דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 838

 אני לוקחת רדוקטיל להורדה במשקל למשך חודש ימים בלבד. לאחר מכן ברצוני להיכנס להריון. מה השפעת הרדוקטיל לקראת הריון? האם התרופה מהווה סכנה כלשהי? האם עלי לעשות הפסקה לפני הכניסה להריון?
אני לוקחת רדוקטיל להורדה במשקל למשך חודש ימים בלבד. לאחר מכן ברצוני להיכנס להריון. מה השפעת הרדוקטיל לקראת הריון? האם התרופה מהווה סכנה כלשהי? האם עלי לעשות הפסקה לפני הכניסה להריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין מספיק מידע לגבי בטיחות השימוש בתרופה בנשים הרות. יש להימנע משימוש בתרופה בזמן ההריון, ולהשתמש באמצעי מניעה בזמן השימוש בתרופה. כמו כן, לא הוכחה בטיחות השימוש בתרופה בזמן ההנקה, ולכן לא מומלץ להשתמש גם אז. תוכלי לקרוא עוד על התרופה באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=341 קרא עוד

 אשתי אובחנה עם נוגדני CMV במהלך ההריון. ככל הנראה ההדבקה  התרחשה לקראת אמצע ההריון.  בננו נולד לפני שלושה ימים ובדיקות השתן אינן מראות נוכחות  נוגדנים. האם יש עוד בדיקות שיש לבצע על מנת לוודא שהוא לא נדבק ?
אשתי אובחנה עם נוגדני CMV במהלך ההריון. ככל הנראה ההדבקה התרחשה לקראת אמצע ההריון. בננו נולד לפני שלושה ימים ובדיקות השתן אינן מראות נוכחות נוגדנים. האם יש עוד בדיקות שיש לבצע על מנת לוודא שהוא לא נדבק ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על מנת להוכיח הדבקה תוך רחמית של היילוד בנגיף, נעשה בידוד של הנגיף או זיהוי של החומר הגנטי שלו בשתן ובתרביות רוק בשלושת השבועות הראשונים לחיים. בנוסף ניתן לקחת פרופיל נוגדנים כאמור. ליילודים שנדבקו יש רמות גבוהות של הנגיף בתרביות בדרך כלל, ואילו רמות הנוגדנים לא תמיד אמינות בגלל מעבר של נוגדנים מהאם ליילוד דרך השליה. קרא עוד

 אני סובלת כבר שנים רבות מכאבי גרון כרוניים יומיומיים שלעיתים הופכים לדלקת עם אדמומיות ונפיחות בגרון ונקודות לבנות, אשר לדברי אחד הרופאים מעידות על הצטברות ליחה בשקדים. תוצאות משטחי גרון רבים ומבחני אלרגיה היו שליליות. גם כ-5 סוגי אנטיהיסטמינים שונים שלקחתי לא עזרו. בשלב מסויים התחלתי לסבול מנזלת כרונית. אין לי נזילה כל הזמן אלא רק אף סתום, ובדרך כלל רק בבוקר אני צריכה לקנח את האף. גם הנזלת לא השתפרה עם אנטיהיסטמינים.   לפני כ-5 שנים במהלך ריצה בקורס בצבא פתאום הרגשתי כאבים חדים בחזה והתחלתי להשתעל שיעול חזק מאוד עם הרבה ליחה. רופאה צבאית בדקה אותי עם סטטוסקופ ואמרה שהכל בסדר אצלי ושלחה אותי חזרה לשיעור. במשך כחודש לאחר מכן כאב לי מאוד כאשר שאפתי אוויר פנימה, אפילו במצב מנוחה, ויותר מכך בעת פעילות גופנית, והשתעלתי מאוד חזק ולפעמים עם ליחה. המצב השתפר לאחר חודש, אבל מאז ועד היום אני משתעלת כמעט כל יום ולפעמים מרגישה דקירות במקומות שונים בחזה ולפעמים גם אי נוחות בשאיפת אוויר עד הסוף. תוצאות בדיקת אסתמה רגילה היו תקינות. עכשיו אני אמורה לעשות בדיקה לאסתמה סמויה: תגר מטכולין סימפונות.   מה לדעתך הבעיה? והאם יש איזושהי סכנה בבדיקה שאני עומדת לעבור? אני פוחדת שאם יש לי באמת אסתמה, הבדיקה תעורר אותה לתמיד והיא כבר לא תהיה סמויה יותר.
אני סובלת כבר שנים רבות מכאבי גרון כרוניים יומיומיים שלעיתים הופכים לדלקת עם אדמומיות ונפיחות בגרון ונקודות לבנות, אשר לדברי אחד הרופאים מעידות על הצטברות ליחה בשקדים. תוצאות משטחי גרון רבים ומבחני אלרגיה היו שליליות. גם כ-5 סוגי אנטיהיסטמינים שונים שלקחתי לא עזרו. בשלב מסויים התחלתי לסבול מנזלת כרונית. אין לי נזילה כל הזמן אלא רק אף סתום, ובדרך כלל רק בבוקר אני צריכה לקנח את האף. גם הנזלת לא השתפרה עם אנטיהיסטמינים. לפני כ-5 שנים במהלך ריצה בקורס בצבא פתאום הרגשתי כאבים חדים בחזה והתחלתי להשתעל שיעול חזק מאוד עם הרבה ליחה. רופאה צבאית בדקה אותי עם סטטוסקופ ואמרה שהכל בסדר אצלי ושלחה אותי חזרה לשיעור. במשך כחודש לאחר מכן כאב לי מאוד כאשר שאפתי אוויר פנימה, אפילו במצב מנוחה, ויותר מכך בעת פעילות גופנית, והשתעלתי מאוד חזק ולפעמים עם ליחה. המצב השתפר לאחר חודש, אבל מאז ועד היום אני משתעלת כמעט כל יום ולפעמים מרגישה דקירות במקומות שונים בחזה ולפעמים גם אי נוחות בשאיפת אוויר עד הסוף. תוצאות בדיקת אסתמה רגילה היו תקינות. עכשיו אני אמורה לעשות בדיקה לאסתמה סמויה: תגר מטכולין סימפונות. מה לדעתך הבעיה? והאם יש איזושהי סכנה בבדיקה שאני עומדת לעבור? אני פוחדת שאם יש לי באמת אסתמה, הבדיקה תעורר אותה לתמיד והיא כבר לא תהיה סמויה יותר.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ללא ספק מדובר בעניין סבוך שדורש בירור ובדיקות מקיפות. הבירור לגילוי אסתמה סמויה נראה כצעד נכון ומתאים. בבדיקת תגר מטכולין, שואף הנבדק מטכולין. אם ישנה אסתמה סמויה, תהיה היצרות של הסימפונות, עם ירידה בפרמטרים נשימתיים הניתנים למדידה (ספירומטריה). הבדיקה אינה מסוכנת, וגם אם נוצרת היצרות, ההתקף חולף מייד לאחר נטילה של מרחיבי סימפונות, כך שאין כל סיבה לדאגה. הבדיקה אינה מעוררת אסתמה סמויה, אלא רק מראה את נוכחותה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בהיריון, האם מותר לאכול שרימפסים קטנים וקלופים המוגשים בתוך מנה שהוקפצה? אני יודעת שיש בעיה עם דגים שלא בושלו דיים.
אני בהיריון, האם מותר לאכול שרימפסים קטנים וקלופים המוגשים בתוך מנה שהוקפצה? אני יודעת שיש בעיה עם דגים שלא בושלו דיים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין איסור מפורש, ככלל השתדלי להימנע מכל אוכל לא מבושל כולל בשר. קרא עוד

 אני בן 22. לפני שבוע עברתי ניתוח ארתרוסקופיה בכתף. לאחר 3 ימים שהכתף היתה במצב של 90 מעלות הסרתי את הקיבוע והרגשתי שמכף היד עד המרפק אני מזיז אותה בקלות, ורוב היום אני הולך עם היד כלפי מטה מבלי להזיז את הכתף אלא מהמרפק ומטה. מהמרפק עד לכתף אני מרגיש כאבים בזרוע מכל תזוזה קטנה.   רציתי לדעת אם אחרי שבוע, טוב שאני מזיז את היד, או שאני גורם לעצמי נזק מיותר. האם היד צריכה להישאר ב-90 מעלות במשך שבועיים? האם זהו מצב נורמלי של כל מנותח שאפשר להזיז מהמרפק ומטה בקלות ושיש כאבים מכל תזוזה קטנה מהמרפק ומעלה? איך אוכל לזהות בהרגשה שלא גרמתי לעצמי נזק?
אני בן 22. לפני שבוע עברתי ניתוח ארתרוסקופיה בכתף. לאחר 3 ימים שהכתף היתה במצב של 90 מעלות הסרתי את הקיבוע והרגשתי שמכף היד עד המרפק אני מזיז אותה בקלות, ורוב היום אני הולך עם היד כלפי מטה מבלי להזיז את הכתף אלא מהמרפק ומטה. מהמרפק עד לכתף אני מרגיש כאבים בזרוע מכל תזוזה קטנה. רציתי לדעת אם אחרי שבוע, טוב שאני מזיז את היד, או שאני גורם לעצמי נזק מיותר. האם היד צריכה להישאר ב-90 מעלות במשך שבועיים? האם זהו מצב נורמלי של כל מנותח שאפשר להזיז מהמרפק ומטה בקלות ושיש כאבים מכל תזוזה קטנה מהמרפק ומעלה? איך אוכל לזהות בהרגשה שלא גרמתי לעצמי נזק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הגבלת טווח התנועה ומידת ההפעלה של הכתף תלויים בסוג הניתוח שעברת, בהיקפו, בתפירת גידים או רצועות ועוד. ההמלצות לטווח התנועה ולפיזיותרפיה אמורות להיות כלולות במכתב השחרור שקיבלת מהמוסד המנתח ומהרופא שביצע את ההליך. הייתי ממליץ שתפנה לרופא המטפל כדי לקבל הנחיות להפעלת הכתף. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 בעלי עבר לפני כשנתיים ניתוח הידרוצלה. יש לנו שני ילדים מלפני הניתוח, ונכנסתי להריון מאד מהר. אחרי הניתוח השתמשתי בנרות למניעת הריון, ולפני חצי שנה הפסקתי, ועדיין לא נכנסתי להריון.   רציתי לדעת אם הניתוח משפיע על הפוריות. איך אפשר לדעת אם יש קשר בינו לבין אי כניסה להריון? האם לחכות ואכנס להריון או שצריך לטפל בנושא?
בעלי עבר לפני כשנתיים ניתוח הידרוצלה. יש לנו שני ילדים מלפני הניתוח, ונכנסתי להריון מאד מהר. אחרי הניתוח השתמשתי בנרות למניעת הריון, ולפני חצי שנה הפסקתי, ועדיין לא נכנסתי להריון. רציתי לדעת אם הניתוח משפיע על הפוריות. איך אפשר לדעת אם יש קשר בינו לבין אי כניסה להריון? האם לחכות ואכנס להריון או שצריך לטפל בנושא?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בירור אי-פוריות מתחיל לרוב לאחר שנה של נסיונות להרות ללא שימוש באמצעי מניעה וללא הצלחה. הבירור מתחלק לבירור פוריות האשה, ובמקביל - בירור פוריות הגבר. במקרה שלכם השימוש בנרות וגינליים, קוטלי זרע, לא אמור להשפיע על סדירות המחזור והביוץ. בנשים שנוטלות גלולות למניעת הריון, בחודשים שלאחר הפסקת השימוש בגלולות יכולים להופיע אי-סדירות של המחזור ומחזורים לא-ביוציים. הדבר נובע מחוסר איזון הורמונלי שאמור להתייצב מספר חודשים לאחר הפסקת הנטילה. אינני יודעת אם את שומרת נידה. אם כן, ייתכן שהמחזורים שלך קצרים והביוץ נופל על ימי הנידה, ולכן לא מתאפשר הריון. לגבי בעלך, אחרי ניתוח הידרוצלה (מים באשכים), לרוב לא אמורה להיות בעיית פוריות, וספירת הזרע תקינה. אם יש חשש לפוריות בעלך, ניתן לבצע בדיקת זרע שבהחלט תעזור באבחנה. שיהיה בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 57. לאחרונה קראתי שלא מומלץ לאנשים בגילי לצרוך מוצרי חלב. האם זה נכון גם לגבי מוצרי חלב בופלו, עיזים וסויה? אני לא רגיש למוצרי חלב.
אני בן 57. לאחרונה קראתי שלא מומלץ לאנשים בגילי לצרוך מוצרי חלב. האם זה נכון גם לגבי מוצרי חלב בופלו, עיזים וסויה? אני לא רגיש למוצרי חלב.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הקביעה החד-משמעית שלא מומלץ לאנשים בגילך לצרוך מוצרי חלב אינה נכונה. רק חלק מהאוכלוסיה סובל מאי סבילות ללקטוז. זהו מצב של חסר או מיעוט באנזים בשם לקטאז המפרק את סוכר החלב שנקרא לקטוז. כפי שכתבת, אם אינך רגיש למוצרי חלב, אינך חייב להפסיק את צריכתם. חלב ומוצריו הם מקור לחלבון עם ערך תזונתי גבוה ולמינרלים סידן, זרחן, אבץ ואשלגן הדרושים לגוף. ניתן ומומלץ לגוון את צריכת מוצרי החלב ממקורות שונים: חלב עיזים, חלב כבשים, חלב באפלו וחלב בקר. כל אלה מכילים את סוכר החלב, לקטוז, אך ברמות שונות. "חלב סויה" אינו חלב, אלא מיצוי מצמח הסויה. ניתן להשתמש בו כתחליף כאשר יש אי-סבילות ללקטוז, אך חשוב לזכור שערכיו התזונתיים שונים משל חלב ושיש להגביל את צריכתו בקרב ילדים. בברכה, נטע מלחי -דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il קרא עוד

 אני נוטל סימוביל, ואתמול קראתי שאסור ליטול סטאטינים ולאכול אשכוליות. אני אוכל כל יום הרבה קלמנטינות. האם גם אסור לאכול קלמנטינות?
אני נוטל סימוביל, ואתמול קראתי שאסור ליטול סטאטינים ולאכול אשכוליות. אני אוכל כל יום הרבה קלמנטינות. האם גם אסור לאכול קלמנטינות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

במקרה זה השמועה נכונה: לאחרונה נערכו מספר מחקרים שהראו קשר ישיר בין שתיית מיץ אשכוליות לבין עליית רמת הסטאטינים בדם. ההשערה היא שמיץ האשכוליות חוסם את פעילות האנזים שאמור לפרק את הסטאטינים, ובכך למעשה גורם לעליה ברמת התרופה בדם. הסכנה הכרוכה בכך היא שרמה גבוהה של התרופה בדם תוביל להופעת יותר תופעות לוואי, ובעוצמות גבוהות יותר. המאמרים מתייחסים בעיקר לתופעת פירוק השרירים כתוצאה מרמות גבוהות מדי של הסטאטינים. יש מי ש"תפסו טרמפ" כלכלי על העניין, והחליטו לצרוך מינון נמוך יותר של התרופה בשילוב עם אשכוליות. זה כמובן שיקול לא אחראי ולא מספיק מבוסס. לגבי הקלמנטינות, לא נערך מחקר שבדק את השפעתן, אך מכיוון שהקלמנטינות משתייכות לאותה משפחה, אני ממליצה לנהוג בזהירות ולהשתדל להימנע מהן, או לפחות לא לצרוך כמויות גדולות של קלמנטינות. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר משה מלכין
ד"ר משה מלכין עיניים
4.9
( 465 חוות דעת )
"עברתי ניתוח קטרקט אחד ואני מחכה לבא. ד"ר מלכין הוא מקצוען מצוין, קשוב ורופא טוב מאוד."
ד"ר אהוד רייך
ד"ר אהוד רייך עיניים
מנהל תחום לגידולי עיניים במחלקת עיניים בבית החולים שערי צדק בירושלים
 מרפאת אייקו eyeco
מרפאת אייקו eyeco עיניים
4.9
( 155 חוות דעת )
"צוות מקצועי שטיפל ביעילות, ללא המתנה כלל וטיפל גם מול חברת הביטוח במהירות וביעילות תוך מתן הסברים בכל שלב. מומלץ בהחלט"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו