דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 842

 בני בן ה-13 רוצה לעשות עגיל בגבה. אני לא מרשה לו מכיוון שסיפרו לי שזה עושה צלקת ומשאיר סימן של חור. האם עגיל בגבה אכן משאיר סימן?
בני בן ה-13 רוצה לעשות עגיל בגבה. אני לא מרשה לו מכיוון שסיפרו לי שזה עושה צלקת ומשאיר סימן של חור. האם עגיל בגבה אכן משאיר סימן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

במרבית המקרים עגיל בגבה אכן משאיר צלקת, אך זה לא קורה תמיד, וכל גוף מגיב אחרת. בכל מקרה, אם תחליטי לאפשר לבנך לעשות עגיל, ודאי שהתהליך מתבצע במקום מוכר, נקי ובתנאים סטריליים, על מנת למנוע זיהומים מיותרים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 קראתי במאמר שיש עדיפות לשימוש בפרבאסטטין על פני סימבאסטאטין (שאותה אני לוקחת). לא מצאתי בכלל את התרופה פרווסטטין באינדקס התרופות שלכם. האם יש לכם מידע שלא נמצא און ליין?
קראתי במאמר שיש עדיפות לשימוש בפרבאסטטין על פני סימבאסטאטין (שאותה אני לוקחת). לא מצאתי בכלל את התרופה פרווסטטין באינדקס התרופות שלכם. האם יש לכם מידע שלא נמצא און ליין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יתכן שלא רשמת נכון את שם התרופה: Pravastatin. תוכלי לקרוא עליה כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=227 קרא עוד

 כל ממצאי הבדיקות שלי תקינים מלבד RBC שהערך שלו 5.95.  שאלתי היא: מה זה אומר, והאם זה מדאיג, ומה עושים?
כל ממצאי הבדיקות שלי תקינים מלבד RBC שהערך שלו 5.95. שאלתי היא: מה זה אומר, והאם זה מדאיג, ומה עושים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

RBC הינו מדד למספר תאי הדם האדומים במיקרוליטר של דם. כל עוד רמת ההמוגלובין תקינה, אין לכך משמעות. אל דאגה. קרא עוד

 אשתי עברה CT כאשר היתה בתחילת ההריון (לא ידענו). הצילום היה ביום 24.8.06 ואתמול ביצעה בדיקת דם להריון שהעלתה רמה של 1028. מחזור (לא סדיר) אחרון קיבלה ביום 8.8.06.  מה רמת הסיכון? מה מומלץ לעשות?
אשתי עברה CT כאשר היתה בתחילת ההריון (לא ידענו). הצילום היה ביום 24.8.06 ואתמול ביצעה בדיקת דם להריון שהעלתה רמה של 1028. מחזור (לא סדיר) אחרון קיבלה ביום 8.8.06. מה רמת הסיכון? מה מומלץ לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת באיזה סוג של CT מדובר והאם הוא בוצע עם או בלי חומר ניגוד. בעיקרון, חשיפה של העובר ל- 50 mGy או יותר מעמידות אותו בסיכון. מרבית הצילומים אינם מגיעים לחשיפה כזו. אפילו CT בטן מגיע רק ל-30. לא נצפו מומים בעוברים שנחשפו ל- CT בטן, ומובן שחשיפה ל- CT אחרים אף פחותה מבחינת הקרינה שהעובר נחשף אליה. החשיפה מסוכנת בעיקר אם קרתה בין השבוע השני ל- 15 להפריה, וכמובן אם מדובר במינוני קרינה גבוהים מאלה שהזכרתי. לכן מומלץ רק לציין זאת בפני רופא הנשים שעוקב אחריה. קרא עוד

 באיזו רמת תפקוד הכליות צריכות לעבוד על מנת שחולה יקבל דיאליזה?
באיזו רמת תפקוד הכליות צריכות לעבוד על מנת שחולה יקבל דיאליזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ההחלטה על תחילת טיפול בדיאליזה בחולה עם אי- ספיקת כליות נובעת ממספר גורמים. אינדיקציות חד- משמעיות לתחילת טיפול הם סיבוכים של אי -ספיקת כליות, כמו דלקת של קרום הלב, הצטברות נוזלים בגוף ובריאות שאינה מגיבה לטיפול במשתנים, עליה משמעותית בלחץ הדם שאינה מגיבה לטיפול תרופתי, פגיעה מוחית או עצבית, דימום, בחילה והקאות קשות, רמת קראטינין מעל 12 mg/dL או אוראה מעל 100 mg/dL. ברוב המקרים לא ממתינים לסיבוכים קשים אלה שיופיעו, אלא מתחילים את הטיפול בדיאליזה בשלב מוקדם יותר. המעקב אחר תפקודי הכליה של החולים - הדוק, ובדרך כלל מקובל להתחיל להכין את החולה לדיאליזה כאשר קצב הסינון של הכליות (GFR) הוא 15-20 מ"ל לדקה. קרא עוד

 אני בת 29, בשבוע ה-21 להריון, וזהו ההריון הראשון שלי. בעקבות בעיה תורשתית של קרישיות יתר ביצעתי בדיקת דם ולפי תוצאותיה קיים הטרוזיגוט למוטציית prothrombin g20210a. אני די לחוצה מהתוצאות וחוששת להמשך ההריון. מה המשמעות של תוצאות אלו והאם זה יכול לסכן את המשך ההריון?
אני בת 29, בשבוע ה-21 להריון, וזהו ההריון הראשון שלי. בעקבות בעיה תורשתית של קרישיות יתר ביצעתי בדיקת דם ולפי תוצאותיה קיים הטרוזיגוט למוטציית prothrombin g20210a. אני די לחוצה מהתוצאות וחוששת להמשך ההריון. מה המשמעות של תוצאות אלו והאם זה יכול לסכן את המשך ההריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המוטציה אשר התגלתה אצלך מעידה כי את בסיכון לקרישיות יתר. מוטציה בפרותרומבין גורמת לעלייה ברמת הפרותרומבין, שהוא אחד המרכיבים במערכת הקרישה בגוף המייצרת תרומבוס (clot) לעצירת דימום. מוטציה זו עלולה להעלות את הסיכון להיווצרות קרישי דם בוורידים ועורקים, ובשילוב עם הריון, עולה הסיכון לקרישי דם, הפלות חוזרות, היפרדות שליה ועוד. במקרה שלך המוטציה שהתגלתה היא הטרוזיגוטית, ולכן נחשבת לחלקית. עלייך להיות במעקב הדוק של הגינקולוג המטפל, ואם צריך, לקבל טיפול במדדלי דם כגון קלקסאן. הטיפול ניתן על סמך ההיסטוריה הרפואית, כגון אם היו הפלות בעבר, אירועים של תרומבוזות, וכן על סמך בדיקות הדם ומצבך הבריאותי הנוכחי. שיהיה הריון קל ובריא, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 עשיתי בדיקות דם וחלק יצאו לא תקינות. אני מרגיש בזמן האחרון כאבי ראש, חולשות, הרגשה של זיהום או דלקת באזור החזה האף והגרון, וגם יובש סביב העין ותחושת צריבה בשפיכה.  רופא משפחה לא עולה על הבעיה. אולי בעזרתכם יהיה לי כיוון לבדוק ?  ESR -4  CRP - תקין  C3 - 83 צריך להיות לפחות 90  C4 -תקין  FERRITIN - 11 צריך להיות לפחות 22  CREATININE - 0.99  CREATININE U24 - 1.37  PROTEIN - URINE 24 H 280 שצריך להיות עד 150  VITAMIN D1 - 25-DI-OH 176 צריך להיות עד 130  CHOLESTEROL - 207  TRIGLYCERIDES - 230  CHOLESTEROL - HDL - 30  CHOLESTEROL - LDL - 130  אני רוצה לציין שאני בחור רזה, לא אוכל מטוגן ושומר על תזונה בריאה.  מקווה לקבלת כיוון בדיקה על סמך הנתונים.
עשיתי בדיקות דם וחלק יצאו לא תקינות. אני מרגיש בזמן האחרון כאבי ראש, חולשות, הרגשה של זיהום או דלקת באזור החזה האף והגרון, וגם יובש סביב העין ותחושת צריבה בשפיכה. רופא משפחה לא עולה על הבעיה. אולי בעזרתכם יהיה לי כיוון לבדוק ? ESR -4 CRP - תקין C3 - 83 צריך להיות לפחות 90 C4 -תקין FERRITIN - 11 צריך להיות לפחות 22 CREATININE - 0.99 CREATININE U24 - 1.37 PROTEIN - URINE 24 H 280 שצריך להיות עד 150 VITAMIN D1 - 25-DI-OH 176 צריך להיות עד 130 CHOLESTEROL - 207 TRIGLYCERIDES - 230 CHOLESTEROL - HDL - 30 CHOLESTEROL - LDL - 130 אני רוצה לציין שאני בחור רזה, לא אוכל מטוגן ושומר על תזונה בריאה. מקווה לקבלת כיוון בדיקה על סמך הנתונים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קשה מאד לעשות אבחנה על פי שאלתך, יש צורך בתשאול מלא ובדיקה גופנית מלאה, שאותה לא אוכל לעשות דרך המחשב. אתה מתאר סימפטומים מרובים ומפוזרים באזורים ובמערכות שונות בגוף. מחלות רבות יכולות להיות הסיבה לכך, החל ממחלות זיהומיות (וירוסים למיניהם) וכלה במחלות אוטואימוניות דלקתיות. ע"פ תוצאות הבדיקות לא נראה כי קיימת דלקת פעילה, אולם התוצאות הן חלקיות. האם עברת בדיקת שתן רגילה לכללית ותרבית? האם עברת בירור לבדיקת נוגדנים לווירוסים מסויימים? האם נבדקת אצל רופא עור ומין לגבי הצריבה בעת שפיכה? האם נבדקת ע"י רופא עיניים לגבי "היובש" שאתה מרגיש? ישנן מחלות מין המערבות הן את המפרקים והן את העיניים. דבר נוסף הוא משך הזמן של הסימפטומים, האם הבעיה נמשכת מספר ימים או מספר שבועות, האם יש שינוי - החמרה או הקלה לאורך זמן. המלצתי היא להמשיך את הבירור דרך רופא המשפחה, רופא עור ומין ורופא עיניים. קרא עוד

 אני סובל מתת- פריקה בכתפיים ובכתף השמאלית יותר מאשר בהימנית, ואני מוגבל ברוב התנועות ביד. אני כבר במעקב 4 שנים, עשיתי פיזיותרפיה ולא עזר, ובסוף עברתי בדיקת CT לכתפיים והתוצאות היו:  "הבדיקה בוצעה במנח אקסיאלי ושוחזרה במנחים הנוספים. ציסטה תת- קורטיקלית קטנה עם גבול סקלרוטי ברור וחד נראית בראש ההומרוס הימני.  שאר המבנה המפרקי והגרמי תקין, לא נראה ממצא פתולוגי גס ברקמת הרכות."  זה ממש קשה ואני סובל מכאבים רוב הזמן .  אני רוצה חוות דעת על התוצאות ומה אפשר לעשות, והאם יש בדיקות שיותר משקפות מה CT ומה אתם מציעים לי לעשות ?
אני סובל מתת- פריקה בכתפיים ובכתף השמאלית יותר מאשר בהימנית, ואני מוגבל ברוב התנועות ביד. אני כבר במעקב 4 שנים, עשיתי פיזיותרפיה ולא עזר, ובסוף עברתי בדיקת CT לכתפיים והתוצאות היו: "הבדיקה בוצעה במנח אקסיאלי ושוחזרה במנחים הנוספים. ציסטה תת- קורטיקלית קטנה עם גבול סקלרוטי ברור וחד נראית בראש ההומרוס הימני. שאר המבנה המפרקי והגרמי תקין, לא נראה ממצא פתולוגי גס ברקמת הרכות." זה ממש קשה ואני סובל מכאבים רוב הזמן . אני רוצה חוות דעת על התוצאות ומה אפשר לעשות, והאם יש בדיקות שיותר משקפות מה CT ומה אתם מציעים לי לעשות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ה CT הדגים ציסטה סוב- קורטיקלית ושינויים סקלרוטיים (סקלרוטי = מסוייד) שהינם עדות לתהליך ניווני אשר קורה במפרק הכתף, עקב הפריקות החוזרות ונשנות. בעיקרון MRI לכתף היא בדיקה שנותנת יותר אינפורמציה באשר לגידים ולסחוסים במפרק הכתף, אולם בכל מקרה אני מציעה לפנות לאורתופד מומחה לכתף, ולהתעניין בקשר לניתוח, אם הפיזיותרפיה אינה יעילה. קרא עוד

 מהן תופעות הלוואי של מינון יתר של  דפלפט? והאם זה נכון שזה עלול לגרום לציסטות בשחלות? אני סובלת משחלות פוליצסטיות ואני בת 25.
מהן תופעות הלוואי של מינון יתר של דפלפט? והאם זה נכון שזה עלול לגרום לציסטות בשחלות? אני סובלת משחלות פוליצסטיות ואני בת 25.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סביר להניח שמנה עודפת מקרית לא תגרום בעיות. מנות עודפות גדולות עלולות לגרום לתרדמת. באופן כללי, מינון יתר עשוי לגרום להחמרה בתופעות הלוואי של התרופה. תוכלי לקרוא על התרופה ועל תופעות הלוואי שלה באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=184 קרא עוד

 אני בן 61 ללא כל בעיות רפואיות, עוסק יום יום בספורט - הליכה ושחיה, צמחוני שנים רבות, כולל אי אכילת דגים ואי אכילת מוצרי חלב. אני עושה בדיקת דם סמוי בצואה כל שנה, ומעולם לא היתה נמצאה בעיה, אבל בבדיקה האחרונה היתה תוצאת הפריטין כעת 24.1. בכל השנים שעברו היו לי תוצאות נמוכות בפריטין, בין 30 ל-40 ולפני 6 שנים היתה פעם אחת 9, ואז נטלתי ברזל עדין במשך 3 חודשים וזה הביא את התוצאה לסביבות ה-40-30.   ההמוגלובין תמיד תקין, כל השנים בין 15 ל-16. במרפאת המשפחה אומרת הרופאה שאין צורך בהמשך הבירור, ולעומתה רופא אחר טוען שכדאי לפנות לגסטרואנטרולוג. אני אישית מרגיש שאין שום צורך להמשיך בבירור הרפואי. מה דעתכם?
אני בן 61 ללא כל בעיות רפואיות, עוסק יום יום בספורט - הליכה ושחיה, צמחוני שנים רבות, כולל אי אכילת דגים ואי אכילת מוצרי חלב. אני עושה בדיקת דם סמוי בצואה כל שנה, ומעולם לא היתה נמצאה בעיה, אבל בבדיקה האחרונה היתה תוצאת הפריטין כעת 24.1. בכל השנים שעברו היו לי תוצאות נמוכות בפריטין, בין 30 ל-40 ולפני 6 שנים היתה פעם אחת 9, ואז נטלתי ברזל עדין במשך 3 חודשים וזה הביא את התוצאה לסביבות ה-40-30. ההמוגלובין תמיד תקין, כל השנים בין 15 ל-16. במרפאת המשפחה אומרת הרופאה שאין צורך בהמשך הבירור, ולעומתה רופא אחר טוען שכדאי לפנות לגסטרואנטרולוג. אני אישית מרגיש שאין שום צורך להמשיך בבירור הרפואי. מה דעתכם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תוצאת פריטין נמוכה מעידה על ירידה במאגרי הברזל שלך. כל עוד רמת ההמוגלובין תקינה, אין דם סמוי בצואה ואתה ידוע כבעל תזונה צמחונית, אין באופן עקרוני סיבה לדאגה. הסיבה הסבירה ביותר לחסר במאגרי הברזל שלך היא תזונתך הצמחונית, ואכן, טיפול בתוספי ברזל יכול לעזור להעלות את רמת הפריטין ולמנוע אנמיה (ירידת המוגלובין) בעתיד. מאידך גיסא, בהיותך גבר בגיל 61 עם ירידה במאגרי הברזל (למרות היותך צמחוני), אתה שייך לקבוצה שבה אנו הרופאים נוהגים להחמיר ולבדוק, לפחות פעם אחת, את מערכת העיכול מבפנים (בדיקת קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה), וזאת על מנת לוודא שאינך מדמם משם, מכיב קיבה או חלילה בשל גידול כלשהו, היכולים להיות הסיבה לירידה במאגרי הברזל שלך. הרופא שהמליץ לך לפנות לבירור גסטרואנטרולוגי לא טעה, אך גם רופאת המשפחה שלך צודקת, מפני שכפי שציינתי, הסיבה הסבירה ביותר היא שחסר הברזל הקל שלך נובע מהתזונה. לסיכומו של עניין, אין תשובה חד-משמעית. אם ברצונך "ללכת על בטוח", פנה לגסטרואנטרולוג, שייתכן שיחליט שאין צורך בבדיקה, אבל אם ימליץ עליהן, בצע את הבדיקות הפולשניות הללו. אמנם גם להן יכולים להיות סיבוכים, אבל הם נדירים. אם אתה מעדיף להמתין - ניתן לעקוב באופן צמוד יותר אחר רמות הפריטין וההמוגלובין ולהחליט בהתאם לתוצאות הבאות. לדעתי האישית, כדאי לך לבצע קולונוסקופיה. גם ללא כל קשר להיותך עם פריטין נמוך, מומלץ לכל אדם לעבור קולונוסקופיה באופן שגרתי אחת ל-10 שנים גם בהעדר גורמי סיכון כמו היסטוריה משפחתית של סרטן המעי הגס. גילוי מוקדם של סרטן המעי הגס חשוב ביותר וכדאי לבדוק את הבדיקה גם אם אין כל סימפטומים או בעיה בבדיקות הדם. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר דניאל בנקובסקי
ד"ר דניאל בנקובסקי נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחה בנוירולוגיה והתפתחות הילד | אבחון מקיף: אוטיזם, קשב וריכוז, שיתוק מוחין, פגים, מלווה ילדים ומשפחות לאורך הדרך
ד"ר חררדו מורבניק
ד"ר חררדו מורבניק עיניים
5
( 67 חוות דעת )
"הטיפול היה נהדר התוצאות של הניתוח גם"
מרפאת שיניים G Magic Touch כרמיאל
מרפאת שיניים G Magic Touch כרמיאל רפואת שיניים
4.9
( 163 חוות דעת )
"חוויה נעימה מקצועית ואדיבה."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו