דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 846

 האם כדורים נגד דיכאון וחרדה כגון XANAX יכולים לפגוע בפוריות של הגבר?
האם כדורים נגד דיכאון וחרדה כגון XANAX יכולים לפגוע בפוריות של הגבר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

XANAX (אלפראזולאם) לא פוגע בפוריות הגבר אך עשוי לגרום לירידה בליבידו. קרא עוד

 בעלי, בן 30, נמנע מלקחת התרופה  רסיטל בה הוא משתמש לאחר שהוא שותה אלכוהול באותו ערב. הוא לא שותה לעיתים קרובות, בערך פעם בשבועיים או חודש, הוא שותה בירה או כוס יין כשאנחנו יוצאים. בערב שבמהלכו הוא שותה, הוא חושש לקחת את התרופה. האם ערבוב אלכוהול ורסיטל מסוכן?
בעלי, בן 30, נמנע מלקחת התרופה רסיטל בה הוא משתמש לאחר שהוא שותה אלכוהול באותו ערב. הוא לא שותה לעיתים קרובות, בערך פעם בשבועיים או חודש, הוא שותה בירה או כוס יין כשאנחנו יוצאים. בערב שבמהלכו הוא שותה, הוא חושש לקחת את התרופה. האם ערבוב אלכוהול ורסיטל מסוכן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

באופן כללי, לא מומלץ ליטול תרופות יחד עם אלכוהול. מרבית התרופות עוברות פירוק בגוף בכבד, וכך גם האלכוהול. לכן, נטילה בו-זמנית עלולה להגביר את הרמות של כל אחד מהחומרים, ולגרום לתופעות לוואי. אם השתייה היא אחת לשבועיים או חודש, אני ממליצה שבעלך ימשיך בדרכו ולא יטול את הכדור באותו הערב. ניתן במקרים כאלה ליטול את הכדור למחרת בבוקר. אם השתייה תכופה יותר, יש לידע את הפסיכיאטר המטפל ולשקול את העניין לגופו. רסיטל היא תרופה מאד בטוחה ואין סיכון משמעותי בנטילתה היומיומית, גם אצל אדם המשתמש באלכוהול באופן תכוף. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 אני בן 23. באולטרסאונד שנערך לי לפני כשנה וחצי בעקבות נפיחות אשכים נאמר לי כי יש לי הידרוצלה באשך שמאל ומיקרוליתיאזיס קל בשמאל. מה זה אומר לגבי? מה זה מיקרוליתיאזיס ומה ההשלכות והגורמים לזה?
אני בן 23. באולטרסאונד שנערך לי לפני כשנה וחצי בעקבות נפיחות אשכים נאמר לי כי יש לי הידרוצלה באשך שמאל ומיקרוליתיאזיס קל בשמאל. מה זה אומר לגבי? מה זה מיקרוליתיאזיס ומה ההשלכות והגורמים לזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שאלות רבות על מיימת האשכים (הידרוצלה) הופיעו באינפומד, ותוכל לאתר את התשובות באמצעות מנגנון החיפוש של האתר. לגבי הטיפולים האפשריים במקרה של הידרוצלה עיין בתשובה הבאה: http://www.infomed.co.il/questions/q_020209_9.asp קרא עוד

 איזו תרופה הכי מתאימה למניעת אקנה (פצעי בגרות) ?
איזו תרופה הכי מתאימה למניעת אקנה (פצעי בגרות) ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פצעי הבגרות (אקנה) נגרמים בגיל ההתבגרות כתוצאה משילוב מספר גורמים. ראשית, עלייה בהפרשת שומן מבלוטת החלב בעור, שקורית בגיל ההתבגרות. שנית, חסימת הפתח של אותן בלוטות כתוצאה מאותו שומן ומהימצאות תאים מתים, ושלישית, עלייה ברמת החיידקים שבתוך בלוטת השומן החסומה, שמתרבים וגורמים לדלקת שגורמת לפצע. הטיפול תלוי בחומרת המצב. למקרים קלים יש טיפולים מקומיים, כגון חומצה סליצילית ובנזואיל פראוקסיד. אלו הם חומרים לשימוש חיצוני המסייעים בריפוי הפצעים ללא מרשם רופא. במקרים קשים יותר של חוסר תגובה לטיפול המקומי, יש טיפול מערכתי כמו אנטיביוטיקות שונות, בעיקר ממשפחת הטטראציקלינים, ותכשירים הורמונליים. טיפול באקנה חמור: ע"י Isotretinoin - רואקוטן , תרופה שנלקחת דרך הפה, והיא יעילה מאוד אך ייתכנו תופעות לוואי, ולכן היא חייבת להינתן בפיקוח צמוד של רופא עור / ילדים. ונגזרות של ויטמין A , הניתנים ככדורים. לקריאה נוספת- http://www.schneider.org.il/InfoPage.asp?InfoPagesID=149 קרא עוד

 אני חולת סוכרת סוג 2 (סוכרת של מבוגרים). תרופות: 2 גלוקופאג' (מטפורמין) + אינסולין ( 3 X נובוראפיד + 1 Xלאנטוס)  מזה שבוע אני לוקחת קסניקל להרזיה, ויש אצלי השתוללות של ערכי הסוכר, עד כדי כך שיום יום אני עם היפוגליקמיה לפחות פעם אחת ועד שלוש פעמים ביממה.  האם להמשיך עם הקסניקל (אני כבדת גוף עד מאוד)?
אני חולת סוכרת סוג 2 (סוכרת של מבוגרים). תרופות: 2 גלוקופאג' (מטפורמין) + אינסולין ( 3 X נובוראפיד + 1 Xלאנטוס) מזה שבוע אני לוקחת קסניקל להרזיה, ויש אצלי השתוללות של ערכי הסוכר, עד כדי כך שיום יום אני עם היפוגליקמיה לפחות פעם אחת ועד שלוש פעמים ביממה. האם להמשיך עם הקסניקל (אני כבדת גוף עד מאוד)?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ברור שתגיעי למצב של היפוגליקמיה. את מורידה ערכי טריגליצרידים במהירות ויש לכך ביטוי בערכי הסוכר שלך. תורידי מספר יחידות באינסולין ראפיד ומספר יחידות מהלאנטוס תוך כדי ניטור קפדני, לפחות 3 פעמים ביום, של ערכי הסוכר, מבלי להפסיק את הקסניקל. בסה"כ הקסניקל, חוץ מירידה במשקל, ישפר את מצב הסוכרת שלך, אבל בזהירות ועם ניטור יותר קפדני שלא להגיע בכלל למצבי היפו. בהצלחה קרא עוד

 אני בת 20, בהריון בשבוע ה-6. לא לקחתי חומצה פולית לפני ההריון והיום התחלתי לקחת את הכדורים בהמלצת רופא. הכדורים שקיבלתי הם של 0.5 מ"ג. האם זהו מינון מספיק? מה קורה אם לא לוקחים כלל חומצה פולית? האם זה משפיע על העובר?
אני בת 20, בהריון בשבוע ה-6. לא לקחתי חומצה פולית לפני ההריון והיום התחלתי לקחת את הכדורים בהמלצת רופא. הכדורים שקיבלתי הם של 0.5 מ"ג. האם זהו מינון מספיק? מה קורה אם לא לוקחים כלל חומצה פולית? האם זה משפיע על העובר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ההמלצה היא ליטול 0.6-0.5 מ"ג חומצה פולית ביום בזמן הריון, ולכן המינון הניתן לך תקין. חומצה פולית היא ויטמין מקבוצת B. היא חשובה לבניית כל תא בגוף וחיונית לחילוף החומרים. היא חיונית להתפתחות תקינה של המוח ושאר מערכות הגוף של העובר בזמן ההריון, ולכן מומלץ ליטול אותה, בעיקר בשליש הראשון של ההריון. חומצה פולית נמצאת גם במאכלים רבים, ולכן מי שמקפידה על תזונה נכונה מקבלת מינון מספיק ואינה צריכה ליטול חומצה פולית. זה בגדר המלצה, מכיוון שכמו שהסברתי, החומצה הפולית חשובה מאוד לבניית המוח ואיברים נוספים בעובר. הריון קל ובריא! ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

אני סובל כבר כמה שנים ממחלת האקנה בכל החלקים בגוף הנוטים להגיב  לה, כעת אני עומד לחזור לטיפול ב קיורטן (הגרסה הזולה יותר ככל  הידוע לי של הרואקוטן) דרך בי"ח צבאי.  כמו כן נאמר לי כבר בעבר כי פעילות גופנית מאומצת (חדר כושר 3  פעמים בשבוע + שתי ריצות ארוכות) אינה מומלצת במקביל לטיפול בתרופה.   הייתי מעוניין לדעת עד כמה כדאי להחמיר עם ההנחיה הזו אל מול הרצון  לשמור על כושר גבוה כמו היום.   אשמח לקבל המלצה לכמות האימונים וסוג האימונים המומלצים בזמן  הטיפול, ואם אין שום בעיה להמשיך בכמות האימונים הנוכחית אשמח עוד  יותר.   אנא ענו לי בהקדם, הטיפול מתחיל בעוד שבוע.
אני סובל כבר כמה שנים ממחלת האקנה בכל החלקים בגוף הנוטים להגיב לה, כעת אני עומד לחזור לטיפול ב קיורטן (הגרסה הזולה יותר ככל הידוע לי של הרואקוטן) דרך בי"ח צבאי. כמו כן נאמר לי כבר בעבר כי פעילות גופנית מאומצת (חדר כושר 3 פעמים בשבוע + שתי ריצות ארוכות) אינה מומלצת במקביל לטיפול בתרופה. הייתי מעוניין לדעת עד כמה כדאי להחמיר עם ההנחיה הזו אל מול הרצון לשמור על כושר גבוה כמו היום. אשמח לקבל המלצה לכמות האימונים וסוג האימונים המומלצים בזמן הטיפול, ואם אין שום בעיה להמשיך בכמות האימונים הנוכחית אשמח עוד יותר. אנא ענו לי בהקדם, הטיפול מתחיל בעוד שבוע.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה עשויה לגרום לכאבים בשרירי ומפרקי הגוף. במקביל יש לה השפעה ידועה של פגיעה בשרירים, שביטויה הם עליה של רמת אנזים השריר בדם- CPK. רופאים חוששים שפעילות גופנית אינטנסיבית תאיץ תהליכים של הרס שרירים ותסכן את הנוטל את התרופה. אולם היות והמעקב אחר ערכי האנזים כמדד לפגיעה בשריר מתבצע בבדיקת דם פשוטה, נשאלת השאלה אם צריך להגביל את מידת הפעילות הגופנית. התופעה עודה נחקרת. כדאי להתייעץ עם רופא עור על מנת לקבוע את הפרמטרים ואת מידת המעקב בזמן נטילת התרופה, וכך ניתן להקל על המגבלה של הפעילות הגופנית. קרא עוד

 האם ניתן לקחת כדור ברזל (שניתן בעקבות רמה נמוכה של פריטין) יחד עם סימבאסטאטין בערב לפני השינה?
האם ניתן לקחת כדור ברזל (שניתן בעקבות רמה נמוכה של פריטין) יחד עם סימבאסטאטין בערב לפני השינה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין בעיה לשלב בין שתי התרופות. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר שלמה כהן
ד"ר שלמה כהן כירופרקטיקה
כרופא כירופרקט אני מעניק לכם כירופרקטיקה עדינה-טיפול הכי יעיל לפריצות דיסק ומפרקים אחרים בגוף
ד"ר פולינה אוסטרובסקי
ד"ר פולינה אוסטרובסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
גינקולוגית בכירה ורופאת פוריות בהרצליה מדיקל סנטר, בבית החולים לניאדו ובמרפאתה הפרטית
ד"ר לירון מלכא
ד"ר לירון מלכא אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5.0
( 102 חוות דעת )
"הגענו לד״ר לירון מלכה לאחר גירודים חוזרים באוזניים שעד כה טופלו ע״י הרופאים באמצעות טיפול נקודתי- שאיבת שעווה ותרסיס להקלת כאבים. ד״ר מלכה הצליחה לראות תמונה רחבה יותר, בדקה גם את האף והסיקה שמדובר באלרגיה. ההסבר שלה היה מפורט, הטון נעים, הבדיקה הייתה מקיפה מאוד והילד בן ה-8 הרגיש בנוח. תודה רבה 🙏🏻"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו