דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 841

 אני סובלת מכאבים חזקים בגב התחתון ובעכוזים, בעיקר בישיבה. סריקה טומוגרפית מעידה על אוסטאופניה של החוליות הגביות והמותניות. איזו התעמלות מומלצת?
אני סובלת מכאבים חזקים בגב התחתון ובעכוזים, בעיקר בישיבה. סריקה טומוגרפית מעידה על אוסטאופניה של החוליות הגביות והמותניות. איזו התעמלות מומלצת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אוסטאופניה הינה נסיגת סידן ברמה בינונית. המשך נסיגת הסידן מוביל לאוסטאופורוזיס. גם באוסטאופניה קיימת עלייה בשכיחות שברים, כך שהתנהגות המובילה לעלייה בצפיפות העצמות מאוד מומלצת. 1. התעמלות בונה עצם על כל סוגיה השונים (ניתן להתרשם מהסוגים השונים באתר האגודה לאוסטאופורוזיס) חשובה מאוד. 2. תזונה עשירה בסידן. 3. מעקב צמוד של בדיקת צפיפות העצם אחת לשנה, ובאם נסיגת הסידן מחמירה - התחלת טיפול תרופתי לאוסטאופורוזיס. אולם, חשוב לציין שאוסטאופניה או אוסטאופורוזיס אינן גורמות לכאבים, אלא אם כן קיים שבר. חשוב מאוד טרם התחלת התעמלות או טיפול באוסטאופניה להיבדק על ידי אורתופד לשלילת שבר או לחץ על עצבים הגורמים לכאבי הגב, שהרי אז הטיפול המועדף שונה. קרא עוד

 אני מטופלת בתרופה לדילול הדם -  קומדין. רציתי לדעת מהם הערכים הנורמלים ומה הם אומרים לגבי דילול או קרישה.
אני מטופלת בתרופה לדילול הדם - קומדין. רציתי לדעת מהם הערכים הנורמלים ומה הם אומרים לגבי דילול או קרישה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

את השפעת הקומדין בודקים בבדיקה שנקראת INR. באופן תקין, אצל אדם שאינו נוטל קומדין ואין לו הפרעה בקרישה, הערך התקין הוא 0.9 עד 1.40 (יחידות בינלאומיות), וזה אומר שתפקודי הקרישה תקינים, נורמליים. קומדין נותנים כאשר יש צורך בדילול הדם (היסטוריה של שבץ מוחי, תסחיף ריאתי ועוד). בהתאם לסיבה שבגללה נתנו את הטיפול, יש ערך מטרה ל- INR. בדרך כלל רוצם להגיע לערך שנע בין 2.5 ל-3.5. ערך כזה אומר כי הדם מדולל יותר, כלומר, שיש נטייה לדמם. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 למה נרדמות הרגליים בלילה? האם אפשר לטפל בזה?
למה נרדמות הרגליים בלילה? האם אפשר לטפל בזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חסרים לי נתונים על מנת לענות על שאלתך במלואה. קודם כל הגיל שלך. האם בנוסף להירדמות הרגליים יש לך נפיחות? בצקות? האם את סובלת ממחלות רקע כלשהן? האם ישנן תרופות אותן את נוטלת באופן קבוע? ישנן מחלות מסוימות, שאחד הסימפטומים שלהן הוא הירדמות או נימול הרגליים. המחלות היכולות לגרום לתסמין זה הן אי-ספיקה ורידית, סוכרת, מחלה נוירולוגית הפוגעת בעצבים של הגפיים התחתונות, וישנה תסמונת הנקראת Restless Leg Syndrome או RLS, הגורמת להפרעות שינה. ישנו טיפול לתסמונת זו, הכולל תרופות הפועלות על מערכת הדופאמין במוח, אך לפני הטיפול יש לשלול הפרעות מטבוליות, תרופות או מחלות שיכולות לגרום לתסמינים אלה. אם הבעיה מטרידה אותך וגורמת להפרעות בשינה, אמליץ לך לפנות לרופא המכיר אותך ואת העבר הרפואי שלך, על מנת להיבדק ולקבל טיפול בהתאם. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 לאבא שלי גילו לפני חצי שנה "תהליך סולידי באיזור זנב הלבלב, במידות 4.5x2.8 סנטימטר". בבדיקה חוזרת שנעשתה לאחרונה היו המימדים 6.5x2.7 סנטימטר. נאמר לנו שהצפיפות של התהליך נראית הפעם יותר נמוכה, ושזה נראה כתהליך תופס מקום, גידולי. בסריקת בטן עליונה נמצאו "כבד, טחול, כיס מרה ודרכי מרה תקינים. לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות בחלל הצפק ואחורי הצפק. לא נלקחה ביופסיה מהלבלב".   האם בדיקת CT עם חומר ניגודי מראה אם יש גרורות כאשר יש גידול סרטני? והאם יש בית חולים או כירורגים שמתמחים בנושא?    ממצא של גוש סולידי בזנב הלבלב מחייב בירור יסודי ולא רק השגחה. בנוסף לבדיקת ה-CT יש לעבור בדיקות דם לסמנים לסרטן כגון CA19-9 ו - CEA. ראוי לבצע בדיקת אולטרסאונד אנדוסקופית, EUS, ואם אפשרי גם ביופסיית מחט מהגוש באותה עת.   מרבית הגושים הסולידיים (רקמתיים) בלבלב הם גידולים ממאירים. גוש גידולי בזנב הלבלב נמצא בדרך כלל אקראית בזמן בדיקה שנוגעת לבעיה אחרת, מכיוון שכמעט תמיד אינו תסמיני.   בדיקת CT מאפשרת לגלות גרורות מרוחקות, אולם ידוע שלעיתים בדיקה זו אינה מאבחנת גרורות קטנות בחלל הבטן.   לא ציינת מה גילו של המטופל ומה מצב בריאותו הכללי. יתכן שהרופאים המטפלים החליטו להימנע מניתוח עקב מצב בריאותי ירוד מאוד.   ניתן למצוא מנתחים מיומנים בכל בית חולים מרכזי בארץ. איננו נוהגים להמליץ על רופאים או על בתי חולים מסויימים.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
לאבא שלי גילו לפני חצי שנה "תהליך סולידי באיזור זנב הלבלב, במידות 4.5x2.8 סנטימטר". בבדיקה חוזרת שנעשתה לאחרונה היו המימדים 6.5x2.7 סנטימטר. נאמר לנו שהצפיפות של התהליך נראית הפעם יותר נמוכה, ושזה נראה כתהליך תופס מקום, גידולי. בסריקת בטן עליונה נמצאו "כבד, טחול, כיס מרה ודרכי מרה תקינים. לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות בחלל הצפק ואחורי הצפק. לא נלקחה ביופסיה מהלבלב". האם בדיקת CT עם חומר ניגודי מראה אם יש גרורות כאשר יש גידול סרטני? והאם יש בית חולים או כירורגים שמתמחים בנושא? ממצא של גוש סולידי בזנב הלבלב מחייב בירור יסודי ולא רק השגחה. בנוסף לבדיקת ה-CT יש לעבור בדיקות דם לסמנים לסרטן כגון CA19-9 ו - CEA. ראוי לבצע בדיקת אולטרסאונד אנדוסקופית, EUS, ואם אפשרי גם ביופסיית מחט מהגוש באותה עת. מרבית הגושים הסולידיים (רקמתיים) בלבלב הם גידולים ממאירים. גוש גידולי בזנב הלבלב נמצא בדרך כלל אקראית בזמן בדיקה שנוגעת לבעיה אחרת, מכיוון שכמעט תמיד אינו תסמיני. בדיקת CT מאפשרת לגלות גרורות מרוחקות, אולם ידוע שלעיתים בדיקה זו אינה מאבחנת גרורות קטנות בחלל הבטן. לא ציינת מה גילו של המטופל ומה מצב בריאותו הכללי. יתכן שהרופאים המטפלים החליטו להימנע מניתוח עקב מצב בריאותי ירוד מאוד. ניתן למצוא מנתחים מיומנים בכל בית חולים מרכזי בארץ. איננו נוהגים להמליץ על רופאים או על בתי חולים מסויימים. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 לפני 3 שנים החלקתי במדרגות וקיבלתי מכה חזקה בצד ימין בגב התחתון. 3 ימים לאחר מכן היו כאבים חזקים ללא יכולת תנועה. לפני כ-3 חדשים נפלתי מכיסא שעליתי עליו. עשיתי צילום באזור הצלעות בחדר מיון ונמצא שאין לי שברים. מאז אני סובל מכאבי גב ואיני יכול להרים משקל או להתאמץ. כשאני מרים משקל הכאב באזור הנפילה מתעורר.
לפני 3 שנים החלקתי במדרגות וקיבלתי מכה חזקה בצד ימין בגב התחתון. 3 ימים לאחר מכן היו כאבים חזקים ללא יכולת תנועה. לפני כ-3 חדשים נפלתי מכיסא שעליתי עליו. עשיתי צילום באזור הצלעות בחדר מיון ונמצא שאין לי שברים. מאז אני סובל מכאבי גב ואיני יכול להרים משקל או להתאמץ. כשאני מרים משקל הכאב באזור הנפילה מתעורר.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא בדיוק ברור לי משאלתך על כאב באזור הנפילה לאיזו נפילה אתה מתכוון והאם הכאב ממוקם באזור הנפילה "החדשה" - בצלעות או בגב התחתון כמו לפני 3 שנים. בכל מקרה הייתי ממליץ לך לעשות צילום בגב התחתון על מנת לראות האם הנפילה החדשה גרמה לנזק בגב התחתון, או היוותה מעין טריגר להישנות הכאב מהבעיה הישנה. אם צילום זה לא יוסיף לאבחנה, והכאבים יימשכו למרות ניסיונות הטיפול, יש האפשרות לבצע בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת או בדיקת מיפוי עצמות על מנת לנסות לראות פתולוגיות אשר צילום רנטגן רגיל אינו יכול להראות. כל זאת תוכל לבצע אחרי בדיקת אורתופד בקופת חולים, אשר יפנה אותך לבדיקה הנדרשת. בכבוד רב ד"ר עמית גיל - אינפומד קרא עוד

 שכבתי עם בן זוג חדש, ללא אמצעי מניעה, ושבוע לאחר המקרה התחילו גירודים, צריבה ואדמומיות באזור הנרתיק מלווים בהפרשה לבנה דמויית קוטג' ללא ריח. מעולם לא סבלתי מבעיות פטרת. לאחר כשבוע של כאבים וגירודים, הכל התחיל לעבור ולהירגע. נתקפתי חרדה שמא מדובר במחלת מין מסוג זיבה, אך לפי מה שקראתי בתשובות קודמות, נראה לי שזוהי רק פטרת.   אני מעוניינת לדעת איך מבחינים בין זיבה לפטרת, אם פטרת היא מחלה מדבקת, מה ההבדל בין קנדידה לבין פטרת, ממה היא נובעת, ואם זה אומר שכעת החיידק נמצא אצלי ועלול לחזור בעתיד, ואם יתכן כי פטריה עברה מעצמה ללא כל טיפול.
שכבתי עם בן זוג חדש, ללא אמצעי מניעה, ושבוע לאחר המקרה התחילו גירודים, צריבה ואדמומיות באזור הנרתיק מלווים בהפרשה לבנה דמויית קוטג' ללא ריח. מעולם לא סבלתי מבעיות פטרת. לאחר כשבוע של כאבים וגירודים, הכל התחיל לעבור ולהירגע. נתקפתי חרדה שמא מדובר במחלת מין מסוג זיבה, אך לפי מה שקראתי בתשובות קודמות, נראה לי שזוהי רק פטרת. אני מעוניינת לדעת איך מבחינים בין זיבה לפטרת, אם פטרת היא מחלה מדבקת, מה ההבדל בין קנדידה לבין פטרת, ממה היא נובעת, ואם זה אומר שכעת החיידק נמצא אצלי ועלול לחזור בעתיד, ואם יתכן כי פטריה עברה מעצמה ללא כל טיפול.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גורמים רבים יכולים לגרום להפרשה לאחר קיום יחסי מין, כולל פטריות (כמו קנדידה, שהיא סוג של פטריה), חיידקים (כמו זיבה או חיידקים רבים אחרים) ואפילו נגיפים (כמו נגיף ההרפס). בדרך כלל ההפרשה בעת זיהום חיידקי היא יותר ירקרקה צהובה, ובכמות קטנה יותר, ובנשים בקושי מבחינים בה. לעומת זאת, ההפרשה בעת זיהום בפטרייה היא בכמות גדולה ובצבע לבן. אבל רק בדיקות מעבדה יוכלו לאשר במה נדבקת בדיוק. ברוב המקרים, פטרת אינה מועברת ביחסי מין, אבל היא בהחלט יכולה לעבור גם ביחסי מין. סוכרת, שימוש באנטיביוטיקה ושינויים הורמונליים הם גורמי סיכון להתפתחות פטרת. היא עשויה לחלוף מעצמה, או בעזרת טיפול מקומי או טיפול הנלקח דרך הפה. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

 לחברתי היה הרפס באיבר המין לפני כחודש, ורציתי לדעת מהם סיכויי ההדבקה שלי בהרפס כאשר אני מעניק לה מין אורלי? (הכוונה היא לסיכויי הדבקה בדרך זו בזמן שהמחלה שלה לא פעילה)
לחברתי היה הרפס באיבר המין לפני כחודש, ורציתי לדעת מהם סיכויי ההדבקה שלי בהרפס כאשר אני מעניק לה מין אורלי? (הכוונה היא לסיכויי הדבקה בדרך זו בזמן שהמחלה שלה לא פעילה)
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

במידה ויש רירית פה לא שלמה (פצע, חתך), תיאורטית יש אפשרות להידבק. הסכנה גבוהה כמובן יותר בזמן ההתפרצות של המחלה. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

 במשך שנה וחצי נטלתי גלולות למניעת הריון יסמין. בתקופה האחרונה חלו שינויים קיצוניים במצב הרוח ובדחף המיני, וכן מיגרנות. פניתי לרופא הנשים והוא החליף לי לגלולה בלארה. מה ההבדל בין שני התרופות, והאם בלארה יכולה להשפיע לרעה על עור הפנים ועל השמנה?
במשך שנה וחצי נטלתי גלולות למניעת הריון יסמין. בתקופה האחרונה חלו שינויים קיצוניים במצב הרוח ובדחף המיני, וכן מיגרנות. פניתי לרופא הנשים והוא החליף לי לגלולה בלארה. מה ההבדל בין שני התרופות, והאם בלארה יכולה להשפיע לרעה על עור הפנים ועל השמנה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ההבדל העיקרי הוא במינון של הרכיב האסטרוגני (שהינו מעט גבוה יותר בבלארה) ולכן יש פחות דימומים בין- מחזוריים תחת גלולה זו. בכל זאת אין הבדל משמעותי מבחינת ההשמנה, היות ובשני המקרים מדובר במינון נמוך יחסית. בשתי הגלולות הרכיב הפרוגסטטיבי הינו נגזרת של "הפרוגסטרון הנשי" ולכן משפיע לטובה על עור הפנים. קרא עוד

 האם מחזור של 25-24 יום נחשב למחזור סדיר? האם זה נורמלי?
האם מחזור של 25-24 יום נחשב למחזור סדיר? האם זה נורמלי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחזור סדיר אמור להיות בן 28 יום, אך גם מחזור מעט קצר יותר או מעט ארוך יותר עדיין נחשב לתקין. מחזור שמתייחסים אליו בלתי סדיר הוא מחזור שמשכו קצר יותר מ-21 יום או ארוך יותר מ-44 יום. מכיוון שאצלך המקרה אינו קיצוני, ואם אין דימומים בין-וסתיים (לא ציינת שיש לך בעיה כזאת, אז אני מניחה שאין), איני רואה סיבה לחשש. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
 קרן עקיבא - N.D נטורפתית
קרן עקיבא - N.D נטורפתית נטורופתיה
5
( 15 חוות דעת )
"הגעתי לקרן בעקבות כאבי בטן שלא פסקו , בפגישה עם קרן הותאם לי תפריט במיוחד בשבילי ובנוסף קיבלתי צמחי מרפא להקלה על כאבי הבטן קרן ליוותה אותי לאורך כל התהליך ועדכנה את התפריט בהתאם למצבי ממליץ בחום"
ד"ר טליה דיקר כהן
ד"ר טליה דיקר כהן אנדוקרינולוגיה
אחראית מרפאת אנדוקרינולוגיית מושתלים במרכז הרפואי רבין
ד"ר הדר קולב
ד"ר הדר קולב נוירולוגיה
5
( 7 חוות דעת )
"בעל ידע נרחב ומקיף בתחום, לרבות בחידושים האחרונים. מאוד יסודית ונעימה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו