שאלות ותשובות - עמוד 838
מאת: מערכת אינפומד
מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין מספיק מידע לגבי בטיחות השימוש בתרופה בנשים הרות. יש להימנע משימוש בתרופה בזמן ההריון, ולהשתמש באמצעי מניעה בזמן השימוש בתרופה. כמו כן, לא הוכחה בטיחות השימוש בתרופה בזמן ההנקה, ולכן לא מומלץ להשתמש גם אז. תוכלי לקרוא עוד על התרופה באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=341 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על מנת להוכיח הדבקה תוך רחמית של היילוד בנגיף, נעשה בידוד של הנגיף או זיהוי של החומר הגנטי שלו בשתן ובתרביות רוק בשלושת השבועות הראשונים לחיים. בנוסף ניתן לקחת פרופיל נוגדנים כאמור. ליילודים שנדבקו יש רמות גבוהות של הנגיף בתרביות בדרך כלל, ואילו רמות הנוגדנים לא תמיד אמינות בגלל מעבר של נוגדנים מהאם ליילוד דרך השליה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ללא ספק מדובר בעניין סבוך שדורש בירור ובדיקות מקיפות. הבירור לגילוי אסתמה סמויה נראה כצעד נכון ומתאים. בבדיקת תגר מטכולין, שואף הנבדק מטכולין. אם ישנה אסתמה סמויה, תהיה היצרות של הסימפונות, עם ירידה בפרמטרים נשימתיים הניתנים למדידה (ספירומטריה). הבדיקה אינה מסוכנת, וגם אם נוצרת היצרות, ההתקף חולף מייד לאחר נטילה של מרחיבי סימפונות, כך שאין כל סיבה לדאגה. הבדיקה אינה מעוררת אסתמה סמויה, אלא רק מראה את נוכחותה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין איסור מפורש, ככלל השתדלי להימנע מכל אוכל לא מבושל כולל בשר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הגבלת טווח התנועה ומידת ההפעלה של הכתף תלויים בסוג הניתוח שעברת, בהיקפו, בתפירת גידים או רצועות ועוד. ההמלצות לטווח התנועה ולפיזיותרפיה אמורות להיות כלולות במכתב השחרור שקיבלת מהמוסד המנתח ומהרופא שביצע את ההליך. הייתי ממליץ שתפנה לרופא המטפל כדי לקבל הנחיות להפעלת הכתף. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בירור אי-פוריות מתחיל לרוב לאחר שנה של נסיונות להרות ללא שימוש באמצעי מניעה וללא הצלחה. הבירור מתחלק לבירור פוריות האשה, ובמקביל - בירור פוריות הגבר. במקרה שלכם השימוש בנרות וגינליים, קוטלי זרע, לא אמור להשפיע על סדירות המחזור והביוץ. בנשים שנוטלות גלולות למניעת הריון, בחודשים שלאחר הפסקת השימוש בגלולות יכולים להופיע אי-סדירות של המחזור ומחזורים לא-ביוציים. הדבר נובע מחוסר איזון הורמונלי שאמור להתייצב מספר חודשים לאחר הפסקת הנטילה. אינני יודעת אם את שומרת נידה. אם כן, ייתכן שהמחזורים שלך קצרים והביוץ נופל על ימי הנידה, ולכן לא מתאפשר הריון. לגבי בעלך, אחרי ניתוח הידרוצלה (מים באשכים), לרוב לא אמורה להיות בעיית פוריות, וספירת הזרע תקינה. אם יש חשש לפוריות בעלך, ניתן לבצע בדיקת זרע שבהחלט תעזור באבחנה. שיהיה בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין כל סכנה לפגיעה ע"י הקצעת שורשים. שתי השיטות משלימות אחת את השנייה ובדר"כ משתמשים בשתיהן. הכאב נובע מן הפעולה עצמה. ניתן להפחית את הרגישות ע"י שימוש במשחות שונות כגון ELMEX GELL ו- SENSODYNE . בברכה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הקביעה החד-משמעית שלא מומלץ לאנשים בגילך לצרוך מוצרי חלב אינה נכונה. רק חלק מהאוכלוסיה סובל מאי סבילות ללקטוז. זהו מצב של חסר או מיעוט באנזים בשם לקטאז המפרק את סוכר החלב שנקרא לקטוז. כפי שכתבת, אם אינך רגיש למוצרי חלב, אינך חייב להפסיק את צריכתם. חלב ומוצריו הם מקור לחלבון עם ערך תזונתי גבוה ולמינרלים סידן, זרחן, אבץ ואשלגן הדרושים לגוף. ניתן ומומלץ לגוון את צריכת מוצרי החלב ממקורות שונים: חלב עיזים, חלב כבשים, חלב באפלו וחלב בקר. כל אלה מכילים את סוכר החלב, לקטוז, אך ברמות שונות. "חלב סויה" אינו חלב, אלא מיצוי מצמח הסויה. ניתן להשתמש בו כתחליף כאשר יש אי-סבילות ללקטוז, אך חשוב לזכור שערכיו התזונתיים שונים משל חלב ושיש להגביל את צריכתו בקרב ילדים. בברכה, נטע מלחי -דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
במקרה זה השמועה נכונה: לאחרונה נערכו מספר מחקרים שהראו קשר ישיר בין שתיית מיץ אשכוליות לבין עליית רמת הסטאטינים בדם. ההשערה היא שמיץ האשכוליות חוסם את פעילות האנזים שאמור לפרק את הסטאטינים, ובכך למעשה גורם לעליה ברמת התרופה בדם. הסכנה הכרוכה בכך היא שרמה גבוהה של התרופה בדם תוביל להופעת יותר תופעות לוואי, ובעוצמות גבוהות יותר. המאמרים מתייחסים בעיקר לתופעת פירוק השרירים כתוצאה מרמות גבוהות מדי של הסטאטינים. יש מי ש"תפסו טרמפ" כלכלי על העניין, והחליטו לצרוך מינון נמוך יותר של התרופה בשילוב עם אשכוליות. זה כמובן שיקול לא אחראי ולא מספיק מבוסס. לגבי הקלמנטינות, לא נערך מחקר שבדק את השפעתן, אך מכיוון שהקלמנטינות משתייכות לאותה משפחה, אני ממליצה לנהוג בזהירות ולהשתדל להימנע מהן, או לפחות לא לצרוך כמויות גדולות של קלמנטינות. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד