שאלות ותשובות - עמוד 841
מאת: מערכת אינפומד
אוסטאופניה הינה נסיגת סידן ברמה בינונית. המשך נסיגת הסידן מוביל לאוסטאופורוזיס. גם באוסטאופניה קיימת עלייה בשכיחות שברים, כך שהתנהגות המובילה לעלייה בצפיפות העצמות מאוד מומלצת. 1. התעמלות בונה עצם על כל סוגיה השונים (ניתן להתרשם מהסוגים השונים באתר האגודה לאוסטאופורוזיס) חשובה מאוד. 2. תזונה עשירה בסידן. 3. מעקב צמוד של בדיקת צפיפות העצם אחת לשנה, ובאם נסיגת הסידן מחמירה - התחלת טיפול תרופתי לאוסטאופורוזיס. אולם, חשוב לציין שאוסטאופניה או אוסטאופורוזיס אינן גורמות לכאבים, אלא אם כן קיים שבר. חשוב מאוד טרם התחלת התעמלות או טיפול באוסטאופניה להיבדק על ידי אורתופד לשלילת שבר או לחץ על עצבים הגורמים לכאבי הגב, שהרי אז הטיפול המועדף שונה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
את השפעת הקומדין בודקים בבדיקה שנקראת INR. באופן תקין, אצל אדם שאינו נוטל קומדין ואין לו הפרעה בקרישה, הערך התקין הוא 0.9 עד 1.40 (יחידות בינלאומיות), וזה אומר שתפקודי הקרישה תקינים, נורמליים. קומדין נותנים כאשר יש צורך בדילול הדם (היסטוריה של שבץ מוחי, תסחיף ריאתי ועוד). בהתאם לסיבה שבגללה נתנו את הטיפול, יש ערך מטרה ל- INR. בדרך כלל רוצם להגיע לערך שנע בין 2.5 ל-3.5. ערך כזה אומר כי הדם מדולל יותר, כלומר, שיש נטייה לדמם. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חסרים לי נתונים על מנת לענות על שאלתך במלואה. קודם כל הגיל שלך. האם בנוסף להירדמות הרגליים יש לך נפיחות? בצקות? האם את סובלת ממחלות רקע כלשהן? האם ישנן תרופות אותן את נוטלת באופן קבוע? ישנן מחלות מסוימות, שאחד הסימפטומים שלהן הוא הירדמות או נימול הרגליים. המחלות היכולות לגרום לתסמין זה הן אי-ספיקה ורידית, סוכרת, מחלה נוירולוגית הפוגעת בעצבים של הגפיים התחתונות, וישנה תסמונת הנקראת Restless Leg Syndrome או RLS, הגורמת להפרעות שינה. ישנו טיפול לתסמונת זו, הכולל תרופות הפועלות על מערכת הדופאמין במוח, אך לפני הטיפול יש לשלול הפרעות מטבוליות, תרופות או מחלות שיכולות לגרום לתסמינים אלה. אם הבעיה מטרידה אותך וגורמת להפרעות בשינה, אמליץ לך לפנות לרופא המכיר אותך ואת העבר הרפואי שלך, על מנת להיבדק ולקבל טיפול בהתאם. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הופעת הציסטות אינה קשורה להריון, אינה מפריעה לכניסה להריון ואינה מונעת נסיונות להרות. במה שציינת אין שום דבר חריג. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא בדיוק ברור לי משאלתך על כאב באזור הנפילה לאיזו נפילה אתה מתכוון והאם הכאב ממוקם באזור הנפילה "החדשה" - בצלעות או בגב התחתון כמו לפני 3 שנים. בכל מקרה הייתי ממליץ לך לעשות צילום בגב התחתון על מנת לראות האם הנפילה החדשה גרמה לנזק בגב התחתון, או היוותה מעין טריגר להישנות הכאב מהבעיה הישנה. אם צילום זה לא יוסיף לאבחנה, והכאבים יימשכו למרות ניסיונות הטיפול, יש האפשרות לבצע בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת או בדיקת מיפוי עצמות על מנת לנסות לראות פתולוגיות אשר צילום רנטגן רגיל אינו יכול להראות. כל זאת תוכל לבצע אחרי בדיקת אורתופד בקופת חולים, אשר יפנה אותך לבדיקה הנדרשת. בכבוד רב ד"ר עמית גיל - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
גורמים רבים יכולים לגרום להפרשה לאחר קיום יחסי מין, כולל פטריות (כמו קנדידה, שהיא סוג של פטריה), חיידקים (כמו זיבה או חיידקים רבים אחרים) ואפילו נגיפים (כמו נגיף ההרפס). בדרך כלל ההפרשה בעת זיהום חיידקי היא יותר ירקרקה צהובה, ובכמות קטנה יותר, ובנשים בקושי מבחינים בה. לעומת זאת, ההפרשה בעת זיהום בפטרייה היא בכמות גדולה ובצבע לבן. אבל רק בדיקות מעבדה יוכלו לאשר במה נדבקת בדיוק. ברוב המקרים, פטרת אינה מועברת ביחסי מין, אבל היא בהחלט יכולה לעבור גם ביחסי מין. סוכרת, שימוש באנטיביוטיקה ושינויים הורמונליים הם גורמי סיכון להתפתחות פטרת. היא עשויה לחלוף מעצמה, או בעזרת טיפול מקומי או טיפול הנלקח דרך הפה. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
במידה ויש רירית פה לא שלמה (פצע, חתך), תיאורטית יש אפשרות להידבק. הסכנה גבוהה כמובן יותר בזמן ההתפרצות של המחלה. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ההבדל העיקרי הוא במינון של הרכיב האסטרוגני (שהינו מעט גבוה יותר בבלארה) ולכן יש פחות דימומים בין- מחזוריים תחת גלולה זו. בכל זאת אין הבדל משמעותי מבחינת ההשמנה, היות ובשני המקרים מדובר במינון נמוך יחסית. בשתי הגלולות הרכיב הפרוגסטטיבי הינו נגזרת של "הפרוגסטרון הנשי" ולכן משפיע לטובה על עור הפנים. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מחזור סדיר אמור להיות בן 28 יום, אך גם מחזור מעט קצר יותר או מעט ארוך יותר עדיין נחשב לתקין. מחזור שמתייחסים אליו בלתי סדיר הוא מחזור שמשכו קצר יותר מ-21 יום או ארוך יותר מ-44 יום. מכיוון שאצלך המקרה אינו קיצוני, ואם אין דימומים בין-וסתיים (לא ציינת שיש לך בעיה כזאת, אז אני מניחה שאין), איני רואה סיבה לחשש. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד