דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 843

 אני בן 72. הבעיה שלי היא גירוד, ואין לי מושג מה הסיבה. אין לי פריחה אלא מין דקירות, אולי נכון יותר להגיד מיחושים, ברגליים, בגב ובידיים. לא שיניתי בזמן האחרון שום דבר בדיאטה שלי. הדבר היחיד שהשתנה הוא שהרופא נתן לי אנלדקס 20. האם זאת יכולה להיות הסיבה? ואם לא - מה כן?
אני בן 72. הבעיה שלי היא גירוד, ואין לי מושג מה הסיבה. אין לי פריחה אלא מין דקירות, אולי נכון יותר להגיד מיחושים, ברגליים, בגב ובידיים. לא שיניתי בזמן האחרון שום דבר בדיאטה שלי. הדבר היחיד שהשתנה הוא שהרופא נתן לי אנלדקס 20. האם זאת יכולה להיות הסיבה? ואם לא - מה כן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אנלדקס היא תרופה מקבוצת מעכבי ACE והיא בהחלט יכולה להיות הגורם לגירודים ולפריחה בגוף, אך גירודים אינם תופעת לוואי שכיחה. בכל מקרה, הדרך הטובה ביותר היא להפסיק את מתן התרופה, ולראות אם יש שינוי במצב. אני מייעץ לך לפנות לרופא המשפחה כדי שייתן לך טיפול תרופתי חלופי. אם אין שינוי, פנה לרופא עור, שיוכל לשמוע ממך על היסטוריה הרפואית שלך ולערוך בדיקות פיזיקאליות נאותות, על מנת שיוכל להגיע לאבחנה ולתת לך טיפול בהתאם. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 בבדיקת US של הכליות ודרכי השתן נתגלתה אצלי בכליה הימנית "ציסטה קורטיקלית בקוטר 6.2 ס"מ, עם מחיצה מסויידת בתוכה בקוטב עליון". לאחר התייעצות עם רופא אורולוג הומלץ לי לעבור  בדיקת CT של הכליות. מה המשמעות של הימצאות ציסטה קורטיקלית זו בכליה? מה משמעות המחיצה שבציסטה וההסתיידות? האם זהו ממצא מדאיג?   הבנתי שאת בדיקת ה- CT עלי לעבור לאחר הזרקת חומר ניגודי (כניראה יוד) לפני הבדיקה. כמו כן נאמר לי שעלי לצום 4 שעות לפני בדיקת ה- CT ולשתות כוס מים אחת בלבד. למה אסור לשתות לפני הבדיקה יותר מים?   בבדיקת דם אחרונה ערכי  ה- creatinine היו תקינים (1.18), אך בבדיקות קודמות ב-4 השנים האחרונות ערכי ה- creatinine היו מעט גבוהים מהנורמה  (1.23 עד 1.4).   האם החומר הניגודי שבבדיקת ה- CT מזיק לכליות? ואם כן, האם החומר גורם לנזק בלתי הפיך לכליות? האם במצב הנוכחי כדאי לי לעבור את בדיקת ה- CT עם החומר הניגודי? הומלץ לי על ידי הרופא המטפל לקבל אינפוזיה של חצי ליטר נוזלים לפני הזרקת החומר הניגודי. האם זה אפשרי והאם זה יתרום למצב?
בבדיקת US של הכליות ודרכי השתן נתגלתה אצלי בכליה הימנית "ציסטה קורטיקלית בקוטר 6.2 ס"מ, עם מחיצה מסויידת בתוכה בקוטב עליון". לאחר התייעצות עם רופא אורולוג הומלץ לי לעבור בדיקת CT של הכליות. מה המשמעות של הימצאות ציסטה קורטיקלית זו בכליה? מה משמעות המחיצה שבציסטה וההסתיידות? האם זהו ממצא מדאיג? הבנתי שאת בדיקת ה- CT עלי לעבור לאחר הזרקת חומר ניגודי (כניראה יוד) לפני הבדיקה. כמו כן נאמר לי שעלי לצום 4 שעות לפני בדיקת ה- CT ולשתות כוס מים אחת בלבד. למה אסור לשתות לפני הבדיקה יותר מים? בבדיקת דם אחרונה ערכי ה- creatinine היו תקינים (1.18), אך בבדיקות קודמות ב-4 השנים האחרונות ערכי ה- creatinine היו מעט גבוהים מהנורמה (1.23 עד 1.4). האם החומר הניגודי שבבדיקת ה- CT מזיק לכליות? ואם כן, האם החומר גורם לנזק בלתי הפיך לכליות? האם במצב הנוכחי כדאי לי לעבור את בדיקת ה- CT עם החומר הניגודי? הומלץ לי על ידי הרופא המטפל לקבל אינפוזיה של חצי ליטר נוזלים לפני הזרקת החומר הניגודי. האם זה אפשרי והאם זה יתרום למצב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ציסטה היא שק ממברנוטי המכיל נוזל. קורטקס הוא השכבה החיצונית של הכליה. ציסטות קורטיקליות הן ממצא שכיח ביותר. מבדילים בין ציסטה פשוטה למורכבת. ציסטה פשוטה היא כזו שגבולותיה ברורים ומוגדרים, נראית עגולה או אובאלית ללא מחיצות וללא הסתיידויות של קירות הציסטה. אחר ציסטה פשוטה ניתן לעקוב במשך שנים בבדיקת אולטרסאונד שנתית. הציסטה יכולה לגדול למימדים של 10-15 ס"מ ועדיין לא להוות סכנה. ציסטה פשוטה אינה מצריכה התערבות. לעומת זאת, ציסטה מורכבת - כזו שיש בה מחיצות או הסתיידויות של הדפנות - טומנת בחובה סיכון קטן לפתח ממאירות. אחרי ציסטות מסוג זה יש לעקוב באמצעות בדיקת CT או הדמיה איזוטופית (רדיואקטיבית). לעיתים יש צורך בניתוח על מנת להוציאן. במקרה שלך, למיטב הבנתי, מדובר בציסטה מורכבת, ולכן הומלץ לך על מעקב באמצעות CT. לפני הזרקת חומר ניגוד יש פרוטוקול טיפולי, כלומר, צום למשך X שעות. אני לא יודעת מדוע מותרת כוס מים אחת בלבד, אבל יש לשמור על צום לפני הבדיקה. היות שמדובר ב-4 שעות בלבד, זה לא נראה כמו קושי שלא תוכל לעמוד בו. חומר ניגודי אכן יכול להזיק לכליות, אבל מדובר בדרך כלל בכליות אשר מראש יש בהן הפרעה תפקודית. כלומר, באדם צעיר ובריא, כאשר נותנים הכנה טובה של נוזלים (כפי שהומלץ על ידי הרופא המטפל) וחומר נוסף ( מוקומיסט) אשר מגן על הכליות - לא צפויה בעיה. בהחלט מומלץ לקבל הכנה טובה של נוזלים לפני הבדיקה. לסיכום, רצוי שתעבור את בדיקת ה- CT היות שהציסטה שלך היא ציסטה מורכבת. בדיקת ה- CT תיתן אינפורמציה נוספת לעומת ה- US. בדיקות המעקב בהמשך יהיו באמצעות CT. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 אני בשבוע ה-25 להריוני. בספירת דם נמצאו מספר ערכים חריגים. אני מבקשת להבין טוב יותר את משמעות החריגה.   המוגלובין 11.6  MPV 12.5  lymphocytes 19.3  Leucocytes 25
אני בשבוע ה-25 להריוני. בספירת דם נמצאו מספר ערכים חריגים. אני מבקשת להבין טוב יותר את משמעות החריגה. המוגלובין 11.6 MPV 12.5 lymphocytes 19.3 Leucocytes 25
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת המוגלובין תקינה בהריון צריכה להיות מעל 11, ולכן רמת ההמוגלובין שלך תקינה. MPV או Mean Platlate Volume, זהו ערך המבטא את נפח הטסיות בדם. ערך תקין הוא בין 7 ל-11, ולכן אצלך הערך מעט גבוה. ערכים גבוהים של MPV עשויים להעיד על הרס של טסיות ועל היווצרות טסיות צעירות וגדולות יותר במקומן. Leukocytes הם תאי דם לבנים, והבדיקה שעברת בדקה את כמותם בדם. ערך תקין הוא בין 4,300 ל-10,800. הערך אצלך גבוה. ערך גבוה יכול להעיד על תהליך זיהומי, אך יש לקחת בחשבון כי בהריון יכולה להיראות עלייה בתאי הדם הלבנים פי 3-2 מהנורמה, וזה עדיין נחשב לתקין ומיוחס לחלק מהשינויים הפיזיולוגים המתרחשים בגוף בזמן הריון. הרמה התתרינה של Lymphocytes היא בין 22 ל-44, ולכן הערך שנמדד אצלך תקין. תוכלי למצוא מידע נוסף עך הבדיקות האלה ועל משמעות של תוצאות חריגות בפורטל אינפומד ובדפים הבאים: http://www.clalit.co.il/HE-IL/Family/parents/exemination/articles/cbc.htm קרא עוד

 ברצוני לדעת מהו החיידק E coli ומהן הסיבות להיווצרות הזיהום.
ברצוני לדעת מהו החיידק E coli ומהן הסיבות להיווצרות הזיהום.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חיידק ה- E.coli הוא חיידק שצורתו צורת מתג, והוא מכונה על ידי המומחים מתג גראם שלילי בגלל תכונותיו במעבדה. החיידק נמצא בשפע בצואה ויש כמה זנים שלו. המחלה השכיחה ביותר הנגרמת על ידיו היא זיהום בדרכי השתן. החיידק עובר מפי הטבעת, בדרך כלל לנרתיק אצל האישה, משם מגיע לשופכה וגורם לזיהום של דרכי השתן. זן אחר של החיידק עשוי לגרום למחלה המאופיינת בשלשול דמי. לעיתים רחוקות עשוי החיידק, במיוחד בקשישים ובחולים הלוקים במחלה כרונית, להגיע לדם ולגרום לזיהום בדם. תוכלי לקרוא עוד על זיהום בדרכי השתן בפורטל אינפומד. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

 האם אפשר להידבק באיידס על ידי קיום יחסי מין לסביים? חדירת אצבעות? ליקוק הדגדגן?
האם אפשר להידבק באיידס על ידי קיום יחסי מין לסביים? חדירת אצבעות? ליקוק הדגדגן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תיאורטית אפשר, אם כי מעשית זה נדיר ביותר, ולמעשה, כמעט שאין דיווחים בספרות המקצועית על הדבקה בין נשים. החדרת אצבעות וליקוק הדגדגן בוודאי שאינם מהווים גורם סיכון משמעותי להדבקה באיידס (אם כי ניתן להידבק במחלות מין אחרות באופן זה), ואולם שימוש בוויברטורים משותפים כן עלול להעביר את הנגיף. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

נורטריפטילין היא תרופה לטיפול בדיכאון ממשפחת התרופות  הטריציקליות. נורטילין משמשת לטיפול גם בכאב עצבי חמור וממושך,  בהפרעות חרדה, וכן בהרטבות לילה.   לפני תחילת הטיפול, חשוב לדווח לרופא במקרים הבאים: מחלת לב, הפרעות  קצב, חסימת מעיים, גלאוקומה, אצירת שתן, התקפי אפילפסיה, פעילות יתר  של בלוטת התריס, הפרעה פסיכוטית, מחלת כבד, סוכרת, קשיי נשימה,  פארקינסון, מעל גיל 65, הריון, הנקה.   תופעות לוואי: חרדה, עצירות או שלשול, פגיעה בעירנות (יש להימנע    מנהיגה עד שלומדים כיצד התרופה משפיעה), סחרחורת, יובש בפה, כאב  ראש, רגישות יתר לאור (להשתמש בקרם הגנה מהשמש ולהתרחק מהשמש), יובש  בעיניים, ירידה בתיאבון, בחילה, ירידה או עלייה במשקל. תופעות לוואי  שמחייבות דיווח מיידי לרופא: ראייה מטושטשת או כאב בעיניים, הגדלת  החזה, בלבול, הזיות, קשיי נשימה, עלייה בקצב הלב, נוקשות / התכווצות  השרירים, חוסר שליטה על שלפוחית השתן, פגיעה בתפקוד המיני, חולשה  כללית.   תגובות עם תרופות אחרות: אלכוהול, וארפארין, תרופות לטיפול בהפרעות
נורטריפטילין היא תרופה לטיפול בדיכאון ממשפחת התרופות הטריציקליות. נורטילין משמשת לטיפול גם בכאב עצבי חמור וממושך, בהפרעות חרדה, וכן בהרטבות לילה. לפני תחילת הטיפול, חשוב לדווח לרופא במקרים הבאים: מחלת לב, הפרעות קצב, חסימת מעיים, גלאוקומה, אצירת שתן, התקפי אפילפסיה, פעילות יתר של בלוטת התריס, הפרעה פסיכוטית, מחלת כבד, סוכרת, קשיי נשימה, פארקינסון, מעל גיל 65, הריון, הנקה. תופעות לוואי: חרדה, עצירות או שלשול, פגיעה בעירנות (יש להימנע מנהיגה עד שלומדים כיצד התרופה משפיעה), סחרחורת, יובש בפה, כאב ראש, רגישות יתר לאור (להשתמש בקרם הגנה מהשמש ולהתרחק מהשמש), יובש בעיניים, ירידה בתיאבון, בחילה, ירידה או עלייה במשקל. תופעות לוואי שמחייבות דיווח מיידי לרופא: ראייה מטושטשת או כאב בעיניים, הגדלת החזה, בלבול, הזיות, קשיי נשימה, עלייה בקצב הלב, נוקשות / התכווצות השרירים, חוסר שליטה על שלפוחית השתן, פגיעה בתפקוד המיני, חולשה כללית. תגובות עם תרופות אחרות: אלכוהול, וארפארין, תרופות לטיפול בהפרעות
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קצב, ציסאפריד (פרפולסיד), מעכבי MAO, ליתיום, קארבאמאזפין, פניטואין, סימטידין, קלונידין, תרופות המדכאות את מערכת העצבים המרכזית (בנזודיאזפינים, תרופות אנטי-פסיכוטיות, בארביטוראטים), תרופות ממשפחת ה SSRI (פלואוקסטין, פארוקסטין, פלובוקסאמין), תרופות לטיפול בהצטננות ובאלרגיות. הערות נוספות: עשויים לחלוף מספר שבועות עד שההשפעה נוגדת הדיכאון תורגש במלואה. אין להפסיק את התרופה בלי להיוועץ ברופא. הפסקת התרופה תיעשה בהדרגתיות. יש לדווח לרופא המרדים או למנתח על נטילת תרופה זו במידה והנך צפוי לעבור ניתוח והרדמה כללית, או במידה והנך עומד לעבור צילום רנטגן תוך שימוש בחומרי ניגוד. קרא עוד

 אני בן שש עשרה וחצי. לפני כשבועיים התחלתי ליטול, בהמלצת רופא העור שלי, כדור בשם  מינוציקלין. בנוסף גם נתן לי הרופא סבון אקניל ומשחת  אקנה-מיצין.   המינוציקלין ניתן לי בכדור של 50 מ"ג, שנראה לי חלש יחסית, מכיוון שאני נוטל אותו רק פעם ביום, ובאתרים השונים ראיתי שמדובר על 100 מ"ג פעמיים ביום. האם הוא באמת חלש? יש פצעים ברוב שטח הפרצוף שלי.   האם להפסיק להשתמש בווקס לשיער עקב פצעי הבגרות? האם יש המזון שאני אוכל קשור להופעת פצעי הבגרות? והאם מותר לשתות אלכוהול ולהיחשף לשמש (לא הרבה, למשך חצי שעה ביום)?
אני בן שש עשרה וחצי. לפני כשבועיים התחלתי ליטול, בהמלצת רופא העור שלי, כדור בשם מינוציקלין. בנוסף גם נתן לי הרופא סבון אקניל ומשחת אקנה-מיצין. המינוציקלין ניתן לי בכדור של 50 מ"ג, שנראה לי חלש יחסית, מכיוון שאני נוטל אותו רק פעם ביום, ובאתרים השונים ראיתי שמדובר על 100 מ"ג פעמיים ביום. האם הוא באמת חלש? יש פצעים ברוב שטח הפרצוף שלי. האם להפסיק להשתמש בווקס לשיער עקב פצעי הבגרות? האם יש המזון שאני אוכל קשור להופעת פצעי הבגרות? והאם מותר לשתות אלכוהול ולהיחשף לשמש (לא הרבה, למשך חצי שעה ביום)?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המינון המקובל של מינוציקלין לטיפול באקנה, נע בין 50 ל-100 מ"ג ליום, ומקובל להתחיל מ-50 מ"ג ולראות איך זה משפיע. אם זה משפיע לטובה, ניתן להסתפק במינון זה. אין מניעה להשתמש בווקס לשיער, אבל לעיתים רואים שלהחלפת תכשירי שיער יש השפעה על הפצעים, אז אתה יכול לנסות להפסיק את השימוש ולראות מה קורה. היום מאמינים שאין קשר בין אוכל לבין פצעי בגרות. לגבי חשיפה לשמש, יש דיווחים על רגישות לשמש (פוטוסנסיטיביות) בעת שימוש בתרופה, אך לדברי היצרן, זה לא שכיח. מכל מקום, חשיפה ממושכת לשמש בכל מקרה אינה מומלצת, ומומלץ להשתמש בקרם הגנה כאשר נחשפים לשמש. לא מצאתי דיווחים על בעייתיות של אלכוהול דווקא עם מינוציקלין, אך שתיית אלכוהול בכמות רבה אינה מומלצת בכל מקרה. לסיום אוסיף גם כי אין ליטול את המינוציקלין יחד עם מוצרי חלב, שכן הם מפחיתים את ריכוז התרופה. בהצלחה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 חברה טובה שלי אובחנה כלוקה בזאבת עורית. יש לה הרבה מהתסמינים החיצוניים של זאבת - תפרחות בעור, כאבי פרקים, אך בדיקות הדם שלה נקיות. הייתי רוצה לדעת האם זו מחלה שתלווה אותה לאורך כל חייה, או שעם טיפול מסוים היא תוכל להבריא?
חברה טובה שלי אובחנה כלוקה בזאבת עורית. יש לה הרבה מהתסמינים החיצוניים של זאבת - תפרחות בעור, כאבי פרקים, אך בדיקות הדם שלה נקיות. הייתי רוצה לדעת האם זו מחלה שתלווה אותה לאורך כל חייה, או שעם טיפול מסוים היא תוכל להבריא?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לופוס, או זאבת, היא מחלה כרונית, המתאפיינת במהלך של התלקחויות - בהן המחלה פעילה והסימפטומים קשים יותר, ושל הפוגות. הביטוי הקליני של המחלה משתנה מאוד מחולה לחולה. לאור העובדה כי מדובר במחלה כרונית, הרי שזו מחלה שתלווה אותה כל חייה, אך עם טיפול תרופתי מתאים המחלה יכולה להיות בשליטה טובה, ולא לפגוע באיכות חייה. החריג היחיד לכך הוא לופוס המתפתח לאחר טיפול תרופתי בתרופות כמו פרוקאינאמיד, הידלאזין או מינוציקלין. במקרה זה הפסקת התרופה, לעיתים בשילוב עם טיפול תרופתי נוסף - עשויה להעלים את הבעיה. קרא עוד

 תלונתי על כאב בשכם ימין מלווה בתחושת צריבה וכאב במרפק ימין .  קיבלתי תרופה בשם אלטרולט במינון 10 מ"ג. התרופה מיועדת לטיפול  בדיכאון עפ"י העלון .האם יש קשר לסוג טיפול זה לכאבי הגב והמרפק,  והאם עלולה להיות השלכה על הפעילות המינית?
תלונתי על כאב בשכם ימין מלווה בתחושת צריבה וכאב במרפק ימין . קיבלתי תרופה בשם אלטרולט במינון 10 מ"ג. התרופה מיועדת לטיפול בדיכאון עפ"י העלון .האם יש קשר לסוג טיפול זה לכאבי הגב והמרפק, והאם עלולה להיות השלכה על הפעילות המינית?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אלטרול (ואלטרולט) היא תרופה נוגדת דיכאון ממשפחת הטריציקליים, אולם בנוסף היא משמשת גם לכאב כרוני ממקור עצבי. לא אמורה להיות השפעה על חיי המין. יש לזכור שהתרופה גורמת לנמנום ושאין לשתות אלכוהול בו-זמנית בתקופת נטילתה. אנא קרא עליה גם כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=33 קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר אייל ווסוקי
ד"ר אייל ווסוקי עור ומין
5
( 19 חוות דעת )
"רופא מצויין אין על הרופא הזה!! בפעם הראשונה שהגעתי אליו, הגעתי מהמלצה הייתי אצל רופאה אחרת עם הבן שלי עם בעיה נתנה לי אבחון שגוי וטיפול ממש שגוי החלטתי להגיע לד״ר אייל המקסים מאוד הרגיע אותי נתן אבחון שונה ואכן צדק!! ממליתה בחום להגיע אלין גם מאילת."
פרופ' שמחה מיזל
פרופ' שמחה מיזל קרדיולוגיה
5.0
( 46 חוות דעת )
"הכל לפי טעמי ומרוצה מהגישה אלי ,ואני מציע גם לחברים שלי עם אותם בעיות ללכת אליו"
ד"ר דן צין
ד"ר דן צין אורתופדיה
מומחה בכירורגיה אורתופדית , מחלוצי תחום הטיפול בגלי הלם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו