויימים. האם יהיה סימן להפלה אם תהיה אמנם תהיה הפלה לפני המחזור, או שעלי לחכות עד למועד המחזור ולראות אם הוא יופיע? אם הייתי בהריון וכעת אני כבר לא, האם ההורמונים עדיין מצויים בגופי ועלולים לבלבל את תוצאות בדיקת ההריון הביתית? הטיפול היה לפני 3 ימים. מה תהיה הדרך האמינה ביותר לבדיקה? לא היו לי דימום או התכווצויות, אך החזה פחות כבד.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אמנם נכון שאישה חשה את גופה ואת השינויים החלים בו בצורה הטובה ביותר, אך עם זאת במקרה של הריון, אני לא חושבת שכדאי לסמוך על התחושות, מכיוון שלפעמים כמיהה להריון עשויה להביא למה שנקרא הריון מדומה. במצב זה אין הריון, אך האישה חשה תסמינים המתאימים להריון, כמו גודש בשדיים. לכן, השיטה הטובה ביותר לאבחון הריון היא לחכות למחזור או לבצע בדיקת הריון. בכל מקרה, אם חס וחלילה היתה הפלה, הדבר יתבטא בדימום, וברוב המקרים לא במועד הדימום הווסתי הצפוי. אם אינך בהריון, התשובה תהיה שלילית גם בערכות הבדיקה הבייתיות. בינתיים על מנת שלא להסתמך על ספקולציות, אני ממליצה לך לחכות למחזור הקרוב. אם הוא לא מגיע, ערכי בדיקת הריון, ותוכלי לדעת ביתר בהירות מה מצבך. שיהיה בהצלחה ובמזל טוב! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 כיצד מתבצעת הרדמה מלאה לתינוק בן שנה למטרת ניתוח לב ?  כיצד היא פועלת וכיצד מעירים אותו ?
כיצד מתבצעת הרדמה מלאה לתינוק בן שנה למטרת ניתוח לב ? כיצד היא פועלת וכיצד מעירים אותו ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם הניתוח הוא ניתוח לב פתוח, הרי שמבצעים הרדמה מלאה, שיתוק הלב ע"י אשלגן וקירור וכך הפסקת פעימתו כדי שאפשר יהיה לעבוד עליו, והעלאה על מכונת לב- ריאות, שמחליפה את פעילות הלב והריאות למשך הניתוח. במכונה הדם מוזרם בצינור מהלב לריאה מלאכותית שעוזרת לדם להתחמצן ואז הוא חוזר ללב ולשאר הגוף כאשר הוא מלא בחמצן. ההתעוררות הדרגתית, כמו בכל ניתוח. אנא קראו עוד על מכונת לב-ריאה בלינק הבא- http://www.hsforum.com/stories/storyReader$1486 קרא עוד

 לפני כחודשיים וחצי הפסקתי את השימוש בגלולות למניעת הריון על מנת להיכנס להריון, לאחר שימוש ממושך של 11 שנים. התחלתי לקחת גלולות מסוג דיאנה 35 בגיל 16, עקב שעירות ואקנה קלה, ולאחר 8 שנים, הפסקתי למשך 5 חודשים (לצורך "ניקוי הגוף"), בהם לא קיבלתי מחזור סדיר, ועברתי (בהתייעצות עם רופא נשים) לגלולות עם מינון הורמונלי נמוך יותר, אורתו-ציקלן. חשוב לציין שלפני שהתחלתי בשימוש בגלולות המחזור החודשי שלי היה סדיר מאוד.   מאז הפסקתי האחרונה, לפני כחודשיים וחצי, לא קיבלתי מחזור. לאחר בדיקת אולטרסאונד וגינלי, רופאת הנשים שלי חשדה שאני סובלת מ- PCOD מחלה פוליציסטית של השחלות) ושלחה אותי לבדיקה הורמונלית, בה נמצא שרמת האינסולין שלי גבוהה, ובאופן כללי, שרמות ההורמונים שלי מחזקות את ההשערה שאני סובלת מ- PCOD.   ההמלצה של הרופאה היתה    להתחיל בשימוש של 7 ימים בכדורי Provera על מנת להחזיר את המחזור.    להתחיל בשימוש הדרגתי ב- Glucophage (כדור ליום כשבוע ולאחר מכן 2 כדורים ליום), על מנת להסדיר את רמת האינסולין והסוכר בדם, וכן את המחזור החודשי.    להתחיל בדיאטה דלת פחמימות.   האם לא מוקדם מדיי להסיק את המסקנות האלה, שכן אני יודעת שלאחר הפסקת גלולות תיתכן תקופה ממושכת ללא מחזור סדיר? האם לא עדיף לחכות למחזור שיגיע באופן טבעי (במיוחד אם קודם ללקיחת הגלולות היה לי מחזור סדיר)? האם השיבוש ההורמונלי שניכר בבדיקות הדם יכול לנבוע מההפסקה בשימוש הממושך בגלולות? האם התרופות האלה הן תרופות ש"משחקות" בהורמונים, והאם יש סיכון בלקיחתן או באי-לקיחתן? הייתי מעדיפה "להתנקות" באופן טבעי, אם זה לא יזיק לי.   אני מודה לכם על העזרה.
לפני כחודשיים וחצי הפסקתי את השימוש בגלולות למניעת הריון על מנת להיכנס להריון, לאחר שימוש ממושך של 11 שנים. התחלתי לקחת גלולות מסוג דיאנה 35 בגיל 16, עקב שעירות ואקנה קלה, ולאחר 8 שנים, הפסקתי למשך 5 חודשים (לצורך "ניקוי הגוף"), בהם לא קיבלתי מחזור סדיר, ועברתי (בהתייעצות עם רופא נשים) לגלולות עם מינון הורמונלי נמוך יותר, אורתו-ציקלן. חשוב לציין שלפני שהתחלתי בשימוש בגלולות המחזור החודשי שלי היה סדיר מאוד. מאז הפסקתי האחרונה, לפני כחודשיים וחצי, לא קיבלתי מחזור. לאחר בדיקת אולטרסאונד וגינלי, רופאת הנשים שלי חשדה שאני סובלת מ- PCOD מחלה פוליציסטית של השחלות) ושלחה אותי לבדיקה הורמונלית, בה נמצא שרמת האינסולין שלי גבוהה, ובאופן כללי, שרמות ההורמונים שלי מחזקות את ההשערה שאני סובלת מ- PCOD. ההמלצה של הרופאה היתה להתחיל בשימוש של 7 ימים בכדורי Provera על מנת להחזיר את המחזור. להתחיל בשימוש הדרגתי ב- Glucophage (כדור ליום כשבוע ולאחר מכן 2 כדורים ליום), על מנת להסדיר את רמת האינסולין והסוכר בדם, וכן את המחזור החודשי. להתחיל בדיאטה דלת פחמימות. האם לא מוקדם מדיי להסיק את המסקנות האלה, שכן אני יודעת שלאחר הפסקת גלולות תיתכן תקופה ממושכת ללא מחזור סדיר? האם לא עדיף לחכות למחזור שיגיע באופן טבעי (במיוחד אם קודם ללקיחת הגלולות היה לי מחזור סדיר)? האם השיבוש ההורמונלי שניכר בבדיקות הדם יכול לנבוע מההפסקה בשימוש הממושך בגלולות? האם התרופות האלה הן תרופות ש"משחקות" בהורמונים, והאם יש סיכון בלקיחתן או באי-לקיחתן? הייתי מעדיפה "להתנקות" באופן טבעי, אם זה לא יזיק לי. אני מודה לכם על העזרה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי מה שכתבת, נראה שאכן יש לך PCOD (מחלה פוליציסטית של השחלות). הנתון שמחזק את זה הוא רמת האינסולין, האופיינית לבנות עם PCOD. ההמלצות שנתנה לך הרופאה הן הנוהל המקובל לטיפול בPCOD כאשר רוצים להרות. אין קשר בין התופעה לבין משך השימוש בגלולות והפסקתן. את בהחלט יכולה להמתין עוד כמה חודשים עד לתחילת הטיפול ולחכות למחזור ספונטני, אם יגיע. ככל הנראה שהטיפול פשוט יידחה, אבל לא יתבטל. זה נתון לשיקולך בלבד. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני נוטלת אלטרוקסין 50 מ"ג וברצוני להתחיל לקחת רדוקטיל. עיינתי באתר ומצאתי כי אין בכך סיכון. מה לגבי l-carnitin ביחד עם תרופה זו? אני מתאמנת 3 פעמים בשבוע אימון שרירי למשך שעה וחצי כל פעם.
אני נוטלת אלטרוקסין 50 מ"ג וברצוני להתחיל לקחת רדוקטיל. עיינתי באתר ומצאתי כי אין בכך סיכון. מה לגבי l-carnitin ביחד עם תרופה זו? אני מתאמנת 3 פעמים בשבוע אימון שרירי למשך שעה וחצי כל פעם.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין התוויית נגד לנטילת אלטרוקסין עם רדוקטיל. אני מניח שאת רוצה לרדת במשקל, אבל איני יודע מה גובהך ומשקלך כדי לדעת האם ישנה סיבה מוצדקת להשתמש ברדוקטיל. השימוש ברדוקטיל מומלץ בדרך כלל לאנשים עם BMI (מדד מסת גוף) גבוה מ-30. לידיעתך, ישנם אנשים אשר מפתחים עלייה בלחץ הדם הסיסטולי לאחר נטילת רדוקטיל, ולכן אם את סובלת מלחץ דם - מומלץ להימנע מתרופה זו. גם ל L-Carnitin אין התוויית נגד עם אלטרוקסין למרות שיש ויכוח על יעילותו. מומלץ לקחת טבליה אחת של 250 עד 1000 מ"ג, תלוי בקושי האימון ובמסת הגוף, כחצי שעה לפני אימון. ציינת שמדובר באימון שרירי, ובדרך כלל נטילת ה- L-Carnitin מכוונת יותר לשיפור הסיבולת באימון אירובי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד עוד באינפומד חישוב מדד מסת הגוף קרא עוד

 האם אפשר להיכנס להריון מפספוס נטילת 2 גלולות ברצף באמצע החודש? האם יש מצב שנכנסתי להריון למרות שאני נוטלת גלולות יסמין מזה 5 שנים ברצף? האם זה תקין שפספוס 2 הגלולות גרם לדימום שבועיים לפני קבלת המחזור?
האם אפשר להיכנס להריון מפספוס נטילת 2 גלולות ברצף באמצע החודש? האם יש מצב שנכנסתי להריון למרות שאני נוטלת גלולות יסמין מזה 5 שנים ברצף? האם זה תקין שפספוס 2 הגלולות גרם לדימום שבועיים לפני קבלת המחזור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם מפספסים 2 גלולות למניעת הריון ומעלה ברצף ייתכן ביוץ באותו החודש - ומכאן שתאורטית ייתכן גם הריון, למרות נטילת גלולות במשך 5 שנים ברצף. בעקבות החמצת 2 גלולות יתכן דימום. קרא עוד

 אבי כבן 75 ו הוא זקוק להשתלת מוח עצם. היות שגילו מבוגר, לא מאפשרים לו את ההשתלה. ברצוני לדעת מה יקרה לו אם לא ינותח ויעבור השתלה, ומה אפשר לתת לו במקום.
אבי כבן 75 ו הוא זקוק להשתלת מוח עצם. היות שגילו מבוגר, לא מאפשרים לו את ההשתלה. ברצוני לדעת מה יקרה לו אם לא ינותח ויעבור השתלה, ומה אפשר לתת לו במקום.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

השתלת מוח עצם היא פעולה בה משתילים מוח עצם בריא לחולה שמוח העצם שלו אינו מתפקד כראוי. יש מספר מחלות הפוגעות במוח העצם, שבגללן מבצעים את הפעולה הזו, כגון מחלות דם, מחלות אימונולוגיות ומטבוליות תורשתיות, ומספר סוגים של סרטן. לצערי, אינני יודעת מה הסיבה שבגללה אביך זקוק להשתלה הזו. ייתכן שדחו את האפשרות הזו בשל הסיכונים בהרדמה בפעולה שכזו, בגלל סיכונים שכרוכים בקבלת הכמותרפיה לפני הפעולה, או שייתכן שדחו אותה בשל הסיכויים לדחיית מוח העצם. אשמח לתרום עוד מידע בנושא כשיהיו בידי עוד פרטים, אך אתה תמיד יכולה לפנות לרופא המטפל ולשאול אותו על הסיבה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 מה ההבדל בין צנתור עורקי גפיים לבין אנגיוגרפיה, ומתי משתמשים באחרונה?
מה ההבדל בין צנתור עורקי גפיים לבין אנגיוגרפיה, ומתי משתמשים באחרונה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

צנתור עורקים הוא המונח העברי לאנגיוגרפיה. משתמשים בבדיקה זו כאשר מעוניינים להדגים את האנטומיה של עורקי הגפיים בחולים בהם יש חשד להיצרות העורקים, ועל מנת לבחון אפשרויות טיפוליות, כגון הרחבת היצרויות בזמן הצנתור על ידי בלון או הנחת תומכן (סטנט - stent), או על ידי ניתוח מעקפים ברגליים. תוכל לקרוא הסבר על הבדיקה בפורטל אינפומד בקישור: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=138 קרא עוד

 יש לי חברה שמכורה לסחוג, ממש באופן אובססיבי. רציתי לדעת האם אכילת יתר של סחוג עלולה לפגוע בטווח הרחוק. אכילת הסחוג אצלה היא ברמה של צירופו לכל מאכל ובכל שעות היום.
יש לי חברה שמכורה לסחוג, ממש באופן אובססיבי. רציתי לדעת האם אכילת יתר של סחוג עלולה לפגוע בטווח הרחוק. אכילת הסחוג אצלה היא ברמה של צירופו לכל מאכל ובכל שעות היום.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כל עוד לחברתך אין תסמינים של מערכת העיכול המפריעים לה, כגון צרבות, כאבי בטן, שלשול וכדומה, לא נשקפת לה סכנה מאכילת סחוג. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 סבא שלי בן 82 סובל מגלאוקומה כבר שנים רבות.  בשנה האחרונה היו לו סחרחורות רבות, ובסוף התברר שיש לו פעילות לא  סדירה של קצב הלב. לכן הוא עבר לאחרונה ניתוח להכנסת קוצב לב. במהלך  שהותו בבית החולים הצוות הרפואי ראה שלחץ הדם שלו גבוה יחסית (למרות  שכל חייו היה לו לחץ דם נמוך) והחליט לאחר הניתוח לתת לו כדור  להורדת לחץ דם.  הכדור נקרא קונברטין, וידוע לי שהוא מקבוצת ACE (מרחיבי כלי דם).  השאלה שלי היא האם תרופה מסוג זה לא פוגעת בחולי גלאוקומה עקב כך  שהיא מרחיבה את כלי הדם כולל אלו של העין.   קונברטין ותרופות מעכבות ACE אינן משפיעות לרעה על גלאוקומה.   לקריאה נוספת בענין גלאוקומה-   http://www.glaucomafoundation.org/docs/PatientGuide.pdf
סבא שלי בן 82 סובל מגלאוקומה כבר שנים רבות. בשנה האחרונה היו לו סחרחורות רבות, ובסוף התברר שיש לו פעילות לא סדירה של קצב הלב. לכן הוא עבר לאחרונה ניתוח להכנסת קוצב לב. במהלך שהותו בבית החולים הצוות הרפואי ראה שלחץ הדם שלו גבוה יחסית (למרות שכל חייו היה לו לחץ דם נמוך) והחליט לאחר הניתוח לתת לו כדור להורדת לחץ דם. הכדור נקרא קונברטין, וידוע לי שהוא מקבוצת ACE (מרחיבי כלי דם). השאלה שלי היא האם תרופה מסוג זה לא פוגעת בחולי גלאוקומה עקב כך שהיא מרחיבה את כלי הדם כולל אלו של העין. קונברטין ותרופות מעכבות ACE אינן משפיעות לרעה על גלאוקומה. לקריאה נוספת בענין גלאוקומה- http://www.glaucomafoundation.org/docs/PatientGuide.pdf
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סבא שלי בן 82 סובל מגלאוקומה כבר שנים רבות. בשנה האחרונה היו לו סחרחורות רבות, ובסוף התברר שיש לו פעילות לא סדירה של קצב הלב. לכן הוא עבר לאחרונה ניתוח להכנסת קוצב לב. במהלך שהותו בבית החולים הצוות הרפואי ראה שלחץ הדם שלו גבוה יחסית (למרות שכל חייו היה לו לחץ דם נמוך) והחליט לאחר הניתוח לתת לו כדור להורדת לחץ דם. הכדור נקרא קונברטין, וידוע לי שהוא מקבוצת ACE (מרחיבי כלי דם). השאלה שלי היא האם תרופה מסוג זה לא פוגעת בחולי גלאוקומה עקב כך שהיא מרחיבה את כלי הדם כולל אלו של העין. קונברטין ותרופות מעכבות ACE אינן משפיעות לרעה על גלאוקומה. לקריאה נוספת בענין גלאוקומה- http://www.glaucomafoundation.org/docs/PatientGuide.pdf [29/09/2002] קרא עוד

 התבקשתי על ידי גורם לא מישראל (גרמניה) לשלוח תוצאות בדיקות דם. ביצעתי את הבדיקות בישראל, וכשקיבלתי את התוצאות ראיתי שחלקן לא נמדדו ביחידות המצוינות בטופס הגרמני. האם אפשר ל"תרגם" תוצאות מסוג יחידות אחד לאחר? ואם כן אז איך?
התבקשתי על ידי גורם לא מישראל (גרמניה) לשלוח תוצאות בדיקות דם. ביצעתי את הבדיקות בישראל, וכשקיבלתי את התוצאות ראיתי שחלקן לא נמדדו ביחידות המצוינות בטופס הגרמני. האם אפשר ל"תרגם" תוצאות מסוג יחידות אחד לאחר? ואם כן אז איך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהחלט ניתן לתרגם תוצאות בדיקות מסוג יחידות אחד לאחר. יש להתייחס לכל בדיקה באופן ספציפי, לבדוק באילו יחידות נמדדה, ועל פי היחידות לבצע את ההמרה. תוכל לבקש עזרה בכך מן הרופא שלך, או לנסות לבדוק באינטרנט. אם בכל אופן אתה רוצה להשקיע: הכימות של מספר רב של בדיקות מעבדה נעשה בשתי שיטות עיקריות. ניתן בהחלט להמיר בין יחידות שיטה אחת לשניה. טבלאות להמרת יחידות המדידה נמצאות בספרי רפואה רבים ונפוצים כגון The Washington Manual of Therapeutics. כמו-כן ניתן למצוא פקטורי ההמרה לערכי כל הבדיקות באתר: http://www.fhs.mcmaster.ca/hrlmp/service/siunits.htm קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
פרופ' אליזבט הלף און
פרופ' אליזבט הלף און פנימית
4.7
( 15 חוות דעת )
"לאחר הייעוץ ובדיקה אצל פרופ' אליזבט הלף און היא השרתה תחושת ביטחון לגבי המשך מעקב , הייתה יסודית ומקצועית ונתנה לנו תחושה נעימה מאוד"
ד"ר רוני שפר
ד"ר רוני שפר ילדים
5
( 27 חוות דעת )
"דר רוני דאג וטרח כדי להעניק לביתי את הטיפול הכי טוב ועזר לנו לקבל את האישורים הנדרשים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו