דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 844

 אבי לוקח באופן קבוע קומדין בגין בעיות של קרישיות (תרומבוזה). היום הוא התחיל לקחת 10 מ"ג קסטראל. האם יכולות להיות תופעות לוואי בגין לקיחת שתי התרופות יחדיו?
אבי לוקח באופן קבוע קומדין בגין בעיות של קרישיות (תרומבוזה). היום הוא התחיל לקחת 10 מ"ג קסטראל. האם יכולות להיות תופעות לוואי בגין לקיחת שתי התרופות יחדיו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קומדין היא תרופה המשמשת למניעת היווצרות קרישי דם. בציבור מרבים לכנות אותה כ"מדללת דם", למרות שזה מונח לא נכון, משום שהיא מונעת היווצרות קרישים ולא ממש "מדללת את הדם". השימוש בקומדין הוא בעיקר אצל חולים עם בעיות כמו: חולים עם מסתם מלאכותי בלב, חולים עם פרפור עליות כרוני, או חולים עם בעיות קרישה. תופעת הלוואי השכיחה ביותר במתן כרוני של קומדין היא דימום. כל חולה הנוטל קומדין ומבחין בסימני דימום כגון דם בשתן, דימום מהאף או מהפה, דימום מפי הטבעת או שטפי דם פתאומיים על גבי העור, חייב מייד להיבדק על ידי רופא. קומדין היא תרופה בטוחה לשימוש, אך החולה אשר נוטל קומדין באופן קבוע חייב להקפיד על מספר נקודות: בדיקה תקופתית של תפקודי הקרישה PT, INR. יידוע כל רופא לפני ביצוע כל פעולה פולשנית כגון: טיפולי שיניים, ניתוחים, צנתורים וכו'. הימנעות מאכילת מזון עשיר בוויטמין K כגון: כבד עוף, ברוקולי, אספרגוס, חסה, כרוב, תה ירוק. הימנעות מצריכת אלכוהול מופרזת. תרופות היכולות לגרום לתופעות לוואי שונות בלקיחת קומדין: אספירין, אקמול, אדויל, וולטרן, אנטיביוטיקות שונות, ועוד רשימה ארוכה. קסטראל אינה מסוכנת כאשר נוטלים אותה ביחד עם קומדין, ולכן אין שום חשש בלקיחתה ביחד עם הקומדין. בברכה ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

 אני בת 23. לפני כמה חודשים קיימתי יחסי מין עם בעלי וכמה ימים לאחר מכן החלו כאבים עזים מעל מותן ימין, צריבה במתן שתן, ודחיפות במתן שתן. לאחר שביצעתי בדיקת שתן, נאמר לי שיש לי זיהום בדרכי השתן. נטלתי אנטיביוטיקה ( צפורל) במשך שבוע ואכן הרגשתי טוב יותר.   כשבוע לאחר הטיפול שוב החלו התסמינים לאחר קיום יחסי מין. ביצעתי שוב בדיקת שתן ורופא המשפחה נתן לי שוב טיפול אנטיביוטי והסיק שהזיהום נבע ככל הנראה מיחסי המין. בפעם השלישית שהעניין חזר על עצמו הוא הציע לי טיפול מונע: ליטול אנטיביוטיקה ( דיספטיל פורטה) כל יום.   אולי זה יפתור את בעיית הזיהום, אך ברור לי שטיפול אנטיביוטי למשך זמן לא מוגבל, יפגע בצורה אחרת בבריאותי התקינה. אני כבר מרגישה חלשה מאז שהתחלתי לקחת את הרופה. האם תוכלו להציע לי פיתרון חלופי?
אני בת 23. לפני כמה חודשים קיימתי יחסי מין עם בעלי וכמה ימים לאחר מכן החלו כאבים עזים מעל מותן ימין, צריבה במתן שתן, ודחיפות במתן שתן. לאחר שביצעתי בדיקת שתן, נאמר לי שיש לי זיהום בדרכי השתן. נטלתי אנטיביוטיקה ( צפורל) במשך שבוע ואכן הרגשתי טוב יותר. כשבוע לאחר הטיפול שוב החלו התסמינים לאחר קיום יחסי מין. ביצעתי שוב בדיקת שתן ורופא המשפחה נתן לי שוב טיפול אנטיביוטי והסיק שהזיהום נבע ככל הנראה מיחסי המין. בפעם השלישית שהעניין חזר על עצמו הוא הציע לי טיפול מונע: ליטול אנטיביוטיקה ( דיספטיל פורטה) כל יום. אולי זה יפתור את בעיית הזיהום, אך ברור לי שטיפול אנטיביוטי למשך זמן לא מוגבל, יפגע בצורה אחרת בבריאותי התקינה. אני כבר מרגישה חלשה מאז שהתחלתי לקחת את הרופה. האם תוכלו להציע לי פיתרון חלופי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הטיפול הנכון בדלקת בדרכי השתן הוא אנטיביוטיקה. כדי לקצר ככל האפשר את זמן נטילת האנטיביוטיקה אוכל להמליץ על כמה דברים: אם לא ביצעת תרבית שתן, יש לבצע תרבית ולמצוא אנטיביוטיקה ספציפית שמתאימה לחיידק. לשמור על היגיינה נשית, במיוחד בזמן קיום יחסי מין. בדיקה של בן זוגך, יתכן כי הוא נשא של חיידק ואת נדבקת ממנו. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 לפני חודש ועשרה ימים נחתכתי מקופסת שימורים. החתך היה עמוק, אך לא קיבלתי חיסון נגד טטנוס. האצבע הפגועה עדיין לא החלימה, למרות נטילת כדורי אנטיביוטיקה. סיימתי את לקיחת הכדורים לפני כשבוע.   אמש הרגשתי כאבים עזים בצד שמאל של הפנים. התקשיתי מאוד לבלוע, לדבר ולפתוח את הפה. הבוקר הייתי אצל הרופאה והיא אמרה לי שיש לי דלקת בלסת. האם כאבי הלסת קשורים לפציעה, כלומא לטטנוס?
לפני חודש ועשרה ימים נחתכתי מקופסת שימורים. החתך היה עמוק, אך לא קיבלתי חיסון נגד טטנוס. האצבע הפגועה עדיין לא החלימה, למרות נטילת כדורי אנטיביוטיקה. סיימתי את לקיחת הכדורים לפני כשבוע. אמש הרגשתי כאבים עזים בצד שמאל של הפנים. התקשיתי מאוד לבלוע, לדבר ולפתוח את הפה. הבוקר הייתי אצל הרופאה והיא אמרה לי שיש לי דלקת בלסת. האם כאבי הלסת קשורים לפציעה, כלומא לטטנוס?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

טטנוס היא מחלה הנגרמת על ידי טוקסין (רעלן) שמפריש חיידק בשם קלוסטרידיום. החיידק מצוי באדמה, ועלול להתרבות בפצעים שבאו במגע עם האדמה. הרעלן של הקלוסטרידיום גורם לכיווץ שרירים. אופייני שהכיווץ מתחיל מהלסת, מתבטא בלסת נעולה, בכאבים, ובקושי בדיבור ובבליעה. בהמשך התכווצויות השרירים מתפשטות לשאר הגוף. הזמן מההדבקה ועד הופעת המחלה הוא 3 עד 21 ימים. מה שאת מתארת יכול מאוד להתאים להדבקה בטטנוס. מחלה זו מחייבת טיפול מהיר באנטיביוטיקה דרך הווריד, במרפי שרירים ובנוגדנים נגד החיידק. פני בהקדם לקבלת טיפול רפואי, רצוי לחדר מיון, כיוון שהטיפול מחייב אשפוז והשגחה. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 מדוע בצילום רנטגן "מכסים" באמצעי הגנה רק את איזור החלציים (איברי המין) כאשר שאר חלקי הגוף נותרים חשופים לקרינה ?
מדוע בצילום רנטגן "מכסים" באמצעי הגנה רק את איזור החלציים (איברי המין) כאשר שאר חלקי הגוף נותרים חשופים לקרינה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נהוג לכסות בכיסוי עופרת משום שאברי הרבייה (שחלות, אשכים) הם הרגישים ביותר לקרינה. קרא עוד

 אני סובל מיתר לחץ דם ולוקח דיזותיאזיד 25 מג' + אנאלאפריל 5 מג'.  מאחר ויש לי ירידה בתפקוד המיני ברצוני לשאול האם לקחת ויאגרה, סיאליס או לויטרה, ומה תהיה ההשפעה לגבי ירידת לחץ דם בהמשך בעקבות לקיחת הכדורים הנ"ל.
אני סובל מיתר לחץ דם ולוקח דיזותיאזיד 25 מג' + אנאלאפריל 5 מג'. מאחר ויש לי ירידה בתפקוד המיני ברצוני לשאול האם לקחת ויאגרה, סיאליס או לויטרה, ומה תהיה ההשפעה לגבי ירידת לחץ דם בהמשך בעקבות לקיחת הכדורים הנ"ל.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

טיפול ביתר לחץ דם אינו מונע שימוש בתרופות לשיפור התפקוד המיני, אך במקרה כזה יש לעשות בהן שימוש זהיר, משום שהן עשויות להגביר את האפקט, ולגרום לירידה מוגזמת בלחץ הדם. לפני השימוש עליך לבדוק שלחץ הדם שלך מאוזן ואינו נמוך. כדאי להתחיל ממינון נמוך: למשל, 25 מ"ג של ויאגרה או 10 מ"ג של סיאליס, לבדוק את היעילות ואת התגובה על לחץ הדם, ולהחליט על עליה במינון לפי הצורך. קרא עוד

 בתי בת 15 חודשים. היא נולדה עם חסר חלקי של הקורפוס קולוסום, יש לה עיכוב התפתחותי ניכר, לקות ראיה קלה, ותסמונת גנטית נדירה שכרגע אנחנו נמצאים בבירור בנסיון להבין מהי. לאחרונה בחנו שנית את בדיקת  ה- MRI שלה מגיל חודשיים, ונאמר לנו שגילו בנוסף גם פולמיקרוגיריה דו-צדדית. מה זה אומר? מה זה תסמונת VCFS?
בתי בת 15 חודשים. היא נולדה עם חסר חלקי של הקורפוס קולוסום, יש לה עיכוב התפתחותי ניכר, לקות ראיה קלה, ותסמונת גנטית נדירה שכרגע אנחנו נמצאים בבירור בנסיון להבין מהי. לאחרונה בחנו שנית את בדיקת ה- MRI שלה מגיל חודשיים, ונאמר לנו שגילו בנוסף גם פולמיקרוגיריה דו-צדדית. מה זה אומר? מה זה תסמונת VCFS?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פולימיקרוגיריה היא תופעה שבה כל פיתולי המוח קטנים מהרגיל. תסמונת VCFS, או בשמה המלא Velo-Cardio-Facial Syndrome, היא תסמונת המאופיינת במספר בעיות אופייניות שעליהן תוכלי לקבל מידע באתרים הבאים: http://www.vcfs.net קרא עוד

 אבקש לקבל הסבר מפורט לגבי תהליך ההחלמה מניתוח hallux valgus. הרופאים ממהרים לקבוע תור לניתוח, אבל לא מסבירים במה הדבר כרוך בדיוק.
אבקש לקבל הסבר מפורט לגבי תהליך ההחלמה מניתוח hallux valgus. הרופאים ממהרים לקבוע תור לניתוח, אבל לא מסבירים במה הדבר כרוך בדיוק.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ניתוח Hallux Valgus כרוך בתיקון עיוות המתבטא בסטייה של הבוהן הגדולה בכף הרגל הרחק מקו האמצע, ויצירת בליטה גרמית הגורמת בדרך כלל לחיכוך עם נעליים ומהווה פגם אסתטי. ההתאוששות מניתוח כזה, תלויה בהיקף הניתוח, התלוי בתורו בחומרת העיוות. לרוב ניתן להשתחרר הביתה ביום הניתוח. את הרגל יש להשאיר מורמת במשך כמה ימים עד לירידת הנפיחות. משך ההחלמה, שבמהלכו אין לדרוך על הרגל, הוא בדרך כלל כ-6 שבועות. משך זמן ההיעדרות מהעבודה הוא סביב השבוע. בהצלחה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 האם לחיסון נגד דלקת ריאות יש תופעות לוואי, ומהן?
האם לחיסון נגד דלקת ריאות יש תופעות לוואי, ומהן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לחיסון נגד דלקת ריאות (פנאומוואקס) יכולות להיות תופעות לוואי הכוללות: שכיח - תגובה באיזור ההזרקה; נדיר - חום, כאבי פרקים; נדיר ביותר אך מסוכן - אלרגיה המתבטאת בפריחה, קוצר נשימה וחולשה עקב ירידת לחץ דם. בברכה דר' איציק לוי מומחה בפנימית ובמחלות זיהומיות קרא עוד

 אני לא במיוחד בכושר. בהליכה מהירה של כשעה עד שעה ורבע הדופק שלי כ-140. מהו פרק הזמן שיש לצפות לירידת הדופק לנורמלי? גם לאחר כחצי שעה של מנוחה הדופק שלי עדיין גבוה: כ-120 עד 130 בהליכה איטית. היש מקום לדאגה?
אני לא במיוחד בכושר. בהליכה מהירה של כשעה עד שעה ורבע הדופק שלי כ-140. מהו פרק הזמן שיש לצפות לירידת הדופק לנורמלי? גם לאחר כחצי שעה של מנוחה הדופק שלי עדיין גבוה: כ-120 עד 130 בהליכה איטית. היש מקום לדאגה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין סיבה לדאגה. אתה לא בכושר. התחל לעסוק בספורט בהדרגה, ועבור בדיקת ארגומטריה ואקג. בהצלחה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה ומתמחה ברפואת ספורט קרא עוד

 לפני כשלושה חודשים עשיתי בדיקת דם של הורמון ADH עקב השתנה לילית. הגיעו אלי התוצאות והן:   0.5 >  תחום הייחוס: 0.45-3.7   ברצוני לדעת איך להבין מהי התוצאה המדוייקת שיצאה בבדיקה ומה הכוונה ב"תחום ייחוס"?
לפני כשלושה חודשים עשיתי בדיקת דם של הורמון ADH עקב השתנה לילית. הגיעו אלי התוצאות והן: 0.5 > תחום הייחוס: 0.45-3.7 ברצוני לדעת איך להבין מהי התוצאה המדוייקת שיצאה בבדיקה ומה הכוונה ב"תחום ייחוס"?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ADH הוא הורמון אנטי דיורטי (הורמון המגביר ספיגה חוזרת של מים על ידי הכליות, וכך מונע איבוד עודפי מים מן הגוף). התוצאות שקיבלת תקינות. ערכי ייחוס הם טווח הערכים שביניהם התוצאה תקינה. אני מצרפת קישור למידע על הבדיקה ועל תוצאותיה מפורטל אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=128 קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר נוה טוב
ד"ר נוה טוב ריאות
מומחה לרפואת ריאות ושינה - אבחון וטיפול בהפרעות נשימה ושינה – בגישה אינטגרטיבית מותאמת אישית
ד"ר עלוית ענבל וולף
ד"ר עלוית ענבל וולף עיניים
4.9
( 9 חוות דעת )
"הגעתי לד"ר וולף בגלל בעיה רפואית שאני מתמודדת איתה זמן רב ולא אובחנה .דר וולף בעלת ידע רחב איבחנה את הבעיה ונתנה טיפול נכון.דר וולף מקצועית ומאוד סבלנית .תודה רבה"
ד"ר ולדימיר גולדמן
ד"ר ולדימיר גולדמן אורתופדיה
מנהל שירות תיקון דפורמציות והארכות גפיים במחלקה האורתופדית בהדסה עין כרם.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו