דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 839

 אימי בת 60 נמצאת בעיצומן של בדיקות בשל חשד לעודף הורמון גדילה.  בבדיקת MRI ישנו מוקד בבלוטת ההפופיזה בחלקה האחורי מימין החשוד למיקרואדנומה.  כמו כן נראה גם מוקד יחיד פריוונטריקולרי פרונטלי מימין לקורלציה קלינית  וברור בהתאם.  למה הכוונה ? כמו כן אודה לקבלת אינפורמציה לגבי מומחים להתיעצות.
אימי בת 60 נמצאת בעיצומן של בדיקות בשל חשד לעודף הורמון גדילה. בבדיקת MRI ישנו מוקד בבלוטת ההפופיזה בחלקה האחורי מימין החשוד למיקרואדנומה. כמו כן נראה גם מוקד יחיד פריוונטריקולרי פרונטלי מימין לקורלציה קלינית וברור בהתאם. למה הכוונה ? כמו כן אודה לקבלת אינפורמציה לגבי מומחים להתיעצות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המוקד אשר הודגם בבלוטת ההיפופיזה מתאים להסתמנות הקלינית של עודף הורמון גדילה. כנראה שמדובר בגידול שפיר קטן, הנקרא מיקרואדנומה, אשר מפריש את ההורמון. המוקד היחיד ברקמת המוח אשר הודגם , לא בהכרח קשור למיקרואדנומה, ויכול להיות שורה של דברים אחרים, חלקם חסרי משמעות , והרופא שפענח את התשובה רשם את המלים - לקורלציה קלינית, כי הממצא אינו ספציפי, ומשמעותו חשובה רק אם יש סימפטומים חשודים. הרופאים המטפלים בגידולי היפופיזה הם נוירוכירורגים ואנדוקרינולוגים. מומלץ לפנות לרופא המשפחה להמשך בירור והתייעצות באשר לניתוח להסרת הגידול. קרא עוד

 ברצוני להתייעץ עימכם. אבי עבר לפני חצי שנה ניתוח להסרת ריאה עקב גילוי של קרצינומה -סרטן ממאיר שנמצא בריאה השמאלית בלבד. חוץ מזה סובל מזה שנים מזיהומי ריאה חוזרים עקב ברונכיאקטזיות, ומקבל IVIG פעם בחודש עקב HYPOGAMMAGLOBULINEMIA עירוי זה ניתן לו כ-40 שנה באופן קבוע.  בעת המעקב הרפואי עקב המחלה נצפתה במיפוי כבד הצטמקות של הכבד, כנראה שחמת, וטחול מוגדל. ברצוני לדעת האם יש בידכם מידע לתת לנו ממה זה נובע? ואם זה נמצא בתחילת תהליך, כפי שנאמר, האם יש טיפול ( מלבד הקרנות, שכן הוא לא במצב לקבל זאת- מערכת חיסונית כושלת).  למי לפנות? האם יש מומחה שיכול להנחות אותנו לאור מצב מורכב זה?
ברצוני להתייעץ עימכם. אבי עבר לפני חצי שנה ניתוח להסרת ריאה עקב גילוי של קרצינומה -סרטן ממאיר שנמצא בריאה השמאלית בלבד. חוץ מזה סובל מזה שנים מזיהומי ריאה חוזרים עקב ברונכיאקטזיות, ומקבל IVIG פעם בחודש עקב HYPOGAMMAGLOBULINEMIA עירוי זה ניתן לו כ-40 שנה באופן קבוע. בעת המעקב הרפואי עקב המחלה נצפתה במיפוי כבד הצטמקות של הכבד, כנראה שחמת, וטחול מוגדל. ברצוני לדעת האם יש בידכם מידע לתת לנו ממה זה נובע? ואם זה נמצא בתחילת תהליך, כפי שנאמר, האם יש טיפול ( מלבד הקרנות, שכן הוא לא במצב לקבל זאת- מערכת חיסונית כושלת). למי לפנות? האם יש מומחה שיכול להנחות אותנו לאור מצב מורכב זה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אכן המקרה שאת מתארת מורכב. לא ברור מה הקשר בין כל הדברים שאת מתארת ואם אכן יש קשר. שחמת הכבד יכולה לנבוע מסיבות רבות, כולל זיהומים כרוניים בנגיפי הפטיטיס, מחלות דלקתיות אחרות של הכבד, מחלות חיסון עצמי, אלכוהוליזם ועוד. סרטן ריאות לכשעצמו אינו קשור בשחמת כבד. מחלות הגורמות לרמת גלובולינים נמוכה יכולות להיות מלוות גם בשחמת כבד, אבל שחמת כבד דווקא לעיתים מלווה ברמת גלובולינים גבוהה. צריך שרופא פנימאי טוב או מומחה למחלות כבד יבדוק את כל ההיסטוריה המורכבת של אביך, כולל כל הטיפולים שקיבל בעבר, יבדוק אותו בדיקה גופנית טובה, ישלח את כל בדיקות המעבדה המתאימות ואז יגיע למסקנה. בברכה דר' איציק לוי מומחה בפנימית ובמחלות זיהומיות קרא עוד

 בבדיקת נשיפה התגלה אצלי חיידק הליקובקטר. ניתנו לי התרופות: אומפרדקס, קארין, מוקסיויט פורטה .   אני מיניקה והתרופות השפיעו על בתי - הופיע על גופה פריחה והיא נצרבה מאוד באזור החיתול, והפסקתי את השימוש לאחר יומיים. האם יש תרופות אחרות שאינן בעייתיות בהנקה? האם יש בעיה להיכנס להריון עם חיידק זה או בשל הטיפול בו?
בבדיקת נשיפה התגלה אצלי חיידק הליקובקטר. ניתנו לי התרופות: אומפרדקס, קארין, מוקסיויט פורטה . אני מיניקה והתרופות השפיעו על בתי - הופיע על גופה פריחה והיא נצרבה מאוד באזור החיתול, והפסקתי את השימוש לאחר יומיים. האם יש תרופות אחרות שאינן בעייתיות בהנקה? האם יש בעיה להיכנס להריון עם חיידק זה או בשל הטיפול בו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הליקובקטר פילורי הוא חיידק שכיח מאוד המזהם את הקיבה ואת התריסריון. רק חלק מהאנשים להם יש הליקובקטר בקיבה או בתריסריון המאובחן בתבחין נשיפה או בביופסיה בגסטרוסקופיה סובלים מסימפטומים. חלק גדול מהאוכלוסיה נושא את החיידק אך אינו סובל מסימפטומים. אנשים הסובלים מדיספפסיה (אי-נוחות בבטן, כאבי בטן, נפיחות בבטן) או מכיב פפטי, הם האנשים המועמדים לטיפול. הטיפול בחיידק כולל 2 אנטיביוטיקות (ישנם גם פרוטוקולים של 3 אנטיביוטיקות) יחד עם תרופה מפחיתת חומצה (האומפרדקס אותו קיבלת). הטיפול באנטיביוטיקות הוא למשך שבועיים בלבד. כל התרופות שקיבלת הן תרופות שניתן לקבל בזמן הנקה ואינן מסכנות את היילוד היונק. ייתכן שהתפרחת העורית שממנה סבלה בתך אכן נובעת מהטיפול האנטיביוטי אותו נטלת, כלומר ייתכן שלבתך רגישות לאחת מהתרופות הללו. מובן שלא ניתן לומר זאת בוודאות, שהרי ייתכן שהיא רגישה לדבר מה אחר שהיה בתזונתך באותה תקופה. בשאלתך לא ציינת מהם הסימפטומים שמהם את סובלת, ומדוע הוחל הטיפול בהליקובקטר דווקא כעת, בזמן הנקה. כאמור, אין מניעה לקבל טיפול במהלך הנקה, וניתן לנסות תרופות מקבוצות אחרות, שייתכן שלהן בתך אינה רגישה. מאידך, אם אינך סובלת מסימפטומים קשים והטיפול יכול להתעכב מעט, עד שתסיימי להיניק, אולי זו האופציה הטובה יותר. בנוגע להריון – לא ידועה השפעה של החיידק הליקובקטר פילורי בקיבה על הכניסה להריון, לכן אין כל בעיה להיכנס להריון כאשר יש זיהום בחיידק זה. כמו כן, לא ידועה כל השפעה של החיידק על העובר במהלך ההריון. סביר להניח שאין השפעה, מאחר שהחיידק, כאמור, מאד שכיח באוכלוסיה הכללית, גם באנשים ללא סימפטומים. באופן עקרוני, לתרופות יכולה להיות השפעה טרטוגנית (מזיקה לעובר) אם הן נלקחות במהלך ההריון. ההשפעה קשה יותר בשליש הראשון של ההריון. יוצאת מן הכלל היא תוספת החומצה הפולית המומלצת בחום טרם הכניסה להריון ובמהלכו. שאר התרופות, אם ניתן להימנע מנטילתן, מוטב להמנע מהן. חשוב לדעת שקיימות תרופות רבות שנמצא כי נטילתן במהלך ההריון אינה מזיקה לעובר, אולם כיום מעדיפים להשתמש בהן רק במקרים המחייבים טיפול, ולהמנע מטיפול תרופתי או לדחות אותו אם זה אפשרי. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 ביצעתי את הבדיקות שקיפות עורפית וסקירת מערכות מוקדמת, וכל הבדיקות טובות. אני חוששת מבדיקת מי השפיר. האם אני יכולה לוותר עליה?
ביצעתי את הבדיקות שקיפות עורפית וסקירת מערכות מוקדמת, וכל הבדיקות טובות. אני חוששת מבדיקת מי השפיר. האם אני יכולה לוותר עליה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בגילך (מעל 35) מומלץ לעשות בדיקת מי שפיר, גם אם כל הבדיקות תקינות. היום בדיקות מי שפיר הן הליך פשוט עם מינימום סיכונים, ואין סיבה לחשוש כל כך מפניהן, אבל ההחלטה היא שלך. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בעלי בן 31. אשמח לדעת מה כדאי לעשות לפני שאנחנו רצים לניתוח פריצת דיסק. בעלי קיבל זריקות, כדורים, ופיזיותרפיה. יש לו הרגשה של נימול ברגל והוא אינו יכול להרים את אצבעות רגל ימין. לאחר חודש של סבל הלכנו  לבדיקת CT והתוצאות לא מרשימות, לפי הרופא.   האם לבקש  בדיקת MRI, למרות שהבנתי שזו בדיקה יקרה ולא כל אחד מקבל אותה? מה עוד אפשר לעשות כדי להיות בטוחים שעשינו הכל לפני ניתוח?
בעלי בן 31. אשמח לדעת מה כדאי לעשות לפני שאנחנו רצים לניתוח פריצת דיסק. בעלי קיבל זריקות, כדורים, ופיזיותרפיה. יש לו הרגשה של נימול ברגל והוא אינו יכול להרים את אצבעות רגל ימין. לאחר חודש של סבל הלכנו לבדיקת CT והתוצאות לא מרשימות, לפי הרופא. האם לבקש בדיקת MRI, למרות שהבנתי שזו בדיקה יקרה ולא כל אחד מקבל אותה? מה עוד אפשר לעשות כדי להיות בטוחים שעשינו הכל לפני ניתוח?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הטיפול בפריצות דיסק והעיתוי הניתוחי הם נושאים רחבים ביותר. מקובל להמליץ על ניתוח כאשר ישנה חולשת שרירים מתקדמת או חסר נוירולוגי אחר, אי-שליטה בצרכים, או כאבים בלתי נסבלים שאינם מגיבים לטיפולים אחרים במשך זמן רב. חשוב לזכור, עם זאת, שככל שמתרחקים מפריצת הדיסק, כך פוחתים הסיכויים להקלה בסבל שגורם מצב זה. לא בטוח שבדיקת MRI תספק מידע מועיל, שכן בדיקת ה- CT מספקת ברוב המקרים מידע מספיק לצורך ביסוס האבחנה והחלטה לגבי המשך הטיפול. הייתי ממליץ להתייעץ עם הרופא המטפל ולשקול את כדאיות הניתוח בצירוף כל הממצאים הרלוונטיים. בברכת בריאות שלמה ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 מרגע גילוי ההריון, מתי חייבים ללכת לביקור אצל רופא נשים, והאם חלק מהבדיקות יכולות להעשות על ידי רופא כללי?
מרגע גילוי ההריון, מתי חייבים ללכת לביקור אצל רופא נשים, והאם חלק מהבדיקות יכולות להעשות על ידי רופא כללי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני ממליצה לפנות לרופא נשים מייד עם הידיעה על ההריון. יש בדיקות שכדאי לבצע בשלבים הראשונים של ההריון, כמו בדיקת הורמון בטא, בדיקות נוגדנים של מחלות זיהומיות מסוימות (אבעבועות רוח, CMV, טוקסופלסמה, אדמת), ובדיקות גנטיות אם יש בהן צורך, ועוד. ניתן גם לבצע בדיקת אולטרסאונד על מנת לבדוק ששק ההריון אכן ברחם. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני מקבלת כבר חצי שנה חיסונים נגד אלרגיית קדחת השחת.  האם אוכל להיכנס להריון ולהמשיך עם החיסונים?  החיסונים אמורים להימשך כשלוש שנים.
אני מקבלת כבר חצי שנה חיסונים נגד אלרגיית קדחת השחת. האם אוכל להיכנס להריון ולהמשיך עם החיסונים? החיסונים אמורים להימשך כשלוש שנים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עקרונית אין מניעה להמשיך בזריקות בתדירות של אחת לחודש במשך ההריון. לקריאה נוספת- http://www.allergyweb.com/ImmunotherapyFAQ-PT.html קרא עוד

 אני בת 34, אסתמטית, בהריון רביעי. אובחנה אצלי בצעירותי תופעת ריינו, ובהריון השני שלי נמצא אצלי MTHFR הטרוזיגוט ועם פקטור 2 הומוזיגוט ומחלת השימוטו.   זה כמה שבועות סובלת מנפיחות וכאבים של בלוטות הלימפה בבית השחי. רמת הכאבים והנפיחות אינה אחידה בשתי הידיים ומשתנה לעיתים. אין כל סימן לזיהום חיצוני. איזה בירור עלי לעשות? האם לופוס מערכתית צריכה להיות חלק מהבירור?
אני בת 34, אסתמטית, בהריון רביעי. אובחנה אצלי בצעירותי תופעת ריינו, ובהריון השני שלי נמצא אצלי MTHFR הטרוזיגוט ועם פקטור 2 הומוזיגוט ומחלת השימוטו. זה כמה שבועות סובלת מנפיחות וכאבים של בלוטות הלימפה בבית השחי. רמת הכאבים והנפיחות אינה אחידה בשתי הידיים ומשתנה לעיתים. אין כל סימן לזיהום חיצוני. איזה בירור עלי לעשות? האם לופוס מערכתית צריכה להיות חלק מהבירור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הגדלה של קשריות לימפה נקראת לימפאדנופתיה. היא יכולה להיגרם על ידי מחלות רבות, כולל זיהומיות, דלקתיות, גידוליות ועוד. באבחנה של לופוס נכללים 11 קריטריונים אשר אינם כוללים לימפאדנופתיה, ולכן יש לבצע בירור רגיל של לימפאדנופתיה. תוכלי למצוא מידע רב על הבירור של לימפאדנופתיה בפורטל אינפומד. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 אני צורך  פלוטין למעלה מ-10 שנים במינון של כדור אחד ביום. לאחרונה אני משתמש גם  בקלונקס, להרגעה מיידית. האם אפשר לקחת את שתי התרופות יחד? את הקלונקס נתנה לי רופאת משפחה ואת הפלוטין פסיכיאטרית.
אני צורך פלוטין למעלה מ-10 שנים במינון של כדור אחד ביום. לאחרונה אני משתמש גם בקלונקס, להרגעה מיידית. האם אפשר לקחת את שתי התרופות יחד? את הקלונקס נתנה לי רופאת משפחה ואת הפלוטין פסיכיאטרית.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תשובה מדויקת לשאלתך תהיה כי תרופות משפחת SSRI כדוגמת הפלוטין (fluoxetin) יכולות, באופן תיאורטי, לעכב פירוק של תרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים, ביניהן קלונקס (clonazepam), וכך להגביר את ההשפעה הסדטיבית (מרדימה, מרגיעה) על מערכת העצבים המרכזית. לפיכך, מי שנוטל את שתי התרופות יחד צריך להיות במעקב אחר אופן ההשפעה של שתי התרופות עליו, ובמידת הצורך, להתאים (בדרך כלל להוריד) את מינון הבנזודיאזפינים (במקרה זה קלונקס). מידע על שילוב תרופות אלה (ואחרות) אפשר למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/DrugInteract.asp קרא עוד

 יש לי הרניה וכן ריפלוקס אשר מפריעים לי בחיים ומכאיבים. אני מקבלת תרופה בשם  לנטון פעמיים ביום 40 מ"ג. האם מומלץ ניתוח? ואם כן, איזה, ולמי לפנות?
יש לי הרניה וכן ריפלוקס אשר מפריעים לי בחיים ומכאיבים. אני מקבלת תרופה בשם לנטון פעמיים ביום 40 מ"ג. האם מומלץ ניתוח? ואם כן, איזה, ולמי לפנות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לנטון (Lanzoprazole) משמשת לטיפול בכיב קיבה או כיב של התריסריון ובמצבים של עודף חומצה במערכת העיכול. מומלץ ליטול 30 מ"ג פעם ביום בבוקר לטיפול בכיב. אך כנראה שלאור מצבך הכולל, ריפלוקס והרניה, ניתן לך מינון גבוה יותר. ישנם טיפולים תרופתיים אחרים, כגון אומפרדקס או לוסק, כנגד התסמינים של הריפלוקס. האם נטלת אותם בעבר? יכול להיות כי שינוי בטיפול התרופתי יעזור לך. לגבי ניתוח, הוא מומלץ לחולים הסובלים מריפלוקס אשר אינם מגיבים לטיפול התרופתי, או שזקוקים לטיפול תרופתי קבוע ואינם מעוניינים בו. הניתוח יעיל ביותר ומבוצע כיום בשיטה לפרוסקופית, מה שמקטין את זמן ההתאוששות ואת הסיבוכים לאחר הניתוח. מידע רב לגבי הניתוח תוכלי למצוא בדף הבא: http://www.health-pages.co.il/article.php?article_id=2017 קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר טלי פרידמן
ד"ר טלי פרידמן כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית לעיצוב הגוף, בעלת המרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף המתמחה בפתרונות כירורגיים ואסתטיים מקיפים
פרופ' אורי רוגובסקי
פרופ' אורי רוגובסקי פנימית
מומחה ברפואה פנימית | רופא בכיר מחלקת פנימית ג' במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי איכילוב
ד"ר אברהם אברג'ל
ד"ר אברהם אברג'ל אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מומחה בניתוחי ראש-צוואר וניתוחי אף וסינוסים. רופא בכיר בביה"ח איכילוב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו