דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 845

 אני בן 23, השבוע נאלצתי לעבור עקירה כירורגית של שן בינה.  לאחר הניתוח נאלצתי לחזור בשנית למנתח כדי שיסגור לי מחדש את הפצע עקב המשך דימום.  במהלך הביקור הזה נאלץ הרופא להרדים לי מחדש את הפה- הדימום נפסק, אך הלשון שלי כבר 3 ימים אחרי הפעולה עדיין רדומה.  האם ניתן לעשות משהו חוץ מלחכות ולקחת ויטמין B12 לחיזוק העצבים שאותו הרופא נתן לי?
אני בן 23, השבוע נאלצתי לעבור עקירה כירורגית של שן בינה. לאחר הניתוח נאלצתי לחזור בשנית למנתח כדי שיסגור לי מחדש את הפצע עקב המשך דימום. במהלך הביקור הזה נאלץ הרופא להרדים לי מחדש את הפה- הדימום נפסק, אך הלשון שלי כבר 3 ימים אחרי הפעולה עדיין רדומה. האם ניתן לעשות משהו חוץ מלחכות ולקחת ויטמין B12 לחיזוק העצבים שאותו הרופא נתן לי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ניתן לעשות דבר חוץ מאשר להמתין. בדר"כ התחושה חוזרת באופן הדרגתי ומלווה בנימול. התהליך יכול להימשך על פני תקופה די ארוכה, אף שבועות מספר. בברכת החלמה מהירה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

 קיבלתי זריקת קורטיזון נגד דרמטיטיס חמור בכף היד אחרי ששום דבר לא עזר. התרופה עזרה. ברצוני לשאול על הכמיהה הפתאומית לאכילת יתר של מתוקים, והרגשת נפיחות כתוצאה מזה כשבועיים אחרי. כמו כן הרגשת חום בעור הפנים, קשיים בשינה ומצבי רוח. יש קשר?  (אני משתמשת בהורמונים לגיל מעבר).
קיבלתי זריקת קורטיזון נגד דרמטיטיס חמור בכף היד אחרי ששום דבר לא עזר. התרופה עזרה. ברצוני לשאול על הכמיהה הפתאומית לאכילת יתר של מתוקים, והרגשת נפיחות כתוצאה מזה כשבועיים אחרי. כמו כן הרגשת חום בעור הפנים, קשיים בשינה ומצבי רוח. יש קשר? (אני משתמשת בהורמונים לגיל מעבר).
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אכן כן, קורטיזון הינו סוג של סטרואיד. סטרואידים ניתנים כטיפול נוגד דלקת, למחלות דלקתיות כגון אסתמה, דרמטיטיס, מחלות מפרקים ועוד. הטיפול יכול להינתן מקומית (משחה / אינהלציות), בכדורים, או בזריקה לווריד. לסטרואידים תופעות לוואי רבות (במקביל להצלחתם הטיפולית המרשימה). חלק מתופעות הלוואי הן התופעות אותן את מתארת. עלייה בתיאבון, מצבי רוח, הפרעות שינה, עלייה במשקל, בצקות והתפתחות סוכרת הן חלק מתופעות הלוואי, אם כי הן יותר מתאימות לטיפול ממושך בסטרואידים. קשה לדעת משאלתך את משך ההשפעה של הטיפול (תלוי מינון ותלוי סוג התכשיר), בכל אופן סביר שתופעות אלו הן תוצאה של הטיפול, וסביר שבימים הקרובים תתחילי לחוש הקלה בסימפטומים. באם הסימפטומים יימשכו מעבר לחודש, יש מקום לפנות לבדיקת רופא. מתוך שאלתך עולה כי את נוטלת טיפול הורמונלי חלופי לגיל המעבר. חשוב לזכור שהיום לא מומלץ טיפול כזה למעלה מחמש שנים (יש הטוענים מעל 10 שנים), בשל ההשלכות השליליות של טיפול זה (העלאת הסיכון לסרטן השד ומחלות לב וכלי דם). קרא עוד

 אני נמצאת כרגע בשבוע ה-25 להריוני. ביומיים אחרונים אני בקושי מצליחה לעקוב אחר העובר והתזוזות שלו. האם זה אופייני, או שעלי לפנות לרופא? בשבוע שעבר ביצעתי סקירה מורחבת והכל היה בסדר.
אני נמצאת כרגע בשבוע ה-25 להריוני. ביומיים אחרונים אני בקושי מצליחה לעקוב אחר העובר והתזוזות שלו. האם זה אופייני, או שעלי לפנות לרופא? בשבוע שעבר ביצעתי סקירה מורחבת והכל היה בסדר.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם את כבר יומיים לא מצליחה בכלל להרגיש תנועות - גשי לרופא המטפל לביצוע אולטרסאונד נוסף. אם את מרגישה תנועות, אבל פשוט לא יודעת להגיד מה הקצב או כל כמה זמן - את יכולה לחכות לפני הביקור אצל הרופא, אבל להמשיך לעקוב עצמאית. אבל כדי להסיר חשש מליבך, הייתי ממליצה לך בכל זאת ללכת לרופא המטפל. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בהריון, בשבוע ה-9. הרופא הפנה אותי לסקירת מערכות ראשונה, שתיעשה בערך בשבוע ה-14 או ה-15, ידוע לי כי קופת החולים מממנת בדיקה אחת בלבד, והסקירה השניה צריכה להיות על חשבוני אצל רופא פרטי. איזו סקירה חשובה יותר - הראשונה או השניה? האם לעשות את הסקירה הראשונה דרך קופת החולים ואת השניה אצל רופא פרטי, או להיפך?
אני בהריון, בשבוע ה-9. הרופא הפנה אותי לסקירת מערכות ראשונה, שתיעשה בערך בשבוע ה-14 או ה-15, ידוע לי כי קופת החולים מממנת בדיקה אחת בלבד, והסקירה השניה צריכה להיות על חשבוני אצל רופא פרטי. איזו סקירה חשובה יותר - הראשונה או השניה? האם לעשות את הסקירה הראשונה דרך קופת החולים ואת השניה אצל רופא פרטי, או להיפך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אינני מתמצאת בהחזרים ובמימונים של קופות החולים השונות. הנושא שווה בדיקה כיוון שאם יש לך ביטוחים נוספים, יתכן מאוד ששתי הסקירות ממומנות על ידי קופת החולים, או שלפחות תוכלי לקבל החזר חלקי עבורן. בכל אופן, שתי הסקירות חשובות מאוד. סקירת המערכות מתבצעת על ידי מכשיר אולטרסאונד, ולמעשה, נותנת תמונה של כל מערכות גוף העובר, בתזוזה. הסקירה הראשונה מתבצעת לרוב בין השבוע ה-14 לשבוע ה-16 ומטרתה לבדוק את ההתפתחות הבסיסית של העובר ומערכות גופו. נערכות בה מדידות שונות, למשמל של היקף הראש, היקף הבטן, אורך עצם הירך ועוד, הנותנות מדד לגבי ההתפתחות התקינה של העובר. בדיקה זו יכולה לאתר מומים מבניים, אך אין ביכולתה לאתר מומים כרומוזומליים. הסקירה השניה מבוצעת לרוב בין השבוע ה-19 לשבוע ה-24, ומטרתה לבדוק באופן קפדני יותר את כל מערכות הגוף (שהתפתחו בינתיים), מכף רגל ועד ראש. ניתן לעקוב בה אחר גדילת העובר, ולהעריך ממצאים שהתגלו בסקירה המוקדמת. בשלב זה, מוחו של העובר מפותח גם הוא, ובסקירה זו ניתן גם להעריך את הממצאים האנטומיים הקשורים למערכת העצבים. לסיכום, כפי שציינתי, שתי הסקירות הן חשובות ביותר, ומומלץ לבצע את שתיהן. חשוב שתדעי שגם בקופות החולים ישנם רופאים מצויינים שיעשו את העבודה בצורה יסודית ומהימנה! המשך הריון בריא וקל! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בת 22. עברתי לא מזמן  בדיקת אקו לב. כל התשובות תקינות חוץ מאלה:   minimal mitral regurgitation  mild tricuspid regurgitation   הייתי רוצה לדעת מה זה אומר ומה ההשלכות של הבעיה. הופניתי לבדיקות עקב כאבים שהציקו לי לפעמים, והרגשה של דופק מואץ מהרגיל במאמץ.
אני בת 22. עברתי לא מזמן בדיקת אקו לב. כל התשובות תקינות חוץ מאלה: minimal mitral regurgitation mild tricuspid regurgitation הייתי רוצה לדעת מה זה אומר ומה ההשלכות של הבעיה. הופניתי לבדיקות עקב כאבים שהציקו לי לפעמים, והרגשה של דופק מואץ מהרגיל במאמץ.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בלב ישנם ארבעה מדורים: שתי עליות ושני חדרים. בין העלייה לבין החדר השמאלי מפריד מסתם אשר נקרא מיטרלי, ובין העלייה לבין החדר הימני מפריד המסתם הטריקוספידלי. רגורגיטציה (regurgitation) היא דליפה, חזרה של נוזל אחורנית. בשפה מקצועית זה נקרא אי-ספיקה של המסתם. כאשר החדר מתכווץ, רצוי שהמסתם המפריד בין החדר לבין העלייה יהיה סגור, כך שדם יזרום לכיוון הרצוי ולא יחזור חזרה לעליה. כאשר יש אי-ספיקה (רגורגיטציה), יש חזרה של דם אחורנית בזמן כיווץ החדר. אצלך יש במסתם המיטרלי דליפה מינימלית, שהיא בדרך כלל לא משמעותית. מדד חשוב נוסף הוא גודל העלייה השמאלית. בדרך כלל, אם יש אי-ספיקה של המסתם המיטרלי, העלייה השמאלית גדולה מהרגיל, וזה יכול לגרום להפרעות קצב ובעיות אחרות. בדומה לכך, בצד הימני של הגוף, אי ספיקה של המסתם הטריקוספידלי המפריד בין העלייה לבין החדר הימני גורמת לחזרה של דם לעלייה הימנית בזמן כיווץ החדרים. בטווח הארוך, מצב זה יוצר עומס על הלב. אצלך יש בצד ימין אי-ספיקה בינונית. יתכן שהסימפטומים שאת חווה קשורים בכך. עליך לפנות לקרדיולוג לייעוץ. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 יש לי ילד שהרופאה הפסיכיאטרית אמרה שהוא "נמצא בתוך בועה" ושהוא לא חי את המציאות. היא נתנה לו כדור בשם  ריספרדל. בשפה המקצועית, מה אובחן אצלו בדיוק? זה חודשיים הוא לוקח את הכדור במינון של 1 מ"ג. אנו רואים שינוי לטובה. הוא אומר שהוא לא מרגיש שהכדור עושה לו משהו. מתי הוא עצמו אמור להרגיש את זה היטב?
יש לי ילד שהרופאה הפסיכיאטרית אמרה שהוא "נמצא בתוך בועה" ושהוא לא חי את המציאות. היא נתנה לו כדור בשם ריספרדל. בשפה המקצועית, מה אובחן אצלו בדיוק? זה חודשיים הוא לוקח את הכדור במינון של 1 מ"ג. אנו רואים שינוי לטובה. הוא אומר שהוא לא מרגיש שהכדור עושה לו משהו. מתי הוא עצמו אמור להרגיש את זה היטב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לצערי, לא אוכל לומר מה אובחן אצל בנך, אין לי דרך לדעת זאת מבלי לראות את הילד ולבדוק אותו, לשמוע את כל הסיפור, או לקרוא את תיקו הרפואי. לגבי העזרה כתוצאה מנטילת הכדור, בהרבה מקרים אצל ילדים שפונים לטיפול פסיכיאטרי, מי שרואה את הבעיה ומי שיוזם את הטיפול הם ההורים או הסביבה (הגננת, המורה וכדומה). בעקבות הטיפול, גורמים אלה (ההורים או המסגרת החינוכית, או שניהם) הם אלה שיכולים להעריך את השיפור ולהצביע על מרכיבי השיפור. ברוב המקרים, הילד עצמו אינו ממש מתלונן על בעיה, והוא לא בדיוק יודע להעריך את השיפור או את היעדר השיפור לאחר נטילת תרופה. כדאי להתייעץ עם הפסיכיאטרית שלכם, ולשאול אם יש בכלל צורך שהילד יבין מדוע הוא נוטל את הטיפול התרופתי, ואם כן - כיצד להסביר לו את הדבר. חשוב להבין אם לילד עצמו היתה מצוקה שהוא היה יכול להגדיר אותה. זה תלוי בגיל הילד, ביכולת הביטוי שלו, ביכולת הרגשית שלו, ועוד. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

אני גר במרכז הארץ ועובד בירושלים. בכל בוקר כאשר אני מגיע לעבודה  במשרד יש לי כאבי בטן מלווים בשלשולים, ולאחר מכן זה נפסק, השאלה  שלי היא אם יש איזשהו הקשר בין הנסיעה ממקום נמוך למקום גבוה ובין  השלשולים, ואם לא, מה יכולה להיות הסיבה לנ"ל.
אני גר במרכז הארץ ועובד בירושלים. בכל בוקר כאשר אני מגיע לעבודה במשרד יש לי כאבי בטן מלווים בשלשולים, ולאחר מכן זה נפסק, השאלה שלי היא אם יש איזשהו הקשר בין הנסיעה ממקום נמוך למקום גבוה ובין השלשולים, ואם לא, מה יכולה להיות הסיבה לנ"ל.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נראה כי אין קשר בין השלשולים לעליה כה קטנה בגובה, אך כדאי לבדוק בעזרת רופא המשפחה כיוונים אחרים, כמו לדוגמה- רגישות לחלב, מעי רגיז. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר ארקדי ורשבסקי
ד"ר ארקדי ורשבסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים ויילוד
ד"ר יובל הורביץ
ד"ר יובל הורביץ נפרולוגיה
5
( 220 חוות דעת )
"האמת כל מה שאני אכתוב זה לא מספיק אני בת 73 ועוד לא נתקלתי ברופא קמו דר" יובל הנכבד יחס אכפתיות מקצועי עם נשמה טובה תודה לאומית על הבחירה של רופא מקסים מכל הבחינות 🙏👍"
פרופ' דרור שובל
פרופ' דרור שובל ילדים
4.9
( 46 חוות דעת )
"רופא מדהים, גישה מצטיינת לילדים, רגיש, אדיב, נחמד מאוד!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו